Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2015, 08:29   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Al die zogezegde linkiewinkies-oplossingen: dikkement te laat.

26 jaar sossendom en 26 jaar alleen maar dieper in de shit geraakt, en nu komen ze met hun mirakeloplossingen.

Het zal gaan zoals de nva het zegt dat het zal moeten gaan.

.
Natuurlijk zijn er weinig andere mogelijkheden.
Er zijn er wel enkele, niet dat ze de zaak gaan oplossen, maar sommige maatregelen gaan al dan niet symbolisch lijken op een grote verandering.

- De kabinetten worden met minstens de helft afgeslankt.
- De partijdotaties worden met minstens gehalveerd.
- Het aantal ministerposten in de federale regering blijft hetzelfde, de functies van staatsecretaris worden opgedoekt.
- Het provinciaal bestuur wordt afgeschaft.
- Gemeentes, met minder dan 40.000 inwoners moeten verplicht fusioneren tot ze het getal van 40.000 gehaald hebben.
- Politiezones moeten uitgebreid worden tot minstens de zone worden van twee nieuwe gemeentes (is minstens 80.000 inwoners bereiken).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 08:40   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus jij zit hier zonder schroom toe te geven dat jij jouw pensioengeld gebruikt om op de lotto te spelen. Loterijproducten zijn een belasting op de domheid. Geld ontfutselen aan de pensioenpot om op de lotto te spelen is inciviek.
Ik denk dat iedereen mag doen wat ie wil met het geld, waarvoor hij / zij gewerkt heeft, behalve in brand steken, want dat is strafbaar.
Oud 11 januari 2015, 08:41   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Inderdaad, repartitie.
Zij die nu bijdragen zullen tot hun 67ste moeten werken voor een pensioen dat lager zal zijn dan wat ze vandaag zouden krijgen.
Onze kinderen zullen geen wettelijk pensioen meer krijgen en zelf hun pensioen moeten opbouwen.
Ik zou de mensen, die in het SWT stelsel gestapt zijn, aan het werk zetten.
Wat denken die wel, nog geen zestig jaar en al hun luie kloten liggen.
Oud 11 januari 2015, 08:42   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die zogezegde linkiewinkies-oplossingen: dikkement te laat.

26 jaar sossendom en 26 jaar alleen maar dieper in de shit geraakt, en nu komen ze met hun mirakeloplossingen.

Het zal gaan zoals de nva het zegt dat het zal moeten gaan.

.
En als we eerlijk zijn, een veel te groot staatsapparaat, te beginnen met de politiekers en te eindigen met de ambtenaren.
Oud 11 januari 2015, 08:42   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
We zullen zien. De Tijd meldt net dat er opnieuw honderden miljoenen moeten worden gezocht voor de Europese begrotingscontrole in maart. Hou houdbaar is het nog voor CD&V?
Alleen voor de CD&V???
Oud 11 januari 2015, 08:44   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Tja, geld ontfutselen voor hangmatters die nooit gewerkt hebben en het ook nooit zullen en willen doen noemt men dan solidariteit.
Ook hier is men veel te ver in gegaan.
Oud 11 januari 2015, 08:47   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Ja, ik hoopte wel dat ik er zelf niet al te veel last van zou hebben maar door de door deze regering genomen maatregelen moet ik minstens twee jaar voor niets werken, vermoedelijk zelfs meer. Allemaal die kleine maatregelen die iedereen treffen, ik ben een huisje aan het zoeken, ik werk bij het spoor, ... Het is echt een pak geld dat ik meer moet betalen of dat ik niet krijg en daar dan nog een paar jaar langer werken bij en vermoedelijk binnenkort ook nog meer. En dan zie je dat mensen als schoofzak geen zak moeten bijleggen. Volgens hem de fout van de sossen maar in Griekenland kan het wel, het is dus echt de keuze van deze regering. Het klopt natuurlijk wel dat de vorige regeringen het ook niet gedaan hebben maar deze doet het ook niet. En ze belast daarbij de gewone werkende mensen een pak, maar echt een pak meer dan de vorige regeringen. En moest er dan nog serieus dalende arbeidskost zijn en uitzicht op deftig meer werkgelegenheid maar zelfs dat niet. Ze geven het uit aan flikken en straaljagers en vette veelal onverdiend hoge pensioenen, aan een ongeloof teveel aan politici en kabinetards en zulks, of aan industrieën uit het verleden, net wat ze hun tegenstanders verwijten. Het is werkelijk waanzin. Hoe er ook maar een iemand geen spijt heeft van deze regering in het zadel gestemd te hebben. Ik kan er echt niet bij. Ik word er moedeloos van.
U werkt bij een over gesubsidieerde onderneming.
Een onderneming waarvan de werknemers voordelen hebben die niet meer van deze tijd zijn.
U vergeet wellicht dat tal van maatregelen genomen moeten worden doordat of omdat we mensen zoals u aan het werk willen houden met alle verworven rechten.

Onlangs was er een spoorwegarbeider die zijn tweehonderdste stakingsdag vierde.
Oud 11 januari 2015, 08:48   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongens en meisjes,
een beetje realisme aub,

welke pensioenen ook aftoppen, welke besparingsmaatregelen vanuit de Europese contracten die wij eer ondertekend hebben negeren, ....

als één van jullie denkt dat het makkelijker gaat gaan zonder de nva, en dus met een tripartite met sossen, blauwsels en tsjeven ..... dan leven jullie toch echt wel in de wolken. Hoog in de wolken.

.
Dat schrijft toch niemand.
Het is wel een feit dat er andere maatregelen genomen kunnen en moeten worden, bovenop de maatregelen die er reeds genomen zijn.
Oud 11 januari 2015, 08:51   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ivan Van de Cloot (Itinera) zegt op Actua TV deze week dat onze loonkosthandicap 18 miljard Euro bedraagt tov het Europese gemiddelde. Uw partij heeft beloofd om die kloof deze legislatuur weg te werken. Het blijft bij beloftes! Oude wijn in nieuwe zakken, Di Rupo II!
Ik weet niet of de N-VA dat met die woorden beloofd heeft.
Feit is dat de conjunctuur momenteel niet meezit, aan de loonhandicap werken, met de genomen maatregelen, is momenteel niet simpel (lees mogelijk). De indexsprong is een goed middel tenminste als er een indexaanpassing is.
Oud 11 januari 2015, 08:52   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, zo'n onnozele vraag.
Daar past enkel het volgende antwoord op:
het verschil is dat van hemel en aarde.

.
Echt duidelijk is dat antwoord niet.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 januari 2015 om 08:52.
Oud 11 januari 2015, 08:53   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier verschillen wij.

Mocht ik de lotto winnen zal ik er zeker een project mee opzetten wat werk verschaft aan heel wat mensen.
U bent waarschijnlijk veel jonger dan Schoof.
Oud 11 januari 2015, 08:54   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef jou een tip. Gebruik jou lottocenten om uit te geven aan de lokale economie. Zo verschaf je werk aan heel wat mensen. Als je met de lotto meespeelt gaat het geld voor 45% naar "goede doelen" en werkingskosten en voor 55% naar lotto-opportunisten die het zoals de Schoofzak grotendeels in het buitenland uitgeven.
Wat houdt lokale economie juist in?
Graag een beetje uitleg, voor mij is dat niet zo heel duidelijk meer.
Oud 11 januari 2015, 11:23   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zei dat dit een onnozele vraag is, dan bedoel ik dat dit een onnozele vraag is.

Je schijnt de draagwijdte van mijn mening niet te snappen, dus moet ik toch een antwoord geven:
lees het nva-programma, lees het regeerprogramma, lees in de pers wat de nva vindt van het feit dat ze het toch de moeite vindt om in deze regering te stappen.
Ik heb het N-VA programma gelezen en de regeerprogramma's en ik lees veel over de Belgische politiek. Mijn vraag blijft. Waarom is voor jou een tripartite de hemel in vergelijking met de huidige federale coalitie waar N-VA de grootste partij is ? Wat voor jou de hemel is betekent dat niet noodzakelijk voor een ander.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2015, 11:31   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat houdt lokale economie juist in?
Graag een beetje uitleg, voor mij is dat niet zo heel duidelijk meer.
"Lokale economie" is een hype-woord aan het worden en niet iedereen verstaan er hetzelfde onder.

De zuivere lokale economie draagt positief bij tot onze handels- en betalingsbalans. Een economische activiteit die een negatieve invloed heeft op de handelsbalans voert meer in dan uit. Een economische activiteit die een negatieve invloed heeft op de betalingsbalans doet netto kapitaal naar het buitenland stromen.

Een voorbeeld van zuivere lokale economie is een deel van de agrarische sector die uitsluitend gebruik maakt van lokale producten, lokale teelt en lokale verwerking gefinancierd door binnenlands kapitaal.

De sector van diepvriesgroenten in een typerend voorbeeld van lokale economie. Pinguin is hier één van de grootste spelers.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 januari 2015, 11:38   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen mag doen wat ie wil met het geld, waarvoor hij / zij gewerkt heeft, behalve in brand steken, want dat is strafbaar.
Als je de Vlaams-nationalist uithangt op een forum en dan toegeeft dat je pensioengeld verkwanseld door op de lotto te spelen in de hoop met het groot lot in het buitenland de grote sier te gaan vieren getuigd dat van een onstandvastige moraal.

Je kan je beter van dergelijks distantiëren in plaats van dat te verdedigen. Pensioenen zijn bedoelt voor mensen die wegens gezondheidsredenen niet meer geschikt zijn om te werken van hun rust te laten genieten in afwachting van hun overlijden. Pensioenen zijn niet geconcipieerd om op de lotto te spelen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 januari 2015 om 11:40.
Oud 11 januari 2015, 11:42   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou de mensen, die in het SWT stelsel gestapt zijn, aan het werk zetten.
Wat denken die wel, nog geen zestig jaar en al hun luie kloten liggen.
Welk werk ? Ga jij van de SWT'ers ambtenaren of PWA'ers maken ?

Oud 11 januari 2015, 11:46   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er wel enkele, niet dat ze de zaak gaan oplossen, maar sommige maatregelen gaan al dan niet symbolisch lijken op een grote verandering.

- Het aantal ministerposten in de federale regering blijft hetzelfde, de functies van staatsecretaris worden opgedoekt.
- Gemeentes, met minder dan 40.000 inwoners moeten verplicht fusioneren tot ze het getal van 40.000 gehaald hebben.
- Politiezones moeten uitgebreid worden tot minstens de zone worden van twee nieuwe gemeentes (is minstens 80.000 inwoners bereiken).
Dit lijkt recht uit de programma's van Open VLD, N-VA, LDD en MR te komen. Waar wacht men nog op ? Ook de pensioenopbouw van parlements- en regeringsleden en hun medewerkers is veel te royaal.

Oud 11 januari 2015, 13:58   #58
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denk je dat je in N-VA daarin de grootste tegenstander zult vinden?

Er zijn mensen die N-VA liever in de oppositie hadden gezien en een DRII prefereerden.
Diezelfde groep zou in dat geval zich niet onthouden hebben van 'ze kunnen het niet - ze zijn aan de kant gaan staan - ze kunnen geen compromissen sluiten - good riddance, we hebben geen nood aan ultra-liberalen - ...'.
Maar weerom diezelfde groep komt nu af met 'oude wijn in nieuwe zakken - ze zouden alles doen om te besturen - ...'.

Het is duidelijk dat N-VA véél verder wilde gaan maar dat bepaalde partijen een streep in het zand hadden getrokken.
Oud 11 januari 2015, 14:18   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Denk je dat je in N-VA daarin de grootste tegenstander zult vinden?
Dat spreekt van zelf. N-VA is 's lands grootste partij en wordt dus het zwaarste getroffen als die maatregelen worden genomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er zijn mensen die N-VA liever in de oppositie hadden gezien en een DRII prefereerden.
Diezelfde groep zou in dat geval zich niet onthouden hebben van 'ze kunnen het niet - ze zijn aan de kant gaan staan - ze kunnen geen compromissen sluiten - good riddance, we hebben geen nood aan ultra-liberalen - ...'.
Maar weerom diezelfde groep komt nu af met 'oude wijn in nieuwe zakken - ze zouden alles doen om te besturen - ...'.

Het is duidelijk dat N-VA véél verder wilde gaan maar dat bepaalde partijen een streep in het zand hadden getrokken.
Die groep is groter binnen de N-VA aanhang dan daarbuiten.

Oud 11 januari 2015, 14:27   #60
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat spreekt van zelf. N-VA is 's lands grootste partij en wordt dus het zwaarste getroffen als die maatregelen worden genomen.
Ik denk dat de groenen meteen zouden pleiten voor progressieve schalen.

Citaat:
Die groep is groter binnen de N-VA aanhang dan daarbuiten.
Yeah right.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be