Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2015, 09:58   #541
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hemel, rijstpap ? Daar geloof ik ook niet in, zene.

Ik zeg alleen maar dat je zelf actief zin aan je leven moet geven en niet een beetje de passieve toeschouwer moet uithangen die alles maar een beetje lijdzaam ondergaat.

Niets maar dan ook niets komt zomaar uit de hemel gevallen.
Dat kunt ge op veel manieren, daar heb je allerminst priesters voor nodig , van welke strekking dan ook, om u de weg te wijzen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 10:00   #542
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onderwijs dient volgens Garry om je te leren een factuur protesteren. En om contracten te leren afsluiten.
Nee, om je te wapenen in de maatschappij, maar hang jij maar voort 't zotte uit.
Oud 27 januari 2015, 10:03   #543
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Je moet er geen karikatuur van maken Panda, je kan en weet beter.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 10:05   #544
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan zit u in het verkeerde topic. Je kan perfect bepaalde zaken in de lessen geschiedenis over de Islam vertellen, zonder dat uw leerlingen ergens in een moskee met hun hoofd op de grond moeten gaan liggen. Je kan het perfect hebben over de actualiteit van de Islam zonder dat ze in een moskee moeten binnenstappen.

Maar het is natuurlijk niet goed voor de geesten van de kinderen als ze nu al zouden weten waar de Islam echt voor staat. Die indoctrinatie richting Islam is misselijkmakend. Nu willen bepaalde pipos binnen het katholieke onderwijs ook al Moslimleerkrachten beginnen inschakelen. Hoe ziek kan je eigenlijk zijn. Het eigen geloof beginnen opgeven om de Islam ter wille te zijn. Europa verdient het bijna om uitgeroeid te worden.
Een leerkracht dien politiek en van geloofsovertuiging neutraal te zijn. Dat is de deontologische regel in het onderwijs.

Hoe kan dat wanneer ze de kinderen zitten te bestoken met hun eigen politieke en geloofsopvattingen?
Oud 27 januari 2015, 12:30   #545
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoort informatie over godsdiensten en belijdenissen daar dan niet bij?
Ik vind dat het daar best bij mag zijn, net zoals informatie over de verschillende sekten die soms de kop opsteken.

Echter: het moet wel wederkerig zijn. Het kan niet zijn dat enkel vlaamse atheisten of christenen persé moeten gaan meebidden in de moskee terwijl er geen wederkerige bezoeken moeten worden gebracht.

ik vind trouwens niet dat er moet worden meegebeden of dat er diensten moeten worden gevolgd (ik denk nu niet dat ze de moslimkinderen gaan verplichten om mee naar de katholieke mis te gaan, als ze in het gemeenschapsonderwijs zitten).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 12:54   #546
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou muziekgeschiedenis of muziekinitiatie geen deel vormen van een algemene opleiding? En dan heb ik het niet over notenbalkjes leren e.d.
Muziekinitiatie zonder muziektheorie is geen muziekinitiatie.

Als je niet begrijpt/geen kennis hebt van hoe een akkoord in elkaar zit aan de hand van de bijhorende toonladder, over wat zou die muziekinitiatie dan eigenlijk gaan?
Over hoeveel hits The Sweet/Abba/Bob Schoeppe heeft gemaakt?
Oud 27 januari 2015, 13:00   #547
Yordin
Partijlid

Standaard

Ik zie de meerwaarde van een moskee bezoekt niet in, 9/10 dreigt dit immers een verhaal te worden van religieuze indoctrinatie terwijl essentiële feiten zoals de vervolging en discriminatie van andersdenkende verzwegen worden.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 17:26   #548
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoort informatie over godsdiensten en belijdenissen daar dan niet bij?
Nee dat hoort er niet bij, net zomin als dat ze geen ballet school gaan bezoeken en de kinderen een les ballet mee laten volgen. En als er één van de twee al in aanmerking zou kunnen genomen worden om wel te doen, dan is het dat ballet en al zeker niet dat geloof.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 januari 2015 om 17:27.
Oud 27 januari 2015, 17:33   #549
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Geloof is alleen van enige waarde voor hem die gelooft en voor hem die het zelfde gelooft. Voor alle andere is dat geloof waardeloze bullshit.

Geschiedenis, en dus ook geloofsgeschiedenis, is geschreven door zij die konden schrijven, in opdracht van hun meesters, en bij gevolg aangepast aan de eisen van die meesters. Je neemt het maar voor wat het is.
Als je niets wenst te vernemen over godsdiensten als christendom, jodendom, islam en heidendom uit de Oudheid, kan je veel zaken in onze beschaving niet begrijpen. Dit heet algemene achtergrond en dat houdt nu eenmaal een rijkdom in, ook al koop je er niet onmiddellijk een brood voor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 17:34   #550
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat hoort er niet bij, net zomin als dat ze geen ballet school gaan bezoeken en de kinderen een les ballet mee laten volgen. En als er één van de twee al in aanmerking zou kunnen genomen worden om wel te doen, dan is het dat ballet en al zeker niet dat geloof.
O jawel, het is belangrijk dat in een algemene vorming ballet, opera, operette en vele andere dans- en muziekvormen ter sprake komen.

Al die zaken beoefenen, houdt nog iets anders in. Leer eens die twee zaken te onderscheiden.
Oud 27 januari 2015, 17:36   #551
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan zit u in het verkeerde topic. Je kan perfect bepaalde zaken in de lessen geschiedenis over de Islam vertellen, zonder dat uw leerlingen ergens in een moskee met hun hoofd op de grond moeten gaan liggen. Je kan het perfect hebben over de actualiteit van de Islam zonder dat ze in een moskee moeten binnenstappen.
Ja, dat heb ik al meerdere keren geschreven in deze draad.
Oud 27 januari 2015, 17:37   #552
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je niets wenst te vernemen over godsdiensten als christendom, jodendom, islam en heidendom uit de Oudheid, kan je veel zaken in onze beschaving niet begrijpen. Dit heet algemene achtergrond en dat houdt nu eenmaal een rijkdom in, ook al koop je er niet onmiddellijk een brood voor.
Zolang men maar leert hoe een factuur te protesteren is dat allemaal okiedokie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 17:37   #553
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een leerkracht dien politiek en van geloofsovertuiging neutraal te zijn. Dat is de deontologische regel in het onderwijs.
In het gemeenschapsonderwijs, ja. Niet in de rest.
Oud 27 januari 2015, 17:38   #554
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind dat het daar best bij mag zijn, net zoals informatie over de verschillende sekten die soms de kop opsteken.

Echter: het moet wel wederkerig zijn. Het kan niet zijn dat enkel vlaamse atheisten of christenen persé moeten gaan meebidden in de moskee terwijl er geen wederkerige bezoeken moeten worden gebracht.

ik vind trouwens niet dat er moet worden meegebeden of dat er diensten moeten worden gevolgd (ik denk nu niet dat ze de moslimkinderen gaan verplichten om mee naar de katholieke mis te gaan, als ze in het gemeenschapsonderwijs zitten).
Daarom ook heb ik het uitsluitend over "informatie over godsdiensten en belijdenissen". Niet over het "deelnemen aan".
Oud 27 januari 2015, 17:39   #555
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Muziekinitiatie zonder muziektheorie is geen muziekinitiatie.

Als je niet begrijpt/geen kennis hebt van hoe een akkoord in elkaar zit aan de hand van de bijhorende toonladder, over wat zou die muziekinitiatie dan eigenlijk gaan?
Dat kan gerust. Je kan leerlingen weldegelijk iets meegeven over muziekcultuur zonder ze lastig te vallen met eindeloze lessen notenleer.
Oud 27 januari 2015, 17:42   #556
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan gerust. Je kan leerlingen weldegelijk iets meegeven over muziekcultuur zonder ze lastig te vallen met eindeloze lessen notenleer.
Zonder kruisen en mols zijn er zeven noten, eindeloze lessen daarover zijn dan ook niet nodig.
Oud 27 januari 2015, 17:43   #557
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder kruisen en mols zijn er zeven noten, eindeloze lessen daarover zijn dan ook niet nodig.
Een heel korte inleiding tot het notenschrift volstaat. Liefst dan nog verschillende notenschriften zoals we in onze Europese muziek kennen. Je hoeft ze daarvoor nog niet in te drillen zoals in het muziekonderwijs. Je kan leerlingen gerust de geschiedenis van de muziek meegeven, de eigenheden toelichten...
Oud 27 januari 2015, 17:49   #558
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een heel korte inleiding tot het notenschrift volstaat. Liefst dan nog verschillende notenschriften zoals we in onze Europese muziek kennen. Je hoeft ze daarvoor nog niet in te drillen zoals in het muziekonderwijs. Je kan leerlingen gerust de geschiedenis van de muziek meegeven, de eigenheden toelichten...
Ik zou eerder menen dat notenschrift/muziektheorie al van af het eerste leerjaar moet gegeven worden. Zo dat we tegen dat men van de lagere school komt notenschrift vloeiend kan lezen.

Dat zou ons, als maatschappij, een veelvoud aan degelijke muzikanten opleveren.

Maar dat is waarschijnlijk een andere kwestie.
Oud 27 januari 2015, 17:49   #559
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Bedankt voor de info, Demper.

Hopelijk krijgen die kleine verradertjes allemaal schurft van met hun smoeltje op dat smerige tapijt te liggen.
Wie zegt dat die "kleine verradertjes" daarvoor gestraft moeten worden? Ik zou de schuld eerder gaan zoeken bij de linkiewinkie-leraars en de stinkie-schooldirectie...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 17:51   #560
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder menen dat notenschrift/muziektheorie al van af het eerste leerjaar moet gegeven worden. Zo dat we tegen dat men van de lagere school komt notenschrift vloeiend kan lezen.

Dat zou ons, als maatschappij, een veelvoud aan degelijke muzikanten opleveren.

Maar dat is waarschijnlijk een andere kwestie.
daar geloof ik niks van. Ik heb ooit een paar jaar notenleer gekregen en kan ze nog (een beetje) lezen, maar ik ben het meest a-muzikale mens dat je ooit bent tegengekomen.

Sinds ik "Broeder Jacob" oefende op de accordeon van mijn lief heeft iedereen me gevraagd om daar aub zover mogelijk af te blijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be