![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut wel , maar ik antwoordde letterlijk met een vraag aan Lance !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wel een heel vreemde redenering. Citaat:
Anderen daarentegen zijn daar wel toe in staat. Laat het opvoeden van kinderen misschien aan die mensen over. Die kunnen het echt zonder te slaan. Citaat:
Moet dat kind dan pletsen krijgen omdat jij niet in staat bent om het iets bij te brengen? Ik dacht het niet. Citaat:
Jammer dat jij niet slaagde in het uitleggen waarom uw nichtje de kat niet moest kloten... Citaat:
Dreigen met geweldloze straffen zonder je dreiging hard te maken, is niet hetzelfde als geweldloos opvoeden. Als je een straf in het vooruitzicht stelt voor ongewenst gedrag, dan moet je van je woord zijn. Dat is nog heel iets anders dan als een debiel staan petsen uit te delen.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenzij je korte-termijnresultaat boven gezonde principes stelt... Citaat:
Citaat:
Dat het dan met pletsen beter lukt is niet te verwonderen. Misschien vertel ik er voor alle zekerheid bij dat ik een geweldloze opvoeding niet automatisch gelijkschakel met een anti-autoritaire opvoeding. Een groot deel van de tijd is de 'conversatie' tegen kinderen beperkt tot eenrichtingsverkeer, waarbij een heel belangrijk principe de rode draad vormt: vader en moeder zijn baas in huis. Maar dat hoeft niet fysiek. Beschaafde mensen kunnen dat verbaal. Ook tegen kinderen. Citaat:
Misschien helpen je kinderen jou gewoon uit medelijden om de mythe van jouw gelukkige oude dag en hun gelukkige jeugd in stand te houden door je te laten geloven dat je fysieke barbarijen vergeven zijn. Ikzelf vind het persoonlijk véél leuker om niet te moeten witgewassen worden, omdat ik mijn nageslacht zonder geweld heb opgevoed...
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2015 om 22:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is makkelijker dan al je stopcontacten tegelijk te watchen.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof niet op uw kinderen slaan automatisch impliceert dat je ze voor een schermpje zet. Als je er inderdaad zo over denkt, sla jouw koters dan maar verder verrot, want ze op een geweldloze wijze grenzen aanleren zit er echt niet in... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en neen, ze heeft geen blijvende fysieke en psychische letsels opgelopen waarvoor ze nu ambulante psychiatrische begeleiding nodig heeft. ze snapt nu dat ze de poes moet gerust laten Citaat:
net zoals het je kleine niet regelmatig vd trap gooien is ![]() stap een keertje uit die onnozele zwart-wit logica en accepteer dat ge op bepaalde leeftijden en bepaalde situaties NIET helder, zakelijk en rationeel kunt argumenteren met uwe kleine. in de pubertijd wordt een automatische: " als ma a zegt doe ik b, al was het maar om haar te kloten" en dat hoort er ook gewoon bij, is perfect normaal gedrag in die periode |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen luisteren ook niet altijd, maar in plaats van te beginnen petsen bedenk ik wel wat alternatieve straffen of beloningen. Ik merk trouwens dat belonen beter werkt dan straffen. Straffen als die koters in overdrive gaan heeft toch geen enkele zin. Dan wacht je beter even tot ze gekalmeerd zijn. Veel efficienter dan gewoon uwe kleinen wat Pavloviaans te beginnen drillen. Dan kom je inderdaad tot de constatatie dat er met een kleinen niet te babbelen valt. Wat wil je ook als je nooit de tijd neemt om het hen uit te leggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en Vlaanderen krijgen kinderen 7x vaker dat soort pillen als in de buurlanden of zelfs wallonie we voeden niet op, we medicaliseren en als het niet gaat, bvb buizen op school wegens te dom/lui/altijd zin gekregen te hebben, dan klagen we de leerkracht aan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het anders durven stellen: jij had niet de nodige pedagogische kwaliteiten of goodwill om je discours of je acties aan te passen aan de leeftijd van het kind. Je liet dan maar de kat het vuile werk opknappen. Maar vooruit: jijzelf hebt geen geweld gebruikt. Je delegeerde het aan een beest. Dat beest kunnen we het vergeven. Citaat:
Voor je het weet sta je inderdaad een hele dag oorvijgen uit te delen. Citaat:
Iemand die de geweldlogica uit de 18e eeuw hanteert als courante 'pedagogische' praktijk komt mij van onnozele zwart-wit-logica aansmeren. Hallo!!! Citaat:
Mag ik eens vragen hoe het gaat in je relaties met volwassenen? Ook al eens een pedagogische bonk uitgedeeld aan je werknemers, je overste, of je collega's? Hopelijk luistert de partner vlotjes naar je instructies? Of loopt hij/zij regelmatig eens 'tegen de deur'? Het lijkt me eerder tijd dat jij accepteert dat opvoeden al wat beschaafder is geworden dan: "De baby, de kleine, de snotter,... werkt op de zenuwen: DOEF!"
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 februari 2015 om 11:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je stelt het voor alsof niet slaan per definitie impliceert: pillen voederen (of zoals AssGard: paaien met electronica) Met dergelijke stromanredeneringen kom je niet weg. En pletsen geven lukt hier ook niet. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 februari 2015 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien ze er zich hier niet kunnen uit redden met een paar muilperen, proberen ze het met een paar kromme beweringen en debiele veronderstellingen. Een ding bereiken ze wél: ik begrijp waarom ze hun toevlucht tot slaan nemen: ze lijken inderdaad om meerdere redenen niet in staat om corrigerend doch geweldloos te kunnen optreden. En dat ligt niet aan het kind. Het ontbreekt hun aan geduld, inzicht, (goede) wil, tijd, en skills om geweldloos op te voeden. Maar dat mag stilaan niet langer dienen als excuus. Kinderloosheid is geen schande meer, en als het van mij afhangt wordt het zelfs gepromoot: fiscaal en sociaal. En al wie nog op 18e eeuwse wijze denkt in termen van 'corrigerend tikken' zou beter overwegen om geen kinderen op te voeden. Zo bewijst elk op zijn manier de gemeenschap een dienst.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen pillen gekregen, want dat kostte geld, bij mij hebben ze geprobeerd van het eruit te slaan, zo hard dat ze op den duur stokken pakten om mee te slaan omdat hun handen en vuisten pijn deden van het kloppen. Ik heb nog altijd de indruk dat ik beter af had geweest met medicijnen, een stelling die wordt bijgetreden trouwens door een aantal artsen en psychiaters.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() gij had/hebt psychiatrische hulp nodig die je niet kreeg, vandaag krijgen massa's kinderen psychiatrische hulp waar in essentie 5 minuten consequentie perfect zou volstaan. gevolg is natuurlijk ook dat veel mensen u gewoon niet geloven en niet serieus nemen, ge zijt opnieuw slachtoffer (die diagnoses zijn tegenwoordig gewoon hip geworden ) als ge denkt dat ik akkoord ga met een een kleine af en toe vd trap te gooien dan kan ik daar ook weinig aan doen zolang men in die context blijft redeneren is dit topic redelijk zinloos en kunt ge nog 100 pagina's naast mekaar heenlullen. en als superstaaf echt denkt dat hij een volhardende 3j belhamel rationeel, helder en zakelijk kan bijbrengen dat hij een hond moet gerust laten als die eet, ik hoop dat die hond niet toevallig een pitbull is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn ouders zijn de liefste mensen die je kunt hebben.
Toch heb ik ook enkele oorvegen in mijn geheugen gegrift staan. Ik had ze trouwens verdiend, en ik ben de eerste om dat toe te geven èn om daar achteraf mee te lachen. Maar volgens de logica van sommigen hier ben ik het slachtoffer geweest van "fysieke kindermishandeling". Ocharme mezelf... |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ocharme, je logica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Dat lukt ongeveer voor 5 �* 10 minuten. Daarna loop je de risico om het tot in den treure te herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Probeer anders eens, in plaats van wat losse, ongefundeerde berichtjes van twitter-niveau te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |