Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2015, 20:40   #121
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het concept psyschische schade is je blijkbaar onbekend?
Absoluut wel , maar ik antwoordde letterlijk met een vraag aan Lance !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 22:11   #122
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een 20j opvoedingscarrière zullen er 2-3 momenten zijn waar je kordaat moet ingrijpen zonder enige vorm van discussie
veiligheid, overschrijden grenzen, waarschuwen,...
Da's onvermijdelijk.
Volgens jou impliceert 'kordaat ingrijpen zonder discussie' automatisch een plets?
Dat is wel een heel vreemde redenering.

Citaat:
met een kleine kunt ge niet redeneren
Als ik jouw bovenstaande veronderstelling lees, dan kan ik je enkel bijtreden: je lijkt inderdaad niet in staat om te redeneren met een klein kind.
Anderen daarentegen zijn daar wel toe in staat.
Laat het opvoeden van kinderen misschien aan die mensen over.
Die kunnen het echt zonder te slaan.

Citaat:
ik kon mijn nichtje niet wijsmaken dat ze mijn kat gerust moest laten.
Daar verschiet ik absoluut niet van.
Moet dat kind dan pletsen krijgen omdat jij niet in staat bent om het iets bij te brengen?
Ik dacht het niet.

Citaat:
ergens rond haar 2-4j heb ik het haar dikwijls genoeg moeten zeggen en ze luisterde niet (ook niet naar haar ouders).
de kat heeft het haar dan maar zelf geleerd, een open arm, veel gebleit maar toen kende ze de grens vd kat.
nadien was het probleem opgelost en het lesje geleerd
Van uw kat kan ik het begrijpen dat ze primitief-gewelddadig reageert.
Jammer dat jij niet slaagde in het uitleggen waarom uw nichtje de kat niet moest kloten...

Citaat:
ge kunt bij ne puber met zoveel creatieve straffen dreigen als ge wilt, als die kleine weet dat ge ze toch niet zult toepassen dan loopt die zo over u heen.
of dat nu tikken, zakgeld afpakken, tv verbod, ... is doet er niet toe.
Hola, nu verschuift ge de discussie.
Dreigen met geweldloze straffen zonder je dreiging hard te maken, is niet hetzelfde als geweldloos opvoeden.
Als je een straf in het vooruitzicht stelt voor ongewenst gedrag, dan moet je van je woord zijn.
Dat is nog heel iets anders dan als een debiel staan petsen uit te delen.
Oud 10 februari 2015, 22:22   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Er is een levensgroot verschil tussen en pedagogische tik en een afranseling.
Dat verschil is heel wat minder levensgroot dan jij het hier wil voorstellen.

Citaat:
Dat laatste is puur mishandeling. Het eerste is zonder meer zinvol.
Ik heb nog geen enkel zinvol argument gelezen dat 'tikken' rechtvaardigt.
Tenzij je korte-termijnresultaat boven gezonde principes stelt...

Citaat:
Kinderen zijn nu eenmaal op jonge leeftijd niet rijp voor een volwassen conversatie.
Ik denk eerder dat sommige ouders niet in staat zijn om op een correcte wijze met de kinderen te converseren, of beter gezegd te instrueren.

Citaat:
"Dat mag je niet doen" heeft geen waarde als er geen gevolgen zijn aan het negeren van die boodschap. Zo simpel is dat.
Ik heb in mijn kindertijd afranselingen gehad. Later begreep ik dat dit pure frustratie van mijn vader was. Het is hem vergeven. Maar vergeten zal ik het jammer genoeg nooit.
"Dat mag je niet doen!" is echt een conversatie van niveau...
Dat het dan met pletsen beter lukt is niet te verwonderen.

Misschien vertel ik er voor alle zekerheid bij dat ik een geweldloze opvoeding niet automatisch gelijkschakel met een anti-autoritaire opvoeding.
Een groot deel van de tijd is de 'conversatie' tegen kinderen beperkt tot eenrichtingsverkeer, waarbij een heel belangrijk principe de rode draad vormt: vader en moeder zijn baas in huis.
Maar dat hoeft niet fysiek.
Beschaafde mensen kunnen dat verbaal.
Ook tegen kinderen.

Citaat:
Wij hebben drie kinderen die verstandige volwassenen zijn geworden. Ze hebben geen trauma opgelopen door de occasionele 'tik'. Integendeel.
Hopelijk maak je jezelf niks wijs.
Misschien helpen je kinderen jou gewoon uit medelijden om de mythe van jouw gelukkige oude dag en hun gelukkige jeugd in stand te houden door je te laten geloven dat je fysieke barbarijen vergeven zijn.
Ikzelf vind het persoonlijk véél leuker om niet te moeten witgewassen worden, omdat ik mijn nageslacht zonder geweld heb opgevoed...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2015 om 22:23.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 22:24   #124
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een kookvuur is één ding op één bepaalde plaats in huis; Stopcontacten staan overal en kan men niet allemaal tegelijk in het oog houden.
In dat verband is het misschien beter om je kind in het oog te houden.
Dat is makkelijker dan al je stopcontacten tegelijk te watchen.
Oud 10 februari 2015, 22:29   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
warm-auw-pijn en ze voor TV, aan smartphone of andere multimedia zetten is nog grotere opvoedkundige luiheid.
Alweer een bullshit redenering van formaat.
Alsof niet op uw kinderen slaan automatisch impliceert dat je ze voor een schermpje zet.
Als je er inderdaad zo over denkt, sla jouw koters dan maar verder verrot, want ze op een geweldloze wijze grenzen aanleren zit er echt niet in...

Citaat:
Durf er me hand voor in het vuur steken dat de meeste van die warm-auw-pijn nonchalant opgevoede kinders net de grootste probleem-pubers worden.
Je hand in het vuur steken?
Oud 11 februari 2015, 01:33   #126
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Van uw kat kan ik het begrijpen dat ze primitief-gewelddadig reageert.
Jammer dat jij niet slaagde in het uitleggen waarom uw nichtje de kat niet moest kloten...
Kind was te jong, ik was niet de enige. soit, kat heeft het zelf opgelost en het kind snapt het nu wel.
en neen, ze heeft geen blijvende fysieke en psychische letsels opgelopen waarvoor ze nu ambulante psychiatrische begeleiding nodig heeft.
ze snapt nu dat ze de poes moet gerust laten

Citaat:
Dat is nog heel iets anders dan als een debiel staan petsen uit te delen.
een corrigerende tik is niet een hele dag als een debiel petsen staan uitdelen hé?
net zoals het je kleine niet regelmatig vd trap gooien is

stap een keertje uit die onnozele zwart-wit logica en accepteer dat ge op bepaalde leeftijden en bepaalde situaties NIET helder, zakelijk en rationeel kunt argumenteren met uwe kleine.
in de pubertijd wordt een automatische: " als ma a zegt doe ik b, al was het maar om haar te kloten"
en dat hoort er ook gewoon bij, is perfect normaal gedrag in die periode
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 09:07   #127
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat verband is het misschien beter om je kind in het oog te houden.
Dat is makkelijker dan al je stopcontacten tegelijk te watchen.
Of gewoon uw stopcontacten babyproofen...Beginnen petsen omdat uw kinderen nieuwsgierig zijn en op ontdekking gaan, je moet het eigenlijk maar doen.

Mijn kinderen luisteren ook niet altijd, maar in plaats van te beginnen petsen bedenk ik wel wat alternatieve straffen of beloningen. Ik merk trouwens dat belonen beter werkt dan straffen. Straffen als die koters in overdrive gaan heeft toch geen enkele zin. Dan wacht je beter even tot ze gekalmeerd zijn. Veel efficienter dan gewoon uwe kleinen wat Pavloviaans te beginnen drillen. Dan kom je inderdaad tot de constatatie dat er met een kleinen niet te babbelen valt. Wat wil je ook als je nooit de tijd neemt om het hen uit te leggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 09:08   #128
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kind was te jong, ik was niet de enige. soit, kat heeft het zelf opgelost en het kind snapt het nu wel.
en neen, ze heeft geen blijvende fysieke en psychische letsels opgelopen waarvoor ze nu ambulante psychiatrische begeleiding nodig heeft.
ze snapt nu dat ze de poes moet gerust laten

een corrigerende tik is niet een hele dag als een debiel petsen staan uitdelen hé?

stap een keertje uit die onnozele zwart-wit logica en accepteer dat ge op bepaalde leeftijden en bepaalde situaties NIET helder, zakelijk en rationeel kunt argumenteren met uwe kleine.
in de pubertijd wordt een automatische: " als ma a zegt doe ik b, al was het maar om haar te kloten"
En de oplossing voor dat probleem is hen een pets verkopen. lol.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 februari 2015, 09:11   #129
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
warm-auw-pijn en ze voor TV, aan smartphone of andere multimedia zetten is nog grotere opvoedkundige luiheid.
Durf er me hand voor in het vuur steken dat de meeste van die warm-auw-pijn nonchalant opgevoede kinders net de grootste probleem-pubers worden.
Ah bon, waar staat dat ik mijn gasten voor den tv plant? Ik leer hen het concept warmte en pijn door er tijd voor te maken in plaats van ze petsen te geven zonder dat ze eigenlijk weten waarom en dat noemt u luiheid. Goddelijk.
Oud 11 februari 2015, 10:21   #130
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En de oplossing voor dat probleem is hen een pets verkopen. lol.
Vandaag maakt men de kleine wijs dat hij een hypersensitieve, hooggevoelige, uiteraard hoogbegaafd, autist en adhd'er is, laat zijn gedrag compleet passeren en ge duwt er pillen in

en Vlaanderen krijgen kinderen 7x vaker dat soort pillen als in de buurlanden of zelfs wallonie
we voeden niet op, we medicaliseren

en als het niet gaat, bvb buizen op school wegens te dom/lui/altijd zin gekregen te hebben, dan klagen we de leerkracht aan
Oud 11 februari 2015, 11:01   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kind was te jong?
Ik zou het anders durven stellen: jij had niet de nodige pedagogische kwaliteiten of goodwill om je discours of je acties aan te passen aan de leeftijd van het kind.
Je liet dan maar de kat het vuile werk opknappen.
Maar vooruit: jijzelf hebt geen geweld gebruikt.
Je delegeerde het aan een beest.
Dat beest kunnen we het vergeven.

Citaat:
Als de eerste 'corrigerende tik' helpt, verval je al snel in het meermaals gebruiken van de techniek, of het intensiveren als het niet zo goed meer helpt na verloop van tijd.
Voor je het weet sta je inderdaad een hele dag oorvijgen uit te delen.

Citaat:
Nou wordt ie fraai!
Iemand die de geweldlogica uit de 18e eeuw hanteert als courante 'pedagogische' praktijk komt mij van onnozele zwart-wit-logica aansmeren.
Hallo!!!
Citaat:

Je kan kleuters niet de baas zonder geweld, en blijkbaar pubers ook al niet.
Mag ik eens vragen hoe het gaat in je relaties met volwassenen?
Ook al eens een pedagogische bonk uitgedeeld aan je werknemers, je overste, of je collega's?
Hopelijk luistert de partner vlotjes naar je instructies?
Of loopt hij/zij regelmatig eens 'tegen de deur'?

Het lijkt me eerder tijd dat jij accepteert dat opvoeden al wat beschaafder is geworden dan: "De baby, de kleine, de snotter,... werkt op de zenuwen: DOEF!"

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 februari 2015 om 11:14.
Oud 11 februari 2015, 11:02   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag maakt men de kleine wijs dat hij een hypersensitieve, hooggevoelige, uiteraard hoogbegaafd, autist en adhd'er is, laat zijn gedrag compleet passeren en ge duwt er pillen in

en Vlaanderen krijgen kinderen 7x vaker dat soort pillen als in de buurlanden of zelfs wallonie

en als het niet gaat, bvb buizen op school wegens te dom/lui/altijd zin gekregen te hebben, dan klagen we de leerkracht aan
Blijf eens bij het onderwerp.
Je stelt het voor alsof niet slaan per definitie impliceert: pillen voederen (of zoals AssGard: paaien met electronica)
Met dergelijke stromanredeneringen kom je niet weg.
En pletsen geven lukt hier ook niet.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 februari 2015 om 11:21.
Oud 11 februari 2015, 11:09   #133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah bon, waar staat dat ik mijn gasten voor den tv plant? Ik leer hen het concept warmte en pijn door er tijd voor te maken in plaats van ze petsen te geven zonder dat ze eigenlijk weten waarom en dat noemt u luiheid. Goddelijk.
Ik vrees dat het gros der kindertoekers deep down perfect weten dat ze niet goed bezig zijn of waren.
Aangezien ze er zich hier niet kunnen uit redden met een paar muilperen, proberen ze het met een paar kromme beweringen en debiele veronderstellingen.
Een ding bereiken ze wél: ik begrijp waarom ze hun toevlucht tot slaan nemen: ze lijken inderdaad om meerdere redenen niet in staat om corrigerend doch geweldloos te kunnen optreden.
En dat ligt niet aan het kind.
Het ontbreekt hun aan geduld, inzicht, (goede) wil, tijd, en skills om geweldloos op te voeden.
Maar dat mag stilaan niet langer dienen als excuus.
Kinderloosheid is geen schande meer, en als het van mij afhangt wordt het zelfs gepromoot: fiscaal en sociaal.
En al wie nog op 18e eeuwse wijze denkt in termen van 'corrigerend tikken' zou beter overwegen om geen kinderen op te voeden.
Zo bewijst elk op zijn manier de gemeenschap een dienst.
Oud 11 februari 2015, 12:31   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is in grote lijnen mijn diagnose, er ontbreken nog een hartziekte en de ziekte van Graves aan, maar verder zit je praktisch juist.
Ik heb geen pillen gekregen, want dat kostte geld, bij mij hebben ze geprobeerd van het eruit te slaan, zo hard dat ze op den duur stokken pakten om mee te slaan omdat hun handen en vuisten pijn deden van het kloppen.

Ik heb nog altijd de indruk dat ik beter af had geweest met medicijnen, een stelling die wordt bijgetreden trouwens door een aantal artsen en psychiaters.
Oud 11 februari 2015, 13:51   #135
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb geen pillen gekregen, want dat kostte geld, bij mij hebben ze geprobeerd van het eruit te slaan,
Ik pleit nergens om het er uit te slaan, muilperen te verkopen of het eruit te toeken .
gij had/hebt psychiatrische hulp nodig die je niet kreeg, vandaag krijgen massa's kinderen psychiatrische hulp waar in essentie 5 minuten consequentie perfect zou volstaan.
gevolg is natuurlijk ook dat veel mensen u gewoon niet geloven en niet serieus nemen, ge zijt opnieuw slachtoffer (die diagnoses zijn tegenwoordig gewoon hip geworden )

als ge denkt dat ik akkoord ga met een een kleine af en toe vd trap te gooien dan kan ik daar ook weinig aan doen
zolang men in die context blijft redeneren is dit topic redelijk zinloos en kunt ge nog 100 pagina's naast mekaar heenlullen.

en als superstaaf echt denkt dat hij een volhardende 3j belhamel rationeel, helder en zakelijk kan bijbrengen dat hij een hond moet gerust laten als die eet, ik hoop dat die hond niet toevallig een pitbull is.
Oud 11 februari 2015, 20:46   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Of gewoon uw stopcontacten babyproofen...Beginnen petsen omdat uw kinderen nieuwsgierig zijn en op ontdekking gaan, je moet het eigenlijk maar doen.

Mijn kinderen luisteren ook niet altijd, maar in plaats van te beginnen petsen bedenk ik wel wat alternatieve straffen of beloningen. Ik merk trouwens dat belonen beter werkt dan straffen. Straffen als die koters in overdrive gaan heeft toch geen enkele zin. Dan wacht je beter even tot ze gekalmeerd zijn. Veel efficienter dan gewoon uwe kleinen wat Pavloviaans te beginnen drillen. Dan kom je inderdaad tot de constatatie dat er met een kleinen niet te babbelen valt. Wat wil je ook als je nooit de tijd neemt om het hen uit te leggen.
Mijn visie is dat belonen voor normaal gedrag ZEER slecht is voor kinderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:32   #137
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Mijn ouders zijn de liefste mensen die je kunt hebben.

Toch heb ik ook enkele oorvegen in mijn geheugen gegrift staan. Ik had ze trouwens verdiend, en ik ben de eerste om dat toe te geven èn om daar achteraf mee te lachen.

Maar volgens de logica van sommigen hier ben ik het slachtoffer geweest van "fysieke kindermishandeling".

Ocharme mezelf...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:35   #138
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mijn ouders zijn de liefste mensen die je kunt hebben.

Toch heb ik ook enkele oorvegen in mijn geheugen gegrift staan. Ik had ze trouwens verdiend, en ik ben de eerste om dat toe te geven èn om daar achteraf mee te lachen.

Maar volgens de logica van sommigen hier ben ik het slachtoffer geweest van "fysieke kindermishandeling".

Ocharme mezelf...
"ik heb er geen last van gehad, dus het is geen fysieke kindermishandeling"...

Ocharme, je logica.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2015, 21:40   #139
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als superstaaf echt denkt dat hij een volhardende 3j belhamel rationeel, helder en zakelijk kan bijbrengen dat hij een hond moet gerust laten als die eet, ik hoop dat die hond niet toevallig een pitbull is.
Sommige mensen denken echt dat je met kleine kinderen een redelijk, logisch gesprek kunt voeren teneinde uit te leggen waarom het iets niet mag doen.

Dat lukt ongeveer voor 5 �* 10 minuten. Daarna loop je de risico om het tot in den treure te herhalen.
Oud 11 februari 2015, 21:43   #140
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"ik heb er geen last van gehad, dus het is geen fysieke kindermishandeling"...

Ocharme, je logica.
Er is geen speld tussen te krijgen in mijn logica.

Probeer anders eens, in plaats van wat losse, ongefundeerde berichtjes van twitter-niveau te plaatsen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be