![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij iets van plan is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering regeert en beslist, niet de werkgevers, noch de vakbonden. De regering is gevormd uit partijen die samen de meerderheid vormen als gevolg van verkiezingen en hebben de macht. Zo werkt een democratie. De sociale partners mogen een akkoord maken, hetgeen het dossier vereenvoudigt en ze stellen hun akkoord voor aan de regering. Maar ze hebben geen bevoegdheid om te beslissen over de uitvoering. Sterker nog, als de regering beslist om maatregelen te nemen zonder overleg met de sociale partners, dan is dat hun goed recht. Dan zullen de vakbonden uiteraard een hele boel sabotage-acties organiseren, maar dat doen ze nu ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() kan er iemand mij de houding van de vakbonden eens uitleggen aub ?
zij zitten in de groep van 10, onderhandelen een akkoord ... en een week later schieten ze datzelfde akkoord, hun eigen gemaakt akkoord af ? ik begrijp het niet hoor. ik had al wel door dat de uitspraak van BDW 'wie regeert er eigenlijk het land?' ... een uitnodiging was om dit akkoord af te schieten ... maar ik had eigenlijk nooit gedacht dat de bonden hier in gingen lopen... anyone ? ik zie t echt niet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De uitspraak van De Wever kwam er n�* dat de vakbonden weer eens afkwamen met de zoveelste afwijzing en dito aankondiging van 'acties', zeg maar economische sabotage. De Wever heeft dus niemand 'uitgenodigd' om het akkoord af te schieten, het was al zover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amendementen... gewoon een kleine bijschaving
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. En volgens Kris Peeters moet de voorzitter van de grootste Vlaamse partij zijn mond houden, maar blijkbaar mag hij wel de beweging.net-tsjeef spelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je ben alleen zo stekeblind dat je het niet ziet. Mja dat kan je van een rechtse ook niet anders verwachten.
![]() |