Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2015, 16:50   #181
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ja, er bestaat een systeem dat de andere piloot of lid van de crew binnen kan als de piloot in de cockpit niet meer in staat is de toelating te geven. (ontgrendelen deur)
Maar een piloot in de cockpit kan altijd die ontgrendeling van de deur blokkeren.
Idd, wat hij bewust gedaan heeft, want als de copiloot dat niet doet binnen een bepaalde tijd, gaat de deur wel open.

Dit telkens opnieuw na 5 minuten:
ztz de copiloot moet om de 5 minuten op het coderingsverzoek binnen bepaalde tijd reageren en de deur opnieuw vergrendelen, reageert hij niet tijdig gaat de deur toch open. (dit weet ik alles van de Live Persconferentie van de Duitse TV, dixit Lufthansa)
Daar de daling maar 8 minuten duurde natuurlijk irrelevant...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2015 om 16:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 16:52   #182
A340
Banneling

Standaard

Die starbucks lids die lekken niet , die van Peet"s coffie enz wel.

Ooit ene had die door CAT in mijn tas terecht kwam, gevloekt met de PTT ingedrukt
A340 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:01   #183
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A340 Bekijk bericht
Die starbucks lids die lekken niet , die van Peet"s coffie enz wel.

Ooit ene had die door CAT in mijn tas terecht kwam, gevloekt met de PTT ingedrukt
Nog een geluk dat het uw PUD niet was met de LCL ingedrukt. Erger nog als ge uw CAD verliest en ge hebt geen LOT bij de hand kan alleen een KUW redding brengen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:09   #184
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Dit gaat een hele discussie worden; met veel vertakkingen.

Moeten bepaalde procedures herzien worden? (Een masterkey voor elk personeelslid, dat toelaat om van buitenuit op elk moment de deur die toegang verschaft tot de cockpit te openen en/of gelijktijdig de automatische piloot te activeren) ...

Selectieprocedure aanscherpen? De achtergrond van iemand in die mate analyseren, dat het bijna flirt met de grens die de overgang naar privacy vormt?
masterkey voor elk bemanningslid is zeker niet van toepassing. Tenslotte werden die beveiligingen aangebracht om kapers niet de kans te geven om in de cockpit te geraken. Als de piloot dan van buiten terug naar binnen wil is het eenvoudig om hem die sleutel afhandig te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:12   #185
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
masterkey voor elk bemanningslid is zeker niet van toepassing. Tenslotte werden die beveiligingen aangebracht om kapers niet de kans te geven om in de cockpit te geraken. Als de piloot dan van buiten terug naar binnen wil is het eenvoudig om hem die sleutel afhandig te maken.
Daar zeg je inderdaad wat. Ja, de selectieprocedure dan maar. Nu ja, het is niet omdat iemand op moment van selectie geen tekenen vertoont, hij dat later niet kan gaan doen. En waar houdt het dan op? Ook een treinbestuurder, kan in volle spits aardig wat tweegbrengen, zou het in functie zijn van dat zogenaamd hogere doel.

Ik vrees dat aan dit soort dingen maar weinig te doen is; en dat preventie nooit gewaarborgd kan zijn.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:13   #186
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben weer iets bijgeleerd bij Lufthansa. Wat bezielt zo'n kerel om zoveel levens mee te sleuren bij zijn zelfmoord vraag je je af. Het kan bijna niet anders of zijn werkgever heeft ermee te maken.

Die co piloot zou alle psychologische tests hebben doorstaan... Waaruit bestaan zo'n tests dan? Enkele vragenlijsten invullen en een gesprek met een psycholoog. Iedereen kan zoiets omzeilen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:14   #187
A340
Banneling

Standaard

Gewoon doen zoals in de VS, de piloot alleen on the flight deck laten entertainen door een bevallige flight attendant of door een potige mannelijke versie ervan
Oud 26 maart 2015, 17:16   #188
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ze hebben weer iets bijgeleerd bij Lufthansa. Wat bezielt zo'n kerel om zoveel levens mee te sleuren bij zijn zelfmoord vraag je je af. Het kan bijna niet anders of zijn werkgever heeft ermee te maken.

Die co piloot zou alle psychologische tests hebben doorstaan... Waaruit bestaan zo'n tests dan? Enkele vragenlijsten invullen en een gesprek met een psycholoog. Iedereen kan zoiets omzeilen.
Tuurlijk. Je zegt gewoon wat zo een drogekamergeleerde graag horen wil.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:21   #189
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599332

Niemand had iets gemerkt zoals in zoveel gevallen van zelfmoord.
Oud 26 maart 2015, 17:34   #190
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dus hoe kan dat nou dat een piloot niet binnen kan in de cockpit ? Zou het niet zo moeten zijn dat er altijd 2 man in de cockpit moet zijn ? Bijvoorbeeld een piloot en een steward/stewardess. Nu zou het dus mogelijk zijn dat een piloot de cockpit verlaat en zijn collega ondertussen een hartaanval of beroerte krijgt en de andere niet terug binnenkan. Niet te geloven dat men daaraan niet gedacht heeft. Of ben ik mis ?
Sinds 9/11 is het verplicht de cockpit af te sluiten en deze is enkel te openen aan de binnenkant alhoewel er ook een noodprocedure bestaat die de deur kan openen. Misschien kende deze piloot de code niet?
Anderzijds vliegt een vliegtuig behalve bij het landen en opstijgen steeds op automatische piloot zodat één van de piloten rustig naar het toilet kan indien nodig. Dus de noodzaak om een stewardess in de cock te plaatsen als de piloot of zijn co even weg zijn is totaal overbodig en zou in geval van een beroerte ook niet veel uitmaken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:42   #191
A340
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Sinds 9/11 is het verplicht de cockpit af te sluiten en deze is enkel te openen aan de binnenkant alhoewel er ook een noodprocedure bestaat die de deur kan openen. Misschien kende deze piloot de code niet?
Anderzijds vliegt een vliegtuig behalve bij het landen en opstijgen steeds op automatische piloot zodat één van de piloten rustig naar het toilet kan indien nodig. Dus de noodzaak om een stewardess in de cock te plaatsen als de piloot of zijn co even weg zijn is totaal overbodig en zou in geval van een beroerte ook niet veel uitmaken.
T/O and LANDING zijn in gegeven situatie ook automatisch

https://www.youtube.com/watch?v=bzD4tIvPHwE

Laatst gewijzigd door A340 : 26 maart 2015 om 17:46.
Oud 26 maart 2015, 17:47   #192
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
.....
Een tweede persoon in de cockpit geeft geen garantie, maar vormt toch een bijkomende element voor de aspirant-zelfmoordenaar, dat hij moet uitschakelen.
Die paar seconden kunnen doorslaggevend zijn om de daad te onderbreken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 17:53   #193
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik voel me wat gemeen.

https://www.youtube.com/watch?v=4gO7uemm6Yo
Oud 26 maart 2015, 18:00   #194
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A340 Bekijk bericht
geloof mij vrij, men zal het lichaam weer samenstellen
Ik heb vliegtuigongevallen gekend waarbij men enkel één vingerkootje van de piloot terugvond, in een boom dan nog.

Ik heb andere vliegtuigongevallen gekend waarbij men 8 meter diep moest graven om het grootste gedeelte van het (gevechts)vliegtuig terug te vinden.

Bij nog andere vliegtuigongevallen was ik ongeveer als een van de eersten ter plaatse uit de aard van mijn toenmalige functie.

Ik ben dus zo vrij je niet zo maar te geloven.
Oud 26 maart 2015, 18:07   #195
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb vliegtuigongevallen gekend waarbij men enkel één vingerkootje van de piloot terugvond, in een boom dan nog.

Ik heb andere vliegtuigongevallen gekend waarbij men 8 meter diep moest graven om het grootste gedeelte van het (gevechts)vliegtuig terug te vinden.

Bij nog andere vliegtuigongevallen was ik ongeveer als een van de eersten ter plaatse uit de aard van mijn toenmalige functie.

Ik ben dus zo vrij je niet zo maar te geloven.
Onvoorstelbaar welke taak die reddingswerkers moeten uitvoeren.
Overal brokken menselijk weefsel moeten oprapen en in plastic zakken steken.
Dit vergeet je nooit meer.
Later mogen dan weer anderen de brokken bijeenvoegen voor zover mogelijk.

Wat heeft die moordenaar-co-piloot toch aangericht ?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 18:10   #196
A340
Banneling

Standaard

Dat is allemaal waar

Laat ik het anders stellen, men zal al het mogelijke doen om het lichaam weer te reconstrueren uit medisch oogpunt in deze zaak, en daarvoor denk ik heeft men eigenlijk medisch gezien niet veel nodig heeft ( stukken van de vitale organen)

Blijkbaar zou het toestel eerst met zijn romp zijn geskid over een bergwand, waardoor de impact niet op de Flight Deck was, en daardoor is er misschien een waterkans dat men nog voldoende organen terug vind om een medical verklaring uit te sluiten
Oud 26 maart 2015, 18:10   #197
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me steeds af waarom het zo noodzakelijk zou zijn de lichamen terug bijeen te voegen;

Geef slachtoffers van zulke calamiteiten toch een mooi massagraf, ipv stukjes ledematen en organen in een kist te stoppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 18:20   #198
A340
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me steeds af waarom het zo noodzakelijk zou zijn de lichamen terug bijeen te voegen;

Geef slachtoffers van zulke calamiteiten toch een mooi massagraf, ipv stukjes ledematen en organen in een kist te stoppen.
Alleen diegene die vermoedelijk aan de oorzaak kunnen leggen van dit ongeval, in casu hier de First Officer
Oud 26 maart 2015, 18:34   #199
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In feite zou er opnieuw gepleit moeten worden dat er opnieuw 3 personen in de cockpit aanwezig zijn, zodat bij een sanitaire noodzaak er altijd nog 2 aanwezig blijven.

b.v. de hoofdsteward(ess) neemt plaats op de jumpseat als een piloot de cockpit verlaat.
Natuurlijk moet hij/zij op de hoogte zijn om het toestel in automatische flightcontrol te houden/herstellen tot de andere piloot terug is.
(moet zijn boodschap dan maar kort houden)
Of de tweede piloot moet een manier hebben om terug in de cockpit te komen. Ja, theoretisch kunnen terroristen dan de piloot zijn sleutel of wat dan ook afpakken, maar op deze manier kan theoretisch de andere piloot zomaar tegen een berg aan vliegen.
Oud 26 maart 2015, 18:41   #200
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat voor achterlijke redenering is dit? Mocht uw vader of moeder bij de slachtoffers zitten dan zou je ook zeggen "gooi ze maar in een put met de anderen" zeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be