![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de professor-decaan-psycholoog ontslag krijgen voor zijn uitspraak? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 61,11% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die overbetaaldheid kan zich dan uiten in het vragen van extra diensten, zoals een neukpartij. Aan de andere kant, veel vrouwen hebben ook de mogelijkheid om horizontaal carriere te maken op die manier. Dat is dan een vorm van dienstverlening aan de werkgever die promoties mogelijk maakt.
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is daarentegen wel storend dat hij zijn gebrek aan vakkennis zo publiek uitsmeert - dat is dan weer wel problematisch voor zijn werkgever. Een zo vreselijk incompetente decaan is storend.
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ieders goed recht om voor heel de wereld te verkondigen dat je wat mannen betreft nu niet bepaald een verfijnde smaak hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vervang avances maken door godsdienstige levensuiting uitdragen, politiek actief zijn in een of andere partij .... Het leven is meestal niet simpel; mensen zijn geen bomen. Het is en blijft 'moeilijk', in bepaalde relaties. Zeker in arbeidssituaties, en nog straffer vind ik in familiale situaties. Je moet er mee om kunnen gaan. Je moet bepaalde sociale vaardigheden hebben. En hier en daar moet de wet inderdaad bescherming geven. Maar niet op een betuttelende manier. Soms moet die bescherming zelfs zeer streng zijn: zie mijn oproep om die prof te ontslaan. Maar in het algemeen toch niet betuttelend, belerend en wat weet ik nog allemaal. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in dit specifiek geval is het inderdaad lastig, omdat hij zijn GEBREK AAN VAKKENNIS zo zichtbaar uitsmeert. Stel dat ik professor in de aardrijkskunde zou zijn, en ik - ook al is het prive - overal ga uitbazuinen dat de wereld een platte schijf is, dan is dat problematisch. Dat ik een etterige smeerlap ben, daarentegen, daar heeft mijn werkgever geen zaken mee.
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht een werknemer van gaia op facebook zetten dat hij vb. voorstander is van stierengevechten in Spanje, dan heeft volgens mij de Michel het recht om die te ontslaan. Zelfs de plicht. Tegenover zijn sponsors en betalende leden. Voor de prof decaan herhaal ik: ik wil niet dat die man die lessen geeft aan mijn kleindochters. Hij kan/mag andere lessen geven, zoals ik al aangaf, mocht hij prof. economie of moleculaire biologie zijn in een andere faculteit dan de psycho's. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkrachting hoort daar dus niet onder. Horizontale carrière wel.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Van uw job houden" is misschien een eufemisme om te stellen dat je voordelen hebt bovenop de prijs van de verkochte dienst. Dan moet je afwegen he. Het is altijd sneu als je in een voordelige situatie was ten opzichte van een zakenpartner, en die andere nu zijn prijs verhoogt.
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een extreem godsdienstige kan er voor opteren om niet te werken voor een baas die een andere of geen godsdienst aanhangt. Dat is dan zijn waardeoordeel. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat voorgehad als doctoraatsstudent. Een prof wilde dat ik mij inschreef als nepstudent in verschillende studies, opdat het subsidies kon opleveren. Ik heb hem 10% van de subsidies gevraagd, in cash. Dan wilde ik er wel op ingaan. Hij heeft mij nooit niks meer gevraagd.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over de nanny state, ik heb het hier over het recht van een vrouw om haar sexualiteit te mogen beleven zoals zij het wil, niet zoals één of andere man erover beslist heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Menselijke relaties, en het seksuele aspect daarvan, maken deel uit van gans de economische overweging die een individu maakt, he. Hoe kan je daar nu deelaspecten gaan uit lichten ? Welke zijn de diepere motieven van elkeen van de handelspartners ? Dat is ondoorgrondelijk. Wie heeft welk voordeel waar bij en hoe meet die dat ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2015 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het leven is iets genuanceerder dan de visie die jij verkondigt. Als een baas sexuele avances maakt, ben je als vrouw fucked. Soms letterlijk, soms alleen figuurlijk of jij dat nu wil aanvaarden of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe je dat aspect van het leven simpelweg kan negeren, gaat mijn petje te boven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat ook los over de subtiliteiten van het leven alsof alles wit-zwart is, alles altijd duidelijk en eenvoudig is. Dat is het bijna nooit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |