Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2015, 09:56   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.690
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Waar heb ik Charleroi met Deurne VERGELEKEN? Nergens. Wel ontroerend hoe jij je 'maatje' ter hulp springt. Maar dat terzijde. Ik heb enkel vastgesteld dat het Ryan Air-fenomeen op Charleroi over zijn top heen is en dat er evoluties plaatsgrijpen. De JetairFly-deal van Deurne gaf ik als een voorbeeld daarvan.
Jij maakt al even straffe eigen verhalen van andermans woorden als AJ. Wie bij de hond (op het forum) slaapt, krijgt vlooien.
Ik spring niemand ter hulp, maar wijs je op het ongerijmde van je bewering die zeer zeker als een vergelijking te lezen is.

quote #107 : [ Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel. ]

Hier heb je cijfers over de evolutie van de passagiersaantallen : januari 2015 : +4%, februari +7% maart +14% Totaal eerste trimester : + 8%
bron : http://www.charleroi-airport.com/nl/snelkoppelingen/nieuws/index.html?tx_ttnews[backPid]=2&tx_ttnews[tt_news]=755&cHash=f300c4d205d0c1f79505aedacb853fc1


Ook je conclusie over Pairi Daiza is trouwens van de pot gerukt : die panda's zitten daar nog maar één jaar dus hoe zouden ze daar op geteerd kunnen hebben ?
Het was reeds een succes story met stevige winstcijfers en stijgende bezoekersaantallen. De komst van de panda's gaf nog een boost : stijging met bijna 200.000 extra bezoekers, en hun halfjaarcijfers geven een omzetstijging van 20% en een stijging van de winst met 5%.


Deurne : na decennia lethargie en daling, een schandelijke vaudeville rond de ondertunnelingskwestie schiet er nog een kleine luchthaven over. Het businessplan dat de vlaamse regering goedkeurde mikt op 500.000 passagiers, binnnen 25 jaar. Dat is dus peanuts...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 16:00   #122
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik spring niemand ter hulp, maar wijs je op het ongerijmde van je bewering die zeer zeker als een vergelijking te lezen is.

quote #107 : [ Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug.
Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel. ]

Hier heb je cijfers over de evolutie van de passagiersaantallen : januari 2015 : +4%, februari +7% maart +14% Totaal eerste trimester : + 8%
bron : http://www.charleroi-airport.com/nl/snelkoppelingen/nieuws/index.html?tx_ttnews[backPid]=2&tx_ttnews[tt_news]=755&cHash=f300c4d205d0c1f79505aedacb853fc1


Ook je conclusie over Pairi Daiza is trouwens van de pot gerukt : die panda's zitten daar nog maar één jaar dus hoe zouden ze daar op geteerd kunnen hebben ?
Het was reeds een succes story met stevige winstcijfers en stijgende bezoekersaantallen. De komst van de panda's gaf nog een boost : stijging met bijna 200.000 extra bezoekers, en hun halfjaarcijfers geven een omzetstijging van 20% en een stijging van de winst met 5%.


Deurne : na decennia lethargie en daling, een schandelijke vaudeville rond de ondertunnelingskwestie schiet er nog een kleine luchthaven over. Het businessplan dat de vlaamse regering goedkeurde mikt op 500.000 passagiers, binnnen 25 jaar. Dat is dus peanuts...
Het ging om het VERGELIJKEN, Pandareus. Ik heb nergens vergeleken, enkel vastgesteld met de cijfers die ik had (niet die van 2015) die jij trouwens hierboven bevestigde (Charleroi 2014 daling met 8%).
Bovendien valt er ook niets te vergelijken vermits de Charleroi en Deurne, zoals Hamas aanhaalde, andere doelen en functies hebben.
Ik stel constant in je reacties vast dat jij steeds druk bezig bent om als 'Vlaming' de Waalse kaart te trekken en Wallonië en de francofone gemeenschap door dik en dun te verdedigen , net zoals je vriend AJ. Nuja, dat soort 'vlamingen' bestaat natuurlijk ook, Vlamingen die zichzelf haten.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 17:47   #123
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het ging om het VERGELIJKEN, Pandareus. Ik heb nergens vergeleken, enkel vastgesteld met de cijfers die ik had (niet die van 2015) die jij trouwens hierboven bevestigde (Charleroi 2014 daling met 8%).
Bovendien valt er ook niets te vergelijken vermits de Charleroi en Deurne, zoals Hamas aanhaalde, andere doelen en functies hebben.
Ik stel constant in je reacties vast dat jij steeds druk bezig bent om als 'Vlaming' de Waalse kaart te trekken en Wallonië en de francofone gemeenschap door dik en dun te verdedigen , net zoals je vriend AJ. Nuja, dat soort 'vlamingen' bestaat natuurlijk ook, Vlamingen die zichzelf haten.
Wil jij ons helpen zodat we terug vriendjes met onszelf kunnen zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 18:45   #124
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wil jij ons helpen zodat we terug vriendjes met onszelf kunnen zijn?
Dat is toch geen probleem. Pandareus vrijt je voortdurend op en omgekeerd. Je hebt mijn hulp echt niet nodig.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 20:14   #125
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat is toch geen probleem. Pandareus vrijt je voortdurend op en omgekeerd. Je hebt mijn hulp echt niet nodig.
Toch wel, ik wil van die zelfhaat af.
Ik zou graag zelfvoldaan zijn als jij....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 21:08   #126
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch wel, ik wil van die zelfhaat af.
Ik zou graag zelfvoldaan zijn als jij....
Welke zelfvoldaanheid?
Voel jij je wel goed?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 21:08   #127
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 21:43   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.690
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Het ging om het VERGELIJKEN, Pandareus. Ik heb nergens vergeleken, enkel vastgesteld met de cijfers die ik had (niet die van 2015) die jij trouwens hierboven bevestigde (Charleroi 2014 daling met 8%).
Bovendien valt er ook niets te vergelijken vermits de Charleroi en Deurne, zoals Hamas aanhaalde, andere doelen en functies hebben.
Ik stel constant in je reacties vast dat jij steeds druk bezig bent om als 'Vlaming' de Waalse kaart te trekken en Wallonië en de francofone gemeenschap door dik en dun te verdedigen , net zoals je vriend AJ. Nuja, dat soort 'vlamingen' bestaat natuurlijk ook, Vlamingen die zichzelf haten.
Ofwel heb je weinig begrip om cijfers te interpreteren, ofwel doe je erom. Want niemand is zo dom dat hij nadat hij de cijfers van 2015 op een bordje kreeg toch nog wat te komen memmen over die van 2014 omdat die naar beneden gingen. Snap je eigenlijk wel dat het verlies van die drie vluchten die naar zaventem verschoven zijn al lang goedgemaakt zijn door nieuwe groei ?

Deurne is een beschamende mislukking. Oostende is nog zieliger zelfs. En dat allemaal omdat onze eigen politici te laf waren om tijdig beslissingen te nemen om die verder uit te bouwen. Liever wat luisteren naar lullige actie comités van het volgevreten villa volk en wat groene hysterici die tegen de economie zijn.
In Charleroi zijn ze slimmer geweest, en al die bullshit veegden ze daar van tafel en bouwden hun luchthaven uit.
Als je zo ver weg bent dat je het verschil niet meer ziet tussen twee regionale luchthavens, waar er eentje in de tijd die de andere nodig had om een flutbeslissing erdoor te krijgen voor ocharme een baan te ondertunnelen de andere verdubbelde tot meer dan 6 mio passagiers per jaar...
Als je haat zo ver gaat dat je één dipje in hun jarenlange groei aangrijpt om te zeggen dat de groei eruit is terwijl de cijfers van 2015 groei tonen die groter is dan de hele omzet van deurne samen dan is de discussie niet meer ernstig.
Deurne is een pure schande, dat dossier beheerde men jarenlang op een even professionele manier als men dat in Oeganda of Congo zou doen.
Als die dan met de regering een businessplan afspreken om te evolueren naar verdomme 500.000 passagiers per jaar dan dringt er zich één conclusie op : stop ermee. Doe het licht uit en neem je verlies.

Jij noemt dat haat ? Ik niet. Ik zie een zieltogende en door de politiek mismeesterde klucht van een luchthaven, en ik zie er eentje die groeicijfers neerzet en steun krijgt vanwege de politiek aan de andere kant.

Misschien moeten ze vanuit het o zo alwetende antwerpen eens vragen aan charleroi of ze wat stagiairs mogen laten meedraaien in BSCA zodat ze ook hun stiel kunnen leren bij mensen die er wel iets van bakken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 22:34   #129
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ofwel heb je weinig begrip om cijfers te interpreteren, ofwel doe je erom. Want niemand is zo dom dat hij nadat hij de cijfers van 2015 op een bordje kreeg toch nog wat te komen memmen over die van 2014 omdat die naar beneden gingen. Snap je eigenlijk wel dat het verlies van die drie vluchten die naar zaventem verschoven zijn al lang goedgemaakt zijn door nieuwe groei ?

Deurne is een beschamende mislukking. Oostende is nog zieliger zelfs. En dat allemaal omdat onze eigen politici te laf waren om tijdig beslissingen te nemen om die verder uit te bouwen. Liever wat luisteren naar lullige actie comités van het volgevreten villa volk en wat groene hysterici die tegen de economie zijn.
In Charleroi zijn ze slimmer geweest, en al die bullshit veegden ze daar van tafel en bouwden hun luchthaven uit.
Als je zo ver weg bent dat je het verschil niet meer ziet tussen twee regionale luchthavens, waar er eentje in de tijd die de andere nodig had om een flutbeslissing erdoor te krijgen voor ocharme een baan te ondertunnelen de andere verdubbelde tot meer dan 6 mio passagiers per jaar...
Als je haat zo ver gaat dat je één dipje in hun jarenlange groei aangrijpt om te zeggen dat de groei eruit is terwijl de cijfers van 2015 groei tonen die groter is dan de hele omzet van deurne samen dan is de discussie niet meer ernstig.
Deurne is een pure schande, dat dossier beheerde men jarenlang op een even professionele manier als men dat in Oeganda of Congo zou doen.
Als die dan met de regering een businessplan afspreken om te evolueren naar verdomme 500.000 passagiers per jaar dan dringt er zich één conclusie op : stop ermee. Doe het licht uit en neem je verlies.

Jij noemt dat haat ? Ik niet. Ik zie een zieltogende en door de politiek mismeesterde klucht van een luchthaven, en ik zie er eentje die groeicijfers neerzet en steun krijgt vanwege de politiek aan de andere kant.

Misschien moeten ze vanuit het o zo alwetende antwerpen eens vragen aan charleroi of ze wat stagiairs mogen laten meedraaien in BSCA zodat ze ook hun stiel kunnen leren bij mensen die er wel iets van bakken.
Je weet toch dat Charleroi door Vlamingen gerund wordt? Dus heel je epistel hierboven dat de loftrompet over Charleroi wil steken, komt als een pluim voor de Vlaamse leiding van die luchthaven, vooral van Marcel Buelens (2006-2009)(de man die Ryan Air naar Charleroi haalde) terug op je bord. Maar dan zul je wel weer wat anders hebben om je eruit te praten. Noot: diezelfde Buelens gaat nu werk maken van Deurne en Oostende.
Let op: ik heb nog steeds niet Brussels-South en Deurne met elkaar vergeleken. De twee zijn niet te vergelijken omdat ze een verschillend opzet en doelpubliek hebben op dit moment, alhoewel er met de komst van JetairFly een aanzet gemaakt is voor andere dan zakenvluchten vanaf Deurne. Ik heb enkel vaststellingen gedaan. Dat jij dat niet toejuicht zoals ik, begrijp ik.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 20 april 2015 om 22:40.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be