![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
quote #107 : [ Charleroi heeft lang geteerd op Ryan Air, zoals Pairi Daiza op de panda's. Dat liedje lijkt nu uitgezongen daar steeds meer en meer lagekostenmaatschappijen voor Zaventem kiezen. Zelfs DHL komt deels terug. Deurne heeft net vijftien vluchten per week van Jetair Fly aangekondigd. Er beweegt wat. Charleroi verliest cliënteel. ] Hier heb je cijfers over de evolutie van de passagiersaantallen : januari 2015 : +4%, februari +7% maart +14% Totaal eerste trimester : + 8% bron : http://www.charleroi-airport.com/nl/snelkoppelingen/nieuws/index.html?tx_ttnews[backPid]=2&tx_ttnews[tt_news]=755&cHash=f300c4d205d0c1f79505aedacb853fc1 Ook je conclusie over Pairi Daiza is trouwens van de pot gerukt : die panda's zitten daar nog maar één jaar dus hoe zouden ze daar op geteerd kunnen hebben ? Het was reeds een succes story met stevige winstcijfers en stijgende bezoekersaantallen. De komst van de panda's gaf nog een boost : stijging met bijna 200.000 extra bezoekers, en hun halfjaarcijfers geven een omzetstijging van 20% en een stijging van de winst met 5%. Deurne : na decennia lethargie en daling, een schandelijke vaudeville rond de ondertunnelingskwestie schiet er nog een kleine luchthaven over. Het businessplan dat de vlaamse regering goedkeurde mikt op 500.000 passagiers, binnnen 25 jaar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien valt er ook niets te vergelijken vermits de Charleroi en Deurne, zoals Hamas aanhaalde, andere doelen en functies hebben. Ik stel constant in je reacties vast dat jij steeds druk bezig bent om als 'Vlaming' de Waalse kaart te trekken en Wallonië en de francofone gemeenschap door dik en dun te verdedigen , net zoals je vriend AJ. Nuja, dat soort 'vlamingen' bestaat natuurlijk ook, Vlamingen die zichzelf haten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deurne is een beschamende mislukking. Oostende is nog zieliger zelfs. En dat allemaal omdat onze eigen politici te laf waren om tijdig beslissingen te nemen om die verder uit te bouwen. Liever wat luisteren naar lullige actie comités van het volgevreten villa volk en wat groene hysterici die tegen de economie zijn. In Charleroi zijn ze slimmer geweest, en al die bullshit veegden ze daar van tafel en bouwden hun luchthaven uit. Als je zo ver weg bent dat je het verschil niet meer ziet tussen twee regionale luchthavens, waar er eentje in de tijd die de andere nodig had om een flutbeslissing erdoor te krijgen voor ocharme een baan te ondertunnelen de andere verdubbelde tot meer dan 6 mio passagiers per jaar... Als je haat zo ver gaat dat je één dipje in hun jarenlange groei aangrijpt om te zeggen dat de groei eruit is terwijl de cijfers van 2015 groei tonen die groter is dan de hele omzet van deurne samen dan is de discussie niet meer ernstig. Deurne is een pure schande, dat dossier beheerde men jarenlang op een even professionele manier als men dat in Oeganda of Congo zou doen. Als die dan met de regering een businessplan afspreken om te evolueren naar verdomme 500.000 passagiers per jaar dan dringt er zich één conclusie op : stop ermee. Doe het licht uit en neem je verlies. Jij noemt dat haat ? Ik niet. Ik zie een zieltogende en door de politiek mismeesterde klucht van een luchthaven, en ik zie er eentje die groeicijfers neerzet en steun krijgt vanwege de politiek aan de andere kant. Misschien moeten ze vanuit het o zo alwetende antwerpen eens vragen aan charleroi of ze wat stagiairs mogen laten meedraaien in BSCA zodat ze ook hun stiel kunnen leren bij mensen die er wel iets van bakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let op: ik heb nog steeds niet Brussels-South en Deurne met elkaar vergeleken. De twee zijn niet te vergelijken omdat ze een verschillend opzet en doelpubliek hebben op dit moment, alhoewel er met de komst van JetairFly een aanzet gemaakt is voor andere dan zakenvluchten vanaf Deurne. Ik heb enkel vaststellingen gedaan. Dat jij dat niet toejuicht zoals ik, begrijp ik. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 20 april 2015 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |