![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vindt je ervan dat de NVa het communautaire in de koelkast stopt en dat het overal, niet door de NVa, maar vooral door de francophone partijen steeds weer op de proppen komt..., want zij verdragen het niet dat zij niet op hun Eigen wenken bediend worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, maar dat is nog steeds verraad des ergste soort ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel ga je nu tegen deze macht een zelfmoordcampagne Voeren en de Vlamingen ieder voor zich aan zijn lot overlaten... Ofwel laat je hen in hun Eigen vet sudderen en probeer je, slinks als het moet, zoveel mogelijk uit die hel te trekken... Vraag is en blijf wie op lange termijn aan het langste koordje trekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jaar voor het einde van de legislatuur begint de kiesstrijd al openlijk open te barsten.
Daarvoor hebben de partijen reeds hun argumenten intern op een rijtje gesteld. En als ze daarbij denken meer kiezers voor zich te winnen door een staatshervorming richting meer autonomie voor de deelstaten in hun kiesprogramma te schrijven, dan gaan ze dat doen. Anders niet. En dit geldt voor zowel Vlaamse als Franstalige partijen. Daar is wel een klein stoorzendertje: alle parlementairen in het Vlaams parlement hebben minstens een minimum-Vlaamse reflex. Ze weten zeer goed dat het verschillende parlementaire werk in commissie edm veel gemakkelijker verloopt, dan in tweetalige commissies. Die de meesten tegenwoordig zelfs niet meer kunnen volgen zonder simultane vertaling. Dit geldt, mits wat aanpassing, ook aan de kant van de Franstalige gemeenschap en dito gewest. Ik zie dat positief tegemoet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is waar. Mijn hart werkt echter niet echt mee, de cardioloog zei dat ik al op geleende tijd zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is allemaal gestoeld op beloftes. Ik kan ook hele mooie beloftes maken, maar of ik ze kan nakomen is een andere vraag. Voor de politiek is er maar 1 zéér passend spreekwoord: "Eerst zien en dan geloven."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is eigenlijk exact hetgene hij nu doet, zonder het expliciet te zeggen. De man is niet dom hé. Ook in 2019 zal hij dat uiteraard niet zeggen. En ook dan zal hij voortdoen zoals nu. En wees er maar zeker van dat de schoofzakken en spitting images & consoorten ook dan de grote Leider zullen bewieroken, vol bewondering en verafgoding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben electoraal geen enkele relevantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie leeft zal zien. Citaat:
Die hebben zo weinig electorale relevantie dat de N-VA-top aanwezig was, en uitgejouwd werd.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Europees Commissaris
|
![]() Let's face it. Zonder Brussel bestond België niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je vergeet wel één ding. In België maakt men krom wat recht is en vice versa. Ik begrijp weeral één zaak niet goed. De Belangers zeggen : "Eigen volk eerst" en wie hier komt en zich niet gedraagt moet er zo vlug mogelijk uit. Dat is dus mogelijk een racistisch trekje. Maar Europa zegt nu :"Ge wilt hier komen maar.....ge komt er niet meer in." Ik zie weinig verschil in beide benaderingen. Waarom de "Belangers" dan de racisten zijn en de rest dus niet gaat mijn (klein!) verstand dus te boven. Wat ik ook proefondervindelijk ervaar is dat een VU'er geen Vlaming meer is en een zwarte is en blijft. Waarvan akte dus. Oorspronkelijk dacht ik hier op dit forum ook een oorlog te zien uitvechten tussen mestkevers en strontvliegen. Niks van dit alles dus. Vroeger aten ze ook het middagmaal uit één schotel. Wie er niet bij zit mag er niet aankomen en wie er wel bijzit is de beste vriend geworden. Tja, als de juiste ridders te paard mekaar de hand geven telt het gewone volk niet meer mee. Ben eens echt benieuwd wat het gaat worden als de gezamenlijke schotel bijna op is en men ontdekt dat die beste vrienden teveel gegeten hebben. Dat belooft vuurwerk! Ben eens benieuwd hoeveel er zal terecht komen van het beloofde dat nog beloofd is gebleven. Nu blijven we nog jaren in verkiezingskoorts achter want er is nog steeds iets beloofd. Maar ja, we zijn grootgebracht dat ons de hemel beloofd werd. Een mens geraakt aan alles gewend. Die paar jaren die er weeral zullen bijkomen zijn tenslotte maar peanuts. Trouwens; een Vlaming kan zonder beloftes moeilijk leven. Hij heeft zelfs geloftes nodig om het leven aan te kunnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ook niet voor een pedofiel? En nog minder voor een leugenaar die mensen wat wijsmaakt. Ik vind uw voorstel dus weinig flatterend. Wat doet U veronderstellen dat ik enige gave zou bezitten om zwartrok te worden? De weinige keren dat ik ooit in een kerk kwam; omdat het moest van thuis uit; zat ik in slaap te mediteren. Alleen de paters uit de Congo; op bedeltocht; slaagden er in om mij wakker te houden. Die bewerkten de preekstoel met hun vuisten en voeten. ![]() En die dreigden zelfs met hel en verderf als ge gene volledige frank in de collecteschaal deponeerde. Bij mij werd het een afgedankte knoop van een jas. Ik zocht wel eentje uit die de grootte van een frank had. En met die frank kocht ik mij een lekstok. ![]() A propos Reus, je bent toch niet de vriend van Alexandra Coolen? Diegene die wel tegen tegen de geboorte beperking-pil was en die voorstelde om carbon-papier rond uw piemel te plakken. Gooch!!! Ik heb dat mens nooit gemogen. Die stond toch niet met dat wit toepetje op haar hoofd! En maar denken dat ze het beter wist dan paus Kwibus de derde. Ge weet wel, deze hebben ze vijftig meter diep begraven omdat hij voorspeld had dat hij zou verrijzen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 26 april 2015 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, tot daar hoe democratisch la Belgique is; wat loze beloftens voor de verkiezingen, en dat niet alleen van de NVa maar van alle partijen, de grootste op kop, en daarna alles terug gebarricadeerd en de dictatuur van het status quo, lees het grootkapitaal, kan verder regeren.
Ik heb het al eerder gezegd; een bananenrepubliek eerste klas. Maar oh wee als iemand daar iets tegen wil doen; dan zijn de zogezegde grote demoraten de eerste om van het kansel hun Eigen wil als 'de democratie' op te leggen... Werk met zulke mensen aan de belangen van een bevolking; nog liever allemaal samen de put in dan een haar te krenken aan de voordelen en het profitariaat van hun voormannen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |