Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2015, 10:49   #161
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Heb de flap gelezen, was genoeg om die economische nonsens te begrijpen. Maar dat stond ook in die boekjes economie, mensen zijn verschrikkelijk vergeetachtig, zo blijkt. En zie nu, wat een onwaarschijnlijke miserie!!
Wil je dat ik mijn vraag herhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 10:49   #162
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwerpen gaat zich van België afsplitsen, die plannen zijn nog niet zo gekend maar ze zijn er wel.
Straks krijgen ze nog een hartaanval.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 10:50   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De transfers zullen altijd véél nuttiger voor Wallonië zijn dan Waals links beleid.

Dat fabeltje van De Wever dat de Walen er om gaan vragen is ongeloofwaardig.
Edoch...
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

En dat gebeurt de dag dat Vlaanderen even hard aan de grond zit als Wallonië, als de Vlaamse centen op zijn dus, en het niet meer anders kan dan afgelopen zijn met de jaarlijkse miljardentransfers.
Gezien de toenemende tegenstand tegen de transfers zal het misschien zover niet hoeven te komen.

Feit is en blijft dat de reden voor de Franstaligen om zich aan Belgique vast te houden vervalt de dag dat de transfers stoppen. Die dag behoort Vlaanderen hen niet langer toe, maar horen zij bij Frankrijk. Dat is de reden waarom ze een corridor over Vlaams grondgebied wilden naar Bruxelles. Zonder Brussel is Frankrijk de Walen liever kwijt dan rijk.
Oud 28 april 2015, 10:51   #164
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch...
Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

En dat gebeurt de dag dat Vlaanderen even hard aan de grond zit als Wallonië, als de Vlaamse centen op zijn dus, en het niet meer anders kan dan afgelopen zijn met de jaarlijkse miljardentransfers.
Gezien de toenemende tegenstand tegen de transfers zal het misschien zover niet hoeven te komen.

Feit is en blijft dat de reden voor de Franstaligen om zich aan Belgique vast te houden vervalt de dag dat de transfers stoppen. Die dag behoort Vlaanderen hen niet langer toe, maar horen zij bij Frankrijk. Dat is de reden waarom ze een corridor over Vlaams grondgebied wilden naar Bruxelles. Zonder Brussel is Frankrijk de Walen liever kwijt dan rijk.
Oud 28 april 2015, 10:51   #165
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Straks krijgen ze nog een hartaanval.
Wie bedoel je? Antwerpen is al dat gezeik kotsbeu, ze willen tot een sociaal-economische doorbraak komen en dat kan niet met die andere Vlamingen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 10:52   #166
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vrijzinnige die zich uit wanhoop probeert te scharen achter een De Winter. We hebben echt nog niet alles gezien. Het sterkt mijn vermoeden dat de traditionelen in hun wanhoop tegen de sterkte van De Wever straks nog hun eigen cordon sanitair gaan opblazen.
Apropos, De Winter is een had been, zelfs in zijn eigen partijtje.
Waar lees jij dat ik mij achter De Winter ga scharen ?
Want schijnbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 10:53   #167
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wil je dat ik mijn vraag herhaal?
Een vingerwijzing staat alvast gepast, onze economie kent een modulaire opbouw waarin elke module haar eigen interpretatieregels en strategieën kent. Elk debat loopt het risico om hierin verstrikt te raken waardoor ‘non-dialoog’ kan ontstaan, dit wil zeggen dat deze denkkaders continu gemengd worden en nog slechts een chaotische brij van meningen rest zonder doorbraak. Deze ‘non-dialoog’ wordt des te erger wanneer nieuwe elementen hieraan toegevoegd worden, er is dan niet enkel de verwarring tussen bestaande denkkaders maar ook met het nieuwe. Het nieuwe denkkader is echter onvergelijkbaar anders waardoor een ongezond spanningsveld kan ontstaan, tegengesteld aan de doorbraak die de sociale innovatie induceert. Deze premisse is belangrijk om voorafgaand te melden, de praktijk zal snel duidelijk maken wat hiermee bedoeld wordt.
Oud 28 april 2015, 10:53   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent echt grappig, weet je? Het was toch grappig bedoeld, niet?
BUBbels geloven écht dat de Franstaligen terug willen naar het unitaire Belgique waar ze al sinds 1912 vanaf wilden uit schrik om door een Vlaamse meerderheid geregeerd te worden.
Oud 28 april 2015, 10:54   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vingerwijzing staat alvast gepast, onze economie kent een modulaire opbouw waarin elke module haar eigen interpretatieregels en strategieën kent. Elk debat loopt het risico om hierin verstrikt te raken waardoor ‘non-dialoog’ kan ontstaan, dit wil zeggen dat deze denkkaders continu gemengd worden en nog slechts een chaotische brij van meningen rest zonder doorbraak. Deze ‘non-dialoog’ wordt des te erger wanneer nieuwe elementen hieraan toegevoegd worden, er is dan niet enkel de verwarring tussen bestaande denkkaders maar ook met het nieuwe. Het nieuwe denkkader is echter onvergelijkbaar anders waardoor een ongezond spanningsveld kan ontstaan, tegengesteld aan de doorbraak die de sociale innovatie induceert. Deze premisse is belangrijk om voorafgaand te melden, de praktijk zal snel duidelijk maken wat hiermee bedoeld wordt.
Wil je dat ik mijn vraag herformuleer?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 april 2015 om 10:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 10:54   #170
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie bedoel je? Antwerpen is al dat gezeik kotsbeu, ze willen tot een sociaal-economische doorbraak komen en dat kan niet met die andere Vlamingen.
Ik had het op die unitaristen die Antwerpen als de demon zien, als het oord van verderf, als het politieke Sodomma en Gomorra.
Oud 28 april 2015, 10:58   #171
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het op die unitaristen die Antwerpen als de demon zien, als het oord van verderf, als het politieke Sodomma en Gomorra.
Dan hebben ze een zorg minder, Antwerpen zal dan ook een aangepast migratiebeleid invoeren. Dat ze elders de boel gaan saboteren, het sociaal-economische is waar het om gaat in Antwerpen.
Oud 28 april 2015, 10:59   #172
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wil je dat ik mijn vraag herformuleer?
Wat bedoel je met een echte psycholoog? Zoals er echte economen zijn?
Oud 28 april 2015, 10:59   #173
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Waar lees jij dat ik mij achter De Winter ga scharen ?
Want schijnbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt.
Ik zie niet in waar jij een snaar bij mij geraakt hebt, zelfs geen gevoelige.
Ik stel maar vast dat je De Winter probeert op te voeren om aan te tonen dat er politieke tegenstanders een tegensprekelijk debat met De Wever aandurven zonder met hun staart tussen de benen te moeten afdruipen.
Oud 28 april 2015, 11:00   #174
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

De vlaamse burger zal wel het slachtoffer zijn.
Uiteraard, dat heeft de P$ toch ook nooit onder stoelen of banken gestoken ?

Onkelinx : "notre seul but doit être de traire la vache flamande encore pendant , disons , 10 ans . Après les flamands peuvent avoir le cadavre."
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:01   #175
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe dit te rijmen valt .... met de verkiezingsuitslag, dat is de vraag.
Kijk naar de neergang van het Vlaams Belang. De neergang van het Vlaams Belang gaat parallel met de verminderde interesse voor een onafhankelijke republiek Vlaanderen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:08   #176
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waar jij een snaar bij mij geraakt hebt, zelfs geen gevoelige.
Ik stel maar vast dat je De Winter probeert op te voeren om aan te tonen dat er politieke tegenstanders een tegensprekelijk debat met De Wever aandurven zonder met hun staart tussen de benen te moeten afdruipen.
Als het dan geen gevoelige snaar is, dan heb ik wel de Achilleshiel van de NVA geraakt. Want je kan als geloofwaardige politieke partij niet van twee walletjes tegelijk eten. Dat is mijn punt, en het filmpje tussen De Wever en De Winter is en was daar het beste bewijs van.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:10   #177
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als het dan geen gevoelige snaar is, dan heb ik wel de Achilleshiel van de NVA geraakt. Want je kan als geloofwaardige politieke partij niet van twee walletjes tegelijk eten. Dat is mijn punt, en het filmpje tussen De Wever en De Winter is en was daar het beste bewijs van.
Dat is een andere discussie voor een andere draad. Het staat je vrij....
Oud 28 april 2015, 11:10   #178
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Uiteraard, dat heeft de P$ toch ook nooit onder stoelen of banken gestoken ?

Onkelinx : "notre seul but doit être de traire la vache flamande encore pendant , disons , 10 ans . Après les flamands peuvent avoir le cadavre."
Broodje aap.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:11   #179
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch...

U kan uw zin na die 4 woorden stoppen. België is gewoon onsplitsbaar, leer gewoon dit te accepteren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 11:13   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kijk naar de neergang van het Vlaams Belang. De neergang van het Vlaams Belang gaat parallel met de verminderde interesse voor een onafhankelijke republiek Vlaanderen.
Dat is de bedoeling van deze analyse. De dommekloten laten geloven dat de interesse voor het eerste programmapunt van de Vlaams-nationalisten verminderd is of geen rol meer speelt bij de Vlamingen. Belgische nationalisten zuigen zoveel goed nieuws natuurlijk op als water na een hittegolf.

De neergang van het VB is het resultaat van het cordon sanitaire.
Dat dreef een aantal republikeinen naar de N-VA.
Met een vermindering van de interesse in onafhankelijkheid van de Vlaams-nationalisten heeft dat geen uitstaans.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be