![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Nee, hoor. Voor mij hoeft dat grootstedenbeleid niet. Ik begrijp jou als Limburger wel. Al hebben Maaslanders, Haspengouwers en Kempenaars nauwelijks overeenkomsten en heel eigen karakteristieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Geef dan gerust een link naar de cijfers over de interne Vlaamse transfers.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 april 2015 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() In een fraktaalfederalisme krijgen ook gemeenten en streken binnen eenzelfde provincie autonomie in hun lokale aangelegenheden. Zoveel mogelijk bevoegdheden moeten zo dicht mogelijk bij de bevolking staan. Desnoods op het nivo van wijken, dorpen, gehuchten,...
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Doomy en Pajoske, waarschijnlijk twee CD&V'ers, gaan jullie het spontaan ontstaan van Euregio's ontkennen. Pajoske moet zeker in Oost-Limburg al geconfronteerd zijn met de invloed van Aken -Maastricht, in zuid-Limburg is Luik als aantrekkingspool niet te ontkennen en in Noord-Limburg speelt de invloed van Eindhoven mee. Doomy als West-Vlaming zal debekend zijn met de aantrekkingssfeer van Rijsel in het zuiden, Gent in het oosten en Brugge of zelfs Duinkerken in het westen.(Ik weet niet precies waar jij woont) of je die grootsteden nu macht wilt geven of niet, spontaan richten de agrarische gebieden en de kleine steden errond zich op hen. Dat is een evolutie van de laatste 30 jaar. Niets gaat dat tegenhouden. Die grote stadskernen worden en zijn aantrekkingspolen voor allerlei activiteiten van handel, cultuur en vertier. Zelfs landsgrenzen zijn daar niet tegen bestand. De geglobaliseerde wereld en de verplaatsingsmogelijkheden hebben dat in de hand gewerkt. Je kan daar tegen vechten, je kan daarom rouwen, je kan heimwee hebben naar het intieme landelijke, ja, zelfs kwaad worden, maar die kerktorennmentaliteit zal verdwijnen. Dat is een economische en maatschappelijke realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En onrechtstreeks zeg je het zelf : Rijsel en Duinkerke liggen dichter bij mij dan Antwerpen of Brussel. Ik heb meer gemeen met mijn Fransvlaamse buren van over "de schreeve" uit Belle, Duinkerke en Rijsel, en met mijn buren van de "Waalse" gemeente Komen-Waasten (tot 1963 ook nog een Westvlaamse gemeente), dan met de inwoners van het verre Antwerpen en Brussel. Westhoek-bewoners in zowel de Westvlaamse als Fransvlaamse als Henegouwse Westhoek hebben meer kontakt met elkaar over de grens heen dan met hun zogezegde "landgenoten" in Antwerpen, Brussel, Luik, of Parijs. Landsgrenzen hebben voor mij geen praktische meerwaarde, en zijn eerder een belemmering daar ik er zo dichtbij woon en ver weg woon van de bestuurlijke centra. Waarom zou ik mij dan moeten onderwerpen aan verre Antwerpse en Brusselse keizer-kosters die denken te weten wat goed is voor mij? Zo lokaal mogelijke autonomie naar Skandinavisch en Zwitsers model is integendeel eerder een logisch tegengewicht voor de globalizatie (zogezegde "glokalizatie").
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 april 2015 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Andere mogelijkheid is dat Vlaanderen eerder zal splitsen dan België. Nu Vlaamse partijen een meerderheid zonder sossen binnen België hebben, beginnen ze onderling ruzie te maken met elkaar en moet de enige Waalse partij in de koalitie bemiddelen tussen de Vlamingen. En op Vlaams en Antwerps nivo zitten ze ook al onderling te kibbelen. Deze keer kan je het niet meer op de Walen en de sossen steken. Ook de wrevel tussen Vlaamse provincies onderling neemt toe.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 april 2015 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...04&postcount=1 Jammer genoeg is het oorspronkelijk beleidsdokument op de opgegeven link allang verwijderd. Waarschijnlijk was het niet politiek korrekt voor de Vlaamse unitaristen. Geen wonder dat ze zich willen haasten om de provincies af te schaffen voor de inwoners van de randprovincies zich teveel met hun eigen provincie gaan identificeren.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 april 2015 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 29 april 2015 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Slaaf zou ik mezelf niet noemen. Als mijn vakbond niet meer de belangen van de werknemer/gepensioneerde/werkloze dient zeg ik simpelweg mijn lidmaatschap op. Ik ben namelijk geen uitkeringstrekker en ik hang voor mijn job ook niet van hun af.
Echter op dit moment zijn ze de enigste die de moeite doen om zich te verzetten tegen dit beleid. De SPa ligt nog onder elkaar uit te vechten wie de spelverdeler mag zijn. En de groenen zijn simpelweg te klein. Ik ben wel overtuigd dat een stevige linkse partij, met goede kopstukken, nu zou kunnen scoren. Maar de bloedarmoede bij de SPa is enorm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling