Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 11:33   #301
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jawel hoor, dat gaat perfect samen.

Soms moet je nu eenmaal kiezen tussen aids of kanker.
Bs'd

Oh, dus het is alleen maar bij vlagen dat je tegen het doden van levende wezens bent.

Maar dan moet je niet zeggen: "Ik ben tegen het doden van levende wezens". Dan moet je zeggen: "Ik ben soms tegen het doden van levende wezens".
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 11:34   #302
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik heb nog geen enkel argument gezien van het omgekeerde. Enkel gebruik van woordverwarring en een fundamentalistisch denken die elke relativering uitsluit.
Ik vrees dat je wat beter zult moeten kijken dan.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=284

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 11:35.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 11:35   #303
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Oh, dus het is alleen maar bij vlagen dat je tegen het doden van levende wezens bent.

Maar dan moet je niet zeggen: "Ik ben tegen het doden van levende wezens". Dan moet je zeggen: "Ik ben soms tegen het doden van levende wezens".
Ik moet helemaal niets.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 11:38   #304
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is niet wat ik zeg.

Ik zeg: Als wij menen dat anderen niet het recht hebben om te beslissen over ons bestaansrecht, dan moeten wij ook niet menen het recht te hebben om te mogen beslissen over het bestaansrecht van iemand anders.

Bovendien ben ik het niet met u eens.

Het is inderdaad een zware consequentie om zwanger te zijn, te bevallen en moeder te worden. Maar dat weegt absoluut niet op tegen de consequentie van leven of dood van een mens. Een zwaardere consequentie kan ik niet bedenken. U denkt in het belang van de zwangere vrouw. Niet in het belang van de hoofdrolspeler in het abortusdebat. Het weerloze onschuldig kind, wiens leven en bestaan op het spel staat.

En dan zeg ik nog geen woord over de (rol van) vader die door de huidige wetgeving totaal buiten spel wordt gezet. Alsof zijn kinderwens, zijn verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn kind en zijn emoties niet bestaan.

Paulus.
Jij ziet het leven als heilig, andere mensen kijken daar anders tegen aan.
Oud 3 mei 2015, 11:40   #305
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je vindt dat kindermoord gerelativeerd moet kunnen worden?
Men moet alles relativeren.
Oud 3 mei 2015, 11:40   #306
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met welk recht bepaalt u dat moeders verminkte mensen zijn?
Ik bepaal dit niet, ik laat dit aan hen over, ik sluit het niet uit dat ze dit zelf vinden.

Citaat:
Van mij niet nee.
Citaat:
Er bestaan voorbehoedsmiddelen. En met dat in gedachten, zou ik het in elk geval schandalig vinden mocht een vrouw er voor kiezen om tien abortussen te plegen.
Ik natuurlijk ook, het zou een teken van onverantwoord gedrag zijn. Maar voor één of zelfs twee kan ik volkomen begrip opbrengen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 11:41   #307
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je wat beter zult moeten kijken dan.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=284

Paulus.
Voor mij is dit geen argument, omdat ik vind dat mijn moeder het recht had om mij te aborteren. Dat ze het niet heeft gedaan is haar zaak, maar ik zou er niet om getreurd hebben.
Oud 3 mei 2015, 11:44   #308
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is dit geen argument, omdat ik vind dat mijn moeder het recht had om mij te aborteren. Dat ze het niet heeft gedaan is haar zaak, maar ik zou er niet om getreurd hebben.
Ongewenst op de wereld komen, daarentegen.......
Oud 3 mei 2015, 11:55   #309
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen. Het zou jouw zaak ook geweest zijn.

Vooral jouw zaak zelfs.

Mijn punt is dat als anderen over jouw bestaansrecht mogen oordelen (volgens jou) jij ook zou mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Iedereen gelijk.

Ik vind dit niet kunnen. Ik wil niet dat anderen over mijn bestaansrecht mogen oordelen. En ik ben er van overtuigd, velen met mij.

Jij vind van wel zeg je? Anderen mogen zich het recht weerhouden om je te doden? Goed. Dan is dit voor jou inderdaad geen argument.

Maar ik zou toch je reactie eens willen zien als iemand jou daadwerkelijk zou willen doden. Ik vrees dat je dan wel eventjes anders zult piepen en dat weet je best. Of: Hoe onredelijk kan men zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 12:03.
Oud 3 mei 2015, 12:04   #310
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg bekwame ouders die maar al te graag een ongewenst kind willen opnemen in hun gezin en dat alles geven wat het nodig heeft, om zich verder te ontwikkelen als volwaardig mens onder mensen.

Zeker weten.

Paulus.
Oud 3 mei 2015, 12:23   #311
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bepaal dit niet, ik laat dit aan hen over, ik sluit het niet uit dat ze dit zelf vinden.

Je kan het gerust uitsluiten, je gaat geen kat vinden die dat verminking vindt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 12:28   #312
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

En als gevolg van die instelling worden er te weinig kinderen geboren en stort europa in elkaar.
Met de miljoenen Afrikanen die leren zwemmen of dobberneger worden, heeft het geen zin meer om kleine europeaantjes op de wereld te zetten die zich dan mogen uitsloven om die "vluchtelingen" te onderhouden.

Historici vragen zich af hoe het kwam da de bloeiende Keltische maatschappij hier in Europa op een paar generaties verdwenen was. Wel, we kunnen het nu zien en meemaken. Nog een paar generaties verder en onze culturele monumenten worden vakkundig gevandaliseerd en dan kunnen ze zich wentelen in hun zelfgenoegzaamheid dat Europa helemaal van Allah is. En als ze tegen dan geen dijken hebben onderhouden lopen ze helemaal onder. Maar ze zullen dan wellicht nog kunnen zwemmen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 12:38   #313
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Wat is daar op tegen?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 12:41   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik blijf me afvragen, "Waar blijven de argumenten?" die de legalisering van abortus, moreel kunnen rechtvaardigen.

Paulus.
Je wil eenvoudig geen argumenten zien.

We vertrekken natuurlijk van uit een andere basispositie .

Ik acht me geluķig dat legale beslissingen in het parlement geenomen worden en niet in een sachristie of iets dergelijks.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 12:43   #315
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je wil eenvoudig geen argumenten zien.

We vertrekken natuurlijk van uit een andere basispositie .

Ik acht me geluķig dat legale beslissingen in het parlement geenomen worden en niet in een sachristie of iets dergelijks.

.
Als we al de berichten van de voorstanders van abortus samen leggen, dan valt op hoe inconsequent het allemaal is en hoe ze onder elkaar hopeloos verdeeld zijn. En het opvallendste daarbij is, lijkt wel dat ze niet in staat zijn een gezamenlijke omschrijving te geven van wat een mens is, welke criteria daarvoor gebruikt worden en vanaf welk ogenblik er hiervan sprake is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 12:44   #316
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

En als gevolg van die instelling worden er te weinig kinderen geboren en stort europa in elkaar.
FgP

Ik pleit voor een bevolking in Vlaanderen voor het aantal dat hier aanwezig was rond 1900. We zouden dus langzaam moeten afbouwen. Helaas zijn er kapers op de kust.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 mei 2015 om 12:47.
Oud 3 mei 2015, 12:49   #317
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je vindt dat kindermoord gerelativeerd moet kunnen worden?
ZcM

Dat is een vraag die meer spot dan respect verbergt .

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 mei 2015 om 12:50.
Oud 3 mei 2015, 12:50   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een vraag die meer spot dan respect verbergt .

.
Dan moet u toch met een antwoord komen op een vraag waar het inherent verschil zit tussen een ongeboren kind van negen maanden en te vroeg geboren kind van acht maanden. Niet de situatie, daar die de hoedanigheid van het kind niet bepaalt. Wel het inherent verschil.

Ik ben benieuwd.
Oud 3 mei 2015, 12:51   #319
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij vind van wel zeg je? Anderen mogen zich het recht weerhouden om je te doden? Goed. Dan is dit voor jou inderdaad geen argument.
Hier ziet men opnieuw het gebrek aan enige vorm van relativering van de anti-abortus fanaten.

Heb ik gezegd dat ze me nu mogen doden? Neen!

Ze mochten me gerust geaborteerd hebben zeg ik en dit meen ik. Maar nu liggen de kaarten anders, nu heb ik een gezin, heb ik een netwerk van relaties,...

Nu moeten ze een goede reden hebben om me te doden vind ik. Niet voor mezelf want ik zal het niet echt merken maar juist voor degene die achter blijft.
Oud 3 mei 2015, 12:53   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ziet men opnieuw het gebrek aan enige vorm van relativering van de anti-abortus fanaten.
Juist niet, het gaat erom dat men uw gebrek aan samenhang in de redenering doorprikt. En ja, dat is niet aangenaam, maar u moet nu eenmaal toegeven dat u in de loop van discussie altijd weer een bepaald argument lanceert om het wat verder dan weer in te trekken omdat het dan weer niet meer zou opgaan. Het relativisme is zelfs in uw manier van redeneren doorgedrongen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be