![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter de korte pijn dan dat eindeloze lijden....
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kinderleven volgens anti-abortusfanaten:
Eicel : ![]() Spermatozoide: ![]() wat is dit nu? is dit een eicel omringd door spermatozoidekes? of is dit een KIND ? ![]() Dit is dan weer helemaal héél duidelijk een mens: ![]() oops nee, het was een kip! dit is overduidelijk een mens: ![]() en dit is een halve voetbalploeg neem ik aan? ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn kinderloze ouders genoeg die deze kinderen maar al te graag in hun liefdevol gezin zouden willen hebben. De gemiddelde wachttijd voor adoptie is maar liefst zes jaar in ons land, precies omwille van die wachtlijst. Bovendien hebben vondelingen, wezen, daklozen, criminelen enz... ook recht op leven. Wie denk je wel wat je bent? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn we allemaal begonnen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel.
Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het is de dame/vrouw die werd verkracht, die bij machte is om te bepalen of zij het kind al dan niet wil houden. Duidelijk genoeg? Laatst gewijzigd door Edward De Vere : 3 mei 2015 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Waarom zou een mens die het product is van een verkrachting geen recht hebben op leven? Omwille van de psychische draagkracht van de moeder? Gaan we al die mensen doden? In ex-Joegoslavië lopen er ongeveer 400 000 rond, meestal mét een goede relatie met hun moeder. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan is het lachwekkend. klopt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en uw vrouw laten we standaard bevrucht wezen, geen ei laten we verloren gaan. Is het niet Paulus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu goed, ... het is mij duidelijk dat u slechts leest wat u lezen wil. Zeer moeilijk om een discussie te voeren op die manier. Ik zal het extreem stellen. Een gelukkige gezinnetje, wonende in een niet nader genoemd dorp, bestaat uit twee ouders, die keihard werken om hun kinderen alles te geven. Ze zijn graag gezien in het dorp, op het werk, bij vrienden en bij familie. Ze hebben een zoon van 23, een dochter van 19 en nog een dochter van 13 jaar. Tijdens de vakantie gaat de jongeste op jongerenkamp. Tijdens die vakantie blijkt ze slachtoffer te zijn geworden van een verkrachting door één van haar begeleiders. Enkele weken daarna wordt vastgesteld, dat zij zwanger is. Volgens uw blinde retoriek, moet dat meisje maar haar verantwoordelijkheid nemen en de rest van haar jonge leven wijden aan he grootbrengen van haar ongewenste kind. Immers heeft dat kind recht op een leven. Het meisje van 13 haar leven is echter wel voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die nog niet zo ver ontwikkeld zijn het recht op leven ontzeggen omdat,.... ....omdat zij nog niet zo ver ontwikkeld zijn,.... Dat is voor mij even onzinnig als een druivelaar vernietigen die nog niet oud genoeg is om druiven te produceren,.... .....omdat hij nog geen druiven produceerde,.... Snap je de onzin? Precies omdat ze dat nog niet kunnen is het een reden te meer om ze te laten groeien en ontwikkelen tot ze dat wel kunnen, net zoals jij daar de kans toe kreeg. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar haar leven is helemaal niet voorbij. Dat is niet waar. Ze zal het moeilijk hebben, dat is zeker waar. Ook als ze wél abortus pleegt. Ze is en blijft voor altijd een getekend slachtoffer, volledig mee eens. Wiens leven echter wel voorbij is in geval van abortus is dat van het ongeboren kind. En dat is wél waar. Als je echt "haar leven is voorbij" als argument zou willen gebruiken moet je net tegen abortus zijn. Het verschil tussen jou en mij is niet dat ik niet en jij wel zou luisteren. Ook niet dat ik wel en jij niet ziende of blind zou zijn,... ...het verschil tussen jou en mij is dat ik het bekijk vanuit het oogpunt (lijden kansen rechten) van het kind en jij vanuit het oogpunt van de moeder. D�*t is het verschil. Ik geef toe dat de casus die jij hier aanbrengt verdomd moeilijk ligt en ik begrijp dat men maar al te graag kiest vor een gemakkelijkheidoplossing,.. maar als we eerlijk zijn weten we dat het nooit gemakkelijk zal zijn voor die dertienjarige. En om dan, omwille van de grote uitzondering (zie % redenen voor abortus een paar postings terug) een regel te maken waardoor duizenden kinderen, zonder probleem kunnen gedood worden voor het gemak van de moeder? Dat vind ik echt niet kunnen. Niet omdat ik niet wil, maar met gerede redens die ik ook uitleg. Er zijn echt wel mensen genoeg die maar al te graag voor dat kind zouden willen zorgen. Dat is het probleem niet. Wat wel veelal een probleem is -en dat mag ook eens gezegd worden- is dat moeders het zich soms beklagen, abortus te hebben gepleegd onder druk van vrienden en familie en daar hun hele leven een schuldgevoel aan overhouden. Meer dan je denkt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het post-abortus syndroom is al in vele landen een erkende ziekte, zeg maar psychologische stoornis. Kijk maar eens op google. De symptomen maken een verder normaal leven zo goed als onmogelijk. Het hindert een normaal functioneren. Als je het werkelijk opzoekt en eens goed naleest zul je zien dat mensen zoals ik, daar hoegenaamd niks mee te maken hebben. Integendeel. Ik probeer vrouwen daarvoor juist te behoeden. Vrouwen die aan het post-abortus syndroom lijden, ga je heus niet helpen door te stellen dat er niks aan de hand is. Zo duw je er hen juist nog dieper in. Zoek maar eens op en wees eerlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 mei 2015 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Minister-President
|
![]() Dus rukken is genocide, pijpen kannibalisme en een dildo is een massavernietigingswapen?
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan pas van "een mens" spreken bij een bevruchte eicel. Dat heeft de potentie om zich verder te ontwikkelen. Een ei- en spermacel niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Minister-President
|
![]() Halve mensen misschien?
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je bent niet tegen de pil of een condoom ?