Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2015, 07:34   #521
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zou ik met die vraag bedoelen? Toch wat er staat... Of dacht u aan iets anders?
Er zijn geen domme vragen naar het schijnt.
U weet dat ik voorstander ben van het huidige systeem van mogelijkheid tot abortus tot 13 weken.
Waarom, in de naam van de heilige gehaktbal, zou ik dan een wetsvoorstel moeten steunen dat abortus terug strafbaar stelt?

U gaf me trouwens geen antwoord wat U zou doen in geval van de situatie uit het artikeltje.

Ikzelf zou dat kindje O N M I D D E L L I J K een abortus hebben laten ondergaan (het embryo of in dit geval zelfs foetus laten verwijderen), van zodra men wist dat ze zwanger was.

En jij? wie van de twee kindjes ga jij kiezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2015 om 07:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 08:08   #522
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U weet dat ik voorstander ben van het huidige systeem van mogelijkheid tot abortus tot 13 weken.
Waarom, in de naam van de heilige gehaktbal, zou ik dan een wetsvoorstel moeten steunen dat abortus terug strafbaar stelt?

U gaf me trouwens geen antwoord wat U zou doen in geval van de situatie uit het artikeltje.

Ikzelf zou dat kindje O N M I D D E L L I J K een abortus hebben laten ondergaan (het embryo of in dit geval zelfs foetus laten verwijderen), van zodra men wist dat ze zwanger was.

Verwacht je daar een duidelijk antwoord op ???
Hij zal daar gemakshalve "god" laten over beslissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 11:09   #523
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen aanpassing gebeurd in de strafwet. Abortus staat daar nog steeds.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 11:11   #524
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb al eerder op de vraag geantwoord naar de morele afweging bij een situatie waarbij het leven van de ene in het gedrang komt. Jammer dat mensen toch zo weinig moeite doen een draad aandachtig te volgen...
Oud 6 mei 2015, 11:36   #525
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder op de vraag geantwoord naar de morele afweging bij een situatie waarbij het leven van de ene in het gedrang komt. Jammer dat mensen toch zo weinig moeite doen een draad aandachtig te volgen...
Het meisje zal het waarschijnlijk wel overleven, maar wat zal de schade zijn, fysisch en psychisch?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 11:37   #526
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is geen aanpassing gebeurd in de strafwet. Abortus staat daar nog steeds.
Nog altijd wel, maar we rekenen op JJ om dit eruit te halen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 16:10   #527
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik je eens wat vragen?

Stel je voor dat je graag een kind zou willen.

En ik heb het wettelijk recht om het te doden zonder dat jij iets in de pap te brokken hebt. Zou je dat een goede wet vinden?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 17:02   #528
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

En ik heb het wettelijk recht om het te doden zonder dat jij iets in de pap te brokken hebt. Zou je dat een goede wet vinden?

Paulus.
Ook hier weer: de zaak wordt afgrijselijk in het belachelijke getrokken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 17:11   #529
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ook hier weer: de zaak wordt afgrijselijk in het belachelijke getrokken.

.
Kun je het lachwekkende daarvan eens uitleggen?

Paulus.
Oud 6 mei 2015, 17:22   #530
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je het lachwekkende daarvan eens uitleggen?

Paulus.
Ik denk niet dat ik dat zodanig ga kunnen uitleggen, dat jij het zou snappen. En dat komt dan niet door mijn beperkte taalkundige capaciteiten.

We praten hier gvd over een aanstaande moeder die zo in nood zit dat zij het meest onnatuurlijke wil overwegen, namelijk haar kindje niet voldragen.
En jij gaat dan leuk doen over het vermoorden van een buurmeisje of wat.

Zou jij bijvoorbeeld eens kunnen antwoorden welke straf de rechtbank zou moeten uitspreken voor (en in de hypothese van een wetgeving zoals voor de liberalisering van sommige vormen van abortus):
- de vrouw van 25 die stopte met de pil te nemen omdat ze met haar echtgenoot binnen afzienbare tijd een kindje zouden willen verwekken, maar die nu zwanger werd omdat ze verkracht werd. En dus abortus gepleegd heeft.
- de vrouw die zwanger werd van een tijdelijke relatie, en waar de anti-conceptie faalde, en waar de verwekker het na het vernemen van het nieuws, verdween van de aardbol. En dus aboruts pleegde.

Als de abortus dan niet toegelaten wordt, dan moeten deze vrouwen een straf krijgen. Ofwel moet je abortus uit het strafrecht halen. Eieren of jong.

Zeg mij: welke straf behoren zij te krijgen; binnen welke vork, vb. tussen 1 maand en 3 jaar bak ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2015 om 17:23.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 17:30   #531
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik dat zodanig ga kunnen uitleggen, dat jij het zou snappen. En dat komt dan niet door mijn beperkte taalkundige capaciteiten.

We praten hier gvd over een aanstaande moeder die zo in nood zit dat zij het meest onnatuurlijke wil overwegen, namelijk haar kindje niet voldragen.
En jij gaat dan leuk doen over het vermoorden van een buurmeisje of wat.

Zou jij bijvoorbeeld eens kunnen antwoorden welke straf de rechtbank zou moeten uitspreken voor (en in de hypothese van een wetgeving zoals voor de liberalisering van sommige vormen van abortus):
- de vrouw van 25 die stopte met de pil te nemen omdat ze met haar echtgenoot binnen afzienbare tijd een kindje zouden willen verwekken, maar die nu zwanger werd omdat ze verkracht werd. En dus abortus gepleegd heeft.
- de vrouw die zwanger werd van een tijdelijke relatie, en waar de anti-conceptie faalde, en waar de verwekker het na het vernemen van het nieuws, verdween van de aardbol. En dus aboruts pleegde.

Als de abortus dan niet toegelaten wordt, dan moeten deze vrouwen een straf krijgen. Ofwel moet je abortus uit het strafrecht halen. Eieren of jong.

Zeg mij: welke straf behoren zij te krijgen; binnen welke vork, vb. tussen 1 maand en 3 jaar bak ?

.
Geen uitleg dus.

En ook geen antwoord op mijn vraag. Maar soit, ze was ook niet aan jou gericht.

Wel een vervallen in zeer zeldzame gevallen waar we het reeds over hadden in deze thread.

Doe eens wat moeite, zou ik zeggen. Met steeds in cirkeltjes te draaien komen we niet vooruit.

Red.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 mei 2015 om 17:31.
Oud 6 mei 2015, 19:31   #532
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Wel als jij de enige bent die erover kan beslissen.

Dat is nogal evident, niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 19:34   #533
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Nog altijd wel, maar we rekenen op JJ om dit eruit te halen.
Waar gaat uw opmerking dan eigenlijk over?
Oud 6 mei 2015, 19:34   #534
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het meisje zal het waarschijnlijk wel overleven, maar wat zal de schade zijn, fysisch en psychisch?
Moet ik er nu van uitgaan dat u niet gelezen hebt wat ik hierover al eerder heb aangestipt?
Oud 6 mei 2015, 19:37   #535
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij wordt ondertussen dat u niets snapt van de ernst van abortus, daar het voortdurend wil hebben over straf. Paulus en ik herhalen echter keer op keer de noodzaak tot ondersteuning, tot hulp, tot bijstand... van ongehuwde moeders opdat zij niet moeten bezwijken aan de duivelse verleiding hun kind in de moederschoot te laten verleiden.
Oud 6 mei 2015, 20:21   #536
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wel als jij de enige bent die erover kan beslissen.

Dat is nogal evident, niet?
De vraag was of je (eigenlijk circe) dit een goede wet zou vinden.

Paulus.
Oud 6 mei 2015, 20:23   #537
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij wordt ondertussen dat u niets snapt van de ernst van abortus, daar het voortdurend wil hebben over straf. Paulus en ik herhalen echter keer op keer de noodzaak tot ondersteuning, tot hulp, tot bijstand... van ongehuwde moeders opdat zij niet moeten bezwijken aan de duivelse verleiding hun kind in de moederschoot te laten verleiden.
Precies.

Paulus.
Oud 6 mei 2015, 20:27   #538
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oei, mijn bericht bleek nogal slordig te zijn geschreven. Even bijwerken:

Citaat:
Mij wordt duidelijk ondertussen dat u niets snapt van de ernst van abortus, daar u het voortdurend wil hebben over straf. Paulus en ik herhalen echter keer op keer de noodzaak tot ondersteuning, tot hulp, tot bijstand... van ongehuwde moeders opdat zij niet moeten bezwijken aan de duivelse verleiding hun kind in de moederschoot te laten ombrengen.
Oud 6 mei 2015, 20:59   #539
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
en hoe denk jij te kunnen beslissen dat ik VERPLICHT abortus moet plegen als ik daar geen zin in heb?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 mei 2015, 21:00   #540
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies.

Paulus.
en hoeveel weken bieden jullie ondersteuning? tot de eerste drie pakken pampers op zijn? Of gaan jullie dat twintig jaar volhouden, inclusief de nodige financiële bijdragen voor babysitters e.d. buiten de pampers?

Laatst gewijzigd door circe : 6 mei 2015 om 21:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be