![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
|
![]() Citaat:
Dat Antwerpen het initiatief neemt was te verwachten. De andere provinciesteden zullen wel volgen. Ik ben eens benieuwd hoelang je in Brussel nog met een vervuilende kar zal kunnen rondrijden. Nog zeer lang mijn gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.534
|
![]() Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2015 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.811
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet je dan ook nog eens goed kijken naar waar je rijd en waar je parkeert, want de oplaadpunten zijn nog steeds heel zeldzaam. En voor een kleine E-stadswagen ben je al snel 30k kwijt. Laten we dus even de vergelijking maken. Je koopt een benzine stadswagen voor 8k en rijd gemiddeld 20.000km per jaar met een verbruik van 5l/100km tegen een kostprijs van 1.50€/l Jaarlijks betaal je dus 1500€ aan benzine. Je wegentaks is 130€ per jaar, terwijl je voor een Elektrische stadswagen 70€ per jaar betaald en een verbruikskostprijs hebt van 2€/100km of 600€ per jaar, je directe winst per jaar is dus 900€ aan brandstof en 60€ aan wegentaks. In onderhoud kom je niet goedkoper, want dit kost je bij beide wagens 200€ per jaar. Je doet dus een directe winst van 960€ per jaar. Als we dan even gaan tellen hoelang je met je E-wagen moet rijden om echt winst te doen, komen we op 30.000€-8.000€=22.000€ Die moeten we dan delen door de besparingen, dus 22.000€ / 960€ = dit komt dus neer op bijna 23 jaar dat je moet rijden met je E-wagen dan met je benzine wagen om geen meerkost je hebben. Tegen die tijd zijn je batterijen al een paar maal moeten vervangen en die kosten op zich al meer dan een kleine stadswagen. En dan spreken we nog niet over de vervuiling veroorzaakt door de productie en herverwerking van die batterijen. En dan houden we ook geen rekening met de beperkingen die een E-wagen heeft tegenover een verbrandingsmotor. Voor mensen die regelmatig in bosrijke gebieden rijden, is het immers wel mogelijk om brandstof voor een verbrandingsmotor mee te nemen, maar probeer dat eens met een E-wagen. En dan hebben we het nog niet over het laad en trekvermogen van die voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.474
|
![]() Citaat:
Ik zou niet graag een zelfstandige zaak hebben in regio's waar een hele groep van mensen geen toegang meer hebben. Als men deze tendens als aanvaardbaar beschouwd is het maar de vraag waar men de grens gaat trekken. Het is zoiets als onze belastingen nietwaar? Beetje bij beetje de lat hoger leggen zonder dat iemand wat in de gaten heeft. Vervolgens jaren later "verwonderlijk" vaststellen.... tiens.... we zitten precies ver over de grens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.942
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 mei 2015 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Men blijft blijkbaar de relatie leggen tussen omzet van de lokale middenstand, en bereikbaarheid met de wagen. Nochtans is al voldoende aangetoond en aan den lijve ondervonden dat steden waar men bijvoorbeeld een voetgangerszone, of toch minstens een autoluw centrum gecreëerd heeft (kijk maar naar Leuven of Brugge, bijvoorbeeld), niet noodzakelijk minder commerciële activiteit en leefbaarheid vertonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.474
|
![]() Citaat:
Mogelijk ben ik de enige in dit land die zo redeneert en dan mag je deze post negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.942
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 mei 2015 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Citaat:
Je bent uit het Leuvense, dus je kent wellicht die stad. Als je parkeert op het Sint-Jacobsplein kan je toch nog perfect gaan shoppen tot in de buurt van het station? Of als je je wagen stalt onder de Philipssite, dan kun je toch nog perfect te voet tot aan het vaartkom raken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Ze rijden al rond van in de 2 wereldoorlog. En sommigen rijden nog steeds. Of kijk naar de golf karren. Zelfde systeem. Tragere batterijen. Vervang ze en plaats er meer en je hebt een electrische wagen die vrij snel is en redelijk ver geraakt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Waarom zou je dat niet mogen?
Iedereen mag zijn motor er uit halen en vervangen door een electro motor. Sommigen doen het al jaren. Bij Amerikaanse oldtimers doen ze het vaak. Meestal in Amerika maar soit hier kan dat evenwel. En het kost weinig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Die nemen een ganse dag om rond te wandelen. Heb jij ganse dagen tijd om boodschappen te doen? Dacht van niet. Niemand heeft dat. En wie van toeristen wil leven moet zorgen dat ze er zijn. Wat dus slechts tijdelijk is. Tot ze nieuwe bestemmingen promoten En dan is bye toeristen en sta je met lege straten en winkels te huur. En wie huurt nu winkels in straten die onvoldoende opbrengen? Niemand...tenzij jij misschien?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 mei 2015 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.474
|
![]() Citaat:
Vraag is en blijft, hoe groot gaat men de 'exclusief voor rijke mensen' cirkel maken? Als de parkings die je noemt buiten die cirkel moeten vallen hou je maar een verwaarloosbaar klein gebied over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.474
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
|
![]() Als we iets in een grootstad moeten hebben, dan doen we dat op een zaterdag. En dan volstaat een voor- of een namiddag. Je hebt er zelfs niet één "ganse dag" voor nodig.
Voor dagelijkse spullen en etenswaren doen we een beroep op het warenhuis in de buurt of in de KMO-zone van dienst, dat altijd een voldoende grote parking rond of naast zich heeft. Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 12 mei 2015 om 13:54. |
![]() |
![]() |