Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2015, 21:32   #101
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In tegenstelling tot u, suggereer ik dat alvast niet.
Waar suggereer ik dat dan?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 21:36   #102
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is het net: in een fietsstraat mag een automobilist vooreerst niet sneller dan 30 km/u en mag hij gewoonweg niet inhalen. Als fietser hou je dus op die plaats geen automobilist op.
Als ik aan 20 of trager fiets, dan houd ik die automobilist op. Dan laat ik hem passeren, ik weiger mee te werken aan geïnstitutionaliseerd autopesten.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 21:44   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Als ik aan 20 of trager fiets, dan houd ik die automobilist op. Dan laat ik hem passeren, ik weiger mee te werken aan geïnstitutionaliseerd autopesten.
U mag hem altijd laten passeren, zolang hij maar niet harder gaat rijden dan 30 km/u.

Waarom zou een fietsstraat gelijk staan met "autopesten"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 21:46   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bijzonder mager resultaat voor een petitie die al loopt sedert 2011...
292 handtekeningen op amper 4 dagen (14-11-´11 tem 17-11-´11), is natuurlijk een fantastisch goede respons.
http://www.petities24.com/signatures...eest/start/290
Nadien kwam er niets meer bij.

De laatste anekdote van de 112 is van 24-11-´11 wslk liep die petitie maar 45 dagen (of tot Kerstmis 2011).

Soit hier en daar zal wel iets blijven hangen en treed de politie af en toe eens wat beter op: (wslk dweilen met de kraan open...)

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131023_00805895
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141202_01408015
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 mei 2015 om 21:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 21:47   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Soit hier en daar zal wel iets blijven hangen en treed de politie af en toe eens wat beter op: (wslk dweilen met de kraan open...)
Natuurlijk moet de politie optreden. Dat spreekt voor zich. Ik heb al meermaals aangegeven dat strenge opvolging en beboeting voor mij gerust voor alle weggebruikers mag gelden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 22:04   #106
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag hem altijd laten passeren, zolang hij maar niet harder gaat rijden dan 30 km/u.

Waarom zou een fietsstraat gelijk staan met "autopesten"?
Waarom wordt het 'succes' van de fietsstraat (bv. in Gent) afgemeten (ook door de Fietsersbond) door de afname, via tellingen, in gemotoriseerde voertuigen....?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 22:17   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een online petitie voor een fietspad haalde op een week tijd meer dan het vierdubbele aan intekeningen...
Is dat vergelijkbaar met klachten over fietsers en voetgangers ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 mei 2015 om 22:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 22:21   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Waarom wordt het 'succes' van de fietsstraat (bv. in Gent) afgemeten (ook door de Fietsersbond) door de afname, via tellingen, in gemotoriseerde voertuigen....?
Doorgaand verkeer weren is ook niet hetzelfde als "autopesten".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2015, 22:23   #109
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doorgaand verkeer weren is ook niet hetzelfde als "autopesten".
Waarom niet?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 08:07   #110
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doorgaand verkeer weren is ook niet hetzelfde als "autopesten".
Het is eigenlijk irrelevant of het autopesten is of niet. Wat belangrijk is: wordt het ERVAREN als autopesten? En dan is het antwoord bij veel bestuurders misschien wel "ja". Zeker wanneer je er alle andere hindernissen bijtelt die de automobilist moet passeren om ergens te geraken.

2 zaken die in de beleidsvoering serieus over het hoofd gezien worden:

Enerzijds houdt men geen rekening met de manier waarop chauffeurs het verkeer beleven, zelfs al strookt die beleving niet per se altijd met de realiteit of met de bedoeling van een regel. Een maatregel die als pestmaatregel wordt ervaren is een probleem, zelfs al is ze niet als pestmaatregel bedoeld. Dat wil niet zeggen dat die maatregelen allemaal weg moeten, maar het wil wel zeggen dat er naar een balans moet worden gestreefd (V85), en die ontbreekt nu volledig.

Anderzijds lijkt men niet te beseffen dat een hindernis nooit een alleenstaande obstructie is. Een autorit is een aaneenschakeling van situaties, en autoritten onderling hangen in die zin ook "aan mekaar vast". Wanneer je een straat niet meer in mag en je moet ocharme een minuutje rondrijden, bedenk dan wel dat de chauffeurs die rit bij wijze van spreken al 23435636 keer op andere plaatsen zijn moeten rondrijden (of aanschuiven of wachten of vertragen of ....), EN dat ze dit elke rit opnieuw moeten doen (een keer voor een slecht afgesteld rood licht staan is niks, dagelijks voor 10 slecht afgestelde rode lichten staan is op den duur om de gordijnen in te kruipen).
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 17:57   #111
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Die uitspraak was dus gebaseerd op louter persoonlijke ervaringen. Ik heb die soort situaties nauwelijks meegemaakt. Nochtans doe ik het merendeel van mijn verplaatsingen ook met de fiets.
** Kuch kuch ** Sta me toe dat enigszins te betwijfelen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 17:59   #112
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
** Kuch kuch ** Sta me toe dat enigszins te betwijfelen.
Welk gedeelte?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 19:49   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het is eigenlijk irrelevant of het autopesten is of niet. Wat belangrijk is: wordt het ERVAREN als autopesten? En dan is het antwoord bij veel bestuurders misschien wel "ja". Zeker wanneer je er alle andere hindernissen bijtelt die de automobilist moet passeren om ergens te geraken.
Och, iedere maatregel van de overheid wordt door een aantal mensen steevast in die categorie geduwd. Indertijd waren er ook woedende reacties toen de gordelplicht werd ingevoerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 19:54   #114
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, iedere maatregel van de overheid wordt door een aantal mensen steevast in die categorie geduwd. Indertijd waren er ook woedende reacties toen de gordelplicht werd ingevoerd.
... alsook toen abortus legaal werd. Is het niet, Jan?
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:04   #115
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Och, iedere maatregel van de overheid wordt door een aantal mensen steevast in die categorie geduwd. Indertijd waren er ook woedende reacties toen de gordelplicht werd ingevoerd.
Met als enigste verschil dat gordelplicht tot een significante daling leidde van het aantal doden in het verkeer. Dit in tegenstelling tot snelheidsverlagingen en trajectcontroles. Sterker, snelheidslimiet realistisch stellen (= verhogen) verlaagt het aantal doden!

Indien u mij niet gelooft, zal ik later met statistiek komen. Kan nu eventjes een paar dagen niet meer reageren.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:23   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Met als enigste verschil dat gordelplicht tot een significante daling leidde van het aantal doden in het verkeer.
Over welke periode? Onmiddellijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:31   #117
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over welke periode? Onmiddellijk?
Wat maakt dat uit?
Citaat:
Indien de gordeldracht voorin en achterin met 20 procentpunten toeneemt tot respectievelijk 80% en 60%, dan bedraagt de jaarlijkse veiligheidswinst (Berekend op de ongevallencijfers van 2001, bron: NIS):
127 verkeersdoden minder (-8,5%);
721 ernstig gewonden minder (-8,1%);
5.059 lichtgewonden minder (-9%)
PS: Ik wacht nog.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:35   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Wat maakt dat uit?
Alles. De gevolgen van bepaalde maatregelen laten zich vaak na verloop van tijd zien, wanneer er een mentaliteitswijziging is gebeurd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:39   #119
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alles. De gevolgen van bepaalde maatregelen laten zich vaak na verloop van tijd zien, wanneer er een mentaliteitswijziging is gebeurd.
Goed, dan wachten we op SanderK zijn statistieken en wordt u voorstander van snelheidsverhogingen?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2015, 20:40   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Goed, dan wachten we op SanderK zijn statistieken en wordt u voorstander van snelheidsverhogingen?
Is er dan enig oorzakelijk verband tussen beide?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be