![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De taalstrijd is ondertussen gestreden, maar laat dat uw mentale taalstrijd niet onderbreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 |
Europees Commissaris
|
![]() Jack, ik heb geen woordvoerders nodig. Ik geef alleen mijn eigen mening zelf.
Straks sta je hier weer te klagen dat je U aangevallen voelt en dreig je met de moderator. En mijn zienswijze betrekken in grondig meningsverschil is dus geen persoonlijke aanval? Vervolgens geef je geen enkele commentaar op mijn inbreng. Je leest wel mijn mails maar weet niks beters te vermelden dan dat ik een dt-fout maakte. Prachtig uitgezocht zou ik zeggen. En dat alles vindt jijzelf ook weer niet een persoonlijke aanval zeker. Altijd goede bedoelingen natuurlijk vanwege Jack. We hebben nogal overhoop gelegen in het verleden. Voor gelijkaardige futiliteiten. Ik zou dan ook adviseren van niet te zoeken achter dt-fouten maar vooral te letten op uw hele inbreng en die heeft vooral tot doel "kwetsend" proberen te zijn tegen mensen die niet dezelfde mening aanbrengen in een debat zoals gij de wereld ziet. Je speelt veel te vlug en te graag op de persoon i.p.v. op de ingebrachte inhoud in het debat. En wat Panda betreft heb ik gezegd dat hij graag generaliseert voor wat collaborateurs betreft want tot staving van zijn bewering voegt hij er aan toe dat collaborateurs nooit Vlaamsgezind konden zijn. En hij vermeld zelfs een studie waaruit hij zijn wetenschap put. Om dan weer achteraf te vermelden dat er vier redenen (maar vier?) waren waarom collaborateurs zich lieten verleiden om naar het Oost-front te trekken. En tussen die vier redenen zitten er absoluut die Vlaamsgezindheid niet uitsluiten. En die studie vergeet maar al te graag dat er anti-Belgische gevoelens ook hebben meegespeeld. Er waren Vlamingen die zich reeds lang behandeld voelden als uitschot en tweederangs burgers. Heel uitzonderlijk kun je trouwens op TV af en toe fimkes zien van het front. Kon je ook zien hoe "les flamins" uit de loopgraven werden gejaagd recht in het Duitse mitrailleur-vuur. Wat was het nut hiervan? De Duitsers zaten vast en de Belgen zaten vast. Beide legers ingegraven dus. Een oorlog wint men niet met eigen strijders massaal de dood in te jagen op zo'n manier. En dacht je soms niet dat de sukkelaars die dit meemaakten thuis niet lieten weten hoe er nodeloos omgesprongen werd met hun leven door Franstalige officieren. En dat sommige families juist daardoor anti-Belgische gevoelens aankweekten. Er waren dus geen Vlamingen aan het front die menselijke behandeling mochten verwachten. Er waren alleen "sale Flamins" die dienden om te sneuvelen. Meestal zelfs onnodig en zonder nut. Maar echte Vlamingen hebben toen nog heden nooit bestaan. Goed zo. Proficiat. ![]() Ik heb echt bewondering voor de draai die jullie er aan geven. Maar jullie zijn dus de echte Belgen nietwaar! En les"flamins"? Dat zijn de buitenlanders. De witte berbers. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2015 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u hier schrijft, is een mooi voorbeeld van een post factum-oordeel. Heel gemakkelijk. Als zelfs een staatshoofd als Leopold III meende dat de Duitse suprematie een onweerlegbaar feit was, hoe dachten dan wel de meeste mensen in die tijd?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens; je voegt een zesde dementie toe aan die fameuze tendentieuze studie. Uiteindelijk komen we misschien ooit tot een sereen debat over de collaboratie in al zijn vormen. Maar in dit land is dat momenteel nog steeds onhaalbaar. Partijprogramma's maken nog steeds de kloof tussen waarachtigheid en menselijkheid. Het zijn niet zozeer de doden die nog meetellen want die liggen dikwijls vergeten op het kerkhof. Het zijn vooral de verroeste benaderingen door partij-idioten. En daardoor duurt in de streek; waar vele oorlogen werden uitgevochten; de oorlog hier voort. Omdat het vooral de politiek in de kaart speelt. ![]() En Jack. Sorry hoor; maar ik heb weeral mijn te lange tekst niet opgedeeld in alinea's. Moet teveel aandacht schenken om geen dt-fouten te maken. Maar geen nood. Als het te moeilijk wordt om de inhoud te begrijpen van hetgeen ik bedoel dan kun je die tekst overslagen en zeker niet reageren dan op de inhoud op een stupiede manier. En nog dit Jack. Het gat van de kikker is dicht. Soms wel niet. Maar een Vlaming moet af en toe ook eens een grote boodschap doen. Voor rest begrijp ik echt niet waarom je een gat van de kikker zo belangrijk vindt. De meer beperkte inhoud van mijn schedel begrijpt dus niet altijd de bedoeling van je uitwerpselen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2015 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En nu wachten op een ander levensverhaal van hem in een one-liner. Zoiets als "Het gat van de kikker is dicht" Verheven proza! Dat wel! Uiteindelijk geraakt het hele forum gevuld met uitwerpselen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 mei 2015 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Konzept Depuis le 18e siècle, Déco Ligot est renommé pour la qualité de ses produits. Même Mr Eiffel ne prenait que de la couleur fabriquée �* Auderghem pour sa fameuse tour ! Aujourd'hui, �* chaque étape de vos projets de décoration, de restauration ou de rénovation, nous vous proposons une gamme complète de services allant du conseil déco et l'achat des meilleures fournitures jusqu'�* l'aboutissement de votre projet, en passant par les prises de mesure, la pose et le suivi attentif des professionnels qui accomplissent vos travaux. Ce service de conseil et d'accompagnement est pour nous essentiel et constitue un des piliers de la réputation d'excellence de notre maison. Zelfs heden ten dage is hun website enkel in het Frans beschikbaar. Streken hebben ze wel. Als jouw grootvader daar zijn verf kocht is dat op zich al een reden om zijn interieur te gaan bezichtigen onder het mom van verdenking van collaboratie.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1252 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1253 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Kempenland, aan de Dietsche kroon, wonderfrisse perel..." kreeg toen (1947) mijn zeer jeugdige persoonlijke, zij door de familale 'weerstanders'-omgeving min of meer bepaalde wending in de aard van: "En de pap is aangebrand in de ersatz-ketel...!". De buren leken het eens te zijn met mijn atonaal bruin gebrul.
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 14 mei 2015 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
Staatssecretaris
|
![]() Niet correct! Collaboratie is fout wanneer men na de feiten tot de verliezende partij behoort... Zo eenvoudig is dat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit Jejoen Bontinck vast wegens collaboratie met Islamitische Staat?
![]() |
#1256 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vrees dat men hem vasthoudt omdat men de "macht" heeft dit te doen... en dit gerugsteund wordt door allerlei boven-gouvernementele organisaties die liever het daglicht niet willen zien. Dat brengt ons op een interessant punt van de discussie. Waarom worden deelnames aan sommige oorlogsactiviteiten bestraft en aan andere niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jejoen en zijn illustere ouwe heer zijn in hetzelfde gewelddadige bedje ziek, maar in Syrië waren ze naar eigen zeggen de vredelievendheid zelve. Citaat:
Voor zover ik weet werd Jejoen niet veroordeeld voor collaboratie.
![]() |
![]() |
#1258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren er in WO II loopgraven ? Waren er in het Vlaams Legioen veel 'sale flamins' die ze uit die loopgraven jaagden ? Deden die duitse officieren dat dan in het frans ? 'sale flamin, au combat' ![]() Was de motivatie om met de SS tegen de russen te vechten 'vlaamsgezindheid' ? Denk jij dat je het beter weet dan historici die jaren onderzoek deden en in tegenstelling tot jouw geromantiseer wel met feiten en data werken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarvoor moest ge goeie klant zijn, zoals mijn familie altijd is geweest... Die dienden vooral om op mammoetenjacht te gaan, natuurlijk. Zo, we zeveren alletwee, leuk he ![]() Jij wil dus zeggen dat die "weerstanders van het laatste uur" gewoon creveerden van goesting om eens een trap gaan te bezien met Ligot verf, en daarvoor de smoes bedachten van collaboratie om een voorwendsel te hebben om eens komen te kijken ? ![]() Nu, toen ik kleine jongen was, had hij die trap herverfd in rood en wit. Ik heb die nooit zwart en geel gezien.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 mei 2015 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag dat ze objectief la Belgique in zijn blootje zetten en daarvoor liggen de bewijzen voor het oprapen, die dag zal ik hen opnieuw geloven, tot zo lang moeten ze het doen met de titel van officiëel ingezegende staatspropagandisten... |
|
![]() |
![]() |