![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlamingen in Brussel. Dat op zich was al verdacht, niewaar. En de geel-zwarte trap was de aanleiding. Er was niet veel nodig. Dat is wat dat verhaal illustreert. Op geen enkele manier is er ergens iets gevraagd over "Duitsers". Dat was moeilijk ook. Mijn grootvader was eerst op Belgisch bevel op de vlucht gegaan voor de Duitsers, is nadien teruggekomen als politie agent, en lag met een schotwonde van de Duitsers in het hospitaal. Moeilijk een collaborateur te noemen. Maar die vraag is trouwens nooit gesteld. De enige verdenking was dat er daar Vlamingen woonden, en dat die eventueel iets Vlaamsvoelends zouden hebben gezien de kleuren van hun trap. Meer was daar niet aan. Aangezien mijn grootouders dus uiteindelijk geen verdere last hebben gehad, waarom zouden ze die mythe dan vertellen ? Waarom zouden ze zoiets vertellen, gezien er verder niks gebeurd is ? Ze hadden niks "te verschonen" achteraf, gezien er niks gebeurd is. En ze waren ook niet Vlaamsvoelend, dus waarom zouden ze zo een smoezen gaan uitvinden ? Het was gewoon dat mijn grootmoeder geweldig veel schrik had gehad toen. Zij is er met de schrik van af gekomen omdat er een rood lintje was. Mijn grootvader was gewoon geschokt om verdacht te zijn van collaborateur op basis van de kleur van zijn trap. Geef jij nu eens een reden waarom zo een mensen dat zouden uitvinden als verhaal ?
![]() |
![]() |
#1322 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens het verwonderd mij te zeer dat Jackske U bedreigde om naar de moderator te stappen en dat deze moderator nogal vlug ter plaatse zijn opmerkingen neerpende over dat ruzie maken. Straf vind ik dat. Er wordt op dit forum niks anders gedaan dan ruzie maken en zich beledigd voelen. En dan die gebruikte taal! Dat hele gedoe is niet van volwassen mensen te verwachten. Ze mogen dus verder doen zonder mij. ![]() Op een mestvaalt een voetbalmatch houden is niet appetijtelijk meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 15 mei 2015 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom alleen al geef ik het niet op. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 15 mei 2015 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=werkman;7655961]
Citaat:
En omwille van katholicisme ? Is het niet eerder zo dat men die paar nieuwe-orde priesters die wat eenvoudige jongens een 'ideaal' hebben aangepraat gewoon misdadigers waren ? Was het tsjevendom geholpen door in Leningrad russen te gaan vermoorden ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pandareus;7656037]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat scheef en krom was kan meer dan 70 jaar na datum ook niet meer rechtgeaard worden. Hoezeer jullie uw collectieve best ook doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen stompzinnigheden van dergelijke omvang reageren noem jij filibusteren ? En wat met jouw zieleroerselen over klimaatonderzoekers ? filibusteren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom liever met feiten en bronnen af die jouw stelling onderbouwen, dan kan daar op ingegaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
Banneling
|
![]() Dag werkman!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet je wel van heel vergevorderde leeftijd zijn, als je wil meepraten over collaboratie vanuit eigen ervaring als leerschool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste is leuk, voor het tweede is professionele hulp aangewezen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 mei 2015 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was er dan wel "scheef en krom" in een tijd dat zelfs koning Leopold dacht dat de Duitse suprematie een voldongen feit was?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meehelpen mensen deporteren naar vernietigingskampen om er maar eentje te noemen. Is dit voldoende of som ik er nog een aantal op ? |
|
![]() |
![]() |