Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2015, 12:56   #1421
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Marie, ik geloof sowieso niet in De Waarheid op gebied van politieke overtuigingen. Het is die man zijn waarheid.
En wie een partijkaart heeft getekend kan niet anders dan de leiding napraten, zo kan N-VA morgen een wonderpil uitvinden maar toch zal dat tegengewerkt worden. Hetzelfde als een andere partij dit zou doen, de wonderpil komt op die manier nooit op de markt en de maatschappij wordt steeds zieker.
Citaat:
Pragmatisch concept

Een derde concept is de ‘pragmatische waarheid’. Volgens dit concept is een ervaring ‘waar’ als deze ervaring het individu helpt om een probleem op te lossen of om een situatie meester te worden. Ervaringen of overtuigingen worden beschouwd als handelingen zoals alle andere handelingen, en ware ervaringen en overtuigingen zijn die ervaringen en overtuigingen die positieve consequenties hebben. Pragmatisten hebben kritiek op het correspondentieconcept van waarheid, omdat ze vinden dat dit weinig met het alle daagse leven te maken heeft. Zij willen een mensgerichte theorie en zeggen: iets is waar omdat het waarde voor iemand heeft. Dit concept is dus subject betrokken en probeert niet het subject uit te schakelen. Waarheid is hier valuatie: iets is waar als het samenhangt met onze belangen, iets is niet waar als het niet samenhangt met onze belangen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 12:57   #1422
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je neemt te veel hooi op je vork, voor we beginnen te vergelijken moeten we eerst weten waarover we spreken.
Voor we Aristoteles erbij sleuren zou ik graag weten of je Plato begrijpt, dat je hem effectief bestudeerd hebt.

Daar wacht ik nog steeds op.
Uw uitleg is nogal enkelzijdig, hoe weet ik tenslotte of je Plato gelezen en begrepen hebt?

Nu, we kunnen verder doen zoals we bezig zijn, zeveren en truten over de betekenis van definities en ware betekenissen, of, we kunnen terugkeren naar het basisonderwerp, de tegenstelling tussen de introverte en extraverte types.

Die, bijvoorbeeld, voor de redelijke mens alleszins, zichtbaar is tussen die twee verschillende mensentypes zoals Plato/Aristoteles, Tertullianus/Origenes. Kijk naar de transsubstantiatie, een onderwerp dat de tegenstelling tussen de types duidelijk in de verf zet.
Oud 15 mei 2015, 12:58   #1423
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat dat het idee, dat de repressie toch voor een groot stuk het achtervolgen was van Vlaamsvoelendheid, zou bevestigen, iets dat niet in uw wereldbeeld past ?
Ik vind het onderwerp gevoelig genoeg. Er zijn al veel academische werken over geschreven. Een academische benadering laat geen beperking van een wereldbeeld dat aan één of een kleine groep personen eigen is toe.

Citaat:
Mijn grootouders waren geen Franstalige bourgeoisie. Mijn grootmoeder sprak enkel Nederlands, mijn grootvader was een Vlaming die Frans geleerd had, maar bijvoorbeeld WOI als Vlaming had meegemaakt (met alle aspecten van dien). Mijn grootvader was de mening toegedaan (het zit misschien in het bloed he) dat je in eerste instantie voor uw eigen voordeel moet zorgen, en Vlaamsvoelendheid was niet direct een winstgevende operatie. Hij had er zich dus bij neergelegd dat Franstalig zijn winstgevender was in Belgie, welke de reden was waarom hij zijn dochter (mijn ma) in het franstalig onderwijs had gezet. Je kon hem van geen principiele Vlaamsvoelendheid verdenken, maar het waren wel Vlamingen.
Vlamingen in Brussel. Dat op zich was al verdacht, niewaar. En de geel-zwarte trap was de aanleiding. Er was niet veel nodig. Dat is wat dat verhaal illustreert.
Citaat:
Geef jij nu eens een reden waarom zo een mensen dat zouden uitvinden als verhaal ?
Ik stel nergens dat het verhaal is uitgevonden. Het motief van de vermoede "Vlaamsvoelendheid" is er bijgesleurd. Het waren misschien wel Vlamingen in Brussel maar ze gingen zonder schroom in een dure interieurwinkel die vandaag nog bestaat en nooit in het Vlaams of Nederlands heeft geafficheerd hun verf kopen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:01   #1424
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw uitleg is nogal enkelzijdig, hoe weet ik tenslotte of je Plato gelezen en begrepen hebt?

Nu, we kunnen verder doen zoals we bezig zijn, zeveren en truten over de betekenis van definities en ware betekenissen, of, we kunnen terugkeren naar het basisonderwerp, de tegenstelling tussen de introverte en extraverte types.

Die, bijvoorbeeld, voor de redelijke mens alleszins, zichtbaar is tussen die twee verschillende mensentypes zoals Plato/Aristoteles, Tertullianus/Origenes. Kijk naar de transsubstantiatie, een onderwerp dat de tegenstelling tussen de types duidelijk in de verf zet.
Ik ken dat soort simplistisch filosofisch geneuzel wel:
Het aardse type is extravert.
Het zweverige type introvert.
Plato = introvert door zijn ideeënleer
Aristoteles = extravert doordat hij de natuur probeerde te catalogeren in vakjes.

Is dat het spectaculaire besluit waar jij jaren voor nodig had?

Wanneer ga jij mij antwoorden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 mei 2015 om 13:10.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:02   #1425
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ziet het volstaat om een Vlaamse band te hebben om als collaborateur aangezien te worden en daarna maken we van al die collaborateurs, al die Vlamingen, directe Jodenuitroeiers...

Bravo la Belgique corrompue die actief deze beeldvorming in de hand heeft gewerkt!!!!!

Maar ja, dat gaat ge niet in de geschiedenisboeken vinden en zeker niet in de bijdragen van de officiëel benoemde historici...
Wie waren de vlamingen die onder één hoedje speelden met Hitler ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:03   #1426
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dat soort filosofisch geneuzel wel:
Het aardse type is extravert.
Het zweverige type introvert.
Plato = introvert door zijn ideeënleer
Aristoteles = extravert doordat hij de natuur probeerde te catalogeren in vakjes.

Is dat het spectaculaire besluit waar jij jaren voor nodig hed?
Hm, neen.

Ik geef het op.
Oud 15 mei 2015, 13:05   #1427
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm, neen.

Ik geef het op.
We gaan verder:
Schopenhauer vs Hegel

Wie is de extrovert en wie de introvert?
Oud 15 mei 2015, 13:07   #1428
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan verder:
Schopenhauer vs Hegel

Wie is de extrovert en wie de introvert?
Ik zou zeggen, onder voorbehoud, Hegel is de introvert.

Wat denk je van Schiller?
Oud 15 mei 2015, 13:10   #1429
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen, onder voorbehoud, Hegel is de introvert.

Wat denk je van Schiller?
Heb je ooit iets van Hegel gelezen?
Oud 15 mei 2015, 13:24   #1430
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je ooit iets van Hegel gelezen?
Hebben nog een lijstje gevonden, het hoeft niet begrepen te worden, enkel allemaal even lezen en dan hopen dat reïncarnatie toch bestaat. In het andere geval gewoon verder lullen om tijd te kopen. Tot twee tellen zal nog net iets moeilijker worden.

Citaat:
Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) was een Duits filosoof, die in zijn boek "Die Phänomenologie des Geistes" (1807) zijn eigen filosofie presenteert als de synthese van het werk van al zijn voorgangers. Hierin stelt Hegel dat het dialectische proces ook van toepassing is op individuen: eerst is er enkel het bewustzijn van de uiterlijke waarheid, vervolgens ontstaat een zelfbewustzijn, dat zich langzaamaan verzoent met het bewustzijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...theorie%C3%ABn
Oud 15 mei 2015, 13:26   #1431
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
We gaan verder: Schopenhauer vs Hegel. Wie is de extrovert en wie de introvert?
Een mens kan zich echt niet dommer etaleren met dergelijke vragen, hilarisch.
Oud 15 mei 2015, 13:28   #1432
Another Jack
Banneling

Standaard

Xeno

Je hoeft Hegel niet gelezen te hebben om te weten waarover het gaat.
Zijn boeken zijn onleesbaar, het is een eindeloos gedram waar steeds hetzelfde wordt in herhaald.
Oud 15 mei 2015, 13:30   #1433
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Xeno

Zijn boeken zijn onleesbaar, het is een eindeloos gedram waar steeds hetzelfde wordt in herhaald.
Maar is het introvert of extravert gedram?

Laatst gewijzigd door Snerror : 15 mei 2015 om 13:31.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:31   #1434
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xeno

Ik heb altijd bewondering gehad voor mensen die 500 bladzijden kunnen schrijven en dan tot de conclusie komen dat het leven niet eenvoudig is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:33   #1435
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Maar is het introvert of extravert gedram?
Dat heeft volgens mij totaal geen belang, ik geloof trouwens niet dat de menselijke psyché in twee vakjes in te delen is.
Oud 15 mei 2015, 13:34   #1436
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat heeft volgens mij totaal geen belang, ik geloof trouwens niet dat de menselijke psyché in twee vakjes in te delen is.
Het is meer een schaal.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2015, 13:34   #1437
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Xeno Je hoeft Hegel niet gelezen te hebben om te weten waarover het gaat. Zijn boeken zijn onleesbaar, het is een eindeloos gedram waar steeds hetzelfde wordt in herhaald.
Met wie wil je dan collaboreren Jack? Voor wie is het onleesbaar? Voor Jack?
Citaat:
Substantiedualisten stellen dat de geest een onafhankelijk bestaande substantie is. Eigenschapsdualisten, daarentegen, stellen dat de geest een chaotisch samengaan is van onderling afhankelijke eigenschappen die uit de hersenen emergeren en er niet toe zijn te herleiden, hoewel het geen onderscheiden substantie is.[6] Fysicalisten stellen dat alleen de hersenen feitelijk bestaan, idealisten stellen dat alleen de geest feitelijk bestaat en neutrale monisten hangen de opvatting aan dat er een andere, neutrale substantie is en dat zowel geest als materie eigenschappen zijn van deze onbekende substantie[7]. De meest voorkomende vormen van monisme in de 20e en de 21e eeuw zijn allen variaties van het materialisme, of fysicalisme, inclusief het behaviorisme, de identiteitstheorie en het functionalisme.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Filosofie_van_de_geest
Oud 15 mei 2015, 13:35   #1438
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn hier héél veel mensen die nochtans geloven in een binaire wereld, die maw alles opdelen in 2 vakjes.
Oud 15 mei 2015, 13:35   #1439
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb altijd bewondering gehad voor mensen die 500 bladzijden kunnen schrijven en dan tot de conclusie komen dat het leven niet eenvoudig is.
Oud 15 mei 2015, 13:38   #1440
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn hier héél veel mensen die nochtans geloven in een binaire wereld, die maw alles opdelen in 2 vakjes.
Ik weet het, ik behoor tot het Duistere kamp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be