Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2015, 08:59   #1
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard Mars voor het gezin

Terwijl in Brussel 80 000 mensen deelnamen aan de gay pride parade, organiseerde Pro Familia in Antwerpen de mars voor het gezin. Een honderdtal religioten kwam opdagen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml

Hun standpunten:

Citaat:
Van de overheid eisen ze dat de wetgeving die homokoppels toelaat om kinderen te adopteren, wordt afgeschaft. Voorts mag anticonceptie volgens hen niet meer gesubsidieerd worden, moeten IVF, kunstmatige inseminatie en draagmoederschap verboden worden en moet abortus terug strafbaar worden. Tijdens de toespraken werden spandoeken in de lucht gestoken met foto's van geaborteerde foetussen.
Filip Dewinter was van de partij, net als enkele leden van de Vlaams-nationalistische studentenverenigingen NSV en KVHV. De Antwerpse afdeling van die laatste, geleid door praeses Wouter Jambon (zoontje van), voerde in januari al actie met pro familia aan de kathedraal van Antwerpen (http://www.marsvoorhetgezin.be/blog/...voor-het-gezin)

Een honderdtal deelnemers tegen 80 000 deelnemers aan de gay pride parade Maar allez, we weten dan toch alweer waar de toekomstige Vlaams-nationalistische elite voor staat.

Laatst gewijzigd door Zeus : 17 mei 2015 om 09:00.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:05   #2
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Hun standpunten: Van de overheid eisen ze dat de wetgeving die homokoppels toelaat om kinderen te adopteren, wordt afgeschaft. Voorts mag anticonceptie volgens hen niet meer gesubsidieerd worden, moeten IVF, kunstmatige inseminatie en draagmoederschap verboden worden en moet abortus terug strafbaar worden.
Wellicht een reactie op het idee om condooms nu net fiscaal aftrekbaar te maken om de economie aan te zwengelen. Het is nu eenmaal crisis.
Citaat:
EU-landen moeten straks drugshandel en prostitutie in hun BBP opnemen. De armere economieën uit Oost-Europa zullen door een nieuwe regelgeving van de Europese Unie rond activiteiten op het gebied van prostitutie en drugshandel hun bruto binnenlandse product gevoelig opdrijven.

http://www.express.be/business/nl/ec...men/202153.htm

Laatst gewijzigd door tandem : 17 mei 2015 om 09:05.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:36   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl in Brussel 80 000 mensen deelnamen aan de gay pride parade, organiseerde Pro Familia in Antwerpen de mars voor het gezin. Een honderdtal religioten kwam opdagen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml

Hun standpunten:

Filip Dewinter was van de partij, net als enkele leden van de Vlaams-nationalistische studentenverenigingen NSV en KVHV. De Antwerpse afdeling van die laatste, geleid door praeses Wouter Jambon (zoontje van), voerde in januari al actie met pro familia aan de kathedraal van Antwerpen (http://www.marsvoorhetgezin.be/blog/...voor-het-gezin)

Een honderdtal deelnemers tegen 80 000 deelnemers aan de gay pride parade Maar allez, we weten dan toch alweer waar de toekomstige Vlaams-nationalistische elite voor staat.
Jan Jambon mag zich dan persoonlijk professioneel geslaagd vinden (minister worden is idd niet voor iedereen weggelegd), maar als vader heeft hij dan weer heel erg gefaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:43   #4
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Reken bij die 100 religioten ook nog eens een paar kinderen, die mee met papa en mama op daguitstap gingen en met andere woorden totaal geen idee hebben wat ze daar nu precies lopen te doen.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:51   #5
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Eau jee, die komen op voor het traditionele gezin.
Steek ze in een dwangbuis en spuit ze plat.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 09:59   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Reken bij die 100 religioten ook nog eens een paar kinderen, die mee met papa en mama op daguitstap gingen en met andere woorden totaal geen idee hebben wat ze daar nu precies lopen te doen.
misschien loopt "onze" J. vd Berghe daar ook wel tussen.

Citaat:
Oud 17 mei 2015, 09:59   #7
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Neen, ze komen op tegen moderne gezinsvormen. Het traditionele gezin is niet bedreigd en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:02   #8
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien loopt "onze" J. vd Berghe daar ook wel tussen.
Dat zou mij niet verbazen.
Oud 17 mei 2015, 10:05   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Steek ze in een dwangbuis en spuit ze plat.
is het "traditionele" gezin dan in gevaar ???

Citaat:
Oud 17 mei 2015, 10:18   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ze komen op tegen moderne gezinsvormen. Het traditionele gezin is niet bedreigd en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn.
Een zeer terechte opmerking.
Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:24   #11
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.
En die (en dat vind ik veel erger dan hun opinie zelf) hun kinderen daarin betrekken. Je ziet dat vaak, één of andere betoging, waarbij kinderen meelopen met de ouders. Voor mij heeft zo een betoging dan geen enkele betekenis meer. Het dot mij denken aan bejaarden die met zone driekleur staan te zwaaien als de koning passeert.
Oud 17 mei 2015, 10:25   #12
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Een zeer terechte opmerking. Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.
En bij welke groep horen diegenen die prostitutie gaan sponsoren om het BNP omhoog te krijgen? Misschien wil je even een overzichtje geven met percentages? Of zijn er maar twee groepjes?

Citaat:
EU-landen moeten straks drugshandel en prostitutie in hun BBP opnemen. De armere economieën uit Oost-Europa zullen door een nieuwe regelgeving van de Europese Unie rond activiteiten op het gebied van prostitutie en drugshandel hun bruto binnenlandse product gevoelig opdrijven.

http://www.express.be/business/nl/ec...men/202153.htm

Laatst gewijzigd door tandem : 17 mei 2015 om 10:25.
Oud 17 mei 2015, 10:29   #13
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
is het "traditionele" gezin dan in gevaar ???
Jawel, nooit gedacht dat secularisme daar voor wil zorgen, letterlijk dat het gezin als traditionele basis ophoud met te bestaan en dat is de bedoeling van het secularisme ook !

Dus we gaan in een serieus vertekende samenleving komen waarin de waarden van de man en de vrouw geen uitstaans heeft met je geslacht, samen met reductie van miljarden aan volk...is de kans nog altijd relatief groot dat men wil evolueren naar een samenleving waarin homo en lesbische koppels geen uitzondering in zullen zijn.

IK vind het niet meer dan normaal dat men een optocht houdt om de traditionele gezin in ere te houden en dat niet verloren te laten gaan door het secularisme !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 17 mei 2015 om 10:35.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:33   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen "paleokatholiek" maar de exhibitionistische holebi-carnavalstoet die we weer eens op ons TV-scherm kregen vind ik toch wel van de pot gerukt. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, verre van. Uw 99,99 % mag je rustig als wishful thinking beschouwen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:34   #15
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Jawel, nooit gedacht dat secularisme daar voor wil zorgen, letterlijk dat het gezin als traditionele basis ophoud met te bestaan en dat is de bedoeling van het secularisme ook !
Helemaal niet. Wat voor een onzin is dat? Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan het begrip 'traditioneel gezin'.
Liever een niet-traditioneel gezin dat gelukkig is samen, dan een traditioneel gezin dat ongelukkig is, maar wel samenblijft omwille van de traditionele waarden met betrekking tot de samenstelling van een gezin.
Oud 17 mei 2015, 10:36   #16
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben geen "paleokatholiek" maar de exhibitionistische holebi-carnavalstoet die we weer eens op ons TV-scherm kregen vind ik toch wel van de pot gerukt. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, verre van. Uw 99,99 % mag je rustig als wishful thinking beschouwen.
Gisteren tijdens het zappen, zag ik een nogal dwaze film met rare wezens en zwaarden. Ik heb eens gelachen en me afgevraagd wie daar in hemelsnaam naar kijkt. Daarna heb ik gewoon weggezapt ...
Oud 17 mei 2015, 10:38   #17
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Ik liep er niet bij, maar mijn oneindig respect voor deze mensen. Wij zullen niet plooien. Een gezin met man, vrouw en kinderen blijft de hoeksteen van onze maatschappij. En niet mannen die elkaars anus zitten te penetreren. Tot spijt van de media.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:38   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Helemaal niet. Wat voor een onzin is dat? Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan het begrip 'traditioneel gezin'.
Liever een niet-traditioneel gezin dat gelukkig is samen, dan een traditioneel gezin dat ongelukkig is, maar wel samenblijft omwille van de traditionele waarden met betrekking tot de samenstelling van een gezin.
Ik denk niet dat het "niet-traditioneel" gezin per definitie gelukkiger zou zijn dan het traditionele.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:40   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het gaat erom dat die paar paleokatholieken mensen hun wettelijke rechten willen afnemen omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past. Niet wat de brede massa denkt over de vorm van een gay parade.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 10:41   #20
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat die paar paleokatholieken mensen hun wettelijke rechten willen afnemen omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past. Niet wat de brede massa denkt over de vorm van een gay parade.
Het wordt steeds moeilijker om de verschillen te scheiden, dat is waar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be