![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hier een veroordeelde, ontsnapte pedofiel loopt, in de buurt van mijn kinderen en ik schiet hem dood, ben ik dan geen moordenaar? Als iemand een slechte jeugd gehad heeft, constant gediscrimineerd wordt, gaat stelen, is hij dan geen dief?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1743 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verwijt hem alleen dat ongenuanceerd te doen. Ik verwijt hem er niet op te wijzen dat niet iedereen die Vlaamsgezind was mensen onrecht heeft aangedaan. En ik verwijt de echte Belgen de misdaden in eigen rangen niet te zien en ze nog te vergoelijken. Bovendien zijn ze zo laf niet op te draaien voor de misdadendie ze begaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1745 |
Banneling
|
![]() Ik zie nergens trouwens waar DeWever de Vlaamsgezindheid van zijn vader of grootvader afvalt. Die mensen hebben nooit iemand kwaad gedaan. Dat is dus niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1746 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte hebben we te maken met iemand die naar het front trok om te gaan vechten en dan verschiet van de horror die dit dan in werkelijkheid is. We kunnen Oom Dalibor dan toch minstens als naief grenzend aan het onnozele klasseren. Pas op, ik veroordeel niet, de waarheid is natuurlijk dat we het over mensen hebben die kinderen waren van hun tijd, een tijd die helemaal anders was als de onze.
![]() |
![]() |
![]() |
#1747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En idealiseer ook niet het idealisme aub. Ze waren fout, gelijk welke reden dat ze hadden. We hebben het hier, nogmaals, over zaken waar nog nauwelijks iemand van leeft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1749 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk geef jij hierboven de belangrijkste reden voor amnestie. De betrokkenen leven niet meer, maar de onrechtstreeks betrokkenen blijven gestraft. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 mei 2015 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is 'er werd met hen afgerekend' toepasselijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#1751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk maar naar de Franse revolutie. Kritiek op Robbespierre was ook heel gevaarlijk toen. En zie wat ervan geworden is: ik schrijf hier op een forum vanuit een republiek die erfgenaam is van dat stelletje totalitaire bandieten.
![]() |
![]() |
#1753 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En volg vervolgens zelf wat je anderen probeert diets te maken. (dat van die vrijgeleide en andere bla,bla,bla. Trouwens Jackske; je maakt ook weer een taalfoutje. Geen erg hoor! Het is ditmaal geen zware dt-fout. Het is maar een futiliteit ditmaal. Maar als jij de futiliteit-wetenschap zo graag beoefend in een debat mogen anderen zelfs over grotere futiliteiten beginnen. Men moet niet steeds proberen in de tuin van de buurman te plassen. Uw tuin kan ook voedende bestanddelen gebruiken. Of vind je uw eigen geplas te minderwaardig van kwaliteit om zelf te gebruiken en toe te passen op je eigen gedrag? En nu niet weerom beginnen te wenen hoor en op de moderator te roepen. Je moet eenvoudig inkaderen dat wanneer je op de man speelt dat dezelfde sportiviteit ook van de andere kant kan komen. Ik hoop dat mijn tekst ditmaal niet te lang is want ik heb hem weerom niet opgedeeld in alinea's. Ik vind het trouwens heel grappig om iets te schrijven op een manier die jij toch niet begrijpt. Dan kunnen de andere zo gezegde minder begaafden hier op dit forum ook eens mee lachen met het eenvoudig woordgebruik dat Jackske toch niet begrijpt of wil begrijpen. Jackske filibustert liever. Hij denkt dat een handeling die hij veel toepast toch niet kan begrepen worden door anderen. Jouw beurt nu. Ik ben altijd bereid om mee te filibusteren zolang het maar beschaafde taal blijft. Wat zijn er toch veel domme mensen nietwaar Jackske. ![]() Vooruit nu met de geit. Leef je maar eens opnieuw uit. Je zit al boven de dertigduizend. Een kramerij meer of minder erbij moet kunnen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 17 mei 2015 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien Hitler overwonnen had, dan leefden we in een variante van: ![]() Wees daar maar zeker van! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar leven wij nu toch ook in, he. Het is enkel wat rommeliger.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2015 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga hier Hitler niet verschonen. Dat is mijn punt niet. Ik wil gewoon maar onderlijnen dat we altijd de winnaar zo fantastisch vinden. Hadden de nazi's gewonnen, dan was ook sleet gekomen op de scherpe kantjes ervan, na enkele decennia, en zouden we dat nu even hard bezingen als wij nu ons vaderland bezingen, de Franse revolutie bezingen en dergelijke meer. Zoals de Soviets hun revolutie bezongen. Zoals de Chinezen hunne Mao en zijn lange mars bezongen. De winnaar wordt altijd bezongen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2015 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik deel uw relativisme niet. Hitlers kijk op bepaalde minderheden, op gehandicapten, was zelfs in de context van het bestaan van andere terreurregimes, buitenissig. Het verschilde net daarin ook grondig van het 'gewone' fascisme van oa Mussolini en Franco. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1760 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hitler was al rond 1942 verloren, Rusland binnenvallen was de fatale doodssteek. Guderian was een van de weinige capabele generaals in z'n staf.
![]() |
![]() |