Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2015, 12:34   #1901
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Een vreselijke tactische fout, wou hij zeggen. Dat ook natuurlijk.
Als het over tactische fouten mag gaan, van je vrienden moet je het hebben wellicht?

Citaat:
De crisis bleef niet tot de VS beperkt. Om te beginnen verminderde bij andere landen de export, doordat de Amerikaanse burger niets meer inkocht en de Amerikaanse deflatie de Europese en Japanse producten uit de markt prijsde. Toch leidde dat voor Amerika niet tot een compensatie van het falen van de interne markt. De VS hadden tijdens de Eerste Wereldoorlog astronomische bedragen uitgeleend aan de Entente; het land was de "Schuldeiser van de Wereld" geworden. Na de oorlog was men heel coulant geweest met het invorderen van die schulden. De bankencrisis veroorzaakte nu echter een internationale schuldencrisis. Door acuut geldgebrek gedwongen begonnen de Amerikaanse banken de schulden op te eisen. De rentestand in de hele wereld sprong omhoog. Overal klapten de investeringen en bestedingen in elkaar. Om de eigen markt te beschermen, stelden de meeste landen hogere importheffingen in, met als gevolg dat de wereldhandel sterk kromp. In het ene na het andere land stortte de economie ineen, met massale werkloosheid en verpaupering tot gevolg, ook in Nederland en België. Door het blijven vasthouden aan de koppeling tussen de munt en de gouden standaard bleef de depressie in Nederland lang duren ten opzichte van de rest van Europa.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 13:19   #1902
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
pandareus, hier nog zo'n voorbeeld.....
Pandareus is in slaap gevallen.
Oud 18 mei 2015, 14:47   #1903
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook De Brabander praat enkel voor zichzelf.
Het is zinloos om De Wever zijn woorden te manipuleren.
Zowel Spitting Image die er een luikje wil aanbreien of De Brabander die er een andere wending wil aan geven zouden dat beter niet doen. Zijn mededeling was duidelijk genoeg om er geen spelletjes rond te spelen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 14:59   #1904
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is zinloos om De Wever zijn woorden te manipuleren. Zowel Spitting Image die er een luikje wil aanbreien of De Brabander die er een andere wending wil aan geven zouden dat beter niet doen. Zijn mededeling was duidelijk genoeg om er geen spelletjes rond te spelen.
Meneer Pandareus komt nog even de regels uitleggen van hoe mensen mogen reageren, gelieve niets meer te schrijven dat niet past binnen de doelstelling van Meneer Pandareus. Vergeet alle oorzaken die aanleiding hebben gegeven tot een mondiale catastrofe en veroordeel al diegenen die hierover iets willen zeggen, dat zijn collaborateurs. We draaien gewoon die bladzijde om en kijken dan naar het heden, uiterst vreemd wordt het wanneer de situatie vandaag overeenkomsten vertoont. Laat ons ook dat onder de mat vegen, Meneer Pandareus heeft liever dat daar niets over gezegd wordt. Wel wel, het is prachtig om zien, dikke proficiat. Doe vooral verder, uiterst leerzaam voor de betrokken lezer.

Laatst gewijzigd door tandem : 18 mei 2015 om 15:01.
Oud 18 mei 2015, 15:47   #1905
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is zinloos om De Wever zijn woorden te manipuleren.
Zowel Spitting Image die er een luikje wil aanbreien of De Brabander die er een andere wending wil aan geven zouden dat beter niet doen. Zijn mededeling was duidelijk genoeg om er geen spelletjes rond te spelen.
Je hebt moeite met de stank uit de eigen beerput, hè, Pandareusje?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 16:17   #1906
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Je hebt moeite met de stank uit de eigen beerput, hè, Pandareusje?
Zou Jacko mee in die put gesukkeld zijn? Lastig moet dat zijn.
Oud 18 mei 2015, 16:57   #1907
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Meneer Pandareus komt nog even de regels uitleggen van hoe mensen mogen reageren, gelieve niets meer te schrijven dat niet past binnen de doelstelling van Meneer Pandareus. Vergeet alle oorzaken die aanleiding hebben gegeven tot een mondiale catastrofe en veroordeel al diegenen die hierover iets willen zeggen, dat zijn collaborateurs. We draaien gewoon die bladzijde om en kijken dan naar het heden, uiterst vreemd wordt het wanneer de situatie vandaag overeenkomsten vertoont. Laat ons ook dat onder de mat vegen, Meneer Pandareus heeft liever dat daar niets over gezegd wordt. Wel wel, het is prachtig om zien, dikke proficiat. Doe vooral verder, uiterst leerzaam voor de betrokken lezer.
pandareus zorgt hier voor een kleurtje.
K&K heeft niet het monopolie van onzin.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 17:03   #1908
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
pandareus zorgt hier voor een kleurtje. K&K heeft niet het monopolie van onzin.
We geloven het, is schaamteloos ook een kleur? Die Entente ook al vergeten wellicht?
Citaat:
In het begin van de twintigste eeuw begon het Verenigd Koninkrijk Duitsland als een grotere bedreiging te ervaren dan Frankrijk. Duitsland was de belangrijkste concurrent geworden bij de industriële export. Duitsland blokkeerde de Britse import door hoge tariefmuren, en was verongelijkt omdat het de directe toegang tot de grondstoffen en afzetmarkten van de Britse koloniën ontzegd was. Daarbij begon het Duitse Keizerrijk een steeds grotere militaire bedreiging te vormen: Duitsland had het sterkste leger ter wereld en probeerde door een ambitieus vlootbouwprogramma afbreuk te doen aan de Britse heerschappij over de zee. Het grootste gevaar in Britse ogen vormde de mogelijkheid dat het tot een Frans-Duitse samenwerking zou komen: beide landen konden dan een machtig continentaal tariefblok vormen en hun gecombineerde vloten waren sterker dan de Britse.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Entente
Als je Pandareus een vraag stelt over een banaan, dan zal hij z'n antwoord staven met de kwantumtheorie wellicht, kwestie van volledigheid. Begin over collaboratie en er treedt een acute bewustzijnsvernauwing op, dat brengt een beetje kleur inderdaad.
Oud 18 mei 2015, 19:30   #1909
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We geloven het, is schaamteloos ook een kleur? Die Entente ook al vergeten wellicht?
Selectief lezen kunnen ze goed, maar de cataract slaat toe van het moment dat geschiedenis in de diepte ontleed wordt.
Ze zien zelfs niet hoe de monetaire nazibende en hun politieke collabo’s vandaag opnieuw de oorlog verklaren aan de bevolking, net als 2 keer eerder gebeurde, neen, als gestampte blageurs blijven ze zich liever blindstaren op ne pis en ne kak van 70 jaar geleden en dat als politieke tool bestendigen, om de huidige situatie niet onder ogen te hoeven zien.

Het Rijk der Dwazen zegeviert, de bommen staan op scherp en ondertussen worden taaie koeien uit de gracht gehesen, als dwaasheid kan zoiets tellen.
Citaat:
Als je Pandareus een vraag stelt over een banaan, dan zal hij z'n antwoord staven met de kwantumtheorie wellicht, kwestie van volledigheid. Begin over collaboratie en er treedt een acute bewustzijnsvernauwing op, dat brengt een beetje kleur inderdaad.
Zo is dat, alles wat de Belgo-mantra van Panda en z’n kornuiten kan beschadigen wordt direct genegeerd en uit het zichtsveld gebannen, zodat psychische negatie plaatsvind en intellectuele verstarring gehandhaafd kan blijven.

Btw, anno 1945, de PM van England destijds, die met z’n sigaar, wist toen al te melden dat de anti-fascisten de toekomstige fascisten zullen zijn of iets in die strekking.
Anno 2015, die kerel had dus gelijk, al heeft ie Pandadinges zelf nooit ontmoet.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 19:50   #1910
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Selectief lezen kunnen ze goed, maar de cataract slaat toe van het moment dat geschiedenis in de diepte ontleed wordt. Ze zien zelfs niet hoe de monetaire nazibende en hun politieke collabo’s vandaag opnieuw de oorlog verklaren aan de bevolking, net als 2 keer eerder gebeurde, neen, als gestampte blageurs blijven ze zich liever blindstaren op ne pis en ne kak van 70 jaar geleden en dat als politieke tool bestendigen, om de huidige situatie niet onder ogen te hoeven zien. Het Rijk der Dwazen zegeviert, de bommen staan op scherp en ondertussen worden taaie koeien uit de gracht gehesen, als dwaasheid kan zoiets tellen. Zo is dat, alles wat de Belgo-mantra van Panda en z’n kornuiten kan beschadigen wordt direct genegeerd en uit het zichtsveld gebannen, zodat psychische negatie plaatsvind en intellectuele verstarring gehandhaafd kan blijven. Btw, anno 1945, de PM van England destijds, die met z’n sigaar, wist toen al te melden dat de anti-fascisten de toekomstige fascisten zullen zijn of iets in die strekking. Anno 2015, die kerel had dus gelijk, al heeft ie Pandadinges zelf nooit ontmoet.
Ja, het bijzondere is dat we dat allemaal kunnen terugvinden in het prachtige studiewerk van velen, het wordt pas angstaanjagend om te zien dat die studies wel degelijk kloppen. Vooral dat blindzien met bijhorende afweermechanismen is interessant, er is veel lef voor nodig om het te kunnen volhouden aangezien een mens zich steeds belachelijker maakt op die manier. Maar goed, het zijn nu ook geen Pandareuzen meer zoals vroeger, men heeft er postkaarten van gemaakt.
Oud 18 mei 2015, 20:17   #1911
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zou Jacko mee in die put gesukkeld zijn? Lastig moet dat zijn.
Laat ze beiden in de put zitten!
Als Reuske eruit geraakt heeft hij moeite met het feit dat anderen gaan slapen omdat ze het beu geraken om zijn onzin te lezen.
Hij veralgemeent; leest reacties niet en geeft geen antwoord op de essentie.
Want hij wil 100 % gelijk hebben.
Zijn stelling? Wie meewerkte met de vijand is 100% krapul geweest.
Wie iets verkreeg van de vijand om eigen bevolking te redden is ook krapul.
Want van de vijand kon je nooit iets verkrijgen of er moest een wederdienst zijn of geweest zijn.
Zo denkt Reuske. En zo dachten er nog.
Ik vraag mij af wat Reuske gekregen heeft om zoveel wederdiensten verschuldigd te zijn. Om zelfs te willen ontkennen dat er tijdens de repressie onschuldigen; natuurlijk een minderheid wat ik niet ontken trouwens; geslachtofferd werden. En ook steeds beweerd heb.
En dat er jaren nadien nog kinderen van dat krapul moesten boeten onder een blinde haat. Kan niet zegt Reuske. Allemaal krapul.
En allemaal mestkevers omdat ze mee wilden aan de dis van de strontvliegen.
Waar hebben we nog van zulke uitlatingen gehoord?
Of de uitspattingen van nachtelijke "trolls" die een hakenkruis op je rolluik kwamen schilderen omdat je een jong lid van de VU was.
Want dat was ook collaboratie!
Den "Duits" waart hier; zeventig jaar na den oorlog; nog steeds rond en probeert nog steeds slachtoffers te maken.
Dat noem ik collaboratie!

Laatst gewijzigd door werkman : 18 mei 2015 om 20:27.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 20:29   #1912
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Laat ze beiden in de put zitten! Als Reuske eruit geraakt heeft hij moeite met het feit dat anderen gaan slapen omdat ze het beu geraken om zijn onzin te lezen. Hij veralgemeent; leest reacties niet en geeft geen antwoord op de essentie. Want hij wil 100 % gelijk hebben. Zijn stelling? Wie meewerkte met de vijand is 100% krapul geweest. Wie iets verkreeg van de vijand om eigen bevolking te redden is ook krapul. Want van de vijand kon je nooit iets verkrijgen of er moest een wederdienst zijn of geweest zijn. Zo denkt Reuske. En zo dachten er nog. Ik vraag mij af wat Reuske gekregen heeft om zoveel wederdiensten verschuldigd te zijn. Om zelfs te willen ontkennen dat er tijdens de repressie onschuldigen; natuurlijk een minderheid wat ik niet ontken trouwens; geslachtofferd werden. En ook steeds beweerd heb. En dat er jaren nadien nog kinderen van dat krapul moesten boeten onder een blinde haat. Kan niet zegt Reuske. Allemaal krapul. En allemaal mestkevers omdat ze mee wilden aan de dis van de strontvliegen. Waar hebben we nog van zulke uitlatingen gehoord? Of de uitspattingen van nachtelijke "trolls" die een hakenkruis op je rolluik kwamen schilderen omdat je een jong lid van de VU was. Want dat was ook collaboratie!
Nochtans werden er genoeg hints gegeven

Wie zeer veel en bijna de ganse dag leest, verliest geleidelijk het vermogen om zelf te denken, evenals iemand, die altijd rijdt, tenslotte het lopen verleert. Dit nu is het geval met zeer veel geleerden: zij hebben zich dom gelezen. (Schopenhauer)
Oud 18 mei 2015, 22:05   #1913
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nochtans werden er genoeg hints gegeven

Wie zeer veel en bijna de ganse dag leest, verliest geleidelijk het vermogen om zelf te denken, evenals iemand, die altijd rijdt, tenslotte het lopen verleert. Dit nu is het geval met zeer veel geleerden: zij hebben zich dom gelezen. (Schopenhauer)
Verdomd, nu weet ik waarom ik zo slecht loop.
Teveel gelezen dus!
Maar toch te weinig "een geleerde" geworden.
Ik weet het; ik weet het.
Ik was een halve mestkever.
Dat ik geen hele was doet niks ter zake.
Een halve idioot blijft immers een idioot.
Oud 19 mei 2015, 06:16   #1914
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdomd, nu weet ik waarom ik zo slecht loop. Teveel gelezen dus! Maar toch te weinig "een geleerde" geworden. Ik weet het; ik weet het. Ik was een halve mestkever. Dat ik geen hele was doet niks ter zake. Een halve idioot blijft immers een idioot.
Het komt in fasen, zo blijkt.
Citaat:
De uitkomsten van een aantal eerdere studies wekten volgens Kruger en Dunning de indruk dat bij diverse competenties, variërend van begrijpend lezen en het besturen van een motorvoertuig tot schaken en tennissen (in de woorden van Darwin) "onwetendheid vaker dan kennis tot zelfvertrouwen leidt". Met betrekking tot een gegeven vaardigheid stelden zij als hypothese dat incompetente individuen:
  1. de mate waarin zijzelf over die vaardigheid beschikken overschatten;
  2. die vaardigheid niet in anderen herkennen;
  3. geen besef hebben van de ernstige mate waarin zij tekortschieten;
  4. na grondig te zijn getraind in die vaardigheid wel inzien dat ze vóór die training tekortschoten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
Er is nog hoop
Oud 19 mei 2015, 09:19   #1915
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze beiden in de put zitten!
Als Reuske eruit geraakt heeft hij moeite met het feit dat anderen gaan slapen omdat ze het beu geraken om zijn onzin te lezen.
Hij veralgemeent; leest reacties niet en geeft geen antwoord op de essentie.
Want hij wil 100 % gelijk hebben.
Zijn stelling? Wie meewerkte met de vijand is 100% krapul geweest.
Wie iets verkreeg van de vijand om eigen bevolking te redden is ook krapul.
Want van de vijand kon je nooit iets verkrijgen of er moest een wederdienst zijn of geweest zijn.
Zo denkt Reuske. En zo dachten er nog.
Ik vraag mij af wat Reuske gekregen heeft om zoveel wederdiensten verschuldigd te zijn. Om zelfs te willen ontkennen dat er tijdens de repressie onschuldigen; natuurlijk een minderheid wat ik niet ontken trouwens; geslachtofferd werden. En ook steeds beweerd heb.
En dat er jaren nadien nog kinderen van dat krapul moesten boeten onder een blinde haat. Kan niet zegt Reuske. Allemaal krapul.
En allemaal mestkevers omdat ze mee wilden aan de dis van de strontvliegen.
Waar hebben we nog van zulke uitlatingen gehoord?
Of de uitspattingen van nachtelijke "trolls" die een hakenkruis op je rolluik kwamen schilderen omdat je een jong lid van de VU was.
Want dat was ook collaboratie!
Den "Duits" waart hier; zeventig jaar na den oorlog; nog steeds rond en probeert nog steeds slachtoffers te maken.

Wat wilt u... : de 'Erfzonde'. Zei overigens de eerste voorzitter van de VU, Frans Van der Elst, zelf niet in zijn biografie dat de eerste partijgangers van de VU hoofdzakelijk bestond uit ex-zwarten? Dus dat hakenkruis kwam zo maar niet uit de lucht vallen als ik het goed begrijp.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2015 om 09:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 09:23   #1916
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat wilt u... : de 'Erfzonde'. Zei overigens de eerste voorzitter van de VU, Frans Van der Elst zelf niet in zijn biografie dat de eerste partijgangers van de VU hoofdzakelijk bestond uit ex-zwarten? Dus dat hakenkruis kwam zo maar niet uit de lucht vallen als ik het goed begrijp.
Hoe ziet een ex-zwarte eruit? Is dat iemand die z'n mening heeft bijgesteld en tot het besef kwam dat de voorgaande mening toch niet echt doordacht was?
Oud 19 mei 2015, 09:28   #1917
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kneus is selectief, dat weet je ook wel ondertussen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2015, 10:12   #1918
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de serveuse Bekijk bericht
Zou er in 2017 ook een herdenking kolen van 100 jaar communisme? En zou men dan ook een overzicht geven van de honderden miljoenen door dit zuiver socialistisch vermoorden?
Wellicht krijg je dan een soortgelijk debat op de Russische versie van Politics.be. Misschien dat alles daar gewoon omgedraaid wordt, toch gaat het over hetzelfde.
Oud 19 mei 2015, 22:08   #1919
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat wilt u... : de 'Erfzonde'. Zei overigens de eerste voorzitter van de VU, Frans Van der Elst, zelf niet in zijn biografie dat de eerste partijgangers van de VU hoofdzakelijk bestond uit ex-zwarten? Dus dat hakenkruis kwam zo maar niet uit de lucht vallen als ik het goed begrijp.
Ik heb hier al een paar keer geschreven dat veralgemenen gevaarlijk en onrechtvaardig was. Maar Pandadinges heeft er geen oren naar. Die weet immers alles beter.
Ik ben in 1942 geboren Panda. En mijn vader noch grootouders waren collaborateurs geweest. Nog steeds overtuigd dat er geen uitzonderingen waren?
Het zijn trollen zoals U die bij nacht en ontij zich waarschijnlijk hebben bezig gehouden met dat geschilder vermoed ik.
Soit. Van mij mag je met uw gelijk naar de hel.
Ik zou mij schamen mocht ik er na zovele jaren een hoopje koppen snellen van maken.
De zwartjes in de brousse hebben dat ook zo lang volgehouden.
Maar dat was van honger.
Wat is en blijft uw drijfveer?
Waarschijnlijk verkregen postjes vermoed ik.

Laatst gewijzigd door werkman : 19 mei 2015 om 22:11.
Oud 20 mei 2015, 13:41   #1920
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...

Den Duits waart hier rond als toerist.
Vooral Vlaanderen vindt hij aantrekkelijk.
Sommige "ouderen" zijn heel voorzichtig als ze spreken met Vlamingen.
Sommige jongeren zijn overtuigd dat "Wij Duitsers zijn de besten, de slimsten, de rijksten...".
Velen hebben nog altijd een soort superioriteitsgevoel.
Zeker weten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be