Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2015, 12:37   #121
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie in zulke problemen komt, kan bij de bank langs gaan. Er zijn allerlei mogelijke oplossingen: terugbetaling van het kapitaal wordt tijdelijk geblokkeerd, uw krediet wordt in de tijd verlengd, borgstelling, enzovoort. Het probleem is echter dat veel mensen eerst rommelen en niet naar hun bank stappen.
De bank is nog langs geweest achteraf, toen was de familie al weg.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 12:46   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
De bank is nog langs geweest achteraf, toen was de familie al weg.
Laat dat nu het probleem zijn. Onmiddellijk na de sluiting van de fabriek hadden die mensen de bank moeten contacteren. Wees gerust dat banken liever een oplossing uitwerken dan een huis in beslag nemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 13:14   #123
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat dat nu het probleem zijn. Onmiddellijk na de sluiting van de fabriek hadden die mensen de bank moeten contacteren. Wees gerust dat banken liever een oplossing uitwerken dan een huis in beslag nemen.
Te laat, zo blijkt. Als je denkt dat banken dat echt liever anders zien dan zou men heel het monetaire systeem hervormen en daar onmiddellijk mee starten, de rest is letterlijk prietpraat. Het alternatief is doen alsof er geen boeken of studies bestaan, een geheel persoonlijke keuze uiteraard.
Oud 30 mei 2015, 13:28   #124
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Te laat, zo blijkt. Als je denkt dat banken dat echt liever anders zien dan zou men heel het monetaire systeem hervormen en daar onmiddellijk mee starten, de rest is letterlijk prietpraat. Het alternatief is doen alsof er geen boeken of studies bestaan, een geheel persoonlijke keuze uiteraard.
Ben je nu toch de schuld van een familiedrama ergens aan het steken ?
Hoeveel keuzes zijn er ? - De bank,
- Het monetair systeem .
- De fabriek-eigenaar
- De sociale zekerheid
Ik ken er anders ook nog één , de vrienden van het gezin , die hadden goede raad en steun kunnen geven . Bijvoorbeeld voor de verkoop van het huis .
Als ze dan toch slim geleend hadden , zoals u beweert , dan had dat met winst kunnen gebeuren .
Oeps , u was een vriend , kijk dan eens in de spiegel .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 13:34   #125
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ben je nu toch de schuld van een familiedrama ergens aan het steken ?
Hoeveel keuzes zijn er ? - De bank,
- Het monetair systeem .
- De fabriek-eigenaar
- De sociale zekerheid
Ik ken er anders ook nog één , de vrienden van het gezin , die hadden goede raad en steun kunnen geven . Bijvoorbeeld voor de verkoop van het huis .
Als ze dan toch slim geleend hadden , zoals u beweert , dan had dat met winst kunnen gebeuren .
Er zijn mensen die dat iets ruimer/dieper bekijken.

Citaat:
Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een ‘Westerse’ manier om ernaar te kijken., louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof nl. de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch (of hoger), dan plaatst dit een zware last op de samenleving om die mensen ‘verticaal’ te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie. Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET.

Naarmate het zwaartepunt van een maatschappij verschuift, zijn er mensen die kunnen achterblijven, gemarginaliseerd, uitgesloten van hun eigen ontwikkeling, benadeeld op de meest gruwelijke wijze nl. in hun innerlijke bewustzijn, waarde en betekenis. Dit schept een interne spanning in de cultuur die verwoestend kan zijn. De kans op een cultuur- of bewustzijnskloof wordt groter bij iedere nieuwe culturele transformatie. Omdat in het ‘Westen’ geen diepte wordt erkend, kunnen we geen zicht krijgen op de dieptekloof, de cultuurkloof, de bewustzijnskloof, die daardoor de ontwikkelde en ‘beschaafde’ landen zal blijven teisteren totdat dit meest cruciale probleem eerst erkend wordt, en vervolgens in een kader gezet wordt op manieren die ons in staat stellen ermee te leren omgaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ken_Wilber
Oud 30 mei 2015, 13:45   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wat is trouwens "slim lenen" bij tweeverdieners? Ik vermoed dat die mensen hun hand hebben overspeeld en veel te veel hebben geleend. Op dat vlak moet je altijd in gedachten houden dat er zich onverwachte situaties kunnen voordoen, waardoor je het geleende bedrag niet boven een bepaald percentage van je inkomen mag laten komen. Natuurlijk zijn er wel eens bankdirecteurs geweest die aan gezinnen te zware leningen hebben toegestaan.
Oud 30 mei 2015, 13:53   #127
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is trouwens "slim lenen" bij tweeverdieners? Ik vermoed dat die mensen hun hand hebben overspeeld en veel te veel hebben geleend. Op dat vlak moet je altijd in gedachten houden dat er zich onverwachte situaties kunnen voordoen, waardoor je het geleende bedrag niet boven een bepaald percentage van je inkomen mag laten komen. Natuurlijk zijn er wel eens bankdirecteurs geweest die aan gezinnen te zware leningen hebben toegestaan.
Misschien raadzaam om dit toch allemaal een beetje ruimer te bekijken, zie vooral wat de liquiditeitsvoorkeur bepaalt en hoe het systeem vandaag geconfigureerd is, net zoals de gevolgen daarvan op het menselijke gedrag/oordeel.

Citaat:
Hicks stemde er later mee in dat het model belangrijke punten uit de Keynesiaanse theorie miste. Hij bekritiseerde het IS-LM-model als zijnde als zeer beperkt bruikbaar buiten het "klaslokaal" en bekritiseerde evenwichtsmethoden in het algemeen: "Wanneer men beleidsvragen beschouwt en naar de toekomst kijkt in plaats van naar het verleden, is het gebruik van het evenwichtsmethoden nog meer dubieus". Het belangrijkste probleem was dat het IS-LM-model de reële- en de monetaire sectoren als afzonderlijke presenteert, iets wat Keynes probeerde te overstijgen. Daarnaast negeert een evenwichtsmodel onzekerheid - en dat terwijl het begrip liquiditeitsvoorkeur alleen betekenis heeft in de aanwezigheid van onzekerheid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/IS-LM-model
Oud 30 mei 2015, 14:08   #128
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vrijzinnige, die 'francophone maffia' noemt niet sollidariteit; die 'francophone maffia' noemt uitbuiting en persoonlijke verrijking en op dit ogenblik slagen ze erin om dat op de beste en vlugste manier hier in dit land te bekomen via de door jouw en hier in dit land vooral door de franstaligen zo beroemde sollidariteit, die in wezen dus niets met sollidariteit te maken heeft.
Men doet niet aan sollidariteit, men helpt de mensen niet door hen de boterhammen van hun kinderen voor te schotelen; door daar waar de sollidariteit voorbeeldig werkte die af te bouwen omdat er zogezegd anderen zijn die er meer recht op hebben, maar die men enkel in een zogenaamd sollidariteitsnet gevangen heeft...
Vrijzinnige, ik heb niets en totaal niets tegen sollidariteit, met niemand niet en ik heb niets en dan ook totaal niets tegen franstalige mensen, want mijn bloedeigen nakomelingen zullen zich waarschijnlijk daaronder bevinden...
Maar ik heb alles tegen systemen van uitbuiting en in dit land worden die in stand gehouden onder het label van de grote francofonie omdat in dit land de echte machthebbers francophoon zijn...
Marie, best een "eigen commune" beginnen waarvan jijzelf president bent.
Want vroeg of laat zal zelfs in jou droomwereld, een onafhankelijk Vlaanderen, de roep klinken dat de Vlaamse regio's of noem het provincies, niet meer solidair zullen zijn met de hoogmoed van Antwerpen. Dit om maar één voorbeeld te noemen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 14:10   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien raadzaam om dit toch allemaal een beetje ruimer te bekijken, ...
Mij lijkt het juist interessant zo'n concrete situatie juist van nabij te bekijken en verder af te toetsen.
Oud 30 mei 2015, 14:11   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Want vroeg of laat zal zelfs in jou droomwereld, een onafhankelijk Vlaanderen, de roep klinken dat de Vlaamse regio's of noem het provincies, niet meer solidair zullen zijn met de hoogmoed van Antwerpen. Dit om maar één voorbeeld te noemen.
U snapt het echt niet, nietwaar?! Niet solidariteit wordt in vraag gesteld, maar wel het feit dat de huidige geldstromen in België niet beleidsmatig wroden uitgetekend.
Oud 30 mei 2015, 14:19   #131
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het juist interessant zo'n concrete situatie juist van nabij te bekijken en verder af te toetsen.
Alle wegen leiden naar Rome, zowel omwegen als binnenwegen, vroeg of laat valt er wel iets op maar als het na acht jaar nog niet duidelijk is?
Citaat:
Bij de bestudering van verschillende argumentatie- of bewijstechnieken is het onderscheid tussen deductie en inductie van belang. Bij deductie wordt veelal (maar niet uitsluitend) een gevolgtrekking gemaakt uit het algemene naar het bijzondere - vanuit de major-premisse wordt met een minor-premisse de conclusie afgeleid of gededuceerd. Inductieve methoden werken veelal (maar niet uitsluitend) andersom, hierbij komt men tot een algemene regel, generalisatie geheten, op grond van een aantal specifieke waarnemingen. Waar bij deductie de gevolgtrekking logisch onontkoombaar voortvloeit uit de aannames, is bij inductie de gevolgtrekking niet logisch onontkoombaar, maar waarschijnlijk. Deductieve en inductieve argumentatietechnieken worden vaak gecombineerd, zoals in de empirische cyclus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Deductie_versus_inductie
Oud 30 mei 2015, 14:28   #132
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
U snapt het echt niet, nietwaar?! Niet solidariteit wordt in vraag gesteld, maar wel het feit dat de huidige geldstromen in België niet beleidsmatig wroden uitgetekend.
Jan, om de zesde staatshervorming mogelijk te maken was er een 2/3 meerderheid nodig, die Di Rupo ook uit zijn hoed toverde.
Zelfs een Vlaamse meerderheid keurde die goed met alle voor en nadelen.
Als jij en Marie hiermee NIET akkoord kunnen gaan, dan is dit je goed recht, maar weet wel dat dit alles op een democratische manier tot stand is gekomen.
Aan jullie dus, om samen met de Vlaamse partijen een 2/3 te zoeken om deze maffia toestanden, zoals Marie ze noemt stop te zetten.
Veel succes, als je snapt wat ik bedoel.
Oud 30 mei 2015, 14:36   #133
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien raadzaam om dit toch allemaal een beetje ruimer te bekijken, zie vooral wat de liquiditeitsvoorkeur bepaalt en hoe het systeem vandaag geconfigureerd is, net zoals de gevolgen daarvan op het menselijke gedrag/oordeel.
Als je natuurlijk met dit soort blad-vullende onzin , op je vrienden hebt ingesproken , dan waren ze niet veel geholpen na het gesprek .
Gewoon " kom maat ik zal je tijdelijk uit de nood helpen , tot je dit huis dat als een molensteen om je nek hangt verkocht hebt " was veel beter geweest .
En zo onderscheid m'n vrienden van praatjesmakers .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 16:20   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, om de zesde staatshervorming mogelijk te maken was er een 2/3 meerderheid nodig, die Di Rupo ook uit zijn hoed toverde.
Zelfs een Vlaamse meerderheid keurde die goed met alle voor en nadelen.
Als jij en Marie hiermee NIET akkoord kunnen gaan, dan is dit je goed recht, maar weet wel dat dit alles op een democratische manier tot stand is gekomen.
Aan jullie dus, om samen met de Vlaamse partijen een 2/3 te zoeken om deze maffia toestanden, zoals Marie ze noemt stop te zetten.
Veel succes, als je snapt wat ik bedoel.
Als ik uw berichten bekijk, dan moet ik vaststellen dat u graag uitpakt met vijandbeelden. Ik kan me niet herinneren ergens geschreven te hebben dat de laatste staatshervorming niet volgens een democratisch proces zou verlopen zijn. Dus, waar gaat dit nu eigenlijk over?! Juist, niets.

Misschien moet u even proberen in te gaan op het inhoudelijk aspect van onze kritiek op de huidige "solidariteit", nl. het feit dat de geldstromen binnen België niet beleidsmatig zijn en ook niet gecontroleerd worden of afgetoetst worden op hun efficiëntie. Ik beschouw dit als het probleem bij uitstek; niet zozeer dat er geldstromen zijn.

Dus, wat denkt u hierover?
Oud 30 mei 2015, 16:41   #135
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je het allemaal; 'de hoogmoed van Antwerpen'. Ik moet nog de eerste Vlaming horen die zich beklaagd over de hoogmoed van Antwerpen of het moeten de linkse zijn die echt niet kunnen verkroppen dat het beter en veel beter gaat in Antwerpen sinds zijzelf van de macht verdreven zijn...

Van droomwereld gesproken en wat met de hoogmoed van de Brusseleers die alle Vlamingen buitengebonjourd hebben en waar la Belgique zo fier op is en waar de Belgische Vlamingen doen alsof hun neus bloedt en alsof het maar een allegaartje is...

Mens, mens toch als ik de haat, nijd, tegenstand en nog veel meer zie van alle klassieke partijen tegen de NVa en hoe ze op de loer liggen om de minste verkeerde pas van die partij op te blazen en uit te bazuinen als onomkoombare problemen, verraad, populisme...
Ze moeten het verdomd goed doen, die NVa'ers, want wat er tot nu toe aan het licht gekomen is is werkelijk niets om over naar huis te schrijven.

Maar ik weet, het steekt en het steekt enorm; waarschijnlijk vooral bij al diegene die profiteerde van het oude stelsel en bang zijn dat ze nu terecht zullen moeten inbinden en dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met hun profitariaat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 17:08   #136
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik uw berichten bekijk, dan moet ik vaststellen dat u graag uitpakt met vijandbeelden. Ik kan me niet herinneren ergens geschreven te hebben dat de laatste staatshervorming niet volgens een democratisch proces zou verlopen zijn. Dus, waar gaat dit nu eigenlijk over?! Juist, niets.

Misschien moet u even proberen in te gaan op het inhoudelijk aspect van onze kritiek op de huidige "solidariteit", nl. het feit dat de geldstromen binnen België niet beleidsmatig zijn en ook niet gecontroleerd worden of afgetoetst worden op hun efficiëntie. Ik beschouw dit als het probleem bij uitstek; niet zozeer dat er geldstromen zijn.

Dus, wat denkt u hierover?
Jantje, ik denk dat jij de reacties van Marie en mij door elkaar haalt met je " vijandbeeld" want de uitspraak "francophone maffia" is niet van mij maar van Marie, een reactie die je zo te merken genegen is.

Voor de rest van je reactie moet ik je teleurstellen, want de controle over de geldstromen komt niet mij of dit forum toe, want over de ware cijfers en afspraken zal elke minister of partijvoorzitter de lippen op elkaar houden, ook Bart Dewever.
Dus moet je het doen met gekleurde media info, die enkel goed is voor de verkoopcijfers.
Oud 30 mei 2015, 17:10   #137
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
"Alle werklozen zijn zelf aan de kant gaan staan"
"Iedereen met 2 handen, ook gehandicapten en (geestes)zieken moeten opnieuw geëvalueerd worden, moet werken"
"Eerst uw huis opeten en dan een uitkering"
"Mantelzorgers die voor hun terminaal kindje zorgen moeten actief werk zoeken"
"De 60-ers van nu zijn de 40-ers van vroeger"
"Iedereen met een diploma vindt binnen het jaar werk, ook oude mensen"
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 17:24   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal je het allemaal; 'de hoogmoed van Antwerpen'. Ik moet nog de eerste Vlaming horen die zich beklaagd over de hoogmoed van Antwerpen of het moeten de linkse zijn die echt niet kunnen verkroppen dat het beter en veel beter gaat in Antwerpen sinds zijzelf van de macht verdreven zijn...

Van droomwereld gesproken en wat met de hoogmoed van de Brusseleers die alle Vlamingen buitengebonjourd hebben en waar la Belgique zo fier op is en waar de Belgische Vlamingen doen alsof hun neus bloedt en alsof het maar een allegaartje is...

Mens, mens toch als ik de haat, nijd, tegenstand en nog veel meer zie van alle klassieke partijen tegen de NVa en hoe ze op de loer liggen om de minste verkeerde pas van die partij op te blazen en uit te bazuinen als onomkoombare problemen, verraad, populisme...
Ze moeten het verdomd goed doen, die NVa'ers, want wat er tot nu toe aan het licht gekomen is is werkelijk niets om over naar huis te schrijven.

Maar ik weet, het steekt en het steekt enorm; waarschijnlijk vooral bij al diegene die profiteerde van het oude stelsel en bang zijn dat ze nu terecht zullen moeten inbinden en dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met hun profitariaat...
hoe wereldvreemd ben jij daar in je waalse uithoek eigenlijk geworden Marie ? Er zijn weinig dingen die west of oost vlamingen zo op de zenuwen kunnen werken dan de pedanterie van antwerpenaars. En als ik mijn vrienden uit Limburg mag geloven denken die er op dezelfde manier over.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2015, 17:35   #139
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:

Of het beter gaat in Antwerpen, daar zullen de Antwerpenaars in 2018 zelf wel over oordelen Marie, tenzij jij je aangesproken voelt !

Wat de gemiddelde Vlaming denkt over de Antwerpenaars, daar zal iedereen zijn "eigen" mening wel over hebben en ik heb de mijne. Want toeval of niet: de onverdraagzaamheid kende zijn start in....juist Antwerpen, en de verandering, hoe klein deze ook mogen zijn, startte eveneens in Antwerpen, of heb jij het lef om je grote roerganger tegen te spreken.

En wat je laatste opmerking betreft: ook profiteurs stemden voor de NVA, maar zien nu met lede ogen dat zij zelf wel eens de klos van hun "eigen" keuze zouden kunnen worden.
Want aan de toogverhalen die op dit forum de ronde doen, kan en zal de NVA NIETS VERANDEREN, daarvoor moet je bij de partij van het "eigen volk" zijn, als deze tenminste de kiesdrempel nog halen.
Oud 30 mei 2015, 18:05   #140
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
hoe wereldvreemd ben jij daar in je waalse uithoek eigenlijk geworden Marie ? Er zijn weinig dingen die west of oost vlamingen zo op de zenuwen kunnen werken dan de pedanterie van antwerpenaars. En als ik mijn vrienden uit Limburg mag geloven denken die er op dezelfde manier over.
Ik kan mij daar als Antwerpenaar alleen maar akkoord me gaan. De irritatie die wij opwekken kent zijn gelijke niet in de wereldgeschiedenis.

Dit gezegd zijnde, ik ben die transfers naar de Limburg en de Vlaanders ook beu. Ik pleit dan ook voor een stadsstaat Antwerpen, naar model van Singapore ne Hong Kong (niet toevallig ook wereldhavens). Een tolsysteem wordt ingevoerd voor iedereen van de parking, en een visa systeem voor Hollanders.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be