![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alle andere mensen die arm zijn vandaag de dag in België, wel dat zijn tamzakken, voor niets anders goed als al paffend en zuipend achter hun pc te zitten. Al die doppers tegenwoordig bvb, die doppen niet omdat de bedrijven het één na het ander dichtgaan, of naar het buitenland verhuizen, en dat degenen die blijven volop automatiseren. Nee, die doppen omdat ze dat graag doen. Omdat ze willen paffen, zuipen en internetten de ganse dag. Hé Knuppel ? |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De enige prestatie die je hier aflevert is zelf-verheerlijking door middel van op andermans schouders te klimmen zodat ze in het slijk van je kwaadsprekerij wegzakken. Het zotste van al is dat ge waarschijnlijk denkt dat iemand uw praatjes gelooft ?! Laatst gewijzigd door griezel : 8 juni 2015 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je gaat naar school, en daarna ga je werken. Als je geen werk vind, of geen goed werk, dat veel opbrengt, is dat natuurlijk 100 % uw eigen schuld. De economische situatie in het land ? Bijzaak natuurlijk , wie wil, kan zeggen de Knuppels. Om hun " argumenten " kracht bij te zetten beginnen zij dan te vertellen over de " goede oude tijd " toen zij straatarm, maar fier als gieters, nooit ofte nimmer aan iemand iets vroegen, genre een uitkering ofzo. Want iemand die een uitkering krijgt is vanzelfsprekend een tamzak, je ziet dat van hier ! Op zijn minst met je, volgens de Knuppels, nooit roken of een glas drinken indien je een uitkering krijgt, en dag en nacht werk zoeken, ook al is er geen. Dus je ziet het. Begrip moet je van die mensen niet verwachten. |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, wij hadden geen last van christelijke naastenliefde van de mensen om ons heen. Kinderrijke gezinnen die alles behalve weelde uitstraalden werden ook toen al met de nek aangekeken, en zelfs gediscrimineerd. Zelfs de nonnen deden een flinke duit in het zakje dat tegenwoordig hoog scoort, maar het met betrekking tot een andere bevolkingsgroep dan deze waartoe wij behoorden. Er waren dan ook niet veel kinderen die vaak uit de school werden gehouden omdat hun moeder weer eens "ziek" was en er op het oudste kind van de hoop gesteund werd. Ik heb een harde leerschool doorlopen in mijn jeugd, maar wist niet beter. Geweeklaag was daar niet bij. Het resultaat is dat ik ben wie ik ben, een tevreden mens, en dat er tot op vandaag mensen op mij steunen ipv andersom.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 juni 2015 om 23:43. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kinderarbeid was toen al verboden, maar ik heb op het veld gewerkt van mijn achtste tot mijn zestiende, elke twee maanden van de vakantie. Na mijn 16º ook, in diverse jobs, maar toen was ik geen kind meer. En voor mijn hogere studies: werkstudent. Tijdens het academiejaar. |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan je ook bewijzen dat een langdurig leven onder de armoedegrens onwaardig is voor degenen die door armoede "getroffen" worden, maar die wél hun tijd op het internet verspelen ipv de handen uit de mouwen te steken? Ik moet, ondanks jarenlang "getroffen" te zijn door armoede, niet huren. Ik start ook geen draden op om, voor de zoveelste keer, de armoede goed te praten die me in een weinig benijdenswaardige periode van mijn leven gelukkig maakte. Ik had géén gelukkig jeugd, maar dat besefte ik pas later. En het lag ook niet aan de armoede maar aan het wraakroepende gebrek aan aandacht die kinderen krijgen in een gezin dat groter is dan de makers van die kinderen emotioneel aankunnen.
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
edit: het valt me op dat je jouw situatie als een soort van maatstaf gebruikt .. niet iedereen is hetzelfde btw .. Laatst gewijzigd door bembem : 9 juni 2015 om 00:13. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Banneling
|
@Griezel: Jij, als rentenier, bent in hetzelfde bedje ziek als ik, naar het schijnt. Ik: 20 jaar onder de armoedegrens. En nu op een rustpensioen weliswaar daarboven, maar dan toch laag genoeg om op een verhoogde uitkering te kunnen rekenen in de sociale zekerheid. Ik zou dat bedje wel eens willen zien. Misschien is dat bedje wel: dat we ons beide bijzonder vrolijk maken over al die bigotterie (=geborneerd, enggeestig, kleinzielig, kortzichtig, benepen, MESQUIN, bekrompen, kleingeestig kortzichtig ).
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Banneling
|
Eigenlijk is dat wel het ergste van het ergste: mensen met een armoede achtergrond, die zich geroepen voelen, andere armen de grond in te boren. Daarvoor vind ik al de kwalitatieven, die ik hierboven gebruikt heb, 100% verantwoord.
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 00:22. |
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij "prutste" dus twee maanden per jaar, maar je "werkte" als jobstudent tijdens je hogere studies. Ik wil de studenten met een studentenjob niet de kost geven. Ze helpen er misschien hun studies mee bekostigen, maar ze jengelen daarom niet op het internet over armoede. Hoofdzaak is dat ze kunnen studeren en daardoor gemakkelijker de maatschappelijke ladder beklimmen. Ik snap niet goed hoe iemand die hogere studies deed kan blijven jengelen over armoede en tegelijkertijd beweren gelukkig te zijn (geweest) ondanks zijn armoede.
|
|
|
|
#137 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou niet in jouw schoenen willen staan.
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
yep, iets wat me ook is opgevallen ......
|
|
|
|