Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2015, 23:24   #121
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh nogmaals, niet iedereen heeft een moestuin en een grote familie om op te steunen, arm zijn heden ten dage betekent voor veel mensen ook eenzaamheid en sociaal isolement .. jij had destijds de kracht en energie alsook mensen om je heen die je mentaal op de been hielden, maar als je helemaal alleen in een stad in een te dure woning bij een of andere huisjesmelker zou zitten, zonder tuintje, zonder enig contact met mensen/de buitenwereld, en je op het einde van de maand nauwelijks nog iets zou hebben om je fatsoenlijk te voeden, dan zou je net als die "leeglopers" ook weleens de moed laten zakken en je beklag doen online ...
tututut, Knuppel is de Enig Echte (ex) Arme hier hé.
Alle andere mensen die arm zijn vandaag de dag in België, wel dat zijn tamzakken, voor niets anders goed als al paffend en zuipend achter hun pc te zitten.
Al die doppers tegenwoordig bvb, die doppen niet omdat de bedrijven het één na het ander dichtgaan, of naar het buitenland verhuizen, en dat degenen die blijven volop automatiseren. Nee, die doppen omdat ze dat graag doen. Omdat ze willen paffen, zuipen en internetten de ganse dag.
Hé Knuppel ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:27   #122
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kinderarbeid was toen ook al niet toegelaten.

En toch hebben grote muilen zoals jij geen lessen te geven aan mensen die geleerd hebben wat werken is. Die daar trots op zijn, en die zelfs worden beneden om hun prestaties.

Voor geweeklaag over armoede moet je bij uitkeringstrekkers zijn die zelfs draden over hun armoede opstarten, maar d�*t ontgaat je.
Ik moet eerder lachen met mensen als gij, en hun vermeende "prestaties ".
De enige prestatie die je hier aflevert is zelf-verheerlijking door middel van op andermans schouders te klimmen zodat ze in het slijk van je kwaadsprekerij wegzakken.
Het zotste van al is dat ge waarschijnlijk denkt dat iemand uw praatjes gelooft ?!

Laatst gewijzigd door griezel : 8 juni 2015 om 23:28.
Oud 8 juni 2015, 23:31   #123
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderarbeid was toen ook al niet toegelaten.

En toch hebben grote muilen zoals jij geen lessen te geven aan mensen die geleerd hebben wat werken is. Die daar trots op zijn, en die zelfs worden beneden om hun prestaties.

Voor geweeklaag over armoede moet je bij uitkeringstrekkers zijn die zelfs draden over hun armoede opstarten, maar d�*t ontgaat je.
tja en jij noemt ons "leeglopers" en wat weet ik nog allemaal .. de jobs liggen niet voor het rapen .. zelfs masters hebben in deze huidige maatschappij moeite om aan de bak te geraken .. waar jij in de fout gaat is je situatie van toen er nog voldoende werk was voor iedereen te vergelijken met de situatie nu, het is crisis by the way, ik heb de afgelopen jaren enkele honderden cv's verzonden, zonder enig resultaat, enkel stage, want tja als het gratis is ben ik ineens wel goed genoeg, ik heb me zelfs herschoold en opleiding gevolgd, dus vertel me niet dat ik liever in armoede thuis op de bank zit zonder enig perspectief want dat is helemaal niet waar, niemand verkiest een leven in armoede, men ondergaat het ....... en je zou beter je verwijten aan de werkgevers richten want zij zijn het die me niet willen en niet andersom, pffft!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:32   #124
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
het slijk van je kwaadsprekerij
Never better said
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:33   #125
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tututut, Knuppel is de Enig Echte (ex) Arme hier hé.
Alle andere mensen die arm zijn vandaag de dag in België, wel dat zijn tamzakken, voor niets anders goed als al paffend en zuipend achter hun pc te zitten.
Al die doppers tegenwoordig bvb, die doppen niet omdat de bedrijven het één na het ander dichtgaan, of naar het buitenland verhuizen, en dat degenen die blijven volop automatiseren. Nee, die doppen omdat ze dat graag doen. Omdat ze willen paffen, zuipen en internetten de ganse dag.
Hé Knuppel ?
2!!
Oud 8 juni 2015, 23:39   #126
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
tja en jij noemt ons "leeglopers" en wat weet ik nog allemaal .. de jobs liggen niet voor het rapen .. zelfs masters hebben in deze huidige maatschappij moeite om aan de bak te geraken .. waar jij in de fout gaat is je situatie van toen er nog voldoende werk was voor iedereen te vergelijken met de situatie nu, het is crisis by the way, ik heb de afgelopen jaren enkele honderden cv's verzonden, zonder enig resultaat, enkel stage, want tja als het gratis is ben ik ineens wel goed genoeg, ik heb me zelfs herschoold en opleiding gevolgd, dus vertel me niet dat ik liever in armoede thuis op de bank zit zonder enig perspectief want dat is helemaal niet waar, niemand verkiest een leven in armoede, men ondergaat het ....... en je zou beter je verwijten aan de werkgevers richten want zij zijn het die me niet willen en niet andersom, pffft!
Voor Knuppels is het eenvoudig :
Je gaat naar school, en daarna ga je werken. Als je geen werk vind, of geen goed werk, dat veel opbrengt, is dat natuurlijk 100 % uw eigen schuld. De economische situatie in het land ? Bijzaak natuurlijk , wie wil, kan zeggen de Knuppels.
Om hun " argumenten " kracht bij te zetten beginnen zij dan te vertellen over de " goede oude tijd " toen zij straatarm, maar fier als gieters, nooit ofte nimmer aan iemand iets vroegen, genre een uitkering ofzo.
Want iemand die een uitkering krijgt is vanzelfsprekend een tamzak, je ziet dat van hier !
Op zijn minst met je, volgens de Knuppels, nooit roken of een glas drinken indien je een uitkering krijgt, en dag en nacht werk zoeken, ook al is er geen.
Dus je ziet het. Begrip moet je van die mensen niet verwachten.
Oud 8 juni 2015, 23:41   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
euh nogmaals, niet iedereen heeft een moestuin en een grote familie om op te steunen, arm zijn heden ten dage betekent voor veel mensen ook eenzaamheid en sociaal isolement .. jij had destijds de kracht en energie alsook mensen om je heen die je mentaal op de been hielden, maar als je helemaal alleen in een stad in een te dure woning bij een of andere huisjesmelker zou zitten, zonder tuintje, zonder enig contact met mensen/de buitenwereld, en je op het einde van de maand nauwelijks nog iets zou hebben om je fatsoenlijk te voeden, dan zou je net als die "leeglopers" ook weleens de moed laten zakken en je beklag doen online ...
Knap verwoord. Overigens getuigde ik alleen van het langdurig leven onder de armoedegrens om te getuigen dat zo een bestaan voor de overgrote meerderheid van zij die erdoor getroffen worden, niet waardig is. Niet om mezelf te beklagen. Maar ook zonder erbij te durven zeggen dat ik die hele periode GELUKKIG was. Want dat zou pas als profiteren aangegrepen zijn door de meute leegloperjagers.
Oud 8 juni 2015, 23:42   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een eigen woning en een moestuin komen voor niemand uit de lucht gevallen. Dat is het resultaat van lang en hard werken. Niet van jammeren op het internet en soep uit blik eten.

En neen, wij hadden geen last van christelijke naastenliefde van de mensen om ons heen. Kinderrijke gezinnen die alles behalve weelde uitstraalden werden ook toen al met de nek aangekeken, en zelfs gediscrimineerd. Zelfs de nonnen deden een flinke duit in het zakje dat tegenwoordig hoog scoort, maar het met betrekking tot een andere bevolkingsgroep dan deze waartoe wij behoorden. Er waren dan ook niet veel kinderen die vaak uit de school werden gehouden omdat hun moeder weer eens "ziek" was en er op het oudste kind van de hoop gesteund werd.

Ik heb een harde leerschool doorlopen in mijn jeugd, maar wist niet beter. Geweeklaag was daar niet bij. Het resultaat is dat ik ben wie ik ben, een tevreden mens, en dat er tot op vandaag mensen op mij steunen ipv andersom.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 juni 2015 om 23:43.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 23:44   #129
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Knap verwoord. Overigens getuigde ik alleen van het langdurig leven onder de armoedegrens om te getuigen dat zo een bestaan voor de overgrote meerderheid van zij die erdoor getroffen worden, niet waardig is. Niet om mezelf te beklagen. Maar ook zonder erbij te durven zeggen dat ik die hele periode GELUKKIG was. Want dat zou pas als profiteren aangegrepen zijn door de meute leegloperjagers.
Ik was dat inderdaad vergeten : de minderwaardige die van een uitkering durft leven, moet uiteraard 24 u / 24 doodongelukkig zijn, en zich doodschamen.
Oud 8 juni 2015, 23:46   #130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was dat inderdaad vergeten : de minderwaardige die van een uitkering durft leven, moet uiteraard 24 u / 24 doodongelukkig zijn, en zich doodschamen.
Ik heb overigens een huis gehad (zonder moestuin): Mijn ex is er mee gaan lopen.
Oud 8 juni 2015, 23:52   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hadden jullie maar moeten gaan werken inplaats van heel de dag in jullie moestuin te zitten prutsen ! Dan had je biefstuk kunen kopen, en een nieuwe radio !
En dan maar klagen hier, en lesjes geven aan de mensen !
Pathetisch !

Kinderarbeid was toen al verboden, maar ik heb op het veld gewerkt van mijn achtste tot mijn zestiende, elke twee maanden van de vakantie.
Na mijn 16º ook, in diverse jobs, maar toen was ik geen kind meer. En voor mijn hogere studies: werkstudent. Tijdens het academiejaar.
Oud 9 juni 2015, 00:01   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap verwoord omdat jullie in hetzelfde bedje ziek zijn.

Kan je ook bewijzen dat een langdurig leven onder de armoedegrens onwaardig is voor degenen die door armoede "getroffen" worden, maar die wél hun tijd op het internet verspelen ipv de handen uit de mouwen te steken?

Ik moet, ondanks jarenlang "getroffen" te zijn door armoede, niet huren.
Ik start ook geen draden op om, voor de zoveelste keer, de armoede goed te praten die me in een weinig benijdenswaardige periode van mijn leven gelukkig maakte.

Ik had géén gelukkig jeugd, maar dat besefte ik pas later. En het lag ook niet aan de armoede maar aan het wraakroepende gebrek aan aandacht die kinderen krijgen in een gezin dat groter is dan de makers van die kinderen emotioneel aankunnen.
Oud 9 juni 2015, 00:10   #133
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap verwoord omdat jullie in hetzelfde bedje ziek zijn.

Kan je ook bewijzen dat een langdurig leven onder de armoedegrens onwaardig is voor degenen die door armoede "getroffen" worden, maar die wél hun tijd op het internet verspelen ipv de handen uit de mouwen te steken?

Ik moet, ondanks jarenlang "getroffen" te zijn door armoede, niet huren.
Ik start ook geen draden op om, voor de zoveelste keer, de armoede goed te praten die me in een weinig benijdenswaardige periode van mijn leven gelukkig maakte.

Ik had géén gelukkig jeugd, maar dat besefte ik pas later. En het lag ook niet aan de armoede maar aan het wraakroepende gebrek aan aandacht die kinderen krijgen in een gezin dat groter is dan de makers van die kinderen emotioneel aankunnen.
maar als er in de tijd een uitkering had bestaan waardoor je als oudste van een kroostrijk gezin het gemakkelijker zou gehad hebben, dan hadden jullie die toch aangenomen veronderstel ik? maw. je verwijt ons van gebruik te maken van het systeem omdat we anders onder de brug zouden belanden ...

edit: het valt me op dat je jouw situatie als een soort van maatstaf gebruikt .. niet iedereen is hetzelfde btw ..

Laatst gewijzigd door bembem : 9 juni 2015 om 00:13.
Oud 9 juni 2015, 00:16   #134
eno2
Banneling

Standaard

@Griezel: Jij, als rentenier, bent in hetzelfde bedje ziek als ik, naar het schijnt. Ik: 20 jaar onder de armoedegrens. En nu op een rustpensioen weliswaar daarboven, maar dan toch laag genoeg om op een verhoogde uitkering te kunnen rekenen in de sociale zekerheid. Ik zou dat bedje wel eens willen zien. Misschien is dat bedje wel: dat we ons beide bijzonder vrolijk maken over al die bigotterie (=geborneerd, enggeestig, kleinzielig, kortzichtig, benepen, MESQUIN, bekrompen, kleingeestig kortzichtig ).
Oud 9 juni 2015, 00:21   #135
eno2
Banneling

Standaard

Eigenlijk is dat wel het ergste van het ergste: mensen met een armoede achtergrond, die zich geroepen voelen, andere armen de grond in te boren. Daarvoor vind ik al de kwalitatieven, die ik hierboven gebruikt heb, 100% verantwoord.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 juni 2015 om 00:22.
Oud 9 juni 2015, 00:26   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kinderarbeid was toen al verboden, maar ik heb op het veld gewerkt van mijn achtste tot mijn zestiende, elke twee maanden van de vakantie.
Na mijn 16º ook, in diverse jobs, maar toen was ik geen kind meer. En voor mijn hogere studies: werkstudent. Tijdens het academiejaar.
Griezel lacht de hele dag werken op het veld (en wat is een veld anders dan een grote moestuin) weg. En jij lacht lustig mee.

Jij "prutste" dus twee maanden per jaar, maar je "werkte" als jobstudent tijdens je hogere studies.
Ik wil de studenten met een studentenjob niet de kost geven. Ze helpen er misschien hun studies mee bekostigen, maar ze jengelen daarom niet op het internet over armoede. Hoofdzaak is dat ze kunnen studeren en daardoor gemakkelijker de maatschappelijke ladder beklimmen.
Ik snap niet goed hoe iemand die hogere studies deed kan blijven jengelen over armoede en tegelijkertijd beweren gelukkig te zijn (geweest) ondanks zijn armoede.
Oud 9 juni 2015, 00:27   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Minderwaardig was het wel. Maar in mijn geval was het ook een heel zoete wraak.
Oud 9 juni 2015, 00:28   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het valt me op dat je jouw situatie als een soort van maatstaf gebruikt .. niet iedereen is hetzelfde btw ..
Gelukkig maar.
Ik zou niet in jouw schoenen willen staan.
Oud 9 juni 2015, 00:33   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je verwijt ons van gebruik te maken van het systeem omdat we anders onder de brug zouden belanden ...
Ik ben niet onder de brug beland,en dit juist omd�*t er destijds geen gebruik kon worden gemaakt van het systeem dat jou vandaag een leven onder de brug bespaart.
Oud 9 juni 2015, 00:34   #140
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dat wel het ergste van het ergste: mensen met een armoede achtergrond, die zich geroepen voelen, andere armen de grond in te boren. Daarvoor vind ik al de kwalitatieven, die ik hierboven gebruikt heb, 100% verantwoord.
yep, iets wat me ook is opgevallen ......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be