![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar wordt Napoleon "verheerlijkt"?
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Serviërs herdenken hartstochtig de slag van Kosovo Polje, die ze verloren. Die slag is voor Servische nationalisten de belangrijkste gebeurtenis uit hun geschiedenis.
In de VS wordt de oorlog in Vietnam ook elk jaar herdacht. Dus wat er in verband met Waterloo gebeurt is niet zo bijzonder. Tenzij voor voltijds Vlaams nationalisten op zoek naar een snipper nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant weigeren de Fransen te komen; hebben de fransen nog nooit een algemene 'mea culpa' over Napleon geslagen; en is de herhinnering aan die veldslag verworden tot een enorme eerbetoon aan het genie van de grote generaal die de roem van Frankrijk over heel Europa had uitgedragen... En in de geschiedenislessen worden we bijna alleen en volledig overspoeld met de grote weldaden die die kleine korporaal op naam van Frankrijk opgetekend heeft... Indien u dat verschil niet ziet, is het wel heel erg gesteld... Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 juni 2015 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het herdenken van de oorlog in Vietnam in de VS zal zeker niet gezien worden als een ophemeling van hun Eigen heldendaden aldaar, maar juist als een vermaning voor de vele Amerikaanse soldaten die daar roemloos gesneuveld zijn... Dus wat Waterloo betreft is dat alles behalve onschuldig en la Belgique betaalt er nog dagelijks de prijs voor... en dan spreek ik niet over Waterloo maar wel over de franstalige grootheidswaanzin, de kanker die dit land totaal naar de knoppen drijft..., met als grootste zweer van zijn ziekte, Bruxelles, welke de francofonie in tegendeel juist als de kroon op zijn werk ziet... Inderdaad, totaal verziekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. Sinds wanneer is 18 juni een feestdag? 2. Waar zie jij een eerbetoon aan het genie van Napoleon in de geplande herdenkingen? 3. Mouahahahaha, ik heb op school meer lessen gehad over Oud Egypte dan over Napoleon. Nu ja, misschien stoort het jou dat er lessen gegeven worden over de Franse Revolutie. Dat is immers Frans,en is dus bêkes. Jouw manier om over alles, maar dan ook alles, te overdrijven, blijft bewonderingswaardig. Evenals jouw talent om uw eigen meningen als de Grote Waarheid te zien. ![]()
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij al eens "Mandarine Rommel" gedronken
of zuurtjes "Rommel" gegeten ![]() "Mandarine Napoleon" en zuurtjes "Napoleon" daarentegen kan je hier in elke supermarkt kopen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Mandarine_Napol%C3%A9on |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zouden de Fransen in Waterloo ook wel eens mogen doen, alhoewel ik dit nog niet zo rap zie gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons er een parlementaire vraag over stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alexander de Grote, Hannibal, Caesar, Karel De Grote, allemaal geen doetjes hoor. Napoleon past in dat rijtje.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En om over het al of niet bejubbelen van de grote Napoleon door onze franstalige vrienden te spreken, bekijk het TV programma voor de volgende week; je kunt er werkelijk niet naast kijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je bent je zelf aan het vastrijden, stop met alles wat Franstalig als des duivels te bekijken, je brengt de Vlaamse zaak veel te veel schade toe.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees de topictitel nog eens: wat zijn fracofonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamen met een accent uit Kortrijk.
[EDIT] of (correctie): Waregem Koerse.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 juni 2015 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Minister-President
|
![]() Napoleon zit ergens met Elvis te kaarten ofzo?
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel, ik doe nu eens het omgekeerde en stel de francofonie voor zijn alles behalve rooskleurige kanten en inderdaad, het beste bewijs dat hun francophone indoctrinatie reuzegoed werkt is de enorme verontwaardiging die van alle kanten losbarst omdat men durft over de francophone minpunten te praten. Indien ik overal waar ik het woord franstalige gezet heb, het woord Vlaming gezet had, ik zou op luid gejuich ontvangen zijn van al degene die nu zo verontwaardig zijn... Hewel dat op zich is al meer dan voldoende het bewijs dat ik op de goede weg zit; het moet gedaan zijn met van de ene alleen het goede te vertellen en over de andere alleen het kwade, want zelden heb ik beter dan in la Belgique gezien dat wat men de andere aanwrijft in feiten zijn Eigen zonden zijn... En inderdaad de goegemeente trapt er totaal verblind en verdwaasd in... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het zal je misschien verbazen maar Egypte interesseerde mij niet zo zeer, de franse revolutie in tegendeel wel... |
|
![]() |
![]() |