Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2015, 10:05   #1201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hebben ze niet verteld dat jij franstalig bent???

Dus hoe kun jij de vernederingen kennen die Vlamingen ondergaan door compleet geindoctrineerd franstalig personeel, waar Bruxelles eivol van zit en dat vanaf de schoolbanken, als het al niet van huize uit minachting voor al wat Vlaams is meegekregen heeft???
Zij verdedigen de grote Francofonie tegen die achterlijke en extremistische Vlamingen, kinderen niet uitgezonderd...
Het nazisme in Duitsland heeft ons getoond tot wat hoogheidswaanzin in staat is; in Bruxelles tonen ons vele francofonen, politiekers op kop, het ons nog dagelijks...

Maar over zulke zaken, op straffe om zelfs voor racist uitgescholden te worden, mag men in la Belgique niet spreken; dat is heiligschennis!!!!

En inderdaad de francofonie is zoals de meeste geinstitutionaliseerde godsdiensten, Islam op kop, een verdwazingsleer die enorm veel verdeeldheid en ellende op de wereld in stand houdt...

Maar ja, hoe genees je geindoctrineerde mensen, vooral als de indoctrinatiemolen op volle toeren blijft verder draaien; en daarvoor moeten we zelfs niet verwijzen naar de grote viering van de Francofonie in Waterlo...
La Belgique staat dagelijks borg voor het behoud van die molen...
Ik ben tweetalig opgevoed, ik woonde aan de taalgrens.
Het gescheld kwam occasioneel van de twee kanten.
Ik speelde voetbal in een Vlaamse club, ik heb dus de occasionele "sales flamands" naast het veld wel gehoord wanneer we in Wallonië speelden.
Wanneer ik zaalvoetbal speelde in een Waalse club waren het de occasionele "stoeme Waal" uitroepen die we in Vlaanderen hoorden.

Er zitten dus idioten aan beide kanten...
Waren die mensen geïndoctrineerd? Misschien...
Feit blijft dat de overgrote meerderheid daar niet mee bezig was.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 juni 2015 om 10:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 12:52   #1202
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben tweetalig opgevoed, ik woonde aan de taalgrens.
Het gescheld kwam occasioneel van de twee kanten.
Ik speelde voetbal in een Vlaamse club, ik heb dus de occasionele "sales flamands" naast het veld wel gehoord wanneer we in Wallonië speelden.
Wanneer ik zaalvoetbal speelde in een Waalse club waren het de occasionele "stoeme Waal" uitroepen die we in Vlaanderen hoorden.

Er zitten dus idioten aan beide kanten...
Waren die mensen geïndoctrineerd? Misschien...
Feit blijft dat de overgrote meerderheid daar niet mee bezig was.
Ik erken die hele praat en voor de gewone mensen geldt die inderdaad, zeker bij gemengde families rond de taalgrens. Maar ik ken ook de situatie hier in het Wallonië profonde en ik kan u voorbeelden met de vleet geven waaruit blijkt dat het wel degelijk van boven uit geindoctrineerd wordt en dat het van onderuit bij velen als een spons wordt opgezogen...

Vandaar dat, wil men een evenwichtig en verdraagzaam België nastreven voor iedereen, een gematigde taal niet meer volstaat, maar dat het hoog tijd wordt dat de puntjes op de i gezet worden en dat de francofonie beschreven wordt zoals ze werkelijk is... en anders leve de splitsing, liever vandaag dan morgen en dan vooral voor Vlaanderen om nog te redden wat er te redden valt...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 juni 2015 om 12:53.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:50   #1203
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar wij zijn al blij dat onze franstalige ministers zich mondeling verstaanbaar kunnen maken (wat dus niet kan gezegd worden van vb. Onkelinx of Di Rupo). Ik dénk er niet aan om van hen ook nog eens te eisen dat ze perfect Nederlandstalige teksten op papier zouden kunnen zetten.
Ik heb verschillende nota's van Elio Di Rupo gelezen. Het gebruikte Nederlands is een toonbeeld van correct taalgebruik en helder leesbare teksten.

Citaat:
Waarom denk U dat franstaligen zich beledigd moeten voelen omdat Nederlandstaligen uit het Vlaamse Gewest geen Franse teksten kunnen schrijven?

Wat wèl nodig is, is dat de officiële brieven en documenten uit tweetalige gebieden PERFECT zowel Nederlands als Franstalig moeten zijn. En d�*�*r nijpt het schoentje.... vermits ze amper Nederlandse teksten kunnen schrijven. En dat is wèl wet.
Zoals reeds aangehaald was het Nederlands van de betrokken nota van Elke Sleurs beneden het niveau van een leesbare tekst. Over de zogezegd Franstalige versie van die nota valt niet over te spreken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 juni 2015 om 13:51.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 13:53   #1204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik erken die hele praat en voor de gewone mensen geldt die inderdaad, zeker bij gemengde families rond de taalgrens. Maar ik ken ook de situatie hier in het Wallonië profonde en ik kan u voorbeelden met de vleet geven waaruit blijkt dat het wel degelijk van boven uit geindoctrineerd wordt en dat het van onderuit bij velen als een spons wordt opgezogen...

Vandaar dat, wil men een evenwichtig en verdraagzaam België nastreven voor iedereen, een gematigde taal niet meer volstaat, maar dat het hoog tijd wordt dat de puntjes op de i gezet worden en dat de francofonie beschreven wordt zoals ze werkelijk is... en anders leve de splitsing, liever vandaag dan morgen en dan vooral voor Vlaanderen om nog te redden wat er te redden valt...
Jouw persoonlijke wedervaren met jouw landgenoten is mooie proza die in dit topic niet tot zijn recht komt. Ik kijk uit naar een apart topic hierover.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 14:05   #1205
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vrienden, de strijd is gewonnen. De franstaligen zijn gekickt uit Leuven, Antwerpen, Gent etc... .
Heel de uitvoer, heel de industrie is in vlaamse handen.
De franstaligen zijn niets meer dan bedelaars geworden.
Het frans wordt meer een meer geassocieerd met de taal van de marginalen.

We hebben gewonnen dankzij onze voorvaderen die een zware strijd hebben geleverd. Laten we hun gedenken .
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 14:43   #1206
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Jouw persoonlijke wedervaren met jouw landgenoten is mooie proza die in dit topic niet tot zijn recht komt. Ik kijk uit naar een apart topic hierover.
Weer zo een typische pro-franse houding; maar wat jij vertelt interesseert ons niet en is niet belangrijk; maar wat zijzelf vertellen, hoe onbenullig ook, daar hangt ineens de hele Belgische geschiedenis en de hele nabije toekomst vanaf...
Oud 14 juni 2015, 14:48   #1207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Vrienden, de strijd is gewonnen. De franstaligen zijn gekickt uit Leuven, Antwerpen, Gent etc... .
Heel de uitvoer, heel de industrie is in vlaamse handen.
De franstaligen zijn niets meer dan bedelaars geworden.
Het frans wordt meer een meer geassocieerd met de taal van de marginalen.

We hebben gewonnen dankzij onze voorvaderen die een zware strijd hebben geleverd. Laten we hun gedenken .
Zeker??? In Leuven komen ze in ieder geval terug van hun neus maken; in Gent zijn ze nooit gestopt en van Antwerpen zullen we maar niet spreken...

En federaal la Belgique doet er alles aan om de Vlaamse industrie stokken in de wielen te steken om alzo plaats te maken voor een heropleving van de Waalse industrie. Kijk ten andere hoe ze, tegen alle wetten en verdragen om, er alles aan doen om de buitenlandse handel terug volledig in federale handen te krijgen...
Oud 14 juni 2015, 15:21   #1208
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker??? In Leuven komen ze in ieder geval terug van hun neus maken; in Gent zijn ze nooit gestopt en van Antwerpen zullen we maar niet spreken...

En federaal la Belgique doet er alles aan om de Vlaamse industrie stokken in de wielen te steken om alzo plaats te maken voor een heropleving van de Waalse industrie. Kijk ten andere hoe ze, tegen alle wetten en verdragen om, er alles aan doen om de buitenlandse handel terug volledig in federale handen te krijgen...
frans in gent of antwerpen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 15:25   #1209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
frans in gent of antwerpen ?
le beau monde hé. Spreken enkel Nederlands tegen de huisbedienden en tegen de hond.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 15:29   #1210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
le beau monde hé. Spreken enkel Nederlands tegen de huisbedienden en tegen de hond.
Dat lijkt me een verhaal van over 40 jaar te zijn...
Oud 14 juni 2015, 15:34   #1211
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik ken nochtans persoonlijk iemand die een huis heeft in Sint Martens Latem én in Gent die alleen Frans spreekt. (Spijtig genoeg heel verre schoonfamilie zodat ik niet in haar testament zal komen.)
Ooit begon die tegen mij te klagen dat haar auto daar in panne gevallen was en dat de garagist die haar kwam takelen geen Frans sprak ! Incroyable;
Oud 14 juni 2015, 15:43   #1212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een verhaal van over 40 jaar te zijn...
klopt. is het nu veranderd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 16:34   #1213
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klopt. is het nu veranderd?
Op misschien enkele oude zonderlingen na : ja.
Er is al decennia lang geen franstalig onderwijs meer in gent of antwerpen en de tijd dat er nog enkele rijke familie's uit de textielindustrie hun kinderen naar Doornik op internaat stuurden liggen ook al in een ver verleden.

Voor antwerpen één nuance : nogal wat orthodoxe joden spreken frans. Maar dat is dan ook een zeer gesloten gemeenschap.
Oud 14 juni 2015, 16:48   #1214
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Er is al decennia lang geen franstalig onderwijs meer in gent of antwerpen
...

nooit weg geweest
Lycée Français International Anvers

Citaat:
.... ...
Voor antwerpen één nuance : nogal wat orthodoxe joden spreken frans. Maar dat is dan ook een zeer gesloten gemeenschap.
Dat zijn de vrienden van Bart nietwaar. Die hoeven zich niet aan te passen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 16:57   #1215
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
nooit weg geweest
Lycée Français International Anvers

Dat zijn de vrienden van Bart nietwaar. Die hoeven zich niet aan te passen.
Een internationale school dus. Een fransman die enkele jaren in belgie woont en werkt zal zijn kinderen daarnaar sturen. Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat belgen dat uit eigen keuze gaan doen.
Oud 14 juni 2015, 17:59   #1216
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ding is, voor de franstaligen hebben zij de strijd verloren. Hun doel was heel vlaanderen te verfransen. Dit is niet gelukt.
Uiteraard wordt er in vlaanderen nog veel frans gesproken, da's in de waalse ardennen ook zo met het nederlands.
Meer en meer franstaligen sturen hun kinderen naar vlaamse scholen omdat het niveau veel hoger ligt.
Wij hebben het beste onderwijs, beste universiteiten, beste economie, beste talenkennis, beste ..... . en de franstalige keek ernaar ... .
Toen ik nog in Waver werkte zeiden mijn franstalige collega's dat zij ook een Bart De Wever nodig hadden om Wallonie wakker te schudden. Nu Waver en daarbij Waals-Brabant is op het niveau van de vlaamse provincies. Daar denken de mensen ook "opener" en "liberaler".
Wil je in dit land nog meetellen dan moet je nederlands spreken. Vele franstaligen hebben dat , eindelijk, begrepen.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 18:16   #1217
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel, geef ons dan eens die concrete voorbeelden!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 18:31   #1218
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, geef ons dan eens die concrete voorbeelden!
We zijn nu ook met een andere studie bezig.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 18:52   #1219
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Ding is, voor de franstaligen hebben zij de strijd verloren. Hun doel was heel vlaanderen te verfransen. Dit is niet gelukt.
Uiteraard wordt er in vlaanderen nog veel frans gesproken, da's in de waalse ardennen ook zo met het nederlands.
Meer en meer franstaligen sturen hun kinderen naar vlaamse scholen omdat het niveau veel hoger ligt.
Wij hebben het beste onderwijs, beste universiteiten, beste economie, beste talenkennis, beste ..... . en de franstalige keek ernaar ... .
Toen ik nog in Waver werkte zeiden mijn franstalige collega's dat zij ook een Bart De Wever nodig hadden om Wallonie wakker te schudden. Nu Waver en daarbij Waals-Brabant is op het niveau van de vlaamse provincies. Daar denken de mensen ook "opener" en "liberaler".
Wil je in dit land nog meetellen dan moet je nederlands spreken. Vele franstaligen hebben dat , eindelijk, begrepen.
Deborsu getuigt nochtans regelmatig dat er nog steeds wordt neergekeken op het Nederlands door Franstaligen. Hij vindt dat onbegrijpelijk maar toch is het er nog.
Oud 14 juni 2015, 18:55   #1220
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Deborsu getuigt nochtans regelmatig dat er nog steeds wordt neergekeken op het Nederlands door Franstaligen. ...
Zelf heb ik het neerkijken op het Nederlands door Nederlandstaligen zelf altijd een veel interessanter en pregnanter fenomeen gevonden.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be