![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij blijft wel mooi komedie spelen
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die gokkende (in hoofdzaak Duitse en Franse banken) zijn gered met 250 miljard Euro van u, ik en Zorba's geld (en dat van onze kinderen en kleinkinderen) slechts 11% van die middelen stroomden naar Griekenland en de Griekse regering! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor de overige 89% tekenden Merkel en Hollande(-Sarkozy) en de overige EU top ... daarmee werden in hoofdzaak Franse en Duitse banken gered die zwaar speculeerden op de Griekse schulden... dat Merkel en Hollande dit liever niet aan hun achterban uitleggen, dat begrijp ik ... dat de Noord-Europese burger dit verhaal niet wil horen ... dat is struisvogelpolitiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 |
Banneling
|
![]() et voil�*, we komen er nog ... waarom pikten de EU ministers de beslissing van Merkel en Hollande om de DE en FR banken wel te redden met EU middelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 |
Banneling
|
![]() dat gaat erover dat het IMF mee aan tafel zit bij een intern EU item.
IMF rijdt voor de "wij hebben vandaag geen telefoontap meer op Merkel en Hollande"-US. uiteraard komt er geen oplossing vh probleem zolang zij mee aan tafel zitten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Terwijl een faling van een paar banken heilzaam zou zijn geweest om de "doe maar, je wordt toch gered"-houding in die sector te temperen. En men zegt toch altijd dat het gezond is wanneer in een sector de slechte eruit gaan en de goede overblijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is een reden waarom de US wel een aantal banken liet tuimelen. de banksector in de EU leerde niets. ... erger, ze leerden dat ze toch altijd gered worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prijzen v.d. produkten die we NODIG hebben, die zijn belangrijk. Iedere huisvrouw is content als ze kan aardappelen kopen aan 0,4 € i.p.v. 1,4 €. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way: wie heeft het IMF verkozen?
Daar hoor je Cameron niet over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin 2015 stonden er bijna 250.000.000.000 € op onze gewone spaarboekjes. (Dat is +/- 10 biljoen oude B.Fr). Vandaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt waar? Wie zou dat dan wel zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons op die vergadering elk 1 paar oude schoenen meebrengen... + een fotograaf-filmer die alles opneemt. Daarna gans het zaakje op internet plaatsen bij �*lle sociale media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Dat is het net. Een instelling met een dergelijke impact op het leven van mensen wordt niet verkozen. Maar de Britten richten liever hun pijlen op de EU, die nochtans democratischer is (al is er daar zeker ruimte voor verbetering).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij 3 huizen hebt, en gij komt bij mij 1 miljoen lenen, dan zal ik U dat zonder problemen lenen, want IK WEET dat als gij mij niet terugbetaalt, ik zal kunnen laten beslag leggen op uw 3 huizen. Het is pas als gij GEEN 3 huizen hebt, en ik leen U 1 miljoen, dat ik niet wel wijs ben en op de blaren zal mogen zitten.
![]() |
![]() |
#1500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom heeft de Griekse staat zo een dwaze koehandel aanvaard ? Ik zal het U zeggen: omdat de Griekse staat ZELF tot over zijn oren in de schuld zat, en omdat ze hun "welvaart" met deficit financierden. Ik ben er ook gloeiend tegen geweest dat de Europese staten hun banken gered hebben. Ze hadden moeten doen zoals IJsland. Maar IJsland kon dat omdat IJsland niet afhankelijk was van de financiele wereld voor zijn deficit spending. Staten die deficit hebben, en voor meer dan 10-20% schuld hebben, hebben het zelf gezocht. Die zijn uiteraard afhankelijk van verdere leningen in hun Ponzi schema. Hoe gaan ze dan aan banken zeggen dat ze kunnen ophoepelen, terwijl diezelfde banken hun handlangers zijn in hun eigen Ponzi schema van eeuwige staatsschuld ?
![]() |