![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
|
![]() Je zegt wel dat je je baseert op een wetenschappelijk feit. Wélk wetenschappelijk feit, daar hebben we nog steeds het raden naar. Met arbitraire toevoegingen aan definities en ontkenningen van nochtans lopende discussies bewijs je alleszins aan een geheel idiosyncratische wetenschap te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
|
![]() "Parafilie" wordt toch gedefinieerd als een seksuele voorkeur voor niet-menselijke objecten, lijden of vernedering (van zichzelf of de partner), of kinderen of andere niet-toestemmende personen? Dus ja, het gaat over seksuele voorkeuren en, neen, homoseksualiteit an sich valt niet onder dat begrip.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik verwijs daarmee alleen naar de algemene wetenschappelijke consensus dat pedofilie een psychische stoornis is. Dit forum heeft geen behoefte aan de achterliggende wetenschappelijke onderbouwing. Daarvoor kan je vast wel terecht in de faculteitsbibliotheek van het departement psychologie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
En zo vaar je steevast met de admiraalszwaan om alles heen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je vraag werd dan ook beantwoord: pedofilie wordt beschouwd als een psychische stoornis, m.a.w. NIET biologisch bepaald. De achterliggende wetenschap valt buiten de scope van dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() Een psychische stoornis kan perfect biologisch bepaald zijn. Onze psyche is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met een zeker biologisch orgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() Zeer zeker. Volgens Raf echter is pedofilie niet alleen geen seksuele voorkeur, het heeft ook geen biologische gronden. Als ik daar dan op doorga zegt hij dat het een kwestie is die "de scope van dit forum" overstijgt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je bent hilarisch... Compleet verkeerd, maar niettemin hilarisch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is de definitie van psychische stoornis zelfs niet wetenschappelijk vaststaand.
Er is altijd een maatschappelijke context. Zelfs ziekte of aandoening is flou. Een verkoudheid is een ziekte, maar eventjes een lopende neus die aanduidt dat je een opkomende verkoudheid aan het overwinnen bent, is volgens sommigen wel degelijk ook een besmetting door de verkoudheid, en volgens anderen niet meer dan een verdedigingsmechanisme. Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat om respect voor de mens, welke ook zijn geaardheid is, als hij zich maar gedraagt naar de maatschappelijke norm. En die norm is in onze cultuur: geen seks met mensen die geen instemming geven of kunnen geven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb jou een bron aangegeven waaruit blijkt dat pedofilie een psychische stoornis is en geen seksuele voorkeur. Jij beweert dat dat fout is, maar bent er tot nu toe niet in geslaagd dat ook maar halvelings te onderbouwen. In plaats daarvan probeer je de aandacht af te leiden door te vragen naar zaken die hier niet relevant zijn. Dit is geen wetenschappelijk forum.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je deze definitie rijmt met jouw opvatting dat pedofilie geen seksuele voorkeur is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan je inderdaad afvragen waarom zijn posts altijd zo fanatiek anti zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, zonder enige twijfel.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn inderdaad twee verschillende facetten die aantonen waarom je seksuele voorkeur niet op één lijn kan zetten met een parafilie zoals pedofilie. Maar tegenstrijdig zijn die geenszins.
![]() |
![]() |