![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ga er alvast eentje op drinken. Zondagse aperitief start vroeger dan de weekdaagse. Cheers! ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Welk tyraniek ideetje?
Geef eens een voorbeeld? ik draai de spiegel hier om he Staaf. Ik ben wel consequent genoeg om te zeggen: hou beide maar illegaal. De conservatieve democratie dat drinkt zegt hou enkel alcohol legaal verbied cannabis. Dan wijzen we terug, en twijfelt U er aan dat mensen later gaan zeggen dat drank anti sociaal is? Dat het enkel met ID chip gekocht kan worden en dat het 18+ zal worden. Twijfelt U? ![]() Stap per stap Staaf.... Till the love runs out. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de straffen op het schaden van andermans' vrijheden progressief zijn, gaat ge dus harder en harder gestraft worden. Op een zeker ogenblik zal de miserie van de straf de geneugte van uw gebruik overtreffen, en dan gaat ge ermee stoppen, zou ik denken. (bijvoorbeeld, tegen dat de straf 5 uur electrische schokken per dag is gedurende 5 weken, hebt ge er misschien uw buik van vol).
![]() |
![]() |
#364 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peuuuut!
Foute assumptie. Citaat:
Trouwens, draaide het niet om 'de mensen' volgens jou? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem met mijn gebruik ? Toch ervaren wij dat deze repressie jongeren en ouderen naar een begeleiding stuurt die hen constant inhamert dat ze een "probleem" hebben. Als we dat eens deftig onder de loepe nemen, wat is dan het probleem bij cannabis waar we blind voor zijn bij alcohol? Wat wij denken is irrelevant, het BELEID, hoe het draait en uitgevoerd wordt is EEN KLUCHT! 1 ding tot op de maximum uitvergroten en uitblazen, terwijl je de grote problemen verkleind en in een porseleinen kastje zet met de sticker "niet openen aub, niet aanraken!". Citaat:
Hoe is cannabis democratisch een probleem geworden? Wat is het probleem? Vroeger verbrandden ze mensen levend omdat ze anders dachten, vandaag vervolgen ze die. Hoe kan iemand nog naast die wolven meehuilen? Het is niet aan wolven in herderklederen de massa te sanctioneren, maar een voorbeeld te stellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je alcohol-verbodsplannetjes?
Verbieden en dictatuur en tyrannie passen echt wel in dezelfde zin hoor. Citaat:
Uit andere discussies met jou weet ik dat er tussen wat je denkt en wat je uiteindelijk (niet) doet een grote kloof gaapt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() Laten we nog wat meer naar elkaar wijzen terwijl anderen die de eendracht nog kennen ons inhalen.
De weinige jeugd dat we nog hebben nawijzen, marginaliseren en tussen andere wolven smijten zodat ze niets cultuur en identiteit over hebben. Vlaanderen dames en heren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar pleit ik onomwonden om het te legaliseren. Konsekwent toch? Alleszins konsekwenter dan met een weed-hoofd draconische anti-drugswetten te bepleiten....
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik ben wel voor het beteugelen van GEDRAG dat daaruit voortvloeit als dat de vrijheden van anderen met de voeten treedt. Want de oorzaak van dat gedrag is de affaire van de gebruiker. Het gedrag zelf is wat bestraft moet worden. Ik maak wel een uitzondering voor minderjarigen. Drugs aanbieden aan minderjarigen (incluis alcohol) vind ik crimineel, omdat het mensen zijn die verondersteld zijn nog geen eigen verantwoordelijkheid te kunnen nemen. Citaat:
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is toch overduidelijk dat ik hier overschot van gelijk heb? Iedereen gaf toch unaniem toe dat drank een drugs is? Dus waar is de kloof Staaf? In jouw denkbeeldige wereld van one liners? Zo goed ben je nog niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pleiten voor legalisering of verbod op alcohol? Ik hoef het maar te duwen, maar als mij aangereikt wordt dat het verbod op alcohol veel realistischer is.... gaan we voor het reële he. U zal alleszins al meemaken dat drank niet sociaal is en dat alcoholvrij meer gepromoot zal worden ![]() Dat je het met een ID chip uitsluitend kunt kopen wellicht ook. Ik voer geen beleid tegen drugs he, ik erken alcohol alleen maar als drugs. Laatst gewijzigd door Peche : 28 juni 2015 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Krijg ik standaard antwoorden zoals bij het roken of drinken en zeg ik: ik ben mij bewust van de schadelijke effecten, ik neem ze er graag bij. Wat is het probleem? Dan zijn er niet meteen antwoorden. Ik ben bij enkele geweest, 1 heel goede. MAar het is maar pas vanaf ik 80 euro betaal voor mijn therapie echt geholpen wordt. De zorgverlening is een "protocol afhandeling". Wie niet tussen de lijnen loopt zal het geweten hebben en de wachtlijsten zijn langer dan een maand. Is DAAR geen probleem dan? En die wijzen dan naar anderen he ![]() Citaat:
Citaat:
Als hij een bepaald keren overlast veroorzaakte, moet hij toch in behandeling? Toch niet in behandeling voor gebruik zonder overlast omdat er een ideologie in enkelingen hun hoofd gaande is he? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we weten allemaal dat dit niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we weten allemaal dat dit niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij vergeet misschien dat tot ongeveer 1950 geen enkele drug was verboden.Bizar is dat het juist onze legale drug Alcohol is die als eerste de eer kreeg om te worden verboden in de US.Het eigenaardige is dat er toen in wezen veel minder problemen waren met drugs als heden.Drugs werd toen , en terecht , gezien als een probleem voor de volksgezondheid....Niemand dacht er in de verste verte aan dit ooit als een juridische zaak te bekijken. Cocaïne en Heroïne waren gewoon te koop als medicijn bij de apotheek.....net als LSD een middel was dat frequent werd gebruikt in de psychiatrie.China lurkte massaal aan de opiumpijp...over het softe cannabis maakte niemand zich , en terecht, druk. Eigenlijk zijn drugs maar een (groot) probleem geworden vanaf dat de politiek er zich is mee gaan bemoeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is niet ik die wet veranderd heeft. Het is deze regering die een zero tolerantie bepleit en hard wil optreden tegen drugs. Nu drank erkend is als drugs, dient dit toch consequent uitgevoerd te worden? Of moeten er 1000 minderjarigen blijven opgenomen worden, waaronder sterftegevallen opdat jij zou kunnen blijven zuipen? Hoeveel zouden er zo jaarlijks opgenomen worden met een cannabis overdosis waardoor ze overlijden denkt u bobke? Bon, ik wil de wet niet veranderen, ik wil ze consequent toepassen. Daarvoor zal je inderdaad de wet rond drank moeten "hervormen" ![]() Dat zal niet op 1 dag gebeurd zijn neen. Dat is een mentaliteitswijziging, en afgaand op reacties zoals die van U is er nog veel werk voor de boeg. Maar afgaand op andere reacties in de maatschappij is er toch een meerderheid te vinden die alcohol niet meer wil linken aan sociale events, en niet meer wil promoten en de minimum leeftijd wil opdrijven naar 18. De kracht van verandering Bobke, lekker toch? ![]() |
|
![]() |
![]() |