Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2015, 18:25   #401
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat vind ik erg simplistisch gedacht. Heb jij nog verdriet van je vermoorde kind als moorden volkomen aanvaard en ingeburgerd was?

Ik denk het wel, want de liefde voor je kind staat buiten het feit of het moorden an sich aanvaard is of niet.
Hebben die moeders van de kinderen die bij de "Sambia" het sperma van de volwassenen moeten slikken verdriet? Bij ons zouden ze hysterisch worden als hun kind zo'n praktijken moest ondergaan.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 18:30   #402
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hebben die moeders van de kinderen die bij de "Sambia" het sperma van de volwassenen moeten slikken verdriet? Bij ons zouden ze hysterisch worden als hun kind zo'n praktijken moest ondergaan.
Ik heb geen idee, maar ik had het over de kinderen zelf.

Denk dat het erg waarschijnlijk is dat de psychische schade dat seksuele handelingen bij kinderen kan opleveren, gewoon universeel is.

Maar misschien heb jij ook wel gelijk, hoor. Is erg lastig om hierover te discussiëren, omdat je volledig uit je comfort zone moet kunnen treden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 18:40   #403
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind hoeft door seksuele handelingen helemaal niet verminkt te raken. Ik vrees dat je seks nu te veel verengt tot penetratie. Sowieso hangt de natuur geen stellingen aan.
Als er geen penetratie is, is er mentale schade bij de kinderen.
Als er wel penetratie is, is er mentale en fysieke schade.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 18:43   #404
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee, maar ik had het over de kinderen zelf.
Nee, je kwam opeens met die moeders (of vaders) af. Het kind zelf wordt immers vermoord.

Er is misschien nog wel een cruciaal verschil: bij de Sambia is het een vast ritueel dat in principe iedere jongen ondergaat. In jouw voorbeeld is het moorden geen vast ritueel: wie slachtoffer wordt en wie niet valt niet te voorspellen. Dat maakt de ontwikkeling van liefde voor een kind ook realistischer. Als je zou weten dat je kind op z'n vijfde sowieso ritueel vermoord wordt, denk ik niet dat je je voorafgaandelijk erg aan dat kind gaat hechten. In Afrikaanse landen met lange periodes van voedselschaarste en hoge kindersterfte zou ook gebleken zijn dat moeders strategieën ontwikkelen om zich minder te hechten: ze gaan bijv. zakelijker met het kind om, vermijden het hun kind te knuffelen, etc.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 28 juni 2015 om 18:46.
Oud 28 juni 2015, 18:44   #405
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relatief veel homo,s gedragen zich vrouwelijk.
Jij ziet enkel wanneer een man homo is wanneer hij zich vrouwelijk gedraagt, je ziet het niet als hij zich mannelijk gedraagt dus jij kan onmogelijk weten dat 'relatief veel homo's zich vrouwelijk gedragen'.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 28 juni 2015, 18:48   #406
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Jij ziet enkel wanneer een man homo is wanneer hij zich vrouwelijk gedraagt, je ziet het niet als hij zich mannelijk gedraagt dus jij kan onmogelijk weten dat 'relatief veel homo's zich vrouwelijk gedragen'.
Maak de omgekeerde oefening eens. Denk jij dat feminiene mannen voor 95% hetero zijn?
Oud 28 juni 2015, 18:49   #407
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jooaaahh hee ! jij bent zelf zeker pedofiel !!!!!
Begint het je eindelijk te dagen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2015, 18:49   #408
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat moet hem precies dagen?
Oud 28 juni 2015, 18:51   #409
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je kwam opeens met die moeders (of vaders) af. Het kind zelf wordt immers vermoord.

Er is misschien nog wel een cruciaal verschil: bij de Sambia is het een vast ritueel dat in principe iedere jongen ondergaat. In jouw voorbeeld is het moorden geen vast ritueel: wie slachtoffer wordt en wie niet valt niet te voorspellen. Dat maakt de ontwikkeling van liefde voor een kind ook realistischer. Als je zou weten dat je kind op z'n vijfde sowieso ritueel vermoord wordt, denk ik niet dat je je voorafgaandelijk erg aan dat kind gaat hechten. In Afrikaanse landen met lange periodes van voedselschaarste en hoge kindersterfte zou ook gebleken zijn dat moeders strategieën ontwikkelen om zich minder te hechten: ze gaan bijv. zakelijker met het kind om, vermijden het hun kind te knuffelen, etc.
Ik ging slechts op je argumentatie van "aanvaarding" in, "het is aanvaard/ingeburgerd, dus ik vraag mij af of de schade dan nog zo groot is"......

Persoonlijk denk ik dat de psychische schade wat een kind kan oplopen door seksuele handelingen, universeel is.
Oud 28 juni 2015, 18:52   #410
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Rafke, toch.
Oud 28 juni 2015, 18:53   #411
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom is het ook relatief.
Oud 28 juni 2015, 18:55   #412
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom is het ook relatief.

Dit is een non-discussie.

Leg me eens uit waarom je niet van homosexuele mannen moet weten?
Oud 28 juni 2015, 18:57   #413
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een non-discussie.

Leg me eens uit waarom je niet van homosexuele mannen moet weten?
Niet = niets neem ik aan?

Nogmaals: hoe kom jij tot die conclusie?
Oud 28 juni 2015, 18:57   #414
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Homo,s zijn vaak hartstikke gezellige mensen
Oud 28 juni 2015, 19:01   #415
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet = niets neem ik aan?

Nogmaals: hoe kom jij tot die conclusie?
Citaat:
Waarom zou je homoseksualiteit geen ziekelijke bedoening mogen vinden? mensen staan zo direct op hun achterste poten als het over homoseksuelen gaat.
Zou vreemd zijn moest je niets hebben tegen homosexuelen en hun ziekelijke bedoening.
Oud 28 juni 2015, 19:02   #416
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik ging slechts op je argumentatie van "aanvaarding" in, "het is aanvaard/ingeburgerd, dus ik vraag mij af of de schade dan nog zo groot is"......

Persoonlijk denk ik dat de psychische schade wat een kind kan oplopen door seksuele handelingen, universeel is.
Waarom zou dat eigenlijk? Neem heel kleine kinderen, zes maanden oud. Een man wrijft zijn stijve piemel tegen dat kind aan. Die piemel is voor dat kind een lichaamsdeel als een ander. Het is menselijk vlees, het is bovendien nog lekker warm ook. Je kunt ermee spelen. Het kan zijn dat er een beetje pap uit schiet. Die pap is misschien best lekker. Diezelfde man wrijft met zijn vinger zachtjes over het piemeltje van de zes maanden oude kleine. Kiele-kiele-kiele. Voelt prettig aan. Alles gebeurt in het grootste geheim. Het kind heeft niet eens herinneringen aan het voorval, het geeft geen interpretatie aan wat er gebeurt, het is niet op de hoogte van maatschappelijke normen, daarvoor is het nog te jong.

Blijvende schade, denk je?
Oud 28 juni 2015, 19:04   #417
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Ik snap het: jij bent zo iemand die vindt dat de homosexuele mens ok is maar homosexuele sex niet.
Wel, tot mijn spijt moet ik zeggen dat de twee meestal hand in hand gaan...

Wordt moeilijk voor jou hé: vooraleer je weet of je iemand leuk gaat kunnen vinden of niet moet je eerst weten of die homosexueel is of niet en dan wat persoonlijk worden en vragen of hij sex met mannen heeft.
Is het niet gewoon gemakkelijker to not give a flying fuck en gewoon mensen graag te hebben zonder rekening te houden met wat ze in de slaapkamer doen?
Oud 28 juni 2015, 19:06   #418
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat eigenlijk? Neem heel kleine kinderen, zes maanden oud. Een man wrijft zijn stijve piemel tegen dat kind aan. Die piemel is voor dat kind een lichaamsdeel als een ander. Het is menselijk vlees, het is bovendien nog lekker warm ook. Je kunt ermee spelen. Het kan zijn dat er een beetje pap uit schiet. Die pap is misschien best lekker. Diezelfde man wrijft met zijn vinger zachtjes over het piemeltje van de zes maanden oude kleine. Kiele-kiele-kiele. Voelt prettig aan. Alles gebeurt in het grootste geheim. Het kind heeft niet eens herinneringen aan het voorval, het geeft geen interpretatie aan wat er gebeurt, het is niet op de hoogte van maatschappelijke normen, daarvoor is het nog te jong.

Ik sluit het niet uit, zoals ik al zei. Maar dit soort zaken moeten wij toch echt aan de wetenschap overlaten.
Oud 28 juni 2015, 19:07   #419
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap het: jij bent zo iemand die vindt dat de homosexuele mens ok is maar homosexuele sex niet.
Wel, tot mijn spijt moet ik zeggen dat de twee meestal hand in hand gaan...

Wordt moeilijk voor jou hé: vooraleer je weet of je iemand leuk gaat kunnen vinden of niet moet je eerst weten of die homosexueel is of niet en dan wat persoonlijk worden en vragen of hij sex met mannen heeft.
Is het niet gewoon gemakkelijker to not give a flying fuck en gewoon mensen graag te hebben zonder rekening te houden met wat ze in de slaapkamer doen?
Ik heb niets tegen seks tussen twee mannen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 juni 2015 om 19:07.
Oud 28 juni 2015, 19:07   #420
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Walgelijk.

Ook fan van Rohypnol?

Rondje mentaal gehandicapten verkrachten mss? Ze weten het toch niet.

Hoe meer ik besef wat jij geschreven hebt, hoe walgelijker het wordt.

Laatst gewijzigd door Maori : 28 juni 2015 om 19:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be