Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2015, 13:48   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Heb je het nu over mij? Sorry hoor, maar de Vlamingen hebben een 60% meerderheid en staan economisch heel wat sterker. Als we ons niet langer willen laten "chanteren", dan moeten we daar gewoon mee stoppen. De enige "macht" die de Walen over ons hebben, is degene die wij ze geven.

Het wordt tijd dat de Vlaming zich eens stopt te gedragen als een minderheid.
Ze zouden het inderdaad moeten doen, maar nu weten ze dat heel la Belgique dan gewoon verder blijft draaien in het voordeel van de francofonie totdat Vlaanderen terug door de knieën gaat en dan gaan ze het hele stelsel nog verder in het voordeel van la francofonie hervormen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 13:50   #282
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mouahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ha....

hahahahahaha

hahahahahahaha

Daar heb jij reeds vroeger op geantwoord: omdat zij meedoen aan het complot.

Een beetje arrogant, neen? Vooral voor iemand die, in tegenstelling tot wat zij beweeert, geen enkele bron weergeeft van zodra er naar "bewijzen" wordt gevraagd.

Voor het overige is uw paragraaf een prachtvoorbeeld van het complotdenken.
Luister één plus één is twee en als je er dan nog één bij doet dan heb je drie... en zo verder... Noem je dat complotdenken???
Oud 2 juli 2015, 13:53   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij zijn kampioen in nutteloze regeltjes... Wat men nu in de steden aan het doen is op vlak van ontkoppeling van regenwater - afvalwater is daar een schoolvoorbeeld van. Ook VLAREM II is een voorbeeld van over reglementering. De absurde eisen rond energieprestatie certificaten zijn nog zo een vlaams onding. De onnozele uitrol van 70km/u beperkingen op gewestwegen op vraag van plattelandsburgemeesters over wiens boeredorp een gewestweg loopt...
We zijn zelfs niet in staat een functionele op en afrit aan een autostrade te maken : bestaat er iets absurder dan bv de uitrit "UZ" in Gent ? Verkeerslichten zetten op het einde van een afrit van een autostrade, daarvan zou zelfs een mongool moeten weten dat dit een onding is.
Gewestwegen naar de kloten helpen door ze terug te brengen op twee rijstroken met kilometerslang verbod om in te halen is ook zoiets... Van zodra er een traktor op de baan komt, ontstaan daardoor files.
Wat de gewestwegen betreft en de toestand hier kan ik dan alleen maar besluiten dat het een Belgische ziekte moet zijn...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juli 2015 om 13:54.
Oud 2 juli 2015, 13:56   #284
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat de gewestwegen betreft en de toestand hier kan ik dan alleen maar besluiten dat het een Belgische ziekte moet zijn...
Gewestwegen vallen onder bevoegdheid van vlaanderen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:02   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewestwegen vallen onder bevoegdheid van vlaanderen.
Als je met een hond slaapt krijgt je vlooien.
Wat ik aanhaal is dat hier, onder Waalse bevoegdheid, dezelfde problemen zich voordoen; dus moeten beide regeringen in hetzelfde bedje ziek zijn...
Oud 2 juli 2015, 14:08   #286
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Door de witte Vlaming.
Nu niet alle witte Vlamingen over één kam scheren he.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:13   #287
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nu niet alle witte Vlamingen over één kam scheren he.
Als je over een systeem spreekt, ben je gedwongen tot generalisaties.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:42   #288
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik aanhaal is dat hier, onder Waalse bevoegdheid, dezelfde problemen zich voordoen; dus moeten beide regeringen in hetzelfde bedje ziek zijn...
De bevoegdheidsverdeling heeft dus geen verbetering gebracht. Enkel het kostenplaatje is verhoogd van de administratie. Dat is een nadeel. Niet elk nadeel heeft zijn voordeel.

Als we dat nu eens samen zouden doen, kan dat verloren geld gebruikt worden voor Nederlandstalig onderwijs in Brussel bv. Of om de taksen te verlagen. Of om geen kilometer rijden te moeten invoeren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:43   #289
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij slaapt met ene Waal dacht ik...
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 14:46   #290
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als we dat nu eens samen zouden doen, kan dat verloren geld gebruikt worden voor Nederlandstalig onderwijs in Brussel bv. Of om de taksen te verlagen. Of om geen kilometer rijden te moeten invoeren.
Waarom denk je dat het gesplitst werd????
Omdat daar waar we het samen deden het geld nog meer door de deuren en vensters naar buiten gesmeten werd....
Oud 2 juli 2015, 14:48   #291
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij slaapt met ene Waal dacht ik...
Oud 2 juli 2015, 15:58   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bevoegdheidsverdeling heeft dus geen verbetering gebracht. Enkel het kostenplaatje is verhoogd van de administratie. Dat is een nadeel. Niet elk nadeel heeft zijn voordeel.

Men gaat er hier nogal losjes over dat onderwijs sinds 1988 de bevoegdheid is van vlaanderen. Dus al 27 jaar. Als men nu afkomt met onzin dat dit het gevolg is van de zesde staatshervorming, of van de budgettaire toestand dan is men gewoon intellectueel niet meer eerlijk. Ook in de jaren dat vlaanderen budgettaire overschotten had, letterlijk niet wist hoe het geld nog op te maken, is er géén echte investering in bijkomende onderwijsplaatsen in brussel geweest.
Dit is iets dat over de partijen heen, steeds als onbelangrijk bekeken is.
Kaakslagretoriek is ongepast, als men zelf weigert zijn eigen onderwijssysteem uit te bouwen om zo een volgende generatie vlamingen klaar te stomen.
Oud 2 juli 2015, 16:19   #293
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men gaat er hier nogal losjes over dat onderwijs sinds 1988 de bevoegdheid is van vlaanderen. Dus al 27 jaar. Als men nu afkomt met onzin dat dit het gevolg is van de zesde staatshervorming, of van de budgettaire toestand dan is men gewoon intellectueel niet meer eerlijk. Ook in de jaren dat vlaanderen budgettaire overschotten had, letterlijk niet wist hoe het geld nog op te maken, is er géén echte investering in bijkomende onderwijsplaatsen in brussel geweest.
Dit is iets dat over de partijen heen, steeds als onbelangrijk bekeken is.
Kaakslagretoriek is ongepast, als men zelf weigert zijn eigen onderwijssysteem uit te bouwen om zo een volgende generatie vlamingen klaar te stomen.
Kan iemand uitleggen hoe autonoom de Vlaamse regering is in het oprichten van nieuwe schoolgebouwen in het Brussels gewest ? In hoever is daar de toestemming van Brussel voor nodig ?
Ik weet het niet, maar herinner me bijv. dat de Vlaamse Vlerick school zich wou vestigen in het Brussels beursgebouw nadat Euronext daar wegtok, en Brussel heeft dan maar snel enkele miljoenen opgehoest om het gebouw te kopen zodat ze dat konden verhinderen.

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...or-beursgebouw

Het gaat nu een biermuseum worden of zoiets .

Dus ja, meer Vlaamse scholen in Brussel zou goed zijn, maar kan dat wel zonder medewerking van Brussel zelf, en wil Brussel daaraan meewerken ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 juli 2015 om 16:20.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 16:28   #294
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister één plus één is twee en als je er dan nog één bij doet dan heb je drie... en zo verder... Noem je dat complotdenken???
Neen, maar dat is ook niet wat ik beweer.
Oud 2 juli 2015, 16:30   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Kan iemand uitleggen hoe autonoom de Vlaamse regering is in het oprichten van nieuwe schoolgebouwen in het Brussels gewest ? In hoever is daar de toestemming van Brussel voor nodig ?
Ik weet het niet, maar herinner me bijv. dat de Vlaamse Vlerick school zich wou vestigen in het Brussels beursgebouw nadat Euronext daar wegtok, en Brussel heeft dan maar snel enkele miljoenen opgehoest om het gebouw te kopen zodat ze dat konden verhinderen.

Dus ja, meer Vlaamse scholen in Brussel zou goed zijn, maar kan dat wel zonder medewerking van Brussel zelf, en wil Brussel daaraan meewerken ?
Het vroegere gebouw van de beurs was een bijzonder geval, veel te waardevol om te gebruiken als schoolgebouw voor wat dure ManaMa + bedrijfsopleidingen. Ik begrijp dat een stadsbestuur daar een publieke functie aan wil geven als museum, zeker gezien zijn ligging. Als die daar dan nog een hoop geld voor over hebben, dan is dat maar zo.

Heeft brussel ooit een vlaamse onderwijsinstelling belet om primaire of secundaire scholen bij te bouwen ?
Oud 2 juli 2015, 17:11   #296
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vroegere gebouw van de beurs was een bijzonder geval, veel te waardevol om te gebruiken als schoolgebouw voor wat dure ManaMa + bedrijfsopleidingen. Ik begrijp dat een stadsbestuur daar een publieke functie aan wil geven als museum, zeker gezien zijn ligging. Als die daar dan nog een hoop geld voor over hebben, dan is dat maar zo.

Heeft brussel ooit een vlaamse onderwijsinstelling belet om primaire of secundaire scholen bij te bouwen ?
Dat was nu juist wat ik aan het forum vroeg.
Er is ook heel de historie van het NL schooltje in Komen. Het is toch niet vreemd om zich af te vragen of Franstaligen in Brussel ook geen stokken in de wielen steken ? Ook voor andere culturele initiatieven van de Vlaamse gemeenschap in Brussel is dat trouwens al gebeurd in het verleden. Kladeradratsch theater, meen ik me te herinneren.
VL heeft een budget voor de uitbreiding. Dus we zullen zien wat er van komt (of niet)

http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/...capaciteit.htm

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 juli 2015 om 17:32.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 17:55   #297
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, maar dat is ook niet wat ik beweer.
Oh jawel, dat is wel wat jij beweert...
Oud 2 juli 2015, 17:57   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht

Oh, maar die kant van de medaille interesseert pandabeer niet...
Oud 2 juli 2015, 20:59   #299
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
omdat er niet genoeg geld is.
Aha, dus het Franstalig onderwijs heeft wél geld voor niet-blankes, maar het Nederlandstalig onderwijs niet. Ik dacht dat Vlaanderen zo rijk was en een topregio in Europa? Of was dat ook maar gedaas van "les imbéciles heureux qui sont nés quelque part" zoals Brassens het zo mooi uitdrukte?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 21:19   #300
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Aha, dus het Franstalig onderwijs heeft wél geld voor niet-blankes, maar het Nederlandstalig onderwijs niet. Ik dacht dat Vlaanderen zo rijk was en een topregio in Europa? Of was dat ook maar gedaas van "les imbéciles heureux qui sont nés quelque part" zoals Brassens het zo mooi uitdrukte?
Bs'd

Brussel is een verloren regio. Moet je durven los te laten.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be