![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Een overgangsperiode waarin beide systemen bestaan is inderdaad aangewezen.
X-euro staatspensioen, y-euro van uw groepsverzekering/fonds/etc...om na z-aantal jaren het staatspensioen volledig te verlaten. Ik zeg niet dat we mensen die geen klop hebben gedaan hun hele leven moeten onderhouden (cfr. bembemmekes) maar werken moet lonen en iedereen die werkt moet een fair loon krijgen, en de mogelijkheid om ee fair pensioen op te bouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn fabrieksarbeiders met een fatsoenlijk diploma, een fatsoenlijke pree, maar inderdaad zoals iedereen in de privé een triestig pensioen, als er geen pensioenfonds aan hangt. Welke sectoren kennen zo'n pensioenfonds tweede pijler ? Welke niet ? Voorts is gans niet zeker welke fabrieksarbeiders tot 67 zullen moeten werken. Tenzij gij een glazen bol hebt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoofken zit niet aan dat plafond, en akkoord, het is een hoog plafond. Maar hoe hoog precies, weet ik niet. Maar dus niet liegen aub, want er is een plafond. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik ben centrum-rechts en zeker niet erf-rijk. Ik zie wel wie er nog zoal actief is in de lokale afdeling van de nva. Dat lijkt me dan nog wel mee te vallen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zelfstandigen hebben altijd een eigen systeem verkozen, volgens hun principe: "laat ons gerust, belast ons niet teveel, we moeten geen groot pensioen, we sparen zelf wel en we hebben ons bedrijf dat we kunnen verkopen". Het meest transparante systeem is een aparte sociale bijdrage, heel duidelijk voor eenieders pensioen. Met een systeem ingebouwd van solidariteit. Maar met een duidelijke binding: wie meer heeft bijgedragen, moet ook meer trekken. (niet recht evenredig dus, gezien die solidariteit, maar toch ..) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar praktisch gesproken is dat slechts mogelijk als je zeer geleidelijk werkt. Verplichting voor alle sectoren van de tweede pijler is zeer dringend het beste begin hiervan. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Omdat in dan 59 ben,de leeftijd waarbij ik altijd al had gedacht een jaar in brugpensioen te zijn.
Laatst gewijzigd door Rahowa : 4 juli 2015 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ambtenaren dragen niets af want zij zijn netto-ontvangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk. Het is de voornaamste. Dat, en afpersen onder dreiging van geweld. Het zijn de basis interacties.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen wie zegt ge het.
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessant cijfermateriaal in dit artikel : toen waren er al 2700 ambtenaren die het maximum pensioen opstrijkten. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...700-euro.dhtml Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 juli 2015 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte is op een bureau zitten PV's schrijven of in een auto zitten flitsen een zwaar beroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allé dan is het goed. Ik stel voor dat we in 2030 de pensioenleeftijd op 130 te zetten, kwestie van vooral duidelijk te zijn. (Hoe oud bent u eigenlijk ?) Ik heb aan het begin van mijn carriere mensen op pensioen zien gaan op 50, soms mochten ze een jaar van tevoren gewoon thuisblijven van de werkgever. Die kregen de volle wedde tot dat brugpensioen dus. Langer werken is een belastingsverhoging. Dit is bijgevolg een belastingsregering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Denk dat de gemiddelde arbeider geen bedrijfswagen heeft en al zeker geen zaken etentjes doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Akkoord , maar dan moeten ze eerst het uitgesteld werk uitvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens de spelregels veranderen onderweg. Ambtenaren lonen zijn zelfs hoger dan in de privé. |
|
![]() |
![]() |