Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2015, 10:57   #361
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Spijtig genoeg moet ik hier vermelden dat vooral de toon van de anti-tabaksbrigade ervoor gezorgd heeft dat ik nog jaren langer ben blijven roken. Ook ik stam uit de tijd dat het sexy was om te roken (liefst zo vroeg mogelijk beginnen). Ook ik had een huisarts en een kinesist die beiden tijdens de sessies gezellig zaten te paffen. Ook ik ken nog de reclames met Eddy Merckx die het roken propageerden. Een beetje meer begrip voor de moeilijkheid om van die vreselijke gewoonte af te geraken zou meer positief effect hebben dan de toon die de anti-tabaksbrigade aanslaat.
Wil mij geloven als ik zeg dat ik tot geen enkele anti-tabaksbrigade behoor. Ik heb uit eigen voor de hand liggende keuze nooit gerookt, en derhalve is roken cq. stoppen met roken voor mij persoonlijk nooit een issue geweest, maar dat is alles.

Dat anderen de keuze maken cq. hebben gemaakt om te roken deert mij persoonlijk niet, ook niet als zij zichzelf hebben wijsgemaakt dat die keuze hen werd opgedrongen. Maar men zal mij nooit zo ver krijgen om in het rokerskoor luidkeels mee te willen zingen dat roken een gezonde en mooie zaak is die het mensdom veel vermaak verschaft.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 11:01   #362
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Het zou veel leuker zijn als mensen naast stoppen met roken vooral zouden stoppen met zeveren over stoppen met roken.
Als je wil stoppen, stop dan en ga verder met je (langere) leven.
De rest van de wereld zit echt niet te wachten op uw ontwenningsverhalen, doorzettingsvermogen en veel gezondere lijf.
Die verhalen kennen we al. En ze zijn allemaal dezelfde...
Oud 5 juli 2015, 11:01   #363
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb altijd graag gerookt. Ik vond het relaxerend. En ben ook zéér vroeg begonnen. Maar uiteindelijk is het een vuiligheid. Sedert 2002 ben ik gestopt. Laatste sigaret uitgetrapt en dat was het. De eerste 3 weken was het afzien. Een (kleine) hel. Maar elke keer als ik zin had in een sigaret dronk ik een glas water. Nooit meer gerookt sindsdien.

Ik kan het mij voorstellen.
Elke keer de zin in een sigaret afstraffen met een glas water, dat is gewoon onmenselijk!!
Oud 5 juli 2015, 11:03   #364
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het zou veel leuker zijn als mensen naast stoppen met roken vooral zouden stoppen met zeveren over stoppen met roken.
Als je wil stoppen, stop dan en ga verder met je (langere) leven.
De rest van de wereld zit echt niet te wachten op uw ontwenningsverhalen, doorzettingsvermogen en veel gezondere lijf.
Die verhalen kennen we al. En ze zijn allemaal dezelfde...
Niet akkoord.
Ik laat mij door die verhalen inspireren om er niet aan te beginnen.
Zelfs als niet-roker heb ik het vaak moeilijk om geen heerlijke aromatische sigaar te gaan kopen en er een ganse dag aan te lopen lurken.
Oud 5 juli 2015, 11:06   #365
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Ik kan het mij voorstellen.
Elke keer de zin in een sigaret afstraffen met een glas water, dat is gewoon onmenselijk!!
Er is nog iets dat minstens even moeilijk is als stoppen met roken. Probeer voor de grap maar eens gedurende 2 weken te leven zonder één druppel alcohol. Zeer moeilijk. Het alcoholgebruik zit zo verweven in onze relaties met anderen, het maakt zodanig deel uit van onze cultuur dat het minsten zo moeilijk is zich te onthouden van alcohol als van tabak. Ook al is men maar een vrij matige drinker (5 ?* 6 glazen bier per week).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2015 om 11:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 11:07   #366
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Ik beschouw het als een geluk dat ik op de juiste momenten in mijn leven, toen gezond verstand nog moest ontwikkelen, net zoals resistentie tegen sociale pressie, net zoals onverschilligheid voor groepsdruk, net zoals kritische houding tegenover peer-groups, omringd was door een grote meerderheid niet-rokers die op de gepaste wijze druk in de juiste richting uitoefenden.
Ik ben ervan overtuigd dat die omgevingsfactoren heel wat belangrijker zijn dan gezond verstand in de kwestie 'roken, doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet?'
Inderdaad, en daarbovenop had je nog het presenteren van een sigaret, nu is dat uit de mode omdat sigaretten echt wel duur geworden zijn, maar indertijd nam je een sigaret en bood alle omstaanders er eentje aan, op feestje was er steeds een schotel waarop een tiental pakjes met verschillende merken sigaretten lagen, zo van neem maar. De sigaretten vlogen je bij manier van spreken rond de oren. Bij de bakker ging je voor een brood en een pakje Bastos . In de betere kledingwinkels werden je sigaren en sigaretten aangeboden.
In elke film rookte de held en de heldin rookte verrekt sexy een sigaret door een pijpje, lucky luke rolde zijn sigaretje terwijl hij de Daltons naar de verdoemenis schoot.
We kunnen nog een tijdje doorgaan, tot roken verplicht? Nee, maar je werd wel in juiste banen geleid.
Oud 5 juli 2015, 11:09   #367
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd graag gerookt. Ik vond het relaxerend. En ben ook zéér vroeg begonnen. Maar uiteindelijk is het een vuiligheid. Sedert 2002 ben ik gestopt. Laatste sigaret uitgetrapt en dat was het. De eerste 3 weken was het afzien. Een (kleine) hel. Maar elke keer als ik zin had in een sigaret dronk ik een glas water. Nooit meer gerookt sindsdien.
Voila, dat is karakter hebben, ik hoop dat ik binnen 12 jaar dit ook kan schrijven.
Oud 5 juli 2015, 11:12   #368
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wil mij geloven als ik zeg dat ik tot geen enkele anti-tabaksbrigade behoor. Ik heb uit eigen voor de hand liggende keuze nooit gerookt, en derhalve is roken cq. stoppen met roken voor mij persoonlijk nooit een issue geweest, maar dat is alles.

Dat anderen de keuze maken cq. hebben gemaakt om te roken deert mij persoonlijk niet, ook niet als zij zichzelf hebben wijsgemaakt dat die keuze hen werd opgedrongen. Maar men zal mij nooit zo ver krijgen om in het rokerskoor luidkeels mee te willen zingen dat roken een gezonde en mooie zaak is die het mensdom veel vermaak verschaft.
Zoals gewoonlijk verklaar je hier weer zaken die niemand maar dan ook niemand beweerd, niemand maar dan ook niemand zegt hier dat roken gezond is integendeel.
Oud 5 juli 2015, 11:12   #369
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Voila, dat is karakter hebben, ik hoop dat ik binnen 12 jaar dit ook kan schrijven.

Gewoon nu effe doorbijten. Als als u tegen uzelve jammert: ik hou dat noooiiit vol, dan bent u er. Als u d?*n niet toegeeft, dan is de moeilijke kaap genomen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2015 om 11:13.
Oud 5 juli 2015, 11:20   #370
Hoomer

Standaard

Citaat:
Gewoon nu effe doorbijten. Als als u tegen uzelve jammert: ik hou dat noooiiit vol, dan bent u er. Als u d?*n niet toegeeft, dan is de moeilijke kaap genomen.
Ik veronderstel dat u niet bedoeld dat ik hier zit te jammeren. Ik heb gewoon deze draad geopend op een moeilijk moment meer niet hoor, ik ben al 8 maanden clean zal ik het maar noemen. Als er ooit iemand moest zeggen; wel Hoomer deze draad heeft me doen besluiten om te stoppen of een poging tot stoppen te ondernemen ben ik al tevreden.
Ik kom gewoon maandelijks in deze draad melding maken dat ik nog steeds gestopt ben, meer niet. Zes maanden ging dat goed, vorige maand moest meneer "help ik ben zo arm" eno komen zeveren en nu is het "ik Franstalige interpreteer jullie boertige taal zoals ik wil" die moet komen zeveren.

Enfin mij niet gelaten ik amuseer me.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 5 juli 2015 om 11:21.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 11:22   #371
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Ik beschouw het als een geluk dat ik op de juiste momenten in mijn leven, toen gezond verstand nog moest ontwikkelen, net zoals resistentie tegen sociale pressie, net zoals onverschilligheid voor groepsdruk, net zoals kritische houding tegenover peer-groups, omringd was door een grote meerderheid niet-rokers die op de gepaste wijze druk in de juiste richting uitoefenden.
Ik ben ervan overtuigd dat die omgevingsfactoren heel wat belangrijker zijn dan gezond verstand in de kwestie 'roken, doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet?'
Wij zijn allen het product van onze opvoeding, dus in die zin is het vanzelfsprekend juist dat omgevingsfactoren “op de juiste momenten” een grote rol spelen bij die opvoeding en bij hoe men deze later in het leven als leidraad gebruikt.

Ik vrees evenwel dat de aard van mijn opvoeding dermate anders was dan deze van u en anderen, dat ik sommige zaken die voor u een evidentie zijn eenvoudigweg niet kan begrijpen. Deze gedachtenwisseling inzake roken is daar een goed voorbeeld van.

Een klein woordje uitleg : in mijn opvoeding was het zo dat er op zeer jonge leeftijd van roken geen sprake kon zijn vermits het absoluut niet geduld zou geweest zijn. Toen ik later, zeg maar als tiener, vaststelde dat sommige schoolgenoten wel eens in het geniep een sigaretje rookten, heb ik meteen voor mezelf zeer bewust beslist dat ik nooit zou roken : ik vond dat bedoelde schoolgenoten flink uit de bek stonken, en benevens het feit dat roken overduidelijk ongezond leek was dat voor mij al ruim reden genoeg om niet te roken. Ik heb nooit gevonden dat roken ook maar in de minste mate sexy of stoer was.

Kortom, op de vraag of bij mij inzake roken als tiener de opvoeding of eerder het eigen gezond verstand doorslaggevend was, meen ik dat het toch in ruime mate vooral dat laatste was. Bij u allen was het kennelijk net het omgekeerde. Dat is voor mij moeilijk te vatten, maar goed, ik wil aanvaarden dat dit aan mij (of aan mijn opvoeding) ligt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 11:26   #372
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat u niet bedoeld dat ik hier zit te jammeren. Ik heb gewoon deze draad geopend op een moeilijk moment meer niet hoor, ik ben al 8 maanden clean zal ik het maar noemen. Als er ooit iemand moest zeggen; wel Hoomer deze draad heeft me doen besluiten om te stoppen of een poging tot stoppen te ondernemen ben ik al tevreden.
Ik kom gewoon maandelijks in deze draad melding maken dat ik nog steeds gestopt ben, meer niet. Zes maanden ging dat goed, vorige maand moest meneer "help ik ben zo arm" eno komen zeveren en nu is het "ik Franstalige interpreteer jullie boertige taal zoals ik wil" die moet komen zeveren.

Enfin mij niet gelaten ik amuseer me.
Neen neen, natuurlijk niet, dat bedoel ik niet. Ik wil maar gewoon zeggen dat het de eerste tijd gewoon niet fijn is. Dat is ook normaal. Het lichaam moet zich ontwennen en de geest ook. En in die periode moet men voet bij stuk houden en niet toegeven. Da's alles. Daarna is het zo goed als over. Alhoewel men soms na een maaltijd, j?*ren na het stoppen, plotseling nog een hevige goesting krijgt om te roken. En dan geldt dezelfde regel: niet toegeven, anders is men weer vertrokken.
Oud 5 juli 2015, 11:36   #373
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, op de vraag of bij mij inzake roken als tiener de opvoeding of eerder het eigen gezond verstand doorslaggevend was, meen ik dat het toch in ruime mate vooral dat laatste was. Bij u allen was het kennelijk net het omgekeerde. Dat is voor mij moeilijk te vatten, maar goed, ik wil aanvaarden dat dit aan mij (of aan mijn opvoeding) ligt.
U schrijft:
Citaat:
in mijn opvoeding was het zo dat er op zeer jonge leeftijd van roken geen sprake kon zijn vermits het absoluut niet geduld zou geweest zijn.
duidelijk opvoeding dus.

Ik had een rokende vader, rokende ooms en rokende tantes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 11:39   #374
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wij zijn allen het product van onze opvoeding, dus in die zin is het vanzelfsprekend juist dat omgevingsfactoren “op de juiste momenten” een grote rol spelen bij die opvoeding en bij hoe men deze later in het leven als leidraad gebruikt.

Ik vrees evenwel dat de aard van mijn opvoeding dermate anders was dan deze van u en anderen, dat ik sommige zaken die voor u een evidentie zijn eenvoudigweg niet kan begrijpen. Deze gedachtenwisseling inzake roken is daar een goed voorbeeld van.

Een klein woordje uitleg : in mijn opvoeding was het zo dat er op zeer jonge leeftijd van roken geen sprake kon zijn vermits het absoluut niet geduld zou geweest zijn. Toen ik later, zeg maar als tiener, vaststelde dat sommige schoolgenoten wel eens in het geniep een sigaretje rookten, heb ik meteen voor mezelf zeer bewust beslist dat ik nooit zou roken : ik vond dat bedoelde schoolgenoten flink uit de bek stonken, en benevens het feit dat roken overduidelijk ongezond leek was dat voor mij al ruim reden genoeg om niet te roken. Ik heb nooit gevonden dat roken ook maar in de minste mate sexy of stoer was.

U bent een voorbeeld voor ons allen. Bij nader inzien is er niet zoveel verschil tussen u en de heilige Theresa van Avila. Is Jezus u tevens verschenen? Het zou zeker kunnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juli 2015 om 12:07.
Oud 5 juli 2015, 11:43   #375
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zitten ze hier ambras te maken over roken of niet roken...

Zie je wel dat niet-rokers zagers zijn...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:00   #376
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Goed bezig, Hoomer!
Oud 5 juli 2015, 12:01   #377
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Goed bezig, Hoomer!
Haha, hulp uit onverwachte hoek.
Oud 5 juli 2015, 12:03   #378
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Haha, hulp uit onverwachte hoek.
Het goede kan ik alleen maar aanmoedigen. Het moet wel zwaar zijn om een verslaving vaarwel te zeggen.
Oud 5 juli 2015, 12:06   #379
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het goede kan ik alleen maar aanmoedigen. Het moet wel zwaar zijn om een verslaving vaarwel te zeggen.
Met roken valt dat reuze mee, het is niet zoals een cocaïneverslaving.

Roken is vooral gewenning, routine... Heb de mentale kracht om twee weken geen sigaret meer aan te raken en je hebt er geen behoefte meer aan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 12:22   #380
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Met roken valt dat reuze mee, het is niet zoals een cocaïneverslaving.

Roken is vooral gewenning, routine... Heb de mentale kracht om twee weken geen sigaret meer aan te raken en je hebt er geen behoefte meer aan.
Net zoals fastfood en snoepgoed vind ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be