Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2015, 18:20   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Fox, wat heeft het nut om verlof aan te vragen als het voor 75% geweigerd wordt? En zelfs als het verlof is toegestaan kunnen ze uw verlof nog intrekken als er personeel te weinig aanwezig is, dat noemt de baas heirkracht.
Cheminot, toen ik begon te werken aan de NMBS was er personeel genoeg maar door besparingen worden mensen die in pensioen gaan niet meer vervangen en komen er taken bij. Dus kun je je inbeelden wat dat na 38 jaar werken geeft.
Alhoewel dat verlof opnemen blijkbaar niet het punt is (die zal men vroeg of laat toch moeten opnemen of gecompenseerd krijgen). Men staakt wel voor meer franken en centiemen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 19:13   #102
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alhoewel dat verlof opnemen blijkbaar niet het punt is (die zal men vroeg of laat toch moeten opnemen of gecompenseerd krijgen). Men staakt wel voor meer franken en centiemen.
Men staakt vooral om de overeenkomsten uit het verleden door IEDEREEN gerespecteerd worden, niet Halfweg eenzijdig veranderd te worden. Als ik een overeenkomst met u maakt en daarin bepaalde dingen vastzet en achteraf die ontken hoe zou jij reageren?
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 9 juli 2015 om 19:14.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2015, 22:06   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Men staakt vooral om de overeenkomsten uit het verleden door IEDEREEN gerespecteerd worden, niet Halfweg eenzijdig veranderd te worden. Als ik een overeenkomst met u maakt en daarin bepaalde dingen vastzet en achteraf die ontken hoe zou jij reageren?
En die overeenkomsten (mondeling ? of intenties ?) uit het verleden gaan dan toevallig over geld ?
Men mag van mij voor geld staken. Dat is het punt niet. Zou trouwens geen verschil uitmaken, als men het van mij niet zou mogen.
Maar men zou wel transparant moeten zijn, en het klaar en duidelijk zeggen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 04:25   #104
Midas
Partijlid
 
Midas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Berichten: 264
Standaard

Wordt er tijdens de week gestaakt is het niet goed, en wordt er in het weekend gestaakt, is het ook niet goed. Alsof het een basisrecht is van de burger om gesubsidieerd naar de kust of festival-weide vervoerd te worden. Of zoals de NVA-goeroe het zegt, trek uw plan hé mannen, rij met uwen bedrijfswagen, of laat u ophalen door een vriend met porsche.
Midas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 06:54   #105
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Wordt er tijdens de week gestaakt is het niet goed, en wordt er in het weekend gestaakt, is het ook niet goed. Alsof het een basisrecht is van de burger om gesubsidieerd naar de kust of festival-weide vervoerd te worden. Of zoals de NVA-goeroe het zegt, trek uw plan hé mannen, rij met uwen bedrijfswagen, of laat u ophalen door een vriend met porsche.

Het is inderdaad een basisrecht, we betalen er dan ook massa's belastingen voor.
Je kunt die belastingen ook afschaffen en de nmbs concurrentie geven. Dan kunnen we in het weekend met een andere maatschappij naar de kust.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 07:00   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Het is inderdaad een basisrecht, we betalen er dan ook massa's belastingen voor.
Je kunt die belastingen ook afschaffen en de nmbs concurrentie geven. Dan kunnen we in het weekend met een andere maatschappij naar de kust.
Dus naast de bestaande sporen nieuwe sporen en stations bouwen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 08:40   #107
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus naast de bestaande sporen nieuwe sporen en stations bouwen ?
Sporen laten uitbaten door het agentschap wegen en verkeer, stations in concessie en meerdere maatschappijen die gebruik maken van de sporen.

Even doordenken moet toch wel mogelijk zijn?
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 09:02   #108
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Sporen laten uitbaten door het agentschap wegen en verkeer, stations in concessie en meerdere maatschappijen die gebruik maken van de sporen.

Even doordenken moet toch wel mogelijk zijn?
Dat zou dan de eerste "verandering" zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 09:17   #109
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
Wordt er tijdens de week gestaakt is het niet goed, en wordt er in het weekend gestaakt, is het ook niet goed. Alsof het een basisrecht is van de burger om gesubsidieerd naar de kust of festival-weide vervoerd te worden. Of zoals de NVA-goeroe het zegt, trek uw plan hé mannen, rij met uwen bedrijfswagen, of laat u ophalen door een vriend met porsche.
Het is dan wel dezelfde burger die gesubsidieerd naar de kust wordt vervoerd, die deze subsidie wel eerst dubbel en dik zelf heeft betaald
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 09:23   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus naast de bestaande sporen nieuwe sporen en stations bouwen ?
Wel nee. In plaats van die halfslachtige omvormingen die de nmbs, op "bevel" van Europa al heeft uitgevoerd (creatie holding...), duidelijke afscheidingen tussen "treinen" en "sporen".
Heeft men trouwens naast bestaande electriciteitsnetten, telefoonnetten... telkens nieuwe electriciteitsnetten, telefoonnetten... gebouwd ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 10:59   #111
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Sporen laten uitbaten door het agentschap wegen en verkeer, stations in concessie
sporen worden al sinds 2003 uitgebaat door infrabel (rijpaden)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
en meerdere maatschappijen die gebruik maken van de sporen.
is nu al in voege voor goederenverkeer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Even doordenken moet toch wel mogelijk zijn?
Even updaten moet toch wel mogelijk zijn
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 11 juli 2015 om 11:02.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 11:01   #112
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel nee. In plaats van die halfslachtige omvormingen die de nmbs, op "bevel" van Europa al heeft uitgevoerd (creatie holding...), duidelijke afscheidingen tussen "treinen" en "sporen".
Heeft men trouwens naast bestaande electriciteitsnetten, telefoonnetten... telkens nieuwe electriciteitsnetten, telefoonnetten... gebouwd ?
Voor Europa moest enkel de boekhouding gescheiden zijn. De opdeling in drie (nu 2 1/2) is een creatie van de politiek (postjes,postjes,postjes)
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 11 juli 2015 om 11:02.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 13:48   #113
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

De opdeling heeft alleen maar geleid tot meer bazen. Het werkvolk is verdeeld maar iedere groep moet zijn bazen en onderbazen hebben.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 14:00   #114
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Voor Europa moest enkel de boekhouding gescheiden zijn. De opdeling in drie (nu 2 1/2) is een creatie van de politiek (postjes,postjes,postjes)
Dacht wel dat de hoofbedoeling van Europa was om concurentie mogelijk te maken, zonder nieuwe spoornetten te moeten aanleggen.
Maw een soort chinese muur tussen liggend spoor en rijdende trein zal dan wel de beste, meest logische oplossing zijn. Normaal zouden deze niets met elkaar te maken mogen hebben (zo zijn bvb de electriciteitsnetten volledig onafhankelijk van de electriciteitsproducenten). Een louter boekhoudkundige scheiding lijkt mij eerder een nmbs-maneuver dan een europa-voorstel. Lijkt mij ook eerder een creatie van de nmbs-vakbonden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 14:29   #115
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht wel dat de hoofbedoeling van Europa was om concurentie mogelijk te maken, zonder nieuwe spoornetten te moeten aanleggen.
Maw een soort chinese muur tussen liggend spoor en rijdende trein zal dan wel de beste, meest logische oplossing zijn. Normaal zouden deze niets met elkaar te maken mogen hebben (zo zijn bvb de electriciteitsnetten volledig onafhankelijk van de electriciteitsproducenten). Een louter boekhoudkundige scheiding lijkt mij eerder een nmbs-maneuver dan een europa-voorstel. Lijkt mij ook eerder een creatie van de nmbs-vakbonden.
er is wel een redelijk groot verschil tussen uw gedachten en besluiten van de Europese commissie tip:Google
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot

Laatst gewijzigd door rookie : 11 juli 2015 om 14:30.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2015, 14:56   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
er is wel een redelijk groot verschil tussen uw gedachten en besluiten van de Europese commissie tip:Google
Zoals er dan blijkbaar ook een groot verschil is tussen de gedachten van de Europese commissie (een spoorwegnet met totale concurentie voor het goederenvervoer, en daarboven ook op sommige reizigerslijnen) en haar besluiten (en dit onder politieke druk ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 00:57   #117
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de privé heb je 20 wettelijke verlofdagen. Hoeveel heeft de nmbs-man er?
Tel eens uit op een volle loopbaan.
24. Je kan de berekening zelf wel maken.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 06:51   #118
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zoals er dan blijkbaar ook een groot verschil is tussen de gedachten van de Europese commissie (een spoorwegnet met totale concurentie voor het goederenvervoer, en daarboven ook op sommige reizigerslijnen) en haar besluiten (en dit onder politieke druk ?).
Voor de Euopese commissie moet er concurrentie zijn op ALLE lijnen, voor goederen vanaf 2007, voor reizigers vanaf 2022, wel kan de overheid in de contracten een verplicht gedeelte verkeer insluiten, omdat iedereen weet dat commerciële maatschappijen enkel geïnteresseerd zijn in winst( zie de ramp in Engeland).
Ben ik voor de NMBS in zijn huidige vorm? NEE omdat ze voor het ogenblik geleid wordt door totaal onbekwame politieke marionetten. Wanneer NMBS geleid word op efficiënte manier kan zij een degelijk verschil maken. De know how is er de degelijke leiding ontbreekt
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 07:35   #119
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Fox, wat heeft het nut om verlof aan te vragen als het voor 75% geweigerd wordt? En zelfs als het verlof is toegestaan kunnen ze uw verlof nog intrekken als er personeel te weinig aanwezig is, dat noemt de baas heirkracht.
Cheminot, toen ik begon te werken aan de NMBS was er personeel genoeg maar door besparingen worden mensen die in pensioen gaan niet meer vervangen en komen er taken bij. Dus kun je je inbeelden wat dat na 38 jaar werken geeft.
Er is nog altijd teveel personeel bij de spoorwegen. Maar het zit niet op de juiste plaats. Teveel administratieven, te weinig operationeel personeel op het terrein. Pakweg 40 jaar geleden had je om de 500 meter een seinhuis, elk station nog een stationschef, etc... daar is veel personeel verdwenen. Maar er is nooit een fatsoenlijk personeelsbeleid gevoerd om het operationele kader in stand te houden. Mede dankzij de vakbonden, die zich enkel interesseren in aantallen...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2015, 07:41   #120
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Voor de Euopese commissie moet er concurrentie zijn op ALLE lijnen, voor goederen vanaf 2007, voor reizigers vanaf 2022, wel kan de overheid in de contracten een verplicht gedeelte verkeer insluiten, omdat iedereen weet dat commerciële maatschappijen enkel geïnteresseerd zijn in winst( zie de ramp in Engeland).
Ben ik voor de NMBS in zijn huidige vorm? NEE omdat ze voor het ogenblik geleid wordt door totaal onbekwame politieke marionetten. Wanneer NMBS geleid word op efficiënte manier kan zij een degelijk verschil maken. De know how is er de degelijke leiding ontbreekt
In Engeland is de situatie veranderd en de ramp daar was dat de infrastructuur ook werd geprivatiseerd.

In onze buurlanden is de liberalisering net de redding geweest van regionale lijnen die de historische operator had opgegeven. Bijvoorbeeld de spoorlijn Maastricht-Kerkrade, die wilde de NS aan het begin van de eeuw sluiten. In 2006 heeft Veolia de exploitatie overgenomen:

Vervoerscijfers Heuvellandlijn
2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Passagiers absoluut 2,4 2,4 2,7 3,1 3,2 3,4 3,4 3,2 3,2
Reizigerskilometers 36,2 37,4 43,0 45,7 47,6 52,6 51,0 44,7 46,1

Waar de NS verlies maakte, maakt Veolia winst, met betere stiptheidscijfers. Een evolutie die je ook ziet op andere regionale lijnen in Nederland, Duitsland,...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be