![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 16 juli 2015 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij wou er naast leven. Maar werd te succesvol. Er was teveel onenigheden en de blinde vlekken van toen lieten toe dat de ander de macht greep. Volgens mij gaf Jezus die zonder verzet af om zijn volgelingen erger te besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het viel me op dat Jezus nooit het woord 'god' gebruikte, dat is ook geen joods woord. Wel het woord 'Vader' als éénheid met 'Moeder Aarde', zie het http://www.powerdetox.nl/DetoxInform...ieEssenen.aspx Ik denk dat Jezus zijn kennis en wijsheid heeft opgedaan bij de Essenen, een esoterisch sekte. Vandaar zijn uitspraak: Wordt één met de Vader zoals ik één ben met de Vader. Waaruit ik versta dat het rijk van de Vader één met het rijk van de Moeder, de Levenskracht is die de aarde tot een Levende planeet maakt. Zei Jezus niet: Ik ben de 'Levende'? Ik ben de mensen-zoon? Nu kan ik hier een hoop verzen opschrijven uit het Thomasevangelie die mij een beeld van Jezus geven dat heel waardevol is op gebied van wijsheid. Maar gelieve het zelf eens te lezen. Een voornaam vers vind ik: Jezus zei: Wie alles kent, behalve zichzelf, mist alles. Ik vermoed dat Jezus een atheïst was, die de Vader (verlichting) in zichzelf had gevonden. Laatst gewijzigd door Hypatia : 16 juli 2015 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem het eerste evangelie, Mattheüs. Jezus wordt beproefd door de duivel en dan spreekt hij over God. In hoofdstuk 5 in de zaligsprekingen ook en ook in 6 enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daarbij, ieder zijn eigen onzin, niet? Heeft Jezus ook niet ergens gezegd: 'Het Rijk van de Vader is in u en rondom u, maar jullie zien het niet'? Ja, dat raakt mij, dat geloof ik wel. Ook denk ik dat Jezus metaforen gebruikte om iets duidelijk te maken. Laatst gewijzigd door Hypatia : 16 juli 2015 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat het een vrij universele regel betreft die in vele religies voorkomt. Niemand dient zich dat toe te eigenen. Dat is een uiting van hoogmoed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan van eeuwen geleden en verzonnen door onbekende auteurs
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hypatia werd op gruwelijke wijze vermoord door christenen. Een moord die qua motief terug te brengen is tot het misdadige eerste gebod.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juli 2015 om 02:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Wat is de kern van Christus had beter geweest.
Drievuldigheid? In Egypte was er ook zulk verhaal gaande... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gestorven aan het kruis, en verzoend met zijn Vader in de Hemel, is het goed ook de atoomtheorie te kennen om er wat meer van te begrijpen. Want zoals dat vroeger is beweerd klopt niet meer met de moderne tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.letterenfonds.nl/en/autho...harles-vergeer ( mits enkele ' schoonheidsfoutjes te na gesproken. Aanrader ! ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbele post
Laatst gewijzigd door Aton : 17 juli 2015 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U komt steeds weer aandraven met dezelfde boeken van Vergeer. Ik heb die boeken. En gelezen ook. Dat doet echter niets af van het feit dat u Jezus citeert wanneer deze bijvoorbeeld zegt dat er geen iota aan de Thora mag veranderd worden. Dan plots zijn het wel de woorden van Jezus. Omdat het in uw kraam past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat was u blijkbaar effe vergeten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 juli 2015 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |