![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben de slimste, want ik heb het gezegd... Je zit in een dikke kringloop gevangen... |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Banneling
|
Dieren hebben, nemen we aan, geen verstand, maar vanaf het moment dat ze geboren worden kunnen ze lopen, zijn er die volledig zelfredzaam zijn, vliegen ze duizend km zonder compas om hun weg te vinden, weten ze hoe een nest te bouwen,...
Ze leren weinig of niets en ze weten alles... wat ze moeten weten... En jij komt hier volhouden dat zonder het verstand, zogezegd het hoogste goed, er geen geest zou zijn??? Het verstand is een afkooksel van het instinct en dikwijls zelfs enkel een deviatie en in plaats van het verstand als een uitbreiding en een vervolmaking van het instinct te zien en zo te gebruiken zijn wij het gaan ophemelen als een koning met alle desastreuze gevolgen van dien; want verder dan een kind-koning met alle verwende eigenschappen ervan is en kan dat verstand niet komen... Het verstand is de jongste adaptatie van de evolutie en in plaats van het te kneden en te gebruiken als een enorm goed instrument hebben wij het als een koning op de troon gezet... Een hele despotistische koning. Vergelijk het een beetje met de ontdekking van het vuur... Hoeveel adepten zouden door hun eigen vuurtje stoken zijn omgekomen en grote ontblusbare branden op hun geweten hebben alvorens de mensen inderdaad de techniek van het vuur onder de knie hadden en als zodanig zijn gaan gebruiken??? |
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De man erkennen om wille van zijn dikwijls scherpere logica, ontdaan van de scherpere kennisgevoeligheden van de vrouw; oké; maar dat heeft niets en totaal niets met scherpere wijsheid en nog minder met de Geest te maken... Wat je zegt is zuivere dwaling. |
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Banneling
|
Wat indien wij dat zelf beslist zouden hebben, maar dat we het liever afschuiven op een zelf uitgevonden almachtige andere?
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien niet dan lijkt mij deze wereld inderdaad alles behalve rechtvaardig en dan is spreken over een goede vader als God inderdaad eerder wraakroepend... |
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
@Het Oosten
Het zou ongeloofwaardig zijn als de literaire figuur 'Jezus zoon van David en messias', zich niet zou houden aan de joodse opvattingen over reinheid en onreinheid. De redactie van het NT kon daar niet omheen en Mattheus bevat dan ook een reeks teksten om aan te tonen dat Jezus de door de profeten beloofde messias is. Maar vervolgens gebruikt de redactie teksten van Paulus om het joodse messianisme om te buigen naar een wereldreligie die 'tot zegen is van alle volken'. |
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 21 juli 2015 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vroeg aan iemand anders of dat voor hem de samenvatting van zijn leer kon zijn; voor mij zitten er ander pareltjes in wat als zijn woorden overgeleverd wordt... |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Christian_Andersen |
|
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik twijfel om straight to the point te schrijven of vanuit een roman. Het zal mijn eigen manier van uiten worden. Ik zit met 3,thema's tegelijk bezig wat het niet makkelijk maakt. Waar het eigenlijk op neerkomt, ik wil enkele mensen een exemplaar delen. Zodat zij weten waarom ik in bullshit geloof en de waarheid verwerp. |
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo had ik een gesprek met leden van een kerk die hoge vibratievelden opzoeken. De triniteit blijft zich beperken tot vader zoon en geest. Daar ben ik me bewust geworden, waar "verlichten" zich niet bewust zijn van het duistere. Misschien moet ik met mijn Maria een Kerk stichten? |
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En vooral mijn eigen mening in deze dan. Want er wordt veel over de man geklaagd, maar vergeet dan al het goede te zien, dat de man ook heeft voortgebracht en nog steeds doet. Het moet een eerlijke discussie zijn en niet van: man en vrouw zijn gelijkwaardig en dan zijn we klaar. De vrouw heeft bepaalde eigenschappen waar de man niet aan kan tippen, maar ook de man heeft deze waarin de man de vrouw te boven gaat en dat is de Geest van het denken in wetenschap en filosofie. |
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar God zegt hier niet veel. Hij zegt ook niet dat Hij alleen maar het ZIJNDE zou zijn, want Hij noemt ook het eigen IK. Dus het is ten minste een eenheid van die twee: God die dus IK is en God die het ZIJNDE is. Maar of je Hij zegt: IK of IK ben*... dat maakt weinig verschil. Het IK impliceert het ZIJNDE reeds, wat voor alles geldt, want alles IS, en voegt weinig of niets toe aan de inhoud. Het IK dat is waar het om gaat, het is de eigen persoon als Geest. En beter had God dan ook gezegd: Ik ben de Geest, dat zou vollediger zijn geweest. Ik ben die ik ben, dat is niet veel. Dat geldt voor iedereen. Iedereen is wie hij of zij is. De Geest van het denken, dat maakt het grote verschil. En deze gaat uit van de eigen persoon: het IK. *Mozes vraagt naar de naam van God (exodus 3:13), maar Ik ben, die ik ben, of: Ik ben die IS, dat is natuurlijk geen naam. Ik is geen naam en Ben is ook geen naam. En ZIJN is een algemene kwaliteit die alles toekomt en niks bijzonders is. |
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De andere mag het mannelijke nog zoveel loven en eren of in tegendeel afbreken en verdoemen; die ingesteldheid brengt geen haar bij of breek geen haar af aan wat het mannelijke eigenlijk is; maar hijzelf moet zich daarvan bewust worden en van uit dat bewustzijn zijn verantwoordelijkheid opnemen en ernaar leven, in volle vrijheid voor iedereen. Hij moet stoppen met aan de rokken van het vrouwelijke te blijven hangen en haar voor zijn kinderlijk persoontje te blijven opeisen als liefhebbende moeder of als ondergeschikte dienstbode en/of slavin... Als het mannelijk eindelijk zover gekomen is dan ook kan de vrouw (vooral de vrouwelijke moederfiguur) eindelijk haar zelfstandigheid en onafhankelijkheid ten volle opnemen ipv te moeten blijven dienst doen als de behoeder, beschermer en de speelbal van het onvolwassen mannelijke. |
|
|
|
|