![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#322 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom zegt Jezus heel weinig daarover. Hewel omdat daar heel weinig over te zeggen is. Wat hij zegt is : ik ben de weg, de waarheid en het leven. Dus Jezus zegt dat je de weg moet gaan, zo de waarheid zult kennen en zo tot het echte leven zult komen. Enfin, hij zegt het wel anders, veel indringender, nl. je moet de weg zijn, je moet de waarheid zijn en je moet het echte leven, het ZIJN zijn, punt. Citaat:
Wat een knappe meester is dat die aan zijn leerlingen zegt, verdomme, jullie hebben een kop, gebruik hem... Citaat:
Citaat:
Het rijk der hemelen is als iemand die een schat heeft gevonden; al zijn hebben en houwen verkoopt om die schat te kunnen bezitten... Uitleg van de kerk: verkoop alles wat je hebt en je zult het rijk der hemelen vinden. Larie... De echte uitleg met een voorbeeld. Ik was toen een moeder met kleine kinderen. Stel je voor dat een van die kinderen zwaar ziek zou worden. Denk je niet dat ik al mijn hebben en houen zou verkopen indien ik zo mijn kind kon redden? Dus als ik het rijk der hemelen zoek, dan moet ik zoeken daar waar ik alles opgeeft om het te bezitten, zoals mijn moederliefde voor mijn kinderen... |
||||
|
|
|
|
|
#323 |
|
Banneling
|
dubbel
Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 22:20. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En tegenwoordig voel ik me zo over de schouders bekeken dat ik geen stap vooruit onderneem. |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Banneling
|
yes, en uw stamboom is niet veel langer
Er zijn er zelfs die Christus linken aan de eerste farao's van Egypte. Osiris, Isis en hun kind Horus. Isis is een godin van het Oosten wiens broertje de duivel is volgens de mythologie Die Drievuldigheid is al significant sedert de mens op de map verschijnt. Zou Jezus (de man van die tijd dan) daar geen kennis van gehad hebben? We zijn allemaal wel bezig over religieuze teksten enzo, maar hoe leefde mensen toen? Waarom is de teller terug op 0 gezet gevolgd door een massamoord zoals wij nooit één kende in de geschiedenis? |
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat de vrouwen nu zo iets anders willen, dat is nog niet gebleken. Ze lopen braaf mee in het gelid. |
|
|
|
|
|
|
#329 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze is de grootste prestatie van de heilige geest van God. Maar verder wil ik bij deze ook Hegel eren en de moderne wetenschap. Citaat:
Citaat:
Die geen gevangenis is, maar juist de oneindige vrijheid van de Geest. |
|||
|
|
|
|
|
#330 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar met het verstand bedoel ik ook de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. De Geest is meer dan alleen maar het verstand, maar ook de rede, de dialectiek als de meest diepzinnige vorm van logica. Deze doorgrond de al-eenheid van de werkelijkheid. Citaat:
En dat zelfde verstand staat overigens ook open voor de emancipatie van de vrouw en de eenheid met alle volkeren op aarde en de verzoening van alle religies. Het is echt niet zo slecht als jij wilt doen geloven. Citaat:
Daarom beveel ik mijn atoomtheorie aan om tot een veel diepere visie te komen. |
||||
|
|
|
|
|
#331 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van jou heb ik nog steeds niks bijzonders gehoord, dan veel gekanker, die de man evenzeer kan presteren en daar geen enkele moeite mee zou hebben. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#332 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Erg duidelijk ben je niet. Het lijkt wat op godsdienstige orakeltaal. Citaat:
Tot nu toe helemaal niets. Zij trekt de broek aan en doet braaf mee, zowel in de manlijke cultuur als ook in het klagen daar over. Citaat:
Leef je wel in deze moderne tijd of klaag je nog steeds over het verleden? En veel meer hangt de vrouw aan de broekspijpen van de man, trekt zelf een broek aan, en heeft haar eigen zelfstandigheid nog niet bewezen. Dus het is precies andersom. Citaat:
Inderdaad: uit de Geest wordt de Ziel geboren en niet andersom. Wat wel daaruit blijkt dat de meeste kunstenaars mannen zijn. Maar nu druppelt dat langzaam maar zeker naar beneden zodat ook de vrouw kan bewijzen dat ze ook wat kan, dan behalve moedertje en minnares te spelen. Dat valt dan niet mee dat er ook nog iets anders zou zijn. |
||||
|
|
|
|
|
#333 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het IK is de kern van het denken, het is de Geest. Het BEN is alleen maar een lege bevestiging daarvan. Citaat:
Terwijl pas uit de Geest van het denken alle inhoud tevoorschijn komt, niet alleen maar het ZIJN, maar alle andere begrippen van de werkelijkheid in wetenschap en filosofie en religie. Citaat:
Citaat:
Overigens is iedereen IK, dus is het IK ook het WIJ. Tevens is het IK als WIJ ook alles omvattend en eeuwig en oneindig, dus ook aan God gelijk. Maar zelfs daarin, in God dus, is nog steeds het IK aanwezig. Vandaar dat zelfs God zegt: IK ben.... En in de kerk wordt niet het ZIJN aanbeden, maar God en dat zogenaamde ZIJN dat zegt niet veel en wordt ook slechts éénmaal in de Bijbel genoemd. Beter hadde God gezegd: Ik ben de Geest van het denken, en mijn naam is Jahweh. En Mijn Geest wordt bewezen en geopenbaard in de filosofie en in de wetenschap en in de theologie. Citaat:
Maar ook heeft het IK een centrum in deze ene persoon die God is als aller hoogste. Dat is dan het aspect van verschijnen en tevens van sterfelijkheid, die overigens bij de eeuwigheid hoort en tot wedergeboorte leidt. Citaat:
Meer is het BESTAAN en nog meer is de GEEST van het denken en begrijpen. De waarheid is het totale systeem van begrippen, waar het ZIJN er slechts één van is en zeker niet te beste, maar op één na de laagste. Nog lager is het NIETS. Daar begint Hegel dan ook zijn Logica mee: DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. De eenheid van zijn en niets is het worden. |
||||||||
|
|
|
|
|
#334 |
|
Banneling
|
En als god een zij is Harrie? Waarom linken we god aan iets mannelijk? Misschien zou het ons goed doen haar eens als vrouw te omarmen?
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Banneling
|
Dan is 'dat over de schouders bekeken' op dit ogenblik jouw gevangenis. De deur staat open, stap er gewoon uit. Kun je dat?
|
|
|
|
|
|
#336 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar wel een stuk vollediger dan wat jij al wist. Zo zie je bv. de onderlinge familiebanden. En zoals ik reeds schreef zit verder in de tijd teveel fictie en zelfs irrelevant. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat als blijkt dat de welvaart die aan een deel van de wereld is gekomen hoofdzakelijk betaald wordt door de steeds verdere verarming van het andere deel van de wereld??? Zo groots zijn al die uitvindingen van die man dan ook niet meer. Vooral als je bekijkt dat zelfs nu nog, naast het zich onnoemelijk verrijken van een steeds kleiner percentage van de bevolking nu zelfs door regelrecht te speculeren op de noodzakelijke voedingsmiddelen; dat de meeste van zijn zo vooruitstrevende 'uitvindingen' nog steeds gebeuren in de wapenindustrie... De uitvindingen op zich zijn misschien wel spectaculair, heel wat minder spectaculair is het gebruik dat onze mannelijke helft er van gemaakt heeft. Daar kun je je alleen maar afvragen of ze werkelijk zo verblind, zo dwaas, zo onopgevoed en/of zo onvolwassen zijn dat ze regelrecht hun eigen ondergang aan het opbouwen zijn. Buiten een laagje vernis, met de dag meer en meer af te pellen, blijkt van die mannelijke grootheid niet veel over te blijven. Maar ja, als dat de prijs is die het mannelijke opeist om tegen de lamp te lopen en daarna misschien eindelijke zijn ogen open te doen... Wat is dan ook hun strijdkreet??? Et après nous les mouches... De vliegen gaan gouden tijden tegemoet... |
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mooi voorbeeld van wat de werkelijke mannenwereld inhoudt... Enkele hebben zich kolosaal verrijkt en zijn weg met de centen. De bevolking wordt nu wijsgemaakt dat ze zelf voor die strategie hebben gekozen via hun verkozen leiders, alsof hen ook maar de minste strategie werd duidelijk gemaakt en alsof er ook maar het minste alternatief werd aangeboden... Is het zo dat je de vrijheid van de anderen tegenover de almacht van de mannenwereld ziet??? En weet je wat het grootste gevaar nu is? Hewel heel die robotisering, dat zelfs indien een steeds groter deel van de mannelijke wereld de dwaling gaat inzien, de robots het vernietigende werk van die mannelijke wereld onverstoord en gewoon gaat verder zetten... |
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk je nu echt dat dat het allerhoogste goed is dat we hebben??? De Geest kan inderdaad ook zijn eigen dwalingen inzien en het wordt meer dan de hoogste tijd dat hij dat doet en dat hij ook daarnaar gaat handelen... maar ik denk meer en meer dat hij in zijn dwaasheid zichzelf heeft vastgereden... Wat is het hoogste goed dat we kunnen berijken hier op aarde??? Altijd meer en meer gesofistikeerde stof of inzien dan we enkel stof zijn en daarnaar leven??? |
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De geëmancipeerde vrouw? Heb je het over onze moslimvriendinnen??? Heb je het over de steeds wijder en wijder verbreide derde wereldlanden waar zowel de mannen als de vrouwen niet meer weten van welk hout pijlen te maken om te overleven??? Heb je het over de 'beschaafde' westerse wereld waar het IMF en de wereldbank en andere hoog technologische, verfijnde nepindustrieën meer en meer de dans uitmaken??? Oei, voor de vrouwen druppelt de mannelijke wijsheid naar beneden en in die steeds kleinere en kleinere beschaafde, totaal kunstmatige op mannenmaat werkende wereld mogen ze nu hun vleugels uitslaan om te proberen hun mannelijke helften te overtroeven in hun mannelijkheid... Heb je het daar over??? Inderdaad binnenkort zullen ze mogen helpen het puin te ruimen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 juli 2015 om 07:51. |
|
|
|
|