Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2015, 21:56   #321
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat heb ik je gezegd? Het enige dat je moet doen is je eigen aardse rol vervullen. Hewel die zal zeker niet verhinderen dat Peche, Peche is, in tegendeel...
Maar we hebben geen rol. Enkel verplichtingen
Doe dit en je mag niet dat.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 22:18   #322
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nu haal je de zaken door elkaar. Ik maakte onderscheid tussen uitspraken en daden of gebeurtenissen. De uitspraken van Jezus zijn geen gebeurtenissen en ze verschaffen mij dus geen inzichten (over hoe ik moet leven of wat ik moet geloven). Commentaar op een verzonnen verhaal of een sprookjes leert mij ook niets. Dat geldt ook voor commentaar op de gelijkenissen die Jezus vertelde. Men moet de houding van een gelovige leerling aannemen om via die verhalen tot inzichten te geraken.
Jezus zegt heel weinig over hoe je moet leven en wat je moet geloven; de kerk daarentegen zegt daar heel veel over...

Waarom zegt Jezus heel weinig daarover. Hewel omdat daar heel weinig over te zeggen is.
Wat hij zegt is : ik ben de weg, de waarheid en het leven. Dus Jezus zegt dat je de weg moet gaan, zo de waarheid zult kennen en zo tot het echte leven zult komen.
Enfin, hij zegt het wel anders, veel indringender, nl. je moet de weg zijn, je moet de waarheid zijn en je moet het echte leven, het ZIJN zijn, punt.

Citaat:
Dat doe ik ook niet. Vandaar dat je voor wijsheid niet bij Jezus hoeft aan te kloppen. Men noemde hem rabbi, maar telkens staat er dat de leerlingen zijn woorden niet begrepen.
Zijn woorden zijn tegelijker tijd heel simpel en toch zo moeilijk te begrijpen want de meeste mensen zijn nog niet rijp om zelf de weg te gaan, ze verschuilen zich liever achter de rug van derden van wie ze verwachten dat die voor hen zullen uitmaken wat ze wel of niet moeten denken en/of geloven en wat ze wel of niet moeten of mogen doen...

Wat een knappe meester is dat die aan zijn leerlingen zegt, verdomme, jullie hebben een kop, gebruik hem...

Citaat:
Ik gebruikte het woord wetten als synoniem voor inzichten. Ik had ook beginselen kunnen schrijven. Maar misschien bedoel jij met inzichten geen beginselen, normen, waarden en moraal. Maar wat dan wel? Inzicht in de waarheid over wat? Kan jij een waarheid noemen die geen wet is?
Ik ben... Is dat een wet???

Citaat:
Geef maar eens een voorbeeld van een inzicht dat je van religie hebt overgenomen zonder dat je daarmee klakkeloos gehoorzaam bent aan de leer. Dus zonder dat je het geloof dient, je onderwerpt.
Een voorbeeld:
Het rijk der hemelen is als iemand die een schat heeft gevonden; al zijn hebben en houwen verkoopt om die schat te kunnen bezitten...

Uitleg van de kerk: verkoop alles wat je hebt en je zult het rijk der hemelen vinden.
Larie...

De echte uitleg met een voorbeeld. Ik was toen een moeder met kleine kinderen. Stel je voor dat een van die kinderen zwaar ziek zou worden. Denk je niet dat ik al mijn hebben en houen zou verkopen indien ik zo mijn kind kon redden?
Dus als ik het rijk der hemelen zoek, dan moet ik zoeken daar waar ik alles opgeeft om het te bezitten, zoals mijn moederliefde voor mijn kinderen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 22:19   #323
marie daenen
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 juli 2015 om 22:20.
Oud 22 juli 2015, 22:23   #324
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar we hebben geen rol. Enkel verplichtingen
Doe dit en je mag niet dat.
Luister daarvoor alleen naar jezelf en vraag je af of die verplichtingen wel echt zijn of alleen maar dwaasheid om je klein en kalm te houden...
Oud 23 juli 2015, 04:03   #325
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goh ik zie het niet klikken zoals men bij andere predikkers deed. De zoon van God via de onbevlekte ontvangenis is er een beetje over he?
Is deze post naar mij toe ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 05:51   #326
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister daarvoor alleen naar jezelf en vraag je af of die verplichtingen wel echt zijn of alleen maar dwaasheid om je klein en kalm te houden...
Wel, er staat altijd wel iets tegenover....
En tegenwoordig voel ik me zo over de schouders bekeken dat ik geen stap vooruit onderneem.
Oud 23 juli 2015, 05:58   #327
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Is deze post naar mij toe ?
yes, en uw stamboom is niet veel langer
Er zijn er zelfs die Christus linken aan de eerste farao's van Egypte.
Osiris, Isis en hun kind Horus. Isis is een godin van het Oosten wiens broertje de duivel is volgens de mythologie
Die Drievuldigheid is al significant sedert de mens op de map verschijnt.

Zou Jezus (de man van die tijd dan) daar geen kennis van gehad hebben?
We zijn allemaal wel bezig over religieuze teksten enzo, maar hoe leefde mensen toen? Waarom is de teller terug op 0 gezet gevolgd door een massamoord zoals wij nooit één kende in de geschiedenis?
Oud 23 juli 2015, 06:06   #328
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk wel, maar wat indien diezelfde man, omdat hij altijd meer en meer persoonlijk bezit wil, halstarrig vasthoudt aan oude privileges en elke evolutionaire vooruitgang afblokt en zo de oorzaak wordt van het verval van de menselijke beschaving
Nu, de ontwikkeling der moderne tijd in wetenschap en techniek, waardoor de welvaart aan vele mensen is gekomen, is toch ook en vooral aan diezelfde man te danken.
En dat de vrouwen nu zo iets anders willen, dat is nog niet gebleken.
Ze lopen braaf mee in het gelid.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 06:10   #329
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gaat er van uit dat het verstand het hoogtste goed is en natuurlijk dat het verstand, zogezegd steunend op de wetenschap en de filosofie of anders gezegd, op het verstand zelf, jouw gelijk geeft.
Als je hiermee mijn atoomtheorie bedoelt: inderdaad.
Deze is de grootste prestatie van de heilige geest van God.
Maar verder wil ik bij deze ook Hegel eren en de moderne wetenschap.
Citaat:
Ik ben de slimste, want ik heb het gezegd...
Niet de slimste, maar de wijste, en niet omdat ik het zeg, maar om de inhoud daarvan.
Citaat:
Je zit in een dikke kringloop gevangen...
Niet in een dikke kringloop, maar in het oneindige cyclussysteem van mijn atoomtheorie.
Die geen gevangenis is, maar juist de oneindige vrijheid van de Geest.
Oud 23 juli 2015, 06:21   #330
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dieren hebben, nemen we aan, geen verstand, maar vanaf het moment dat ze geboren worden kunnen ze lopen, zijn er die volledig zelfredzaam zijn, vliegen ze duizend km zonder compas om hun weg te vinden, weten ze hoe een nest te bouwen,...
Ze leren weinig of niets en ze weten alles... wat ze moeten weten...
En jij komt hier volhouden dat zonder het verstand, zogezegd het hoogste goed, er geen geest zou zijn???
Inderdaad, want alles wat de dieren presteren berust op het denken der microwezentjes.
Citaat:
Het verstand is een afkooksel van het instinct en dikwijls zelfs enkel een deviatie en in plaats van het verstand als een uitbreiding en een vervolmaking van het instinct te zien en zo te gebruiken zijn wij het gaan ophemelen als een koning met alle desastreuze gevolgen van dien; want verder dan een kind-koning met alle verwende eigenschappen ervan is en kan dat verstand niet komen...
Als je met het verstand alleen de eenzijdigheid van de moderne wetenschap bedoelt, dan heb je gelijk, hoewel ook deze heel veel heeft gepresteerd en ook jij braaf achter je computertje zit die ook aan het verstand is te danken.
Maar met het verstand bedoel ik ook de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie.
De Geest is meer dan alleen maar het verstand, maar ook de rede, de dialectiek als de meest diepzinnige vorm van logica.
Deze doorgrond de al-eenheid van de werkelijkheid.
Citaat:
Het verstand is de jongste adaptatie van de evolutie en in plaats van het te kneden en te gebruiken als een enorm goed instrument hebben wij het als een koning op de troon gezet... Een hele despotistische koning.
Waar iedereen dan graag aan gehoorzaamt, en ondanks veel gemopper niks beters weet te verzinnen.
En dat zelfde verstand staat overigens ook open voor de emancipatie van de vrouw en de eenheid met alle volkeren op aarde en de verzoening van alle religies.
Het is echt niet zo slecht als jij wilt doen geloven.

Citaat:
Vergelijk het een beetje met de ontdekking van het vuur... Hoeveel adepten zouden door hun eigen vuurtje stoken zijn omgekomen en grote ontblusbare branden op hun geweten hebben alvorens de mensen inderdaad de techniek van het vuur onder de knie hadden en als zodanig zijn gaan gebruiken???
Als je daarmede een mogelijke wereldondergang bedoelt. dan heb je gelijk dat zoiets mogelijk is en waarschijnlijk ook wel zal gebeuren.
Daarom beveel ik mijn atoomtheorie aan om tot een veel diepere visie te komen.
Oud 23 juli 2015, 06:25   #331
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man erkennen naar zijn Geest????
De man erkennen om wille van zijn dikwijls scherpere logica, ontdaan van de scherpere kennisgevoeligheden van de vrouw; oké; maar dat heeft niets en totaal niets met scherpere wijsheid en nog minder met de Geest te maken...
En wat zijn dan wel die scherpere gevoeligheden der vrouw?
Van jou heb ik nog steeds niks bijzonders gehoord, dan veel gekanker, die de man evenzeer kan presteren en daar geen enkele moeite mee zou hebben.
Citaat:

Wat je zegt is zuivere dwaling.
Neen, het is de waarheid dat de Geest het aller hoogste is en ook het meest in staat is tot eigen kritiek, want de Geest kent zijn eigen schaduw het beste.
Oud 23 juli 2015, 06:40   #332
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is het mannelijke zelf dat moet doorstoten naar volwassenheid en moet stoppen met de calimero te spelen of als een kind de hele tijd het laken naar zich toe te trekken van 'kijk eens wat ik kan; ben ik niet goed bezig' aan de ene kant en aan de andere kant 'omdat ik dat allemaal kan, zwijg jullie en gehoorzaam...'
Dat heb je dan allemaal zelf verzonnen, maar waar dat op slaat moet ik dan maar raden.
Erg duidelijk ben je niet.
Het lijkt wat op godsdienstige orakeltaal.
Citaat:
De andere mag het mannelijke nog zoveel loven en eren of in tegendeel afbreken en verdoemen; die ingesteldheid brengt geen haar bij of breek geen haar af aan wat het mannelijke eigenlijk is; maar hijzelf moet zich daarvan bewust worden en van uit dat bewustzijn zijn verantwoordelijkheid opnemen en ernaar leven, in volle vrijheid voor iedereen.
Die verantwoordelijkheid neemt de man ook, maar wat verandert de vrouw daar nu aan?
Tot nu toe helemaal niets.
Zij trekt de broek aan en doet braaf mee, zowel in de manlijke cultuur als ook in het klagen daar over.
Citaat:
Hij moet stoppen met aan de rokken van het vrouwelijke te blijven hangen en haar voor zijn kinderlijk persoontje te blijven opeisen als liefhebbende moeder of als ondergeschikte dienstbode en/of slavin...
Ik wist niet dat de moderne vrouw nog steeds een slavin is.
Leef je wel in deze moderne tijd of klaag je nog steeds over het verleden?
En veel meer hangt de vrouw aan de broekspijpen van de man, trekt zelf een broek aan, en heeft haar eigen zelfstandigheid nog niet bewezen.
Dus het is precies andersom.
Citaat:
Als het mannelijk eindelijk zover gekomen is dan ook kan de vrouw (vooral de vrouwelijke moederfiguur) eindelijk haar zelfstandigheid en onafhankelijkheid ten volle opnemen ipv te moeten blijven dienst doen als de behoeder, beschermer en de speelbal van het onvolwassen mannelijke.
Dus de vrouw is afhankelijk van de man?

Inderdaad: uit de Geest wordt de Ziel geboren en niet andersom.
Wat wel daaruit blijkt dat de meeste kunstenaars mannen zijn.
Maar nu druppelt dat langzaam maar zeker naar beneden zodat ook de vrouw kan bewijzen dat ze ook wat kan, dan behalve moedertje en minnares te spelen.
Dat valt dan niet mee dat er ook nog iets anders zou zijn.
Oud 23 juli 2015, 07:04   #333
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God zegt hier alles, elke bijkomend woord zou een woord te veel zijn en zou alleen maar zijn boodschap verwaterd hebben.
God zegt hier hoegenaamd niks, en dat Hij IS, dat is niks bijzonders en geldt voor iedereen en alles, want ook dat IS.
Citaat:

Het ik is hier inderdaad problematisch, maar hij zegt: ik ben, die ben; hij zegt niet ik ben, die ik ben.
Dat maakt weinig verschil.
Citaat:
Dus in onze spreekwijze kunnen we moeilijk om het ik heen, maar hij stelt hier heel duidelijk dat die ik eerder er niet toe hoort anders zou hij duidelijk gezegd hebben Ik ben die Ik ben.
Het IK is veel belangrijker dan het Ben.
Het IK is de kern van het denken, het is de Geest.
Het BEN is alleen maar een lege bevestiging daarvan.
Citaat:

God heeft hier geen letter te veel gezegd, maar ook geen letter te weinig want alles draait om het ZIJN en de Geest is onderdeel van dat ZIJN.
Neen, het ZIJN is niks bijzonders en kan op alles en nog wat worden toegepast.
Terwijl pas uit de Geest van het denken alle inhoud tevoorschijn komt, niet alleen maar het ZIJN, maar alle andere begrippen van de werkelijkheid in wetenschap en filosofie en religie.
Citaat:
De hele natuur om ons heen is zuiver ZIJN, wellicht onbewust, maar daarom niet minder ZIJN.
Neen, de natuur is niet het abstracte ZIJN, maar het concretere BESTAAN, en in de dieren ook het BEWUST-ZIJN, dat meer is dan alleen maar ZIJN, in gevoelsleven en zintuiglijke waarneming.
Citaat:
Alleen bij de mens loopt het verkeerd en komt die ineens met zijn Ik af, die hem te gelijker tijd in de dualiteit stort van het ik tegenover de rest.
En de Geest zou het produkt zijn van 'ik denk'???
Een beetje een heel verwaterde Geest, niet???
Het denken is inderdaad het hoogste en komt inderdaad uit de Geest van het IK vandaan, die daar het centrum van is.
Overigens is iedereen IK, dus is het IK ook het WIJ.
Tevens is het IK als WIJ ook alles omvattend en eeuwig en oneindig, dus ook aan God gelijk.
Maar zelfs daarin, in God dus, is nog steeds het IK aanwezig.

Vandaar dat zelfs God zegt: IK ben....

En in de kerk wordt niet het ZIJN aanbeden, maar God en dat zogenaamde ZIJN dat zegt niet veel en wordt ook slechts éénmaal in de Bijbel genoemd.
Beter hadde God gezegd: Ik ben de Geest van het denken, en mijn naam is Jahweh.
En Mijn Geest wordt bewezen en geopenbaard in de filosofie en in de wetenschap en in de theologie.
Citaat:

Een naam is 'ik'-gebonden; God is niet 'ik'-gebonden want God is niets en alles tegelijker tijd..
Het IK is niet gebonden, want deze is alles omvattend, eeuwig en oneindig.
Maar ook heeft het IK een centrum in deze ene persoon die God is als aller hoogste.
Dat is dan het aspect van verschijnen en tevens van sterfelijkheid, die overigens bij de eeuwigheid hoort en tot wedergeboorte leidt.
Citaat:
En zoek het maar eens uit, maar niets is moeilijker dan jezelf alleen maar te zien als een zijnde, geen haar of geen pluim meer... of minder
Alleen maar ZIJN, dat is niet veel.
Meer is het BESTAAN en nog meer is de GEEST van het denken en begrijpen.
De waarheid is het totale systeem van begrippen, waar het ZIJN er slechts één van is en zeker niet te beste, maar op één na de laagste.
Nog lager is het NIETS.

Daar begint Hegel dan ook zijn Logica mee:

DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS.

Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !!
En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !!
"Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft.
Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben.
Kortom: het heelal is eeuwig.

De eenheid van zijn en niets is het worden.
Oud 23 juli 2015, 07:07   #334
Peche
Banneling

Standaard

En als god een zij is Harrie? Waarom linken we god aan iets mannelijk? Misschien zou het ons goed doen haar eens als vrouw te omarmen?
Oud 23 juli 2015, 07:12   #335
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, er staat altijd wel iets tegenover....
En tegenwoordig voel ik me zo over de schouders bekeken dat ik geen stap vooruit onderneem.
Dan is 'dat over de schouders bekeken' op dit ogenblik jouw gevangenis. De deur staat open, stap er gewoon uit. Kun je dat?
Oud 23 juli 2015, 07:17   #336
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De zoon van God via de onbevlekte ontvangenis is er een beetje over he?
Dit hoort dan weer bij de mythische versie wat me totaal niet interesseert .

Citaat:
yes, en uw stamboom is niet veel langer
Maar wel een stuk vollediger dan wat jij al wist. Zo zie je bv. de onderlinge familiebanden. En zoals ik reeds schreef zit verder in de tijd teveel fictie en zelfs irrelevant.
Citaat:
Er zijn er zelfs die Christus linken aan de eerste farao's van Egypte.
En dan? Er zijn er ook die beweren dat hij een aliën was. Kan ik niks mee.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 07:27   #337
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu, de ontwikkeling der moderne tijd in wetenschap en techniek, waardoor de welvaart aan vele mensen is gekomen, is toch ook en vooral aan diezelfde man te danken.
En dat de vrouwen nu zo iets anders willen, dat is nog niet gebleken.
Ze lopen braaf mee in het gelid.
Niets is gratis gekomen. Indien de welvaart die aan vele mensen is gekomen er gekomen is omdat die mensen ervoor gewerkt en gespaard hebben en ze dus ook verdiend hebben, geen probleem.
Wat als blijkt dat de welvaart die aan een deel van de wereld is gekomen hoofdzakelijk betaald wordt door de steeds verdere verarming van het andere deel van de wereld???
Zo groots zijn al die uitvindingen van die man dan ook niet meer. Vooral als je bekijkt dat zelfs nu nog, naast het zich onnoemelijk verrijken van een steeds kleiner percentage van de bevolking nu zelfs door regelrecht te speculeren op de noodzakelijke voedingsmiddelen; dat de meeste van zijn zo vooruitstrevende 'uitvindingen' nog steeds gebeuren in de wapenindustrie...

De uitvindingen op zich zijn misschien wel spectaculair, heel wat minder spectaculair is het gebruik dat onze mannelijke helft er van gemaakt heeft.

Daar kun je je alleen maar afvragen of ze werkelijk zo verblind, zo dwaas, zo onopgevoed en/of zo onvolwassen zijn dat ze regelrecht hun eigen ondergang aan het opbouwen zijn.
Buiten een laagje vernis, met de dag meer en meer af te pellen, blijkt van die mannelijke grootheid niet veel over te blijven.
Maar ja, als dat de prijs is die het mannelijke opeist om tegen de lamp te lopen en daarna misschien eindelijke zijn ogen open te doen...

Wat is dan ook hun strijdkreet??? Et après nous les mouches...

De vliegen gaan gouden tijden tegemoet...
Oud 23 juli 2015, 07:36   #338
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar iedereen dan graag aan gehoorzaamt, en ondanks veel gemopper niks beters weet te verzinnen.
En dat zelfde verstand staat overigens ook open voor de emancipatie van de vrouw en de eenheid met alle volkeren op aarde en de verzoening van alle religies.
Het is echt niet zo slecht als jij wilt doen geloven.

Als je daarmede een mogelijke wereldondergang bedoelt. dan heb je gelijk dat zoiets mogelijk is en waarschijnlijk ook wel zal gebeuren.
Daarom beveel ik mijn atoomtheorie aan om tot een veel diepere visie te komen.
Spreek je over Griekenland???
Mooi voorbeeld van wat de werkelijke mannenwereld inhoudt...

Enkele hebben zich kolosaal verrijkt en zijn weg met de centen. De bevolking wordt nu wijsgemaakt dat ze zelf voor die strategie hebben gekozen via hun verkozen leiders, alsof hen ook maar de minste strategie werd duidelijk gemaakt en alsof er ook maar het minste alternatief werd aangeboden...

Is het zo dat je de vrijheid van de anderen tegenover de almacht van de mannenwereld ziet???
En weet je wat het grootste gevaar nu is? Hewel heel die robotisering, dat zelfs indien een steeds groter deel van de mannelijke wereld de dwaling gaat inzien, de robots het vernietigende werk van die mannelijke wereld onverstoord en gewoon gaat verder zetten...
Oud 23 juli 2015, 07:43   #339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat zijn dan wel die scherpere gevoeligheden der vrouw?
Van jou heb ik nog steeds niks bijzonders gehoord, dan veel gekanker, die de man evenzeer kan presteren en daar geen enkele moeite mee zou hebben.
Neen, het is de waarheid dat de Geest het aller hoogste is en ook het meest in staat is tot eigen kritiek, want de Geest kent zijn eigen schaduw het beste.
De mannelijke geest zit gevangen in de, door zichzelf opgebouwde, mannelijke wereld...
Denk je nu echt dat dat het allerhoogste goed is dat we hebben???
De Geest kan inderdaad ook zijn eigen dwalingen inzien en het wordt meer dan de hoogste tijd dat hij dat doet en dat hij ook daarnaar gaat handelen... maar ik denk meer en meer dat hij in zijn dwaasheid zichzelf heeft vastgereden...

Wat is het hoogste goed dat we kunnen berijken hier op aarde??? Altijd meer en meer gesofistikeerde stof of inzien dan we enkel stof zijn en daarnaar leven???
Oud 23 juli 2015, 07:51   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan allemaal zelf verzonnen, maar waar dat op slaat moet ik dan maar raden.
Erg duidelijk ben je niet.
Het lijkt wat op godsdienstige orakeltaal.
Die verantwoordelijkheid neemt de man ook, maar wat verandert de vrouw daar nu aan?
Tot nu toe helemaal niets.
Zij trekt de broek aan en doet braaf mee, zowel in de manlijke cultuur als ook in het klagen daar over.
Ik wist niet dat de moderne vrouw nog steeds een slavin is.
Leef je wel in deze moderne tijd of klaag je nog steeds over het verleden?
En veel meer hangt de vrouw aan de broekspijpen van de man, trekt zelf een broek aan, en heeft haar eigen zelfstandigheid nog niet bewezen.
Dus het is precies andersom.
Dus de vrouw is afhankelijk van de man?

Inderdaad: uit de Geest wordt de Ziel geboren en niet andersom.
Wat wel daaruit blijkt dat de meeste kunstenaars mannen zijn.
Maar nu druppelt dat langzaam maar zeker naar beneden zodat ook de vrouw kan bewijzen dat ze ook wat kan, dan behalve moedertje en minnares te spelen.
Dat valt dan niet mee dat er ook nog iets anders zou zijn.
Allemaal zuivere mannenpraat...

De geëmancipeerde vrouw? Heb je het over onze moslimvriendinnen??? Heb je het over de steeds wijder en wijder verbreide derde wereldlanden waar zowel de mannen als de vrouwen niet meer weten van welk hout pijlen te maken om te overleven??? Heb je het over de 'beschaafde' westerse wereld waar het IMF en de wereldbank en andere hoog technologische, verfijnde nepindustrieën meer en meer de dans uitmaken???

Oei, voor de vrouwen druppelt de mannelijke wijsheid naar beneden en in die steeds kleinere en kleinere beschaafde, totaal kunstmatige op mannenmaat werkende wereld mogen ze nu hun vleugels uitslaan om te proberen hun mannelijke helften te overtroeven in hun mannelijkheid...

Heb je het daar over???

Inderdaad binnenkort zullen ze mogen helpen het puin te ruimen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 juli 2015 om 07:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be