![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mag ik je bijbel dan erven? Ik zal transportgoederen overmaken. En signeren he. |
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het is nog niet zover dat ik daarover echt in mijn piepzak zit. God moet er dan maar voor zorgen, ik heb mijn best gedaan. Neen, ik moet je nog teleurstellen, helaas. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Staat al wat je schreef op je website? Of zijn er nog unpublished items? |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en jij komt mij hier verwijten dat ik mij niet respectvol tegenover de figuur van Jezus of tegenover zijn leer opstel... en dat ik die leer in zijn geheel moet nemen of niet... Hewel ik werd katholiek opgevoed en ben naar een katholieke school gegaan. Ik wens mij niet uit te spreken over het al of niet bestaan van Jezus, over of een tekst wel of niet van hem komt, over wat hij werkelijk wel of niet bedoeld heeft... Ik heb mijn eigen inzichten eruit getrokken en daar ga ik voor, punt... Al de rest is bijzaak, zijn sprookjes, is bladvulling en doet er niet toe... En wat jouw opmerking betreft of het God is die de mensen al of niet uitkiest, zoals de kerk voorhoudt, hou ik mij aan de woorden van Jezus waar die zegt: Zoek en je zult vinden, klop en men zal opendoen, vraag en je zult antwoord krijgen... en ga ik er dus van uit dat indien iemand wil en oprecht de moeite doet er geen enkele God bestaat die hem zijn genade zou onthouden en dat hij dus de weg zal vinden... Voor mij vraagt Jezus niet om gehoorzaam te zijn; maar als hij iets aanraadt is het om te zoeken en dat doe ik... en inderdaad in zoverre volg ik hem... Zoals ik al eerder zei; je blijft vasthouden aan oude waanideeën en dus zoek je niet oprecht maar gehoorzaam je enkel... Het is je goed recht... |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De natuur tot voor de komst van de mens leefde in harmonie met het zijn en ook met de geest van het zijn; maar de natuur tot voor de komst van de mens was er zich niet van bewust... Met de mens komt de groei van de hersenen met het verstand als gevolg en in de lijn van wat was diende dat verstand opdat de mens zich bewust zou worden van het zijn. En daar is het door de eeuwen heen verkeerd gegaan... Het verstand dacht dat het het beter wist dan het zijn, dan God en stelde zich als opdracht de wereld te verbeteren... Het vrouwelijke leefde in eerste instantie wel in harmonie met de natuur, maar het trok het laken teveel naar zich toe en werd zelfs een bedreiging voor het mannelijke... Waar liep het verkeerd bij het vrouwelijke, dat op dat moment de overmacht had? Een gedachte; kan het zijn op het moment dat ze moeder-aarde, een aanwezigheid voor iedereen, ging verheffen tot Godin en aldus ging wegtrekken uit het midden van de mensheid naar verhevener oorden met priesteressen en andere hoogwaardigheidsbekleedsters om haar te dienen. Het mannelijke werd als beschermers van de godin en haar priesteressen uitgeroepen en wat was er gemakkelijker voor dat strijdende mannelijke dan om daarna de macht te grijpen... Een godin die van haar sokkel valt en vervangen werd door een God, daar waar ze moeder aarde nooit hadden kunnen vervangen want haar alom tegenwoordigheid was niet te vervangen. En het mannelijke heeft inderdaad, terecht op dat ogenblik de macht gegrepen en het ontginnen van de wereld, die daarvoor heilig en onaantastbaar is en was kon beginnen met de gevolgen die wij nu kennen. De slinger is veel te ver de mannelijke kant uitgezwaaid en opdat het geheel leefbaar zou kunnen blijven moet hij nu terug naar het midden, terug meer naar de vrouwelijke kant op... Maar opdat de slinger dat zou kunnen moet het mannelijke zich bewust worden van zijn tekortkomingen en moet dat mannelijke ophouden met al zijn kunnen te blijven idealiseren en verheerlijken... Vandaar mijn negatieve commentaren opdat je jezelf en het mannelijke een beetje objectiever en realistischer zou bekijken... |
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Minister
|
De kern van christen zijn is eigenlijk in het kort het kruis=vergeving . Geen rituelen, religie of uiterlijkheden of wat dan ook. Een hart en geest dat rust is gekomen.
|
|
|
#392 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#394 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij zijn de mannen altijd wel de baas geweest, al komt het matriarchaat in sommige primitieve stammen wel voor. Citaat:
Volgens jou zou het dan alleen maar uit wraak zijn. Volgens mij hebben de mannen een grote macht aan zich getrokken toen er zo'n 10.000 jaar geleden grote landbouwstaten ontstonden aan de grote rivieren en het manlijke ordende verstand noodzakelijk werd. Bij de kleine jagersstammen van voordien was dat nog niet zo noodzakelijk, maar of de vrouwen toen de baas waren, dat is nog maar de vraag. Wel functioneert de vrouwelijke liefde beter in het gezin en in de familie en de stam. De man ziet de dingen groter en is een wetenschapper en kan daarom ook grotere gemeenschappen beter besturen dan een vrouw. Citaat:
Het is gewoon een bol ijzer met steen. Citaat:
Maar de aarde vereren als een Godin, dat kan niet meer. Citaat:
Maar dat is geen rede om in de man alleen maar het negatieve te zien. Nog steeds is de man de baas en de vrouw presteert niet veel. En klagen over de wereld dat kan de man net zo goed. Citaat:
Citaat:
En het vrouwelijke heeft de slechte mannenwereld nog niet verandert, integendeel doet de vrouw gewoon daarin mee. En klagen kunnen de mannen ook wel. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De hemel der microwezentjes dus. |
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Banneling
|
Is hij gestorven voor of door onze zonden? Zelfs aan het kruis kreeg hij twijfel... En bang was hij de hele tocht.
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#398 |
|
Banneling
|
Niet slecht gezien; een hart en een geest die innerlijk tot rust gekomen zijn door de (zelf)vergeving (het kruis)...
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Banneling
|
Als je de Geest, zoals jij die ziet, niet hebt dan leef je zoals de dieren in volledige harmonie met je omgeving, maar wel onbewust.
Als je de Geest, zoals ik hem zie, niet hebt, dan adem je niet en dan leef je dus ook niet; dan ben je gewoon levensloze en/of dode materie; want alles wat leeft is doordrongen van de Geest. De Geest is leven. |
|
|
|
|
|
#400 | ||||||
|
Banneling
|
[quote=harriechristus;7751738]
Citaat:
Het verstand kwam meestal niet verder dan de problemen te verleggen. Het verstand had, indien het in samenwerking met het leven, de echte Geest had gewerkt inderdaad het werk van God kunnen verbeteren en had de natuurlijke evolutie kunnen versnellen; maar in zijn hoogmoed dacht het verstand het beter te weten en is gaan ageren tegen de natuur ipv met de natuur... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daarbij nog de beschuldiging van dat in een totaal en totaal op het mannelijke overwicht gerichte wereld zij zogezegd niet tot beter in staat zou zijn... Hetzelfde als de negers elk onderwijs onthouden en daarna minachtend vaststellen dat ze niet kunnen schrijven... Heb je nog zo van die voorbeelden om je eigen subjectiviteit in de verf te zetten... Kom van je mannelijke troon af en bekijk eindelijk de wereld met een objectieve blik... |
||||||
|
|
|