![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar is dan niet veel gekomen, want eerder zijn onze zonden nog groter geworden. Dus Hij moet het nog eens over doen. |
|
|
|
|
|
|
#402 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nochtans is de dierenwereld een harde strijd om het bestaan. Dus of de dieren werkelijk zo in harmonie zijn met hun omgeving, daar twijfel ik aan. Eerder kunnen de mensen hun omgeving veel beter aan dan de dieren. Wel is er voor de mensen een geestelijk probleem bijgekomen de wereld door de wetenschap meester te worden. Citaat:
De Ziel is leven, want ook de dieren die geen geest van het denken bezitten, die leven ook al. Wel is er nog een apart hoger leven en dat is het geestelijke leven van de mens en dat is het denken. |
||
|
|
|
|
|
#403 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat is inderdaad een heel groot probleem. Maar dat doet niets af aan de Geest als zodanig, die zich heeft geopenbaard in de filosofie, de wetenschap en mijn atoomtheorie. Citaat:
Maar volgens jou het manlijke in het vrouwelijke, maar waarom niet het vrouwelijke in het vrouwelijke? Want als ik denk aan de priesteres als heilige hoer (daar ging het toch over?) dan denk ik eerder aan de geslepenheid van de vrouw de man te verleiden. Leven we nu ook niet in zo'n tijd? Het materialisme van de wetenschap duidt daar ook al op, want mater van mater-ialisme betekent moeder. Waarbij ik ook moet denken aan Freud. Citaat:
Alleen maakt de man er iets anders van, schept het tot zijn eigen wereld, en in de verre toekomst wordt de hele aarde een ruimteschip. Citaat:
Ik zie erken daarentegen het negatieve volkomen, geen probleem. Maar ik zie ook het positieve van de man. En wanneer gaat de vrouw nu zichzelf beschuldigen? Ik heb nog niks gehoord, ze wil blijkbaar onschuldig blijven. Citaat:
Citaat:
Je leeft blijkbaar nog in de verleden tijd. Ook ben je geheel vrij en zelfs welkom mijn atoomtheorie te lezen en te bestuderen. Maar ik heb nog niks van je gehoord, dan: dat gaat boven mijn theewater. Nu, daar heb je het al dat je de manlijke geest niet kan vatten. Dat gaat je te hoog. En ik neem aan dat je Hegel ook niet kent. Geen probleem, maar dan moet je niet zo hoog van de toren blazen alsof je alles beter weet. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 juli 2015 om 12:35. |
|||||||
|
|
|
|
|
#404 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Burger
|
Citaat:
Maar er is toch nog iets meer? Bezieling! Daarom zegt men wel eens: Wat heeft die mens bezield om dit of dat te doen. Dus die bezieling kan zowel negatief als positief zijn voor de mens, omdat het een bewuste daad is. Zomaar een overdenking. |
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Minister
|
Hij was gekomen als mens , ook de enigste logische oplossing dat als er een God is Hij tot ons level moest verlaagt worden om Hem te kunnen snappen.
|
|
|
#407 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus ik heb altijd geleerd dat de Heer gekomen is om de zonden van de wereld weg te nemen... En waarom is dat blijkbaar niet gebeurd? Voor wie is dat blijkbaar niet gebeurd? En zou het kunnen zijn dat het voor andere mensen wel gebeurd is??? Is dat hier niet opnieuw een bewijs dat de kerk naast de woorden van Jezus is doorgeschoten; want als er iemand doordrongen is van de zonden en de mensen altijd en overal een zondig geweten wil aanpraten dan is het toch de kerk? |
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mensen begroeven hun kinderen levend wanneer het niet voldeed. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is alvast een zeer correcte opmerking op een cruciale vraag en één van de belangrijkste pijlers van het christendom.
De gelovige joden kennen niet zoiets als zonde en vergeving ervan. Die hebben ( hadden ) het over ' de Weg ' en ' van de Weg afdwalen '. Dit kan men ook vertalen naar ' de juiste beslissing nemen '. Als we dan lezen :' Ik ben de Weg ', wil dit zeggen : ' ik vertel je wat de juiste beslissing is '. Dit wil ik toch al even duielijk maken. Als er in de Griekse grondtekst staat ' Hij is voor onze zonden gekruisigd ' , is dit niet door een vrome jood geschreven, maar door een Helleen ( vermoedelijk van joodse afkomst ). Eerste bedenking is het woord ' voor ', terwijl ' door ' correcter is. Tweede bedenking is wie met ' onze ' bedoeld wordt. Deze teksten zijn allen in het ( Koinè- ) Grieks geschreven om door een Grieks sprekend publiek te worden voorgelezen( in de diaspora over het ganse Romeinse Rijk ). En waarom ' door ' en niet ' voor '. We hebben hier te maken met een schuldgevoel en bekentenis van Helleense afvallige joden die aan dit gebeuren een andere zinvolle betekenis wilde geven. Jezus riep op opnieuw zich strikt aan de Wet van Mozes te houden ( Torah ) omdat dit volgens de profeten de voorwaarde was om opnieuw in een vrij ' Rijk Gods' ( Palestina ) te kunnen leven, m.a.w. opnieuw godvrezende fundamentalistische jood te worden. Al de rest heulde mee met de vijand als opportunisten en zouden niet in opstand komen. De massa die Jezus bijeen heeft kunnen brengen was toen veel te klein in aantal om een succesvolle opstand te kunnen doen ( en hij wist dit, maar geloofde in steun van JHWH ). De opstand is mislukt, de leider en een deel van de leiding is terechtgesteld. DOOR aan de kant te blijven staan hadden " WIJ, de Helleense" joden schuld aan zijn dood. Hij had misschien een kans gemaakt om een slag te winnen indien deze WIJ hadden meegevochten, maar misschien niet de oorlog ( en dit zien we dan in de Joodse Oorlog ). " Onze " slaat dus niet op de latere christenen, maar op de Helleense joden. |
|
|
|
|
|
#412 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#413 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Hoeveel dieren plegen er zelfmoord??? Hoeveel dieren zijn er levensmoe??? Oh ja, de mensen zijn inderdaad niet bedreigd met uitsterven zoals zovele dieren; als je daarop doelt met dat de mensen zich beter aanpassen aan hun omgeving??? Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 juli 2015 om 21:48. |
||
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zonder leven geen geest en zonder geest geen ziel zou ik zeggen... |
|
|
|
|
|
|
#416 |
|
Banneling
|
Er wordt ons geleerd dat God de mens schiep naar zijn beeld en gelijkenis; ik geloof dat het eerder de mens is die God schiep naar zijn beeld en gelijkenis en in het beste geval mag dat beeld gezien worden als een toekomstbeeld, een ideaal beeld dat de mens voor zichzelf droomt...
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
p.s.: Als 'hetzelfde', wat het ook mag wezen, zoveel namen heeft dan moet het wel bestaan natuurlijk. Nu nog even uitzoeken welke 'aksenten' er allemaal gelegd kunnen worden. Minstens vier weten we nu. Maar wat zijn ze dan wel? Laatst gewijzigd door Piero : 25 juli 2015 om 22:36. |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Had ie anders gesproken was ie wellicht nooit zover gekomen. Nochtans was het groot genoeg geworden tot op een punt dat Rome het moest aanvaarden eb zelfs omarmde als eigen. Teller op 0. What happened? |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de enige manier om daarvan verlost te worden is het te begrijpen en te aanvaarden. En daarbij bovendien dat de mens wezenlijk goed is, in plaats van zondig in de eerste en enige plaats, wat de kerk leert en ook de bijbel. Jezus is voor ons gestorven opdat wij de heilige geest zouden leren begrijpen, waarin we één zijn met God, wat zich heeft geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. Dat is een hoger en beter standpunt. En de zin van het kwade daarbij is steeds weer dat het goede zichzelf ontwikkelt door middel van het kwaad als zijnde het probleem dat moet worden opgelost. Dat is de eindeloze geschiedenis van dood en wedergeboorte, zoals in het Jezus verhaal is geopenbaard. Het is geen eenmaligheid, maar geschiedt steeds weer opnieuw. Nu zelfs zo dat de hele wereld onder kan gaan. |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar globaal in het groot zijn we veel erger geworden omdat we de atoombom hebben uitgevonden en de hele wereld naar de knoppen kunnen helpen. Dat is dan het wetenschappelijke verstand, dat koel beredenerend tot de meest duivelse dingen in staat is. |
|
|
|
|