Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 11:31   #521
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, naaktheid moet een functie hebben. Kan mij naaktheid eigenlijk alleen voorstellen tijden de seks, douchen (en er vlak voor en na) enz.
Uw scope rond de voordelen van naaktheid zijn eerder nog wat beperkt.

Om nog een aantal voordelen te noemen : Zonlicht op de naakte huid is goed voor de vitamine D productie en voor het bioritme. Dit vermindert stress en verbetert de gemoedsrust.

En om nadelen van kleding te noemen : kleren kunnen de goede bloed(door)stroming verminderen. Denk maar aan alle rekkers, bandjes en armaturen die knepen in het vel veroorzaken. Om dan nog niet te spreken van spannende kleding die de vrije beweging verhinderen. Te spannende en warme broeken zullen de spermakwaliteit verminderen.
Natte kleding is een broeihaart van schimmels, bacteriën en pathogenen.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 11:40   #522
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht

Om nog een aantal voordelen te noemen : Zonlicht op de naakte huid is goed voor de vitamine D productie en voor het bioritme. Dit vermindert stress en verbetert de gemoedsrust.

En om nadelen van kleding te noemen : kleren kunnen de goede bloed(door)stroming verminderen. Denk maar aan alle rekkers, bandjes en armaturen die knepen in het vel veroorzaken. Om dan nog niet te spreken van spannende kleding die de vrije beweging verhinderen. Te spannende en warme broeken zullen de spermakwaliteit verminderen.
1: Er is geen wetenschappelijk onderzoek (zover ik weet) die aantoont dat men meer vitamine D opneemt als men naakt over het strand loopt (terwijl de zon schijnt, uiteraard) of in korte broek, t shirt met korte mouwen.

Wel weet ik dat als je je compleet inpakt (boerka) een negatieve werking kan hebben omtrent vitamine D opname.

2: Dit zijn allemaal kwesties die je zelf in de hand hebt. Het is immers wel zo handig om kleding aan te trekken die comfortabel zit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 12:34   #523
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1: Er is geen wetenschappelijk onderzoek (zover ik weet) die aantoont dat men meer vitamine D opneemt als men naakt over het strand loopt (terwijl de zon schijnt, uiteraard) of in korte broek, t shirt met korte mouwen.

Wel weet ik dat als je je compleet inpakt (boerka) een negatieve werking kan hebben omtrent vitamine D opname.

2: Dit zijn allemaal kwesties die je zelf in de hand hebt. Het is immers wel zo handig om kleding aan te trekken die comfortabel zit.
1. Ik ga nu echt niet achter wetenschappelijke bewijzen zoeken (trouwens een flauwe argumentatie in discussie waar men zelf geen argumenten meer heeft). Enige aanwijzing vanuit de geschiedenis van het naturisme. Het naturisme (en de principes errond) is vorige eeuw ontstaan bij mensen die omwille van huidaandoeningen een zogenaamde heliotherapie moesten volgen. Bij heliotherapie streeft men maximale naaktheid na omdat gans de huid volledig moet worden blootgesteld aan zonlicht. De medici die dat toen hebben uitgevonden hebben dit waarschijnlijk wel wetenschappelijk uitgeklaard.
De principes van het naturisme (respect voor zichzelf, respect voor elkaar, respect voor de natuur) zijn opgemaakt vanuit het gegeven dat een aantal mensen omwille van de therapie naakt met elkaar moesten samenleven, nauw in contact met de natuur (zon en water). Vanuit de medische therapie heeft zich dat toen vertaald naar een aantal verenigingen waar naaktlopers samen kwamen (weliswaar afgescheiden, om de gewone man niet te shockeren). Die eerste verenigingen, met een focus op gezondheid, zijn ondermeer de zgn. 'lichtbonden' in Nederland. Maar ook de Vlaamse naturisten verenigingen dragen namen die verwijzen naar de zon (Athena Helios ; Zonneleven). In de hedendaagse context kan de wellness cultuur (met naaktsauna's) hierbij aansluiten.

2. Dat neemt niet weg dat dit argumenten zijn die pro het naakt zijn kunnen pleiten. Vb. in sauna's, vb. bij huidaandoeningen.

En om nu een punt te maken in deze discussie.
Omdat het naaktlopen bijdraagt tot gezondheid, minder stress en een gevoel van welbevinden, toch voor een toenemend percentage in de bevolking, zou men beleidsmatig eens werk mogen maken van wat meer gelegenheden waar men naakt kan en mag recreëren. Eén openbaar naaktstrand voor gans België is wel beschamend minimalistisch.

Dringend een beleid rond naaktrecreatie gewenst.

Laatst gewijzigd door bartelx : 5 augustus 2015 om 12:59.
Oud 5 augustus 2015, 12:59   #524
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Had u in ditzelfde draadje geen opmerkingen over mijn kinderen en mijn ex geplaatst? U bent in hetzelfde bedje ziek!
Ik heb een vraag gesteld betreffende uw familie en uw financiële mogelijkheden, vermits er sprak was dat je een reis van mij ging sponsoren, maar je hebt me laten verstaan dat je daarmee niet gediend bent, en ik heb niet aangedrongen, nietwaar ?

Ik heb geen foto's gepost van monsterachtige figuren zeggende dat het naaste familieleden van u waren.
Dus geen citroenen met varkenskloten vergelijken hé madam.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 13:00   #525
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Quid : broeihaard. (tjonge toch...)
Oud 5 augustus 2015, 13:03   #526
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs dat klopt niet. In principe is alles "natuurlijk".

Je kunt enkel en alleen vaststellen dat je zonder kleren geboren wordt, maar daar moet je geen waardeoordeel aan vastklampen.
Ik hecht aan het feit naakt geboren te worden geen enkel waardeoordeel.
Ik stel het enkel vast.
Ik merk ook op dat kleding nuttig kan zijn, en dat je er niet mee geboren wordt.
Kleding is dus een kunstmatige huid, geen natuurlijke, waarmee wij ons aanpassen aan bepaalde weersomstandigheden, of om er anders uit te zien dan in onze natuurlijke, naakte toestand.
Oud 5 augustus 2015, 13:33   #527
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Ik ga nu echt niet achter wetenschappelijke bewijzen zoeken (trouwens een flauwe argumentatie in discussie waar men zelf geen argumenten meer heeft). Enige aanwijzing vanuit de geschiedenis van het naturisme. Het naturisme (en de principes errond) is vorige eeuw ontstaan bij mensen die omwille van huidaandoeningen een zogenaamde heliotherapie moesten volgen. Bij heliotherapie streeft men maximale naaktheid na omdat gans de huid volledig moet worden blootgesteld aan zonlicht. De medici die dat toen hebben uitgevonden hebben dit waarschijnlijk wel wetenschappelijk uitgeklaard.
De principes van het naturisme (respect voor zichzelf, respect voor elkaar, respect voor de natuur) zijn opgemaakt vanuit het gegeven dat een aantal mensen omwille van de therapie naakt met elkaar moesten samenleven, nauw in contact met de natuur (zon en water). Vanuit de medische therapie heeft zich dat toen vertaald naar een aantal verenigingen waar naaktlopers samen kwamen (weliswaar afgescheiden, om de gewone man niet te shockeren). Die eerste verenigingen, met een focus op gezondheid, zijn ondermeer de zgn. 'lichtbonden' in Nederland. Maar ook de Vlaamse naturisten verenigingen dragen namen die verwijzen naar de zon (Athena Helios ; Zonneleven). In de hedendaagse context kan de wellness cultuur (met naaktsauna's) hierbij aansluiten.

2. Dat neemt niet weg dat dit argumenten zijn die pro het naakt zijn kunnen pleiten. Vb. in sauna's, vb. bij huidaandoeningen.

Omdat het naaktlopen bijdraagt tot gezondheid, minder stress en een gevoel van welbevinden, toch voor een toenemend percentage in de bevolking, zou men beleidsmatig eens werk mogen maken van wat meer gelegenheden waar men naakt kan en mag recreëren. Eén openbaar naaktstrand voor gans België is wel beschamend minimalistisch.

Waarvoor wil je argumenten zien? ik zeg gewoon dat ik mij persoon alleen naakt zie in situaties zoals: het hebben van seks, douchen (en er vlak voor en na) enz.

Ik houd hier niet een pleidooi over het verbieden van naturisme (dan zou de vraag naar valide argumentatie evident zijn).
Oud 5 augustus 2015, 13:36   #528
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik hecht aan het feit naakt geboren te worden geen enkel waardeoordeel.
Ik stel het enkel vast.
Ik merk ook op dat kleding nuttig kan zijn, en dat je er niet mee geboren wordt.
Kleding is dus een kunstmatige huid, geen natuurlijke, waarmee wij ons aanpassen aan bepaalde weersomstandigheden, of om er anders uit te zien dan in onze natuurlijke, naakte toestand.
Nee, je stelde dat naaktheid normaal was - omdat je naakt geboren wordt.

Dat is wel degelijk een waardeoordeel.
Oud 5 augustus 2015, 14:54   #529
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkbaar dus wél nuttig,dat naaktlopen, in tegenstelling tot wat onze vriend Nietzsche beweert.
Oud 5 augustus 2015, 14:58   #530
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals men zou kunnen zeggen dat een aap met een smoking aan abnormaal is.
Gooi uw trouwfoto's eindelijk weg.
Je wordt alleen maar triestig telkens je er naar kijkt.
Oud 5 augustus 2015, 15:01   #531
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je stelde dat naaktheid normaal was - omdat je naakt geboren wordt.

Dat is wel degelijk een waardeoordeel.
Het is een FEIT dat wij naakt geboren worden. En vermits alle dieren naakt geboren worden, is dit heel normaal.
Ik hecht daar geen waardeoordeel aan vast, ik constateer het gewoon.
Snap je ?
Al de rest is een verbale schermutseling. Als je al ZO moet kronkelen om te proberen uw gelijk te halen....
Stop er dan maar mee, voor je je ( al te ) belachelijk maakt...
Oud 5 augustus 2015, 15:03   #532
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gooi uw trouwfoto's eindelijk weg.
Je wordt alleen maar triestig telkens je er naar kijkt.
spuit elf geeft ook water.
Verder nog iets on-topic te zeggen, of kom je hier enkel trollen ?
Oud 5 augustus 2015, 15:07   #533
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
2

mij is het ook opgevallen dat daar zelden fotomodellen en adonissen rondlopen .....
wat had je dan verwacht ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:13   #534
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
2

mij is het ook opgevallen dat daar zelden fotomodellen en adonissen rondlopen .....
Hoe weet je dat als je er nooit geweest bent, op die naaktstranden ? Of ben je er zo ééntje die op afstand gaat liggen gluren met een verrekijker in één hand, en de andere hand in je onderbroek ?
Oud 5 augustus 2015, 15:30   #535
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet je dat als je er nooit geweest bent, op die naaktstranden ? Of ben je er zo ééntje die op afstand gaat liggen gluren met een verrekijker in één hand, en de andere hand in je onderbroek ?
Ze spreekt vanuit haar rijke internet-levenswijsheid.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:33   #536
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ze spreekt vanuit haar rijke internet-levenswijsheid.
Iemand heeft mij verteld dat jij een dubbelnick van bembem bent ? Is het daarom dat je in haar plaats antwoord geeft ?
Oud 5 augustus 2015, 15:34   #537
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Bembem. Ben je met pa en ma eens mee geweest naar een naturistenkamping ?
Ik begrijp je wel. Voor pubers valt er niet veel te beleven, behalve als er wifi is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 15:37   #538
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand heeft mij verteld dat jij een dubbelnick van bembem bent ? Is het daarom dat je in haar plaats antwoord geeft ?
Er wordt hier zoveel geschreven. Ook dat gij een alcoholicus zijt. Is dat ook waar dan?
Oud 5 augustus 2015, 15:40   #539
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Er wordt hier zoveel geschreven. Ook dat gij een alcoholicus zijt. Is dat ook waar dan?
Alcoholicus weet ik niet . Dronkaard zeker en vast. Waarom ? Wat gaat jou dat aan, en vooral, wat heeft het met naturisten te maken ?
Oud 5 augustus 2015, 15:41   #540
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Alcoholicus weet ik niet . Dronkaard zeker en vast. Waarom ? Wat gaat jou dat aan, en vooral, wat heeft het met naturisten te maken ?
Alcohol drinken -> zat worden -> kleren uitdoen -> mensen shockeren -> p.v. -> schaamte -> repeat from begin
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be