![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal gemene dictaturen? Om even voorbij uw domme clichés te gaan: een analyse van Koen Raes. http://www.cie.ugent.be/CIE/raes1.htm Laatst gewijzigd door dalibor : 13 augustus 2015 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het persoonlijk nogal onzinnig. Dierenleed is geen exacte wetenschap he. Alles wat we weten daarover stemt voort uit een Eigen interpretatie van hoe wij denken dat een dier bepaalde zaken zou ervaren. Maar dat is niet echt wetenschappelijk he. Dat komt meer voort uit de humane 'wetenschappen'. Het is allemaal om voor onszelf te verantwoorden dat het allemaal OK is om dieren te kweken in kleine kotjes gewoon om ze dan te slachten en op te eten. Zoals ik al zei. Moest het echt uit dierenliefde zijn, dan werd je vegetariër. Pure zelfvergoeilijking dus. Maar dan geochestreerd.
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je de kop van een kip eraf snijdt dan begint die wild te fladderen. Wij niet. Hebben die dezelfde pijn-ervaring als mensen? Dat kan zelfs niet aangetoond worden vermits niemand ooit een kip is geweest. Dat is wat ik probeer te zeggen. Wij projecteren onze Eigen ervaring van iets en projecteren die op dieren. Dat noemen we dan wetenschappelijk. Quatsch...
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij projecteren daarvoor onze Eigen beleving op dieren he.
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.worldjewishcongress.org/e...sher-slaughter It will have little practical consequences for Jewish life in Denmark since for the past ten years all kosher meat sold in Denmark has been imported from abroad. En verder: Under European Union legislation, the import of kosher or halal meat cannot be banned if it is performed in accordance with the regulations in place in the EU country where the animal is slaughtered. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er vele "woenstijnbewoners" de Verlichting nog niet zien passeren hebben, soit.
Maar de Joden ! Geloven die nu echt nog zo letterlijk dat oude voorschrift, dat ze na hun dood profijt gaan hebben aan het feit dat ze bij leven alleen maar vlees gegeten hebben van dieren die levend leegbloedden ? Hoe dan ook, de cultuur is inmiddels in Vlaanderen zo geëvolueerd, dat de mensen zo'n dierenleed niet langer aanvaarden. Het moet dus wet worden, dat verbod op onverdoofd slachten. Zonder uitzonderingen. Zowel Joden als Moslims moeten maar eens doorbijten. Of verhuizen. Wij doen dat ook, als wij om welke reden dan ook, tijdelijk of definitief verblijven in een land met een andere cultuur. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat verdoofd slachten is onzin en dient enkel ter zelfvergoeilijking. Zeg nu zelf, je voelt je toch moreel superieur aan mij omdat je voor de dieren opkomt, niet? Maar straks ga je wel genieten van een steak waarvoor een koe geslacht is. En of dat nu verdoofd was of onverdoofd, dat was geen aangename ervaring. Stop toch gewoon met vlees eten als je er oprecht mee in zit.
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, ik kan ook dwaze vergelijkingen maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 13 augustus 2015 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vermoeden: - Uit een bizarre vorm van godsdienstbeleving waarbij men allerlei gewoonten van lang geleden tot gebod verheft. - uit winstbejag (want je kan zelf een handel in religieus goed bevonden voedingswaren opzetten) - sommigen vinden het wellicht ook wel iets hebben om een beest op die manier om te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij niet. Het lijkt me hooguit een gewoonte die tot de vormelijke randverschijnselen van een religie behoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt in een vorige post zelfs letterlijk die vergelijking zelf gemaakt naar mijn ervaring bij een (onverdoofde) operatie. Maar die houdt helemaal geen steek. Dat probeerde ik dan ook aan te tonen. Maar je gaat ook niet in op mijn verder betoog. Dat ook verdoofd slachten waarschijnlijk een verschrikkelijke ervaring is. En dat je daarom hypocriet bent als je als vleeseter die rituelen barbaars noemt.
![]() |