Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2015, 12:28   #161
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Welke fundamentele principes? Dat dieren verdoofd moeten geslacht worden?

Dat is weer zo een idiote uitvinding. Slachten is slachten he. Goed doet dat niet. Sraks gaan ze nog eisen voor volledige narcose ofzo...
De parlementen van Denemarken, Zwitserland, Noorwegen, Ijsland en Zweden zijn al zover.

Allemaal gemene dictaturen?

Om even voorbij uw domme clichés te gaan: een analyse van Koen Raes.

http://www.cie.ugent.be/CIE/raes1.htm

Laatst gewijzigd door dalibor : 13 augustus 2015 om 12:34.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 12:38   #162
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De parlementen van Denemarken, Zwitserland, Noorwegen, Ijsland en Zweden zijn al zover.

Allemaal gemene dictaturen?
Dat zeg ik toch niet. Als daar een draagvlak voor is dan is dat legitiem he. Ik blijf een democraat.

Maar ik vind het persoonlijk nogal onzinnig.

Dierenleed is geen exacte wetenschap he. Alles wat we weten daarover stemt voort uit een Eigen interpretatie van hoe wij denken dat een dier bepaalde zaken zou ervaren. Maar dat is niet echt wetenschappelijk he. Dat komt meer voort uit de humane 'wetenschappen'.

Het is allemaal om voor onszelf te verantwoorden dat het allemaal OK is om dieren te kweken in kleine kotjes gewoon om ze dan te slachten en op te eten. Zoals ik al zei. Moest het echt uit dierenliefde zijn, dan werd je vegetariër. Pure zelfvergoeilijking dus. Maar dan geochestreerd.
Oud 13 augustus 2015, 12:43   #163
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch niet. Als daar een draagvlak voor is dan is dat legitiem he. Ik blijf een democraat.

Dierenleed is geen exacte wetenschap he. Alles wat we weten daarover stemt voort uit een Eigen interpretatie van hoe wij denken dat een dier bepaalde zaken zou ervaren. Maar dat is niet echt wetenschappelijk he. Dat komt meer voort uit de humane 'wetenschappen'.

Het is allemaal om voor onszelf te verantwoorden dat het allemaal OK is om dieren te kweken in kleine kotjes gewoon om ze dan te slachten en op te eten. Zoals ik al zei. Moest het echt uit dierenliefde zijn, dan werd je vegetariër. Pure zelfvergoeilijking dus. Maar dan geochestreerd.
als je die verdoving maar onzinnig vindt, vraag dan bij je eerstvolgende heelkundige ingreep ook maar aan de chirurg om je levend open te snijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 12:51   #164
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als je die verdoving maar onzinnig vindt, vraag dan bij je eerstvolgende heelkundige ingreep ook maar aan de chirurg om je levend open te snijden.
En hoe weet jij dat een kip dat op dezelfde manier ervaart als wij?

Als je de kop van een kip eraf snijdt dan begint die wild te fladderen. Wij niet. Hebben die dezelfde pijn-ervaring als mensen? Dat kan zelfs niet aangetoond worden vermits niemand ooit een kip is geweest.

Dat is wat ik probeer te zeggen. Wij projecteren onze Eigen ervaring van iets en projecteren die op dieren. Dat noemen we dan wetenschappelijk. Quatsch...
Oud 13 augustus 2015, 12:53   #165
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die kleine kotjes (legbatterijen) heeft men al verboden. Terecht trouwens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 12:56   #166
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe weet jij dat een kip dat op dezelfde manier ervaart als wij?

Als je de kop van een kip eraf snijdt dan begint die wild te fladderen. Wij niet. Hebben die dezelfde pijn-ervaring als mensen? Dat kan zelfs niet aangetoond worden vermits niemand ooit een kip is geweest.

Dat is wat ik probeer te zeggen. Wij projecteren onze Eigen ervaring van iets en projecteren die op dieren. Dat noemen we dan wetenschappelijk. Quatsch...
ik zal maar veronderstellen dat je last hebt van de warmte, om zulke groteske bullshit neer te pennen.

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 12:59   #167
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die kleine kotjes (legbatterijen) heeft men al verboden. Terecht trouwens.
OK, maar zijn die grotere kotjes wel groot genoeg? Hoe kan je zoiets aantonen?

Wij projecteren daarvoor onze Eigen beleving op dieren he.
Oud 13 augustus 2015, 13:00   #168
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bron? Of krijgen we weer zoiets als "ik heb het van iemand gehoord"?
In Denemarken wordt inderdaad nog steeds koosjer voedsel geïmporteerd:

http://www.worldjewishcongress.org/e...sher-slaughter

It will have little practical consequences for Jewish life in Denmark since for the past ten years all kosher meat sold in Denmark has been imported from abroad.

En verder:

Under European Union legislation, the import of kosher or halal meat cannot be banned if it is performed in accordance with the regulations in place in the EU country where the animal is slaughtered.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 13:02   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat er vele "woenstijnbewoners" de Verlichting nog niet zien passeren hebben, soit.

Maar de Joden !
Geloven die nu echt nog zo letterlijk dat oude voorschrift, dat ze na hun dood profijt gaan hebben aan het feit dat ze bij leven alleen maar vlees gegeten hebben van dieren die levend leegbloedden ?

Hoe dan ook, de cultuur is inmiddels in Vlaanderen zo geëvolueerd, dat de mensen zo'n dierenleed niet langer aanvaarden.
Het moet dus wet worden, dat verbod op onverdoofd slachten. Zonder uitzonderingen.

Zowel Joden als Moslims moeten maar eens doorbijten. Of verhuizen.

Wij doen dat ook, als wij om welke reden dan ook, tijdelijk of definitief verblijven in een land met een andere cultuur.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 13:03   #170
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik zal maar veronderstellen dat je last hebt van de warmte, om zulke groteske bullshit neer te pennen.
Het is geen groteske bullshit. Mijn uitgangspunt blijft: ook verdoofd slachten is waarschijnlijk geen aangename ervaring. Wil je daar iets aan doen doen wordt je vegetarisch.

Dat verdoofd slachten is onzin en dient enkel ter zelfvergoeilijking.

Zeg nu zelf, je voelt je toch moreel superieur aan mij omdat je voor de dieren opkomt, niet? Maar straks ga je wel genieten van een steak waarvoor een koe geslacht is. En of dat nu verdoofd was of onverdoofd, dat was geen aangename ervaring.

Stop toch gewoon met vlees eten als je er oprecht mee in zit.
Oud 13 augustus 2015, 13:07   #171
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Joden mogen, net als de islamieten, hun barbaarse tradities in hun heimat gaan beleven, hier is onverdoofd slachten niet binnen het kader van de wet.
Is er dan momenteel een wet die het verbiedt? Er is niet meer dan een voornemen van een minister die daar binnen zijn regering geen steun voor krijgt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik stel voor dat iedereen die onverdoofd wil slachten verplicht een verklaring ondertekent dat hij/zij zich er meteen ook toe verbindt voortaan nooit nog verdoving en/of anesthesie te krijgen bij gelijk welke (tand)geneeskundige ingreep.

wrede achterlijke uilen.
Ik stel voor dat iedereen die een schaap scheert voor de wol, ook zijn eigen lichaamshaar afscheert.

Ja, ik kan ook dwaze vergelijkingen maken.
Oud 13 augustus 2015, 13:10   #172
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vanuit geleerde hoek:

Citaat:
“Dierenwelzijn is geen wetenschappelijk concept,” schrijft de Utrechtse hoogleraar Dierwelzijn en proefdierkunde Frauke Ohl dan ook. “De biologische feiten rond dieren worden door de bril van menselijke waarden en normen gefilterd. Dierenwelzijn is de weerslag van een maatschappelijk waardesysteem waarmee mensen uiting geven aan hun zorg over hoe er met dieren wordt omgegaan.”
Oud 13 augustus 2015, 13:11   #173
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je krijgt Joden en Islamieten uit hun barbaarse landen, maar het barbarisme niet uit Joden en Islamieten.....
Voltrekken zij deze rituelen dan uit wreedheid?
Oud 13 augustus 2015, 13:12   #174
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen groteske bullshit. Mijn uitgangspunt blijft: ook verdoofd slachten is waarschijnlijk geen aangename ervaring. Wil je daar iets aan doen doen wordt je vegetarisch.

Dat verdoofd slachten is onzin en dient enkel ter zelfvergoeilijking.

Zeg nu zelf, je voelt je toch moreel superieur aan mij omdat je voor de dieren opkomt, niet? Maar straks ga je wel genieten van een steak waarvoor een koe geslacht is. En of dat nu verdoofd was of onverdoofd, dat was geen aangename ervaring.

Stop toch gewoon met vlees eten als je er oprecht mee in zit.
toch wel, iemand die beweert dat er geen verschil is tussen levend (bij volle bewustzijn) slachten en verdoofd, is aan het raaskallen.

Citaat:
Oud 13 augustus 2015, 13:14   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat er vele "woenstijnbewoners" de Verlichting nog niet zien passeren hebben, soit.

Maar de Joden !
Geloven die nu echt nog zo letterlijk dat oude voorschrift, dat ze na hun dood profijt gaan hebben aan het feit dat ze bij leven alleen maar vlees gegeten hebben van dieren die levend leegbloedden ?

Hoe dan ook, de cultuur is inmiddels in Vlaanderen zo geëvolueerd, dat de mensen zo'n dierenleed niet langer aanvaarden.
Het moet dus wet worden, dat verbod op onverdoofd slachten. Zonder uitzonderingen.

Zowel Joden als Moslims moeten maar eens doorbijten. Of verhuizen.

Wij doen dat ook, als wij om welke reden dan ook, tijdelijk of definitief verblijven in een land met een andere cultuur.

.
De enig mogelijke juiste conclusie !!!!!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 augustus 2015 om 13:21.
Oud 13 augustus 2015, 13:18   #176
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Voltrekken zij deze rituelen dan uit wreedheid?
Goede vraag. Waarom doen ze dat?

Mijn vermoeden:

- Uit een bizarre vorm van godsdienstbeleving waarbij men allerlei gewoonten van lang geleden tot gebod verheft.
- uit winstbejag (want je kan zelf een handel in religieus goed bevonden voedingswaren opzetten)
- sommigen vinden het wellicht ook wel iets hebben om een beest op die manier om te brengen.
Oud 13 augustus 2015, 13:19   #177
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Dierenleed en anti-Westerse "rituelen" horen hier NIET thuis!!
Ja, ze doen dat natuurlijk al duizenden jaren uit anti-westerse sentimenten...
Oud 13 augustus 2015, 13:22   #178
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik vraag mij af wie daar in godsnaam iets kan tegen hebben, behalve Joden en moslims.
Ik twijfel.
Oud 13 augustus 2015, 13:23   #179
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ja, ze doen dat natuurlijk al duizenden jaren uit anti-westerse sentimenten...
Laat me de vraag omkeren. Religie gaat erom die diepste zin vanons bestaan te doorgronden, enom een leven te leiden dat aan die inzichten beantwoordt. Is een zeer specifieke slachtmethode uit vervlogen tijden volgens u iets dat tot de beschermenswaardige kern van een religie behoort?

Volgens mij niet. Het lijkt me hooguit een gewoonte die tot de vormelijke randverschijnselen van een religie behoort.
Oud 13 augustus 2015, 13:31   #180
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
toch wel, iemand die beweert dat er geen verschil is tussen levend (bij volle bewustzijn) slachten en verdoofd, is aan het raaskallen.
Ik heb nooit beweerd dat er geen verschil is. Ik zeg dat het verschil niet gekwantificeerd kan worden omdat het gaat om een projectie van onze ervaring daarvan. Is de verdoving zelf (electrocutie) misschien niet nog pijnlijker als de pijn van de hals over te snijden?

Je hebt in een vorige post zelfs letterlijk die vergelijking zelf gemaakt naar mijn ervaring bij een (onverdoofde) operatie. Maar die houdt helemaal geen steek. Dat probeerde ik dan ook aan te tonen.

Maar je gaat ook niet in op mijn verder betoog. Dat ook verdoofd slachten waarschijnlijk een verschrikkelijke ervaring is. En dat je daarom hypocriet bent als je als vleeseter die rituelen barbaars noemt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be