![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is gewoon jouw hoogst persoonlijke overtuiging, en zeker niet meer.
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge toont alleen aan dat de manier van verdoven niet perfect is en voor verbetering vatbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er vanuit gaande dat de snede in de meeste gevallen goed gebeurd (daar heb ik geen cijfers over), vind ik het zinloos om daar verder over te discussiëren. Zoek eerst eens een pijnloze vorm van verdoving die altijd werkt en dan heeft de discussie zin. Maar op dit moment zijn we gewoon ons geweten aan het sussen.
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog aantonen dat de discusie hypocriet is, want dat is ze niet. De kans dat het dier slecht verdoofd is EN er slecht gesneden wordt is nu eenmaal kleiner dan alleen slecht snijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want je vergeet in het laatste wat je hier zegt dat je elk beest opzettelijk pijn gaat doen omdat er een kans bestaat dat ze achteraf (waarschijnlijk meer - maar ook dat is niet aangetoond) pijn gaat lijden. Dus je moet kiezen tussen elk beest een beetje pijn doen of sommige beesten veel pijn doen. Hoe kan je daar nu een deftige kwantificatie aanhangen om dan een waardeoordeel te vellen? En gaat de verdoving van de electroshock lang genoeg werken om ook bij een slechte snede alle pijn te verlichten? Ik denk het ook niet. Dan moet je dat ook weer in de berekening zetten.
![]() |
![]() |
#226 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Staatssecretaris
|
![]() Verdoofd slachten = OK. Maar dan is als ze een operatie moeten ondergaan ook onverdoofd. Zij voelen misschien ook geen pijn? Wat een bende imbecielen zijn het toch, logisch dat ze nergens nog welkom zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als men niet wil of doet ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een dier de keel oversnijden omdat het zou moeten van een ingebeeld opperwezen, is dat niet aberrant? Hebt u dan een passend bijvoeglijk naamwoord?
Citaat:
Citaat:
Maar identiteit is een illusie. Die stierengevechten zijn flauwe kul. Ik heb er niets tegen dat ze die stieren wat lichaamsbeweging willen geven, maar ze doodsteken is achterlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bevestigt mijn eerdere opmerking... 99,99% van onze bezwaren tegen onverdoofd slachten schuilen louter in het feit dat de toeschouwer dat als wreed ervaart. Maar kom... je hebt gelijk hoor In feite heb ik in die post speciaal wat overdreven al is het maar omdat zo'n perfecte slachting zo goed als nooit voorkomt. En in het beste geval spreekt men bv over ruim 20 seconden ( ![]() Dat zegt natuurlijk maar bitter weinig over effectieve pijn net gelijk een 'hevig te keer gaan' nietszeggend is. Objectief gezien kan men alleen stellen dat het twee minuten te lang zijn als het beter kan. De vraag stelt zich dan ook waarom bv men bij pluimvee ed of in andere situaties zich daar helemaal geen probleem over maakt ( daar duurt het vaak nog vele langer ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja ... het mag nu eenmaal niet en bij mijn weten is men ook niet van plan een uitzondering ten behoeve van godsdienstvrijheid toe te staan. Citaat:
( btw ik zeg niet dat jij dat doet hé) De jacht is daar bv een uitstekend voorbeeld voor... daar gooit men met drogredenen van natuurbehoud dat het niet schoon is, argumenten gelijk voedselvoorziening en dit overgoten met een nostalgisch romantisch beeld van de mens als traditioneel jager |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
( 't Zou niet verwonderlijk zijn na 25 jaar het issue éénmaal jaarlijks aan te snijden om moslims wat te bashen ) ...maar zouden we dan geen referendum houden ? Citaat:
We zijn er zelf niet eens uit, noch is er sprake van enig consequent beleid richting dierenleed te beperken...maar de joden en moslims moeten al wel heiliger zijn dan de paus ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is nog een kleine nuance. Stierenvechten is in Spanje een EIGEN traditie en geen geïmporteerde zoals het "schaapje kelen" hier. Hier gaat het over een geïmporteerde barbaars-islamitische traditie die met Belgisch cultureel erfgoed NIETS te zien heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die nog vasthouden aan sommige tradities op zo'n letterlijke manier, begrijp ik niet. Vb. voor de besnijdenis van jongetjes, zijn er blijkbaar al velen overgegaan tot een symbolische daad van doen alsof ze een sneetje geven in hun pietje. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lachen uit onwetendheid is altijd schrijnend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een volwassen persoon zo'n ding wil hebben/laten doen, geen probleem. Een minderjarige, da's een ander verhaal.
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stam uit een milieu en een tijd dat er nog thuis werd geslacht. Heel veel mensen deden dat bij ons in het dorp, ook al waren ze geen landbouwer. Niemand zou er aan gedacht hebben een varken of een rund onverdoofd de keel over te snijden. Gegarandeerd een hoop ellende. Daarom werd het dier vakkundig met een tik verdoofd. Dan kwam het mes boven. En zo kon je bijvoorbeeld gecontroleerd het bloed opvangen voor bloedworst bijvoorbeeld. Je moet dat maar eens proberen bij een dier dat rond zich heen spartelt wanneer het onverdoofd het mes in het lichaam voelt gaan... |
|
![]() |
![]() |