Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2015, 13:28   #2161
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dergelijke berekeningen zijn altijd aardsgevaarlijk, de kleur is van de wagen is immers van intens belang.
Dergelijke berekeningen zijn aardsgevaarlijk omdat ze uitgaan van de stelling dat een bedrijfswagen=gratis met ene wagen rondrijden zonder enige compensatie van de werknemer met daarenboven een tankkaart.

In het geval van een bedrijfswagen moet men bij sommige bedrijven de leaseprijs voor die wagen aan brutoloon inleveren.
In die prijs is een bepaald aantal kilometers vooropgesteld. Ga je daarover wordt de leaseprijs hoger en moet je dus loon inleveren.
Tankkaarten (als je die al krijgt) zijn dikwijls beperkt tot een bepaald bedrag, of tot één land.

vb van een wagen afgeschreven op 4 jaar, 30.000km aan rond 400 euro http://directlease.be/DLBe/nl/lease/...s=95&back=true

Laatst gewijzigd door pajoske : 18 augustus 2015 om 13:30.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:44   #2162
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dergelijke berekeningen zijn aardsgevaarlijk omdat ze uitgaan van de stelling dat een bedrijfswagen=gratis met ene wagen rondrijden zonder enige compensatie van de werknemer met daarenboven een tankkaart. In het geval van een bedrijfswagen moet men bij sommige bedrijven de leaseprijs voor die wagen aan brutoloon inleveren.
In die prijs is een bepaald aantal kilometers vooropgesteld. Ga je daarover wordt de leaseprijs hoger en moet je dus loon inleveren. Tankkaarten (als je die al krijgt) zijn dikwijls beperkt tot een bepaald bedrag, of tot één land. vb van een wagen afgeschreven op 4 jaar, 30.000km aan rond 400 euro http://directlease.be/DLBe/nl/lease/...s=95&back=true
Dat is allemaal zo, een correcte prijsvergelijking kan je niet maken op een bierviltje, neem hierbij nog de subjectieve elementen en het is helemaal om zeep. En als je controle krijgt dan mag je netjes aantonen of je wel voldoende privé kilometers hebt aangegeven in verhouding tot het bruto aangerekende bedrag en diens meer. Zo ken ik nog iemand die plots 400.000 BEF mocht ophoesten omdat hij daar geen rekening mee gehouden had, de fiscus rekent dat keurig uit. Maar hier - dacht ik - gaat het om besparingen en efficiëntie bij de overheid, er is nog heel veel werk.

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2015 om 13:45.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:48   #2163
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zeveraar.....ge weet het zelf niet Van die 400 euro dan wel ?

Die berekening gaat heel goed op opdat ik vergelijk wat het aan hetzelfde aan uw broer kost en aan iemand anders.Trouwens ik ken heel veel mensen die iedere 4 jaar een nieuwe auto kopen.

Uw berekening gaat niet op opdat je niet hetzelfde met hetzelfde wil vergelijken
Maar als het volgens jou dan toch niet opgaat....
Vraag dan eens aan uw broer of hij de toyota Starlet uit 1976 die op mijnen hof staat ook goed genoeg is voor hem.

Je werkgever kan je een villa met zwembad ter beschikkingstellen maar dan ga jij zeggen pfff ik kan ook voor 100 euro per maand in een caravan wonen....t'ja zo heb je altijd gelijk he.
Welk reëel voordeel is het ?
De wagen is niet van u hé.
Je bezin vergroot niet.
Wat je echt uitspaart is dat je nu zelf geen wagen moet kopen die je anders zo ongeveer om de 1O jaar zou vervangen.
En dan nog .
Misschien zou je er telkens eentje kopen die al een paar jaar oud is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:50   #2164
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wel nee. Het gaat over de kostprijs in het algemeen. En in de veronderstelling dat de lonen van Belgische en Nederlandse leerkrachten wel min of meer egaal zullen lopen, is deze ongeveer evenredig met het aantal leerkrachten per leerling.
Is je veronderstelling juist?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:52   #2165
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel om eerlijk te zijn, ik weet het zelf niet precies.
Maar de berekening gaan in ieder geval niet op om de eenvoudige reden dat je privé nooit om de 4 jaar zou vervangen en omdat je waarschijnlijk een minder dure wagen zou aanschaffen. Je mag met een mooie , nieuwe en dure wagen rijden, akkoord. Wat is dat u waard ?
Als we leaseplan als referentie nemen, gewoon intikken en je weet hoeveel een wagen moet kosten. Privé mag je de BTW zelf ophoesten, niet vergeten.

https://www.leaseplandirect.nl/

Het is als een potje sex, veel variaties mogelijk en de prijs kan serieus verschillen naargelang gewest, kleur, noodzaak en andere crises.

Laatst gewijzigd door tandem : 18 augustus 2015 om 13:53.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:56   #2166
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk reëel voordeel is het ?
De wagen is niet van u hé.
Je bezin vergroot niet.
Wat je echt uitspaart is dat je nu zelf geen wagen moet kopen die je anders zo ongeveer om de 1O jaar zou vervangen.
En dan nog .
Misschien zou je er telkens eentje kopen die al een paar jaar oud is.
Jawel je bezit vergroot want als ik hetzelfde wil als mijn buurman (nieuwe A4 voor 4 jaar) dan kost mij dat 1000 euro per maand.
En zoals ik al zei het geld dat je broer niet in zijn auto kan steken kan hij voor iets anders gebruiken ..hij kan het evntueel beleggen en of voor iets anders gebruiken
Waarom zou die auto van mij moeten zijn ? Wat is daar dan nu weer het voordeel van ? Of mag iedereen met uw broer zijn auto rijden dan ?
En ik weet ook wel dat je alles zo duur en goedkoop maakt dan dat jezelf wil maar dan is het wel appels en peren vergelijken.
Je kan een autootje kopen van 10000 euro en daar 15 jaar mee rijden maar dat is niet hetzelfde....
Iemand die in een flat op het kiel woont die woont ook...en iemand met een horloge van 5 euro kan evengoed het uur lezen dan iemand met een rolex van 6000 euro.
En het kan zijn dat het je niet interesseert om met een mooie auto te rijden..(mij ook trouwens niet meer) maar dat doet niets terzake aan de berekening.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 14:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 14:01   #2167
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel je bezit vergroot want als ik hetzelfde wil als mijn buurman (nieuwe A4 voor 4 jaar) dan kost mij dat 1000 euro per maand.
En zoals ik al zei het geld dat je broer niet in zijn auto kan steken kan hij voor iets anders gebruiken ..hij kan het evntueel beleggen.
Waarom zou die auto van mij moeten zijn ? Wat is daar dan nu weer het voordeel van ? Of mag iedereen met uw broer zijn auto rijden dan ?
En ik weet ook wel dat je alles zo duur en goedkoop maakt dan dat jezelf wil maar dan is het wel appels en peren vergelijken.
Je kan een autootje kopen van 10000 euro en daar 15 jaar mee rijden maar dat is niet hetzelfde....
Iemand die in een flat op het kiel woont die woont ook...en iemand met een horloge van 5 euro kan evengoed het uur lezen dan iemand met een rolex van 6000 euro.
En het kan zijn dat het je niet interesseert om met een mooie auto te rijden..(mij ook trouwens niet meer) maar dat doet niets terzake aan de berekening.
Een autofreak ervaart dat misschien als een groot voordeel, maar iemand die niets om auto's geeft ?
Stel je werkgever geeft je elk maand 1OO watermeloenen. Je mag ze opeten maar niet uitdelen.
Maar je lust geen watermeloenen.
Welk voordeel heb je dan ?
Oud 18 augustus 2015, 14:30   #2168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een autofreak ervaart dat misschien als een groot voordeel, maar iemand die niets om auto's geeft ?
Stel je werkgever geeft je elk maand 1OO watermeloenen. Je mag ze opeten maar niet uitdelen.
Maar je lust geen watermeloenen.
Nog beter...want als je niets om auto's geeft dan rijdt je ook comfortabel en probleemloos maar het kost u toch een pak minder dan iemand die dit voordeel niet heeft....je kan met dat geld eventueel ander dingen doen die je wel boeien.

Als ik mijn embrayage aan mijn auto moet vervangen wel dan is dat ook tegen mijn zin om daarvoor 600 euro neer te tellen....die 600 euro kan je broer paar keer mee op restaurant gaan of niet ?

Maar om jouw redenering te vervolgen;

Stel je werkgever wil je een loon betalen van 10.000 euro per maand maar geld kan je gestolen worden.

Zo kunnen we idd nog uren doorgaan.
Oud 18 augustus 2015, 14:41   #2169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog beter...want als je niets om auto's geeft dan rijdt je ook comfortabel en probleemloos maar het kost u toch een pak minder dan iemand die dit voordeel niet heeft....je kan met dat geld eventueel ander dingen doen die je wel boeien.

Als ik mijn embrayage aan mijn auto moet vervangen wel dan is dat ook tegen mijn zin om daarvoor 600 euro neer te tellen....die 600 euro kan je broer paar keer mee op restaurant gaan of niet ?

Maar om jouw redenering te vervolgen;

Stel je werkgever wil je een loon betalen van 10.000 euro per maand maar geld kan je gestolen worden.

Zo kunnen we idd nog uren doorgaan.
De correcte vergelijking is : je baas geeft je 1O.OOO euro maar je mag ze niet gebruiken , je mag er enkel naar kijken en er eventueel aan likken.
Het voordeel van een bedrijfswagen is moeilijk kwantificeerbaar.
Stel je woont naast je werk doch je krijgt een bedrijfswagen en je verplaatst je verder nauwelijks voor privé doeleinden. Dan heb je O voordeel aan die bedrijfswagen.
Mijn broer gebruikt die wagen bijna uitsluitend om van bij hem thuis naar het station van Aarschot te rijden en daar neemt hij de trein naar Antwerpen omdat dat stukken makkelijker is.
Oud 18 augustus 2015, 14:55   #2170
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De correcte vergelijking is : je baas geeft je 1O.OOO euro maar je mag ze niet gebruiken , je mag er enkel naar kijken en er eventueel aan likken.
Het voordeel van een bedrijfswagen is moeilijk kwantificeerbaar.
Stel je woont naast je werk doch je krijgt een bedrijfswagen en je verplaatst je verder nauwelijks voor privé doeleinden. Dan heb je O voordeel aan die bedrijfswagen.
Mijn broer gebruikt die wagen bijna uitsluitend om van bij hem thuis naar het station van Aarschot te rijden en daar neemt hij de trein naar Antwerpen omdat dat stukken makkelijker is.
O dat veranderd alles...dus uw broer mag alleen naar die auto kijken ?

Maar anderzijds....waarom heeft uw broer dan eigenlijk een bedrijfswagen ? Was jij het niet die beweerde dat het eigenlijk vnml vertegenwoordigers waren die een bedrijfswagen ter beschikking hebben ??

Nu komt het nog uit ook...ook voor vertegenwoordigers die naar het station rijden

In feite wordt er nogal wat geld verspilt zeg in dat bedrijf van je broer ?....Een auto voor daar beetje te staan blinken aan het station....Of zou het toch maar de belastingbetaler zijn die opdraait voor zulke fratsen
Oud 18 augustus 2015, 15:00   #2171
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O dat veranderd alles...dus uw broer mag alleen naar die auto kijken ?

Maar anderzijds....waarom heeft uw broer dan eigenlijk een bedrijfswagen ? Was jij het niet die beweerde dat het eigenlijk vnml vertegenwoordigers waren die een bedrijfswagen ter beschikking hebben ??

Nu komt het nog uit ook...ook voor vertegenwoordigers die naar het station rijden

In feite wordt er nogal wat geld verspilt zeg in dat bedrijf van je broer ?....Een auto voor daar beetje te staan blinken aan het station....Of zou het toch maar de belastingbetaler zijn die opdraait voor zulke fratsen
Het zit in een paket dat iedereen met dezelfde functie krijgt.
Hij rijdt eigenlijk niet graag met de wagen.
Wat doe je dan ?
Zo weinig mogelijk rijden toch ?
Oud 18 augustus 2015, 15:08   #2172
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zit in een paket dat iedereen met dezelfde functie krijgt.
Hij rijdt eigenlijk niet graag met de wagen.
Wat doe je dan ?
Zo weinig mogelijk rijden toch ?
Geld te veel dus in dat bedrijf.Doet me een beetje denken aan het leger...daar stonden ook Bedfords van 25 jaar oud met 12 km op de teller

Maar even terzijde , is er eigenlijk iets dat je niet weet over je broer zijn functie en zijn kontrakt ?
Ik weet het...je weet niet welke auto hij heeft .....? Zelfs als hij naar je toekomt weet je het nog niet gezien hij met de trein komt

Maar goed je maakt me toch maar wijs wat je wil
Oud 18 augustus 2015, 15:16   #2173
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geld te veel dus in dat bedrijf.Doet me een beetje denken aan het leger...daar stonden ook Bedfords van 25 jaar oud met 12 km op de teller

Maar even terzijde , is er eigenlijk iets dat je niet weet over je broer zijn functie en zijn kontrakt ?
Ik weet het...je weet niet welke auto hij heeft .....? Zelfs als hij naar je toekomt weet je het nog niet gezien hij met de trein komt

Maar goed je maakt me toch maar wijs wat je wil
Mijn broer is ingenieur en werkt voor een informatica bedrijf.
Het is nog iets wat goed betaalt.
Oud 18 augustus 2015, 15:18   #2174
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn broer is ingenieur en werkt voor een informatica bedrijf.
Het is nog iets wat goed betaalt.
Ja en zo gaat een ambtenaar zich weer vergelijken met een hooggeschoold dienstenprofiel, die waarschijnlijk veel de baan op moet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 15:21   #2175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja en zo gaat een ambtenaar zich weer vergelijken met een hooggeschoold dienstenprofiel, die waarschijnlijk veel de baan op moet.
Neen helemaal niet....hij gaat werken met de trein....zijn auto staat de ganse dag aan het station.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 15:24.
Oud 18 augustus 2015, 15:25   #2176
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het zijn grote projecten, waar hij nu zit , daar zit hij al een jaar of 5.
Vlak aan het station van Antwerpen.
Waarom zou hij met zijn bedrijfswagen in de file gaan staan ?
Oud 18 augustus 2015, 15:30   #2177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn grote projecten, waar hij nu zit , daar zit hij al een jaar of 5.
Vlak aan het station van Antwerpen.
Waarom zou hij met zijn bedrijfswagen in de file gaan staan ?
Inderdaad ..bedrijfswagens zijn zowat de grootste oorzaak van ons fileleed.En die files kosten onze economie miljarden verlies.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2015 om 15:32.
Oud 18 augustus 2015, 15:35   #2178
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ..bedrijfswagens zijn zowat de grootste oorzaak van ons fileleed.En die files kosten onze economie miljarden verlies.
U denkt dat iedereen massaal het openbaar zal nemen indien bedrijfswagens afgeschaft zouden worden?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 15:39   #2179
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
U denkt dat iedereen massaal het openbaar zal nemen indien bedrijfswagens afgeschaft zouden worden?
Neen.Waarom zou ik dat denken ?
Oud 18 augustus 2015, 15:39   #2180
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen helemaal niet....hij gaat werken met de trein....zijn auto staat de ganse dag aan het station.
Dan moet hij een bruto loonsverhoging vragen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be