![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar hoe zegt men dat hier? Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil. Men liegt zichzelf een comfort zone voor. |
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe openbaarde God zich aan Abraham? Ik ben, die ben... En altijd opnieuw wanneer we van die evidentie wegglijden, altijd opnieuw komen de vragen op ons afgestormd en zijn we verloren en weten we niet meer wie we zijn... Dus wat is het dat ons steeds doet wegglijden van die evidentie; wat is het anders dan een eeuwenlang verkeerd gebruikt verstand??? |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind. Ik dwaal. Ik vind opnieuw. En mijn koppige ik dwaalt dan weer ... Op 1 hand te tellen heb ik gevoeld dat Het zich openbaarde aan mij. De waan van de realiteit maakt ons gek Marie. Je moet alles bijeen hebben of... |
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Sofisticated en volkomen irrelevant
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oké; ik snap je wel, want steeds weer opnieuw glijd ik ook af naar die toestanden, maar toch dikwijler volgt dieper inzicht erop... |
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan ik misschien even niets meer.... |
|
|
|
|
|
|
#271 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
IK ben nu één met mijn lichaam. Mijn energie kan zich enkel uiten in en door mijn lichaam. Zodra mijn lichaam opgebruikt is, is die eenheid verbroken. Daarna is het grote mysterie. De ultieme overgang. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uit een kwade actie zie ik niet meteen iets goed komen. Zo kan ik negatief mijn frustraties weerleggen, of ik kan me terugtrekken, wandelen en nadenken hoe ik zoiets toch positief kan weerleggen. Laten we emoties en het leven even als een vibratieveld zien waarin wij zingen en een echo nalaten. Vertrek eens vanuit een negatieve charge en zeg mij hoe daar iets positief uit kan komen. Relatief is het zeker, maar laten we even bij het hier en nu (dagelijks leven) houden. Zit ik nu gebonden aan dualen? |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eens is al dat zand een rots geweest.
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, dat gevoel kan zelfs in de weg zitten en tot verkeerde conclusies leiden. Zoals ook het omgekeerde het geval kan zijn dat het gevoelsleven het verstand helemaal niet nodig heeft, en het beste totaal op zichzelf functioneert. En als derde is de eenheid van beiden, eenheid van verstand en gevoel. |
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het leven is het leven, en het komt zoals het komt he Ge moet er door en als ik iets plan, komt daar altijd wel iets tussen. Anders had ik je gisteren al beantwoord, wat ik daar bedoelde. |
|
|
|
|
|
|
#277 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De tijd is een wordingsproces en een constant veranderen van het NU in STRAKS dat daarmede ook een NU wordt. Diepzinnig Hegeliaans gesproken: alles ontwikkelt zich krachtens zijn eigen tegendeel. Citaat:
Citaat:
Ze hebben een innerlijk lichaam. Dus ze zijn nog steeds aanwezig. En nog veel meer in de hemel der microwezentjes. Ons probleem is dat we het uiterlijke belangrijker vinden dan het innerlijke, terwijl dat bij God in de hemel precies andersom is. Citaat:
Angst voor de duisternis, zoals ook kinderen bang zijn in het donker. Anderen verlangen juist weer naar de dood. |
||||
|
|
|
|
|
#278 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Het is wel zo dat een tegendeel je kan motiveren nog beter te doen. On topic in de term van: Dit wil ik niet zijn! Dus ontdek je daarin het niets wel iets meer van jezelf. Citaat:
Ik kan niet dromen als mijn brein geen chemische processen zou aanmaken. De microwezentjes hebben evenals mijn lichaam nodig, want als ik dood ga laten ze me vergaan en is het voorbij. Van stof zijt gij gekomen, en tot stof zult gij gaan. Citaat:
Ik vrees geen duisternis.... haar aanvaarden is met de dag beter. Het is een onvermijdelijk pad. En ik denk dat wij als mensen onszelf beter focussen op onze eigen dood. Dat we in rust en vrede mogen overgaan, wat iedere seconde kan zijn. Diegene die zo verlangen naar de dood laten wel een enorm bewustzijn van leed en "waarom" achter. Wat ons dan leidt tot, waarom zijn wij? |
|||
|
|
|
|
|
#279 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En dat beiden met elkaar in wisselwerking met elkaar verkeren, zonder dat je dat zelf beseft. Je probeert dan iets op te lossen wat zich al vanzelf oplost, zonder dat je dat weet. Zoals de nacht vanzelf over gaat in de dag. En zoals elk mens zijn schaduw heeft en wat ook nooit verdwijnt en toch ook altijd. Citaat:
Maar een feit is ook dat in de dualiteit het ene steeds weer verandert in het andere. Zoals de nacht in de dag, zoals het leed in het geluk, zoals het kwade in het goede. Maar dat wil niet zeggen dat je altijd precies begrijpt hoe dat gaat, want veel daarvan is onbewust. En dat is dan het probleem om in de dualiteit ook de eenheid te begrijpen en hoe het ene samenhangt met het andere. Hoe uit de ellende vroeg of laat nieuwe mogelijkheden worden geboren. Zo hangt het IK altijd met het Niet-IK samen, wat het ZELF wordt, dus dat het IK ook een ZELF is, het verstand ook de Ziel is. Dus: wie ben ik.....ZELF. |
|||
|
|
|
|
|
#280 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Of deze nieuwe tijd positief te noemen is... Citaat:
Net daarom heb ik onderbroken met zoveel mensen. Mijn expressie is daar geremd en ik ben beu een "verbloemde versie" van mijn zelf te zoeken om te voldoen aan andermans bekakte verwachtingen. Ik wil in veelal kringen geen "plaatsje" meer hebben. En bij iedere ontmoeting word ik herinnerd waarom. Dat ik deftig ontspoord ben heb ik zelf wel door... maar op hun rails wil ik liever niet meer rijden neen. Ik ben het duidelijk niet, en liever ontspoord gek dan dat. Citaat:
Het is pas als we achteruit kijken we zien hoeveel verder we staan. 't Ding is, ik kijk niet meer achteruit, maar ook niet bepaald vooruit. Citaat:
De ziel is een begrip, de levensenergie die stopt als het lichaam het loodje legt. Waar deze naartoe waait is the big unknown. Laatst gewijzigd door Peche : 22 augustus 2015 om 06:52. |
||||
|
|
|