![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Sorry vriend maar wordt uw mening ook niet gevormd door wat je leest? Wel, de mijne ook.
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Wat lees jij dan? lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1/ waarom brengen die asielzoekers hun vrouw en kinderen dikwijls niet mee? 2/ waarom vluchten zij niet naar het eerste land waar zij veilig zijn en willen zij per sé naar Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Zweden vluchten? 2 vragen om te beginnen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat hij of zij door zijn of haar woede niet goed meer ziet.
Hij of zij houdt niet van de mening die ik heb over asielzoekers en meent het over een andere boeg te moeten gooien om zijn of haar onmogelijkheid om op mijn vragen te antwoorden te verbergen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Schepen
|
![]() Ik heb daar op geantwoord, maar ik sta niet in voor uw verbeelding.
Citaat:
Ik ben witter dan wit, blond, met blauwe ogen. En mijn Antwerps dialect is zuiver op de graat. Nee echt. Matonge is slechts voor het zesde zintuig. (maar nu ben ik even weg, ik moet naar de koekenstad).
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 27 augustus 2015 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Schepen
|
![]() Wat bedoelt u, dat die jongens hulp nodig hebben? Of dat u zelf ook graag selectief doof bent? Citaat:
wil ik uw twee vraagjes beantwoorden met een eigen vraag. Gewoon voor de redelijkheid. 1. Denk jij dat die mensen altijd de middelen hebben om meteen met heel de familie op vakantie te trekken? Dingen als mensenhandel zijn Mijnheer ook totaal vreemd bvb? 2. En wat zou u (proberen) doen in een omgekeerde wereld? Een beetje zoals u momenteel doet, in de eerste plaats aan wat het beste voor uzelf lijkt, denken. Zal ik het zeggen. Trouwens vergis u niet, ik ben niet akkoord met de (veel te snelle) migratie zoals die voorheen decennia heeft plaatsgevonden. Verre van. Ik ben niet naïef op dat vlak, dus alleen de redenen lopen mogelijks nogal uiteen. En zo vind ik het bvb ook totaal niet kunnen dat er hier moslima's over de straat lopen van kop tot teen bedekt. Dat is zoals in ons gezicht spuwen want 'ze liepen weg van ellende om ze hier te komen inplanten'. Maar zelfs een gebrek aan wederzijds respect kan een soort actie/reactie verschijnsel zijn dat vanuit een zeker zelfrespect kan voortspruiten.. Bvb het beu zijn van gemarginaliseerd te worden. (Door bvb de burgemeester van Antwerpen). Extremisme maakt extremisten. Ze weten gewoon niet beter. En zelfs dan zijn 'slechts een zéér marginale minderheid van die zwakzinnigen' tot op het bot rot slecht. Maar moesten er hier morgen plots christenen over de de straat lopen in pakweg een cilicium of boetegordel, zou ik dat net zo min kunnen verdragen en dus verwerpen. Ik haat extremisten. Of toch de meeste soorten. Twee vragen om te eindigen. Met dit zal jij het moeten doen. Ik ga hier verder niet langer op in. Noem dat zwak, wel dan ben ik zwak met veel plezier. Succes.
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of stelt ge voor die allemaal te gaan ophalen? Waarschijnlijk zouden die minder noten op hun zang hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaat ge waarschijnlijk ons kunnen vertellen hoe hij met zijn gat in de boter gevallen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Is dat de samenvatting? Citaat:
Neen, maar ik heb dan ook niet de pretentie om dat te denken. Denkt u dat de mensen in landen als Somalië er bewust voor kozen perse in dat land geboren te willen worden?
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boduo : 27 augustus 2015 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Schepen
|
![]() Slaven van wie he? Wie is het katoen gaan plukken in 'confederaal' Amerika? Ook met dikke goesting? Wie gedoogd heden dagen de koper mijnen in Zuid Amerika zodoende de election te verkrijgen? Een toekomstige President zelve mag gewoon onder de noemer 'hypocriet in het vrije democratische westen'. Maar dat half Afrika in hongersnood dito uitdrogend klimaat situeert is ook onze verdienste neem ik aan, laat staan die van henzelf. De enige verdienste die we daar misschien hebben is dat we het aan haar lot hebben overgelaten, met alle warlords van dien :'(. En zelfs daar halen we heimelijk onze benefiet nog steeds uit.
Zelf ben ik ook voorstander van beperkte migratie. Lees; de hoogst noodzakelijke in de volledige betekenis van haar, euh, betekenis. Het heeft gewoon geen zin alles naar hier te halen. Dat kan een voet print gewoon niet aan. Dat is een tikkende tijdbom. De planeet en haar diversiteit is daar ook té mooi voor. Laten we inderdaad objectief trachten zijn waar kan. Niet extreem zijn, we zijn wie we zijn en dat verdiend respect. Vaak delen mensen dezelfde frustraties, enkel hoe we daar mee omgaan verschilt vaak enorm. Op het einde van de rit zijn de meeste mensen in de eerste plaats met zichzelf bezig. No matter who you are. Dat geeft u zelf immers aan met geïntegreerde allochtonen die onze mening volmondig delen. Trop is té veel is gewoon ook een kwestie van (logica), dat hoeft geen racisme te zijn.
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 27 augustus 2015 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat er altijd zullen slaven blijven. In Europa en meer specifiek in Belgie zijn de levensomstandigheden na de opstanden van de "slaven" in de 19de & 20ste eeuw zo onvoorstelbaar veranderd dat wij nu in een v.d. allerrijkste regio's v.d. wereld leven. Als de mensen in andere delen v.d. wereld willen op hetzelfde welvaartspeil geraken dan zullen ze daar 1,2, misschien 3 generaties hard moeten voor werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is er maar ooit ééntje geslaagd, in Haïti... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus echt wel ruimte om te vluchten voor de bommen in eigen streek. De vraag is dus, wie komt hierheen en waarom? Laatst gewijzigd door Bobke : 27 augustus 2015 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kiezen er wél voor om een pak kinderen in hun kloteland te laten geboren worden.
![]() |
![]() |
#278 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denkt ge dat ik er bewust voor gekozen heb in een achterbuurt geboren te worden? Ik snap uw punt niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wij hadden hier vroeger ook 'behoefte' aan grote families, vandaag lijkt dat minder logisch en opportuun.
![]() |