Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2015, 09:09   #1141
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Hoe zit het met Nederlandstalige liedjes op de Franstalige radiozenders, Everytime? Wees eens eerlijk.
Ze zijn er nooit gedraaid. Maar Vlaamse radiozenders in het algemeen negeren de Nederlandstalige muziek. Ze draaien soms een Clouseau of een Borsato en daarmee zijn ze "tevreden". Luister naar Q, naar MNM en zo'n toestanden : meer dan 90% Engelstalige muziek. Ja, er is Radio 2, er is VBRO in West-Vlaanderen die alleen Nederlandstalige muziek draait....................maar dat blijft zeer beperkt als u dit vergelijkt met de Franstalige radiozenders die de Franstalige muziek helemaal niet negeren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:17   #1142
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als Vlaming voel ik mij ook niet verbonden met de Belgische staat, net zoals er ook Catalanen en Schotten zijn die het huidig staatsverband niet genegen zijn waarin ze leven.

Wat is er daar zo moeilijk aan?
Toch woont u officieel in België en hebt u officieel de Belgische nationaliteit : voor mij bent u ook Belg.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:22   #1143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik laat uw alles/niets conclusies voor uw rekening, mijnheer.

Uw vraag kan ik zeer makkelijk beantwoorden : ik heb geen enkel idee van de wijze waarop de Vlaamse jeugd nog in contact komt met de Franse taal. U bent veel beter geplaatst dan ik om op die vraag een antwoord te geven.

Meer algemeen : mag ik er u aan herinneren dat de Franse taal één van uw landstalen is ? Is het dan zo onlogisch dat ik van mening ben dat uw jongeren die taal dienen aan te leren, net zoals ik van mening ben dat de Belgische Franstalige jongeren het Nederlands dienen aan te leren ?
De Vlaamse jongeren (Vlaanderen heeft één officiële gewesttaal, het Nederlands) komen even weinig in contact met de Franse taal, als de Waalse jongeren (Wallonië heeft één officiële gewesttaal, het Frans) als de jongeren uit het Duitse Gewest (dat eveneens één officiële gewesttaal heeft, nl. het Duits).

Wereldwijd is de taal die economisch het meeste gebruikt wordt het Engels. Daarmee komt men de ganse wereld door, niet met het Frans, evenmin met het Nederlands. Zelfs met Duits geraakt men verder dan het Frans en het Nederlands.

Het is dan ook niet meer dan normaal dat Waalse jongeren massaal het Engels als tweede taal aanleren.

Kan U me even duiden waarom Vlaamse jongeren zich dan toch eerst moeten verdiepen in het Frans, en dan pas nog een paar woordjes pidgin Engels hoeven aan te leren zodat ze enkel met Franstaligen kunnen communiceren, die het dan wel in het Engels aan heel de wereld zullen verkondigen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 augustus 2015 om 09:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:33   #1144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik me moet distantieren van alle Vlaamse racistische opmerkingen die ik hier dagelijks, dan kom ik slaap tekort...
Oh, maar de officiele gesponsorde regimepers heeft er zijn werk van gemaakt om elke Vlaming die een opmerking durft te maken, ze hoeft daarom nog niet racistisch te zijn, want zoveel komt dat niet voor, als niet politiek correct en onbespreekbaar naar de prullenmand te verwijzen...
Bovendien op het forum zijn er meer dan genoeg leden die zich haasten om zich te distancieren van alles wat maar, al is het nog van ver, op anti-franstalig racisme zou kunnen trekken, terwijl ze terzelfder tijd van de andere kant, zelfs regelrecht anti-vlaams racisme niet zien en/of het goedpraten...
Het is niet nodig dat u u slaap daarvoor laat.

Ten andere gezien alle praat die u hier vertelt en alle trollenwerk dat u hier verricht denk ik dat het beter is dat u wat meer gaat slapen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:36   #1145
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar de officiele gesponsorde regimepers heeft er zijn werk van gemaakt om elke Vlaming die een opmerking durft te maken, ze hoeft daarom nog niet racistisch te zijn, want zoveel komt dat niet voor, als niet politiek correct en onbespreekbaar naar de prullenmand te verwijzen...
Bovendien op het forum zijn er meer dan genoeg leden die zich haasten om zich te distancieren van alles wat maar, al is het nog van ver, op anti-franstalig racisme zou kunnen trekken, terwijl ze terzelfder tijd van de andere kant, zelfs regelrecht anti-vlaams racisme niet zien en/of het goedpraten...
Het is niet nodig dat u u slaap daarvoor laat.

Ten andere gezien alle praat die u hier vertelt en alle trollenwerk dat u hier verricht denk ik dat het beter is dat u wat meer gaat slapen...
Maar jij wil niemand de mond snoeren, hè Marie.
Alleen de Vlaamse anti-Vlaamse media doen dat...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 09:36   #1146
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Vlaamse jongeren (Vlaanderen heeft één officiële gewesttaal, het Nederlands) komen even weinig in contact met de Franse taal, als de Waalse jongeren (Wallonië heeft één officiële gewesttaal, het Frans) als de jongeren uit het Duitse Gewest (dat eveneens één officiële gewesttaal heeft, nl. het Duits).

Wereldwijd is de taal die economisch het meeste gebruikt wordt het Engels. Daarmee komt men de ganse wereld door, niet met het Frans, evenmin met het Nederlands. Zelfs met Duits geraakt men verder dan het Frans en het Nederlands.

Het is dan ook niet meer dan normaal dat Waalse jongeren massaal het Engels als tweede taal aanleren.

Kan U me even duiden waarom Vlaamse jongeren zich dan toch eerst moeten verdiepen in het Frans, en dan pas nog een paar woordjes pidgin Engels hoeven aan te leren zodat ze enkel met Franstaligen kunnen communiceren, die het dan wel in het Engels aan heel de wereld zullen verkondigen?
Daar is maar één verklaring voor: bij de opeenvolgende Vlaamse ministers van onderwijs die we de voorbije decennia gehad hebben (en bij hun onderwijs-adviseurs) zit de slaafse Belgicistische reflex diep ingebakken. Ze hebben in feite geen enkele rationele reden die verrechtvaardigt waarom het Frans als eerste vreemde taal voorop wordt gesteld. Behalve dan "omdat het zo hoort". Versta daaronder: "omdat we absoluut willen bewijzen dat we goede Belgen zijn". Beter dus dan de Walen die reeds vele jaren daar gewoon hun voeten aan vegen en resoluut opteren voor de keuzevrijheid tussen Engels of Nederlands.

Laatst gewijzigd door quercus : 28 augustus 2015 om 10:03.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:29   #1147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik kan mij er niet van distantIêren als ik er geen ken hé. Als die er zijn en opgemerkt, zal ik mij wel distantiëren.
IK ken geen verdraagzamer volk als de Vlamingen.
Wie is al zo lang solidair met een volk dat niets doet dan profiteren. Welke gemeenschap doet niet dan spuwen in de hand van waaruit het eet?
En toch bieden de Vlamingen hun andere kaak aan.
En daarbij zetten ze nog eens de poort open voor 10duizenden vluchtmoslims in de jaren 2000-2012 omdat toevallig een histerica binnen PS met een Algerijn getrouwd was en kickte op noordafrikanen.

iedereen heeft recht op een stommiteit per dag te debiteren, jij hebt de jouwe zojuist gehad. Bravo !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 10:43   #1148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
iedereen heeft recht op een stommiteit per dag te debiteren, jij hebt de jouwe zojuist gehad. Bravo !
Mindset heeft het misschien wat cru gesteld. Maar een "stommiteit" zou ik het zeker niet noemen. De hysterica in kwestie had een Algerijn zelfs als "adviseur" in haar kabinet opgenomen. By the way, de man had een verleden en werd door bepaalde politiediensten zelfs gezocht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:15   #1149
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze zijn er nooit gedraaid. Maar Vlaamse radiozenders in het algemeen negeren de Nederlandstalige muziek. Ze draaien soms een Clouseau of een Borsato en daarmee zijn ze "tevreden". Luister naar Q, naar MNM en zo'n toestanden : meer dan 90% Engelstalige muziek. Ja, er is Radio 2, er is VBRO in West-Vlaanderen die alleen Nederlandstalige muziek draait....................maar dat blijft zeer beperkt als u dit vergelijkt met de Franstalige radiozenders die de Franstalige muziek helemaal niet negeren.
Maar onze Franstalige broeders weten zelfs nog niet dat er in België Nederlandstalige muziek is zo te zien. Zo erg apprecieren ze het Nederlands.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:17   #1150
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar is maar één verklaring voor: bij de opeenvolgende Vlaamse ministers van onderwijs die we de voorbije decennia gehad hebben (en bij hun onderwijs-adviseurs) zit de slaafse Belgicistische reflex diep ingebakken. Ze hebben in feite geen enkele rationele reden die verrechtvaardigt waarom het Frans als eerste vreemde taal voorop wordt gesteld. Behalve dan "omdat het zo hoort". Versta daaronder: "omdat we absoluut willen bewijzen dat we goede Belgen zijn". Beter dus dan de Walen die reeds vele jaren daar gewoon hun voeten aan vegen en resoluut opteren voor de keuzevrijheid tussen Engels of Nederlands.
Correct. Een manier om zich als goede Belg te profileren.
Oud 28 augustus 2015, 11:17   #1151
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Mindset heeft het misschien wat cru gesteld. Maar een "stommiteit" zou ik het zeker niet noemen. De hysterica in kwestie had een Algerijn zelfs als "adviseur" in haar kabinet opgenomen. By the way, de man had een verleden en werd door bepaalde politiediensten zelfs gezocht.
Het was ook haar ex.
Oud 28 augustus 2015, 11:19   #1152
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch woont u officieel in België en hebt u officieel de Belgische nationaliteit : voor mij bent u ook Belg.
Stop met zagen, Everytime. Uw 78-toerenplaat is grijs gedraaid en de pick-upnaald is bot.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 28 augustus 2015 om 11:19.
Oud 28 augustus 2015, 11:21   #1153
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Stop met zagen, Everytime. Uw 78-toerenplaat is grijs gedraaid en de pick-upnaald is bot.
Ook jij SI, bent een Belg, je hebt de Belgische nationaliteit en je woont in België.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:37   #1154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat was dezelfde Algerijn Abbès Guenned, waar ze eerst mee gehuwd was en die gezocht werd voor drugshandel. Dankzij zijn diplomatiek paspoort (en de nodige politieke interventie) werd hij niet naar Marokko versast.

Op haar huwelijk met haar huidige echtgenoot Marc Uyttendale, was diezelfde mijnheer Guenned getuige.

Laurette zelf heeft trouwens ook een Tunesische moeder: zij is dus de eerste allochtone politica.

Mindset heeft het volledig bij het rechte eind.

Lees het ganse stinkende verhaal maar zelf: http://soswatch.skynetblogs.be/archi...-politiek.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 augustus 2015, 11:47   #1155
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig genoeg, als ik Nederlands (Vlaams) hoor zingen op mijn autoradio krijg ik bijna een accident. Altijd zo langgerekte jij's en jou's en geluiden van precies een kater of kattin die ge op de staart trapt. 10 seconden zo een marteling horen en ik doe een malheur.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:55   #1156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar jij wil niemand de mond snoeren, hè Marie.
Alleen de Vlaamse anti-Vlaamse media doen dat...
de officiële Vlaamse anti-vlaamse media.
Oud 28 augustus 2015, 11:58   #1157
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook jij SI, bent een Belg, je hebt de Belgische nationaliteit en je woont in België.
Echt, Everytime?
Oud 28 augustus 2015, 11:59   #1158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=yqqgwdcZVOU

https://www.youtube.com/watch?v=7oXgjg8Xx1c

https://www.youtube.com/watch?v=Kas-aiY83D0

https://www.youtube.com/watch?v=F6vSjSUbSS0

https://www.youtube.com/watch?v=4tEJDxl7uxo

Oud 28 augustus 2015, 11:59   #1159
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gelukkig genoeg, als ik Nederlands (Vlaams) hoor zingen op mijn autoradio krijg ik bijna een accident. Altijd zo langgerekte jij's en jou's en geluiden van precies een kater of kattin die ge op de staart trapt. 10 seconden zo een marteling horen en ik doe een malheur.
Ik begrijp niet dat jij op een Nederlandstalig forum komt janken dan.
Oud 28 augustus 2015, 12:01   #1160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heerst die "slaafse belgicistische reflex" dan nog steeds in deze door N-VA gedomineerde regering ? Of heb jij soms weet van een passage in geert bourgeois zijn regeringsnota waarin hij het heeft over het niet langer verplicht maken van frans als tweede onderwijstaal ?

De burgemeester van Antwerpen wist zelfs al in de vorige regering een hele onderwijshervorming te saboteren, maar zijn macht heb ik hem nog niet weten gebruiken om het frans eruit te knikkeren.

Allemaal de fout van de vroegere onderwijsministers
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be