Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2015, 20:09   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Ge kunt mij dan wel een idioot noemen, maar zonder haar zou ik het ook nooit kunnen kopen hebben. Zonder haar loon had ik nooit een lening gekregen. Het is toch normaal dat ze dan ook een stukje zekerheid krijgt? Aangezien wettelijk samenwoningscontract eenzijdig kan verbroken worden vond ze dat ze recht had op een betere bescherming. Ik heb haar die gegeven. Maar nogmaals, daar heb ik geen spijt van. Ik vind (nog steeds) dat ze het recht heeft om in dit huis te wonen. Ik wil gewoon geen kind, momenteel.
Gij zijt niet goed snik. Naakt eigendom is niks waard. Gij kunt dat huis niet verkopen, want zij blijft dat vruchtgebruik houden. Wie gaat er nu een huis kopen waar iemand in woont, die dertig jaar of zo is, en geen huur betaalt ? De eerste 40 jaar hebt gij een onverkoopbaar eigendom, maar gij moet wel een dure lening afbetalen. Zij heeft een woonst voor niks voor de rest van haar dagen. Gij moet maar zorgen dat ge het betaalt. Meer nog, ZIJ kan U buitengooien als ze wilt, want als zij het vruchtgebruik heeft, moet ze dat niet eens met U delen.

Kijk, sinds mijn vader gestorven is, ben ik ook deels naakt eigenaar van de woonst van mijn oude moeder. Dat kan mij nu niet schelen, maar zelfs moest ik willen, kan ik daar niks mee doen. Ik kan dat huis niet verkopen moest ik willen, want de koper moet mijn moeder daar laten in wonen (ik kan enkel het naakte eigendom verkopen, en niet het vruchtgebruik want zij heeft dat). Dat is gewoon een stuk papier en de enige zaak die ik daaraan heb, is wat minder successierechten de dag dat mijn oude moeder komt te overlijden. Tot dan is dat een stuk papier.

Gij hebt een dood stuk papier met een jonge vrouw in uw huis. Gij zijt helegans betoeterd geweest van zo een stoot uit te halen (de notaris had dat niet mogen toelaten).

Waarom hebben jullie gewoon niet elk de halve eigendom van dat huis ? Dat ware toch veel simpeler geweest ?
Oud 6 september 2015, 20:11   #102
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Huis staat op mijn naam, ze heeft wel levenslang vruchtgebruik
AAAAAAAAAAAAAAAA HAHAHAHAHAHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHHA AAAAAAAAAAH HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 20:18   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, Lanceke, ik denk dat er, naast de opties:

1) uitwijken naar Brazilie of zo
2) moord

maar 1 optie is: ga op uw kniekes zitten bij uw madammeke, en zeg haar dat ge alles zult doen wat ze zegt, en alstublieft, laat mij nog een beetje in mijn huis wonen.
Oud 6 september 2015, 20:26   #104
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, Lanceke, ik denk dat er, naast de opties:

1) uitwijken naar Brazilie of zo
2) moord

maar 1 optie is: ga op uw kniekes zitten bij uw madammeke, en zeg haar dat ge alles zult doen wat ze zegt, en alstublieft, laat mij nog een beetje in mijn huis wonen.
Andere optie. Lance belooft niet aan kindermisbruik te doen. De moeder gebruikt haar geld om de baby op te voeden (school, luiers). Het geld van Lance wordt gebruikt om de kosten van het huis te betalen (verwarming, elektriciteit). Dat moet hij in staat zijn te doen aangezien hij overweegt haar uit huis wou zetten. Dan zou hij die kosten ook moeten betalen. Lijkt me een voor Lance zeer faire regeling. Het is ten slotte zijn zaad.

Moeder kan haar kind dan in alle eerlijkheid opvoeden...zo van...eigenlijk overwoog hij me uit huis te zetten toen hij hoorde dat ik zwanger was. Maar dat kon hij wettelijk niet.

Ofwel haar overtuigen weg te gaan met een schenking ter waarde van de helft van de waarde van het huis.

Ofwel het huis verkopen en de opbrengst 50/50 verdelen

Ofwel zelf weggaan en het huis verkopen aan haar voor de helft van de effectieve waarde.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2015 om 20:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 20:27   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
AAAAAAAAAAAAAAAA HAHAHAHAHAHAHAHAHHA

HAHAHAHAHAHHA AAAAAAAAAAH HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Voor zover het waar is natuurlijk, imo zit ie nog steeds bij z'n moeder in de sociale woning, welke vrouw zou nu zo dom zijn van iets met hem te beginnen, ik in ieder geval niet
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 20:30   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Voor zover het waar is natuurlijk, imo zit ie nog steeds bij z'n moeder in de sociale woning, welke vrouw zou nu zo dom zijn van iets met hem te beginnen, ik in ieder geval niet
Dat madammeke van hem lijkt mij nogal een gehaaid teefke. Zaad, centen EN EEN WOONST voor de rest van haar leven !
Oud 6 september 2015, 20:41   #107
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat madammeke van hem lijkt mij nogal een gehaaid teefke. Zaad, centen EN EEN WOONST voor de rest van haar leven !
Oud 6 september 2015, 20:42   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die jongen heeft geen nagel om aan zijn gat te krabben, lees zijn topic eens over een eenzaat met een beperkt budget, het zou mij sterk verwonderen dat ie überhaupt een hypotheek heeft kunnen afsluiten ... welke bank wil nu zo'n geval, ook al zou z'n vriendin bijdragen ..

Anderzijds is dit soort topics goed om koppels ertoe te bewegen 2 keer na te denken alvorens aan kinderen te beginnen
Oud 6 september 2015, 20:44   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Andere optie. Lance belooft niet aan kindermisbruik te doen. De moeder gebruikt haar geld om de baby op te voeden (school, luiers). Het geld van Lance wordt gebruikt om de kosten van het huis te betalen (verwarming, elektriciteit). Dat moet hij in staat zijn te doen aangezien hij overweegt haar uit huis wou zetten. Dan zou hij die kosten ook moeten betalen. Lijkt me een voor Lance zeer faire regeling. Het is ten slotte zijn zaad.
Voor zichzelf wel. Hij kan leven met 3 stokbroden per maand. Maar nu moet-em ook nog zijn madammeke voederen.
Als ik het goed begrijp, betaalt zij nu alle kosten, en gaat zijn inkomen volledig naar het afbetalen van een lening waarmee hij een naakt eigendom gekocht heeft waar hij de eerste 40 jaar niks mee kan doen.

Als ik van dat madammeke zou zijn, zou ik nu Lanceke buitengooien. Zij heeft het vruchtgebruik, dus mag zij in dat huis wonen. Ongeacht van wie het naakte eigendom is. Voorlopig is dat van Lance, die voor de rest een zware lening heeft af te betalen.
Dat madammeke heeft dus een gratis woning voor de rest van haar dagen. Dat is niet niks, he. Zij bezit wel dat huis niet, maar dat wil enkel zeggen dat ze het niet kan verkopen en daar geld voor krijgen. Limiet kan ze het vruchtgebruik zelfs verhuren (niet 100% zeker).
Zij kan nu een echte vent zoeken als partner, die zij gratis kan logeren in Lance zijn huis. Met hun tweeen, en een gratis woning, komen die zeker en vast rond om diene kleine op te voeden (en er misschien nog bij te maken).

Lance kan in de vuilbakken gaan schooien, en zijn lening afbetalen, en naar zijn ingekaderd eigendomsbewijs kijken dat hij opgehangen heeft aan de pilaar van de brug waaronder hij slaapt.

Tot hij zijn lening niet meer kan afbetalen, en die eigendom naar de bank gaat (hypotheek). Maar zijn ex-madammeke blijft het vruchtgebruik houden.

Superstaaf had gelijk. Beter zelfmoord plegen. Want naar Brazilie gaan is ook geen optie. Alimentatiegeld is daar geen probleem. Maar een bank zal U vinden.
Oud 6 september 2015, 20:44   #110
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Had ge een beetje gewillig geweest, ge had nu een huis, kost en inwoon én een kleine!
Ge hebt u gewoon laten rollen door de eerste de beste professionele golddigger.
Wie van de twee is de domste denkt ge?
Gij of Lance zijn huidige kostgangster?
Oud 6 september 2015, 20:44   #111
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lance moet terwijl ze slaapt met zijn blote kont op haar gezicht gaan zitten.
Oud 6 september 2015, 20:45   #112
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien was ze gewoon eerlijk toen ze om meer zekerheid vroeg vooraleer ze met zo'n waarschijnlijk nogal egocentrische eikel ging samen wonen. Haar intuïtie is nu gewoon uitgekomen. Geef haar eens ongelijk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 september 2015 om 20:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 20:47   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Had ge een beetje gewillig geweest, ge had nu een huis, kost en inwoon én een kleine!
Die moet pikken...
Oud 6 september 2015, 20:48   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien was ze gewoon eerlijk toen we om meer zekerheid vroeg vooraleer ze met zo'n waarschijnlijk nogal egocentrische eikel ging samen wonen. Haar intuïtie is nu gewoon uitgekomen. Geef haar eens ongelijk.
Eh, ik noem dit zwaar misbruik van zwakzinnigen. Ik begrijp niet dat de notaris zo een contract heeft toegelaten...
Oud 6 september 2015, 20:49   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Lance moet terwijl ze slaapt met zijn blote kont op haar gezicht gaan zitten.
Het lijkt toch wel te convergeren naar moord, he...
Oud 6 september 2015, 20:50   #116
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superstaaf had gelijk. Beter zelfmoord plegen.
Misschien kunnen we nu beter een paar propere, elegante scenario's suggereren, gekruid met een vleugje drama!
Jij bent wetenschappelijk blijkbaar goed geïnformeerd.
Misschien een of andere cocktail van een snelwerkend gif en iets radioactief dat het lijk erg deformeert en de gelukkige vindster ook kans op een 'stralende' toekomst biedt?
Ik zal intussen beginnen aan een tranerige, moreel zwaar belastende afscheidsbrief die jarenlang in de gedachten van de vrouw blijft spoken, en zelfs de ongeboren vrucht zwaar stresseert gedurende de hele zwangerschap.
Oud 6 september 2015, 20:51   #117
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de hand gelopen wurgseks.
Oud 6 september 2015, 20:51   #118
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zelfs al zou het waar zijn van die hypotheek, dan nog gun ik het die golddigster, liever zij dan ik, een man van amper 1m63 hoeft voor mij niet of het moet al een hele speciale/lieve/aangename zijn en dat is ie niet
Oud 6 september 2015, 20:51   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien was ze gewoon eerlijk toen we om meer zekerheid vroeg vooraleer ze met zo'n waarschijnlijk nogal egocentrische eikel ging samen wonen. Haar intuïtie is nu gewoon uitgekomen. Geef haar eens ongelijk.
Nog beter!
Lance geeft dat wicht letterlijk alles, maar hij is de egocentrische eikel...
Sorry maar soms scheelt er echt iets aan uw opvattingen hoor.
Oud 6 september 2015, 20:52   #120
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt toch wel te convergeren naar moord, he...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be