![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 23 september 2015 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Amai mijn kloten, 800 euro kindergeld voor 3 kinderen.
En het argument waarom het geld bij te houden: "ik wil nog naar pretparken gaan met de kids". Dat kunnen wij ook ieder jaar moeilijker en moeilijker zenne. Het aanzuigeffect kan wel eens onze sociale zekerheid zijn, maar waarom beperken tot kindergeld? En straffer nog! Waarom niet kindergeld afschaffen, ,pensioen afschaffen en een basisinkomen invoeren voor wie hier al enkele generaties leeft? En dan geven we het signaal: komen jullie werken voor ons? Je krijgt geen rechten, enkel een basisinkomen, maar hoeft er wel voor te werken zodat je nabestaanden ook dat basisinkomen verwerven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen sprake van over of ondervertegenwoordiging. Zetels worden verdeeld op basis van het aantal inwoners en niet op basis van het aantal stemgerechtigden of het aantal geldige stemmen. De Walen hebben 49 zetels (ongeveer 1/3 van het totaal ) wat in verhouding tot de bevolking correct is. Juist is juist. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gezien de pariteiten, grendels en alarmbellen zeker omdat da Franstaligen dan met een minderheid kunnen blokkeren en zelfs hun wil opleggen dankzij de traditionele en groene mossels uit het noorden. Ik dacht dat jij als zogezegde Vlaams-nationalist wel beter zou weten. Je gaat van Phillippe een dag de straat moeten keren met zo een onzin, vrees ik. ![]() Laatst gewijzigd door Spitting Image : 24 september 2015 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal zo. En op basis daarvan zijn de Walen niet oververtegenwoordigd. De zetels verdelen op basis van het aantal geldige stemmen is alleen maar mogelijk in het geval van één grote nationale kieskring en daar wil je toch niet naar toe , neem ik aan ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 24 september 2015 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Minister
|
![]() Waarom niet in de eerste plaats kinderbijslag afschaffen? Dat is een besparing van 6 miljard in de begroting. Vandaag is dat weinig meer dan een zoveelste variant van het "ik wil, ik wil, maar anderen moeten er voor betalen"-adagio.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van het aantal inwoners heeft Wallonië geen zetel te veel. Zeg mij eens hoe dat je anders de zetels gaat verdelen dan op basis van het aantal inwoners. Het aantal geldige stemmen is toch niet op voorhand gekend ? Je kan alleen maar werken met geldige stemmen in het geval van één grote nationale kieskring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zitten de Vlamingen morgen met 120 in de kamer en de Walen met 30 en alle 120 Vlamingen stemmen voor , dan nog kunnen die 30 alles blokkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan ook geen pensioen voor diegenen die kinderloos zijn. Want in ons systeem betaalt de volgende generatie ons pensioen. ![]() Je kan dan altijd 2 pensioenen betalen , dat van uw ouders en dat van uzelf, mijn kinderen betalen dat van mij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Of is het eerder dat je kinderen kreeg, waarvoor een ander dan moest opdraaien, zodat die kinderen later voor jou kunnen opdraaien? ![]() Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 24 september 2015 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hadden het systeem al lang moeten omschakelen zodat iedereen het pensioen van zichzelf opbouwde zodat de volgende generatie niet belast is om voor hun ouders op te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het systeem is nu eenmaal zo. De volgende generatie betaalt het pensioen van de vorige. Vermits gij niet wil opdraaien voor de kost van mijn kinderen, waarom zouden die dan later wel moeten opdraaien voor de kost van uw pensioen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat repartitiesysteem trekt op niets , ik weet het, maar eens ervoor gekozen valt het niet om te keren. Ik had ook liever een kapitalisatiesysteem gehad maar dat kan niet meer. Om over te schakelen naar kapitalisatie moet er één generatie in armoede leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mooie filosofie. ![]() Met "het systeem is nu eenmaal zo", ga je er niet komen als excuus. Systemen kunnen aangepast worden. (en klopt, ik zie niet in waarom ik voor de kost van uw kinderen moet opdraaien; laat me maar opdraaien voor de kost van mijn eigen pensioen - laat jouw kinderen dan maar opdraaien voor de kost van jouw pensioen en dat van henzelf) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel gaat ge opzij zetten van uw loon om een leefbaar pensioen op te bouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij verdient 400€ per maand via dienstencheques en hij 1400€ bij een poetsdienst. Deze mensen hebben niet het verstandelijk vermogen om te studeren of een andere job te gaan uitvoeren. Hun huishuur via een sociale woningmaatschappij is 500€ per maand. Ze betalen 100€ per maand voor de verzekering van hun autootje, een oude fiat Panda en zo'n 50€ per maand aan brandverzekering. Tot vorige maand zo'n 200€ aan energieverbruik binnen de woning. Zij heeft een maandelijkse medische kost van zo'n 110€ aan doktersbezoeken en verzorgingsmiddelen. Ze zijn dus al 960€ per maand kwijt aan vaste kosten. Ze houden dus nog 840€ per maand over om van te leven, waarvan er nog eens 200€ per maand naar benzine verbruik gaat om te gaan werken en 250€ aan voeding. Blijft dus 410€ per maand over. En dan mogen ze geen tegenslag hebben of onderhoud aan hun autootje laten uitvoeren en niets anders doen dan werken en thuis zitten. |
|
![]() |
![]() |