Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2015, 09:37   #861
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
boek samen met fox een ticket, dat is goedkoper.
nee, fox is niet zo goedkoop, ben al met hen op reis geweest.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:38   #862
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh, waarom zou ik gepest worden?
Jij beweerde toch dat het weer de zoveelste maatregel was om moslims te pesten ? Hier worden moslims helemaal niet gepest ...integendeel.Moslims worden vnml gepest door andere moslims.....voornaamste reden waarom velen veel veel liever hier verblijven dan bij hun moslimbroeders ....Want daar worden ze al wel eens letterlijk en figuurlijk doodgepest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:38   #863
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En ik heb geen enkele redenen om naar een Sharia land te verkassen, aangezien ik de Islam en Sharia verafschuw en alles waarvoor ze staan.
idem

en
nog altijd
moeten jullie afblijven van mijn vrijheden afblijven, zoek maar een andere manier om moslims te pesten.

Laatst gewijzigd door Sywen : 29 september 2015 om 09:39.
Oud 29 september 2015, 09:39   #864
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat kan mij nu eens geen bepaalt schelen, sie.
Dura Lex sed Lex.

Gni?

Wij jij blijkbaar niet snapt, is dat ik exact hetzelfde denk, maar niet meega in het verhaal "doel heiligt de middelen".
Ik ben niet bereid mijn fundamentele vrijheden op het spel te zetten omdat imbecielen (ik spreek in het algemeen voor alle duidelijkheid) voor de gemakkelijkheidsoplossing gaan, namelijk beginnen tornen aan die vrijheden.
En is scheiding tussen godsdienst en staat, dan geen vrijheid?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:40   #865
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem

en
nog altijd
moeten jullie afblijven van mijn vrijheden afblijven, zoek maar een andere manier om moslims te pesten.
Nogmaals, waar worden Moslims gepest door een Boerkini verbod?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:41   #866
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idem

en
nog altijd
Die zijn er genoeg hoor...ga maar eens kijken bij de moslimbroeders in Irak of Syrië...ideeën om moslims te pesten hebben ze daar bij de vleet
Oud 29 september 2015, 09:45   #867
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan mij nu eens geen bepaalt schelen, sie.
Dura Lex sed Lex.

Gni?

Wij jij blijkbaar niet snapt, is dat ik exact hetzelfde denk, maar niet meega in het verhaal "doel heiligt de middelen".
Ik ben niet bereid mijn fundamentele vrijheden op het spel te zetten omdat imbecielen (ik spreek in het algemeen voor alle duidelijkheid) voor de gemakkelijkheidsoplossing gaan, namelijk beginnen tornen aan die vrijheden.
Don't give a rat's arse...

Toch moet je érgens beginnen.
Het gaat hier om mensenrechten; het doel heiligt wél degelijk de middelen vermits de middelen (het verbieden van bepaalde stukken stof) echt wel van minder belang zijn dan het doel (de islamistenvrouw gelijke rechten geven als de mannen van haar ideologie).
Bepaalde vrijheden afnemen om een groter goed te dienen, is absoluut het overwegen waard vermits dit geval al begint met een beperking van vrijheid (het niet mogen dragen van een badpak of bikini) maar daar heeft niemand blijkbaar problemen mee want iedereen is er rotsvast van overtuigd dat islamistenvrouwen zelf mogen kiezen terwijl we allemaal weten dat dit niét het geval is.

Vrijheid is niet onbeperkt en dat weet jij ook.

Nogmaals: the big picture.
No broken eggs, no omelet.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:46   #868
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem

en
nog altijd
Als je dat meent, dien dan een aanvraag in voor een boerkini, als niet-moslim .
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:47   #869
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, sommige van min tattoos kunnen als aanstootgevend beschouwd worden, zowel naar kinderen als naar gelovigen toe.
En ik ga uiteraard naar het zwembad van Watermael-Bosvoorde zwemmen.

komaan Alice, je kan beter dan het kinderachtig, Jezuïtisch argument van "het is voor iedereen verboden, dus is het ok".

Een boerkini is gewoon een zwempak, hoor...

Ik vind dat een samenleving de burgers niet kan verbieden om, in openbare plaatsen, hun armen en benen te bedekken als zij dat wensen.

Dat is zo, maar dat dient dan met geijkte middelen bestreden te worden.
Hier zie ik vooral een regelrechte aanval vanuit de overheid op de individuele vrijheid en dit, zonder rechtvaardiging.
Of het moet zijn dat de boerkini onveilig en/of onhygiënisch is, maar daar lijkt toch serieuze twijfels over te bestaan.

het is niet aan jou te bepalen wat zij al dan niet mogen of moeten doen.
Zoals altijd, de boel verdraaien, omdraaien en hun 'zogezegde' persoonlijke vrijheden plaatsen boven de algemene vrijheden van iedereen onder het mom dat iedereen die tegen hun persoonlijke vrijheden ingaat de algemene mensenrechten schaadt, terwijl het juist zij zijn die, onder het mom van godsdienst, taal of andere weinig ter zake doende idealen hun persoonlijke vrijheden opdringen aan iedereen uit hun omgeving en dus zo, zonder de minste schroom, de vrijheden van derden letterlijk en figuurlijk met de voeten treden...
Oh ja, maar zij zijn zogezegd open van geest en iedereen is welkom in hun clubje, maar oh wee, degene die het aandurft hun privileges aan te vallen...

Enfin echte advokatenpraat en niet meer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:50   #870
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Worden moslims hier dan gepest ?
Gepest ??? Ik ken bitterweinig landen waar islamieten zo gepamperd worden, als in België

Citaat:
Ik denk dat die moslims elkaar onderling nogal wat meer pesten
ambras zoeken en maken zit in hun DNA

Citaat:
En ondanks dat pestgedrag hier maar blijven willen komen...?
Gene klop moeten doen, en er nog voor betaald worden. In Brussel is er het magisch woord "Moe-Toe-Wel" (frans voor ziekenkas).
Eén dag in Brussel, en ze kennen het woord allemaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 september 2015 om 09:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 09:51   #871
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idem

en
nog altijd

“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 29 september 2015, 09:52   #872
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien wij in België leven, beschikken die vrouwen wel degelijk over dat 'zelfbeschikkingsrecht'.
Niet in een openbaar zwembad, want een burkini is niet een gewoon zwempak juist omdat er veel te veel stof aan zit wat in onze openbare zwembaden niet is toegelaten, burkini of niet en niet op straat waar iedereen, buiten op carnaval, zich herkenbaar moet kleden...
Tot daar de vrijheid en het zelfbeschikkingsrecht van alle burgers in dit land, van alle vrouwen in dit land, mosilima of niet...

Dus jouw praat dat die vrouwen wel over dat 'zelfbeschikkingsrecht' zouden beschikken, in tegenstelling met alle andere Belgen, gaat regelrecht in tegen de Belgische wetgeving...
Oud 29 september 2015, 09:55   #873
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk? Neen.
Anderzijds is het begrip "goede zeden" altijd al aanvaard geweest als beperking op de individuele vrijheid, ik zal dat niet op mijn eentje veranderen...
Of bedoel je dat een boerkini dragen tegen de goede zeden is?
Inderdaad, gaat een burka dragen regelrecht in tegen de goede zeden van dit land... Dit land aanvaard niet de achteruitstelling van de vrouw tov de man en dus zeker niet de symbolen die daar garant voor moeten staan en die die goede zeden om zeep willen helpen...
Oud 29 september 2015, 09:59   #874
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad aan onze westerse vrijheden mag niet getornd worden, niet door de moslima's en niet door andere mooipraters...
Oud 29 september 2015, 10:03   #875
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad aan onze westerse vrijheden mag niet getornd worden, niet door de moslima's en niet door andere mooipraters...
en toch ga je daar hartelijk in mee.

Oud 29 september 2015, 10:09   #876
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je, het is niet omdat je eeuwig dezelfde niet geldende mantra blijft herhalen dat je op de duur wel gelijk zou krijgen...
Oud 29 september 2015, 10:20   #877
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Weet je, het is niet omdat je eeuwig dezelfde niet geldende mantra blijft herhalen dat je op de duur wel gelijk zou krijgen...
I love this!
Oud 29 september 2015, 10:23   #878
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik naar een naaktstrand ga met mijn kleren aan dan voel ik me daar ongemakkelijk....het feit dat ik daar gekleed rondloop zal de naaktlopers storen en terecht.
Als ik gehuld in een paar kilo's vodden op een westers strand ga zitten waar 99% van de mensen aan het zonnen is in een badpak dan zou ik me daar ongemakklijk bij voelen..het feit dat ik daar zou zitten gehuld in een paar tapijten zal die zonnekloppers in badpak storen en terecht.Mensen voor het hoofd willen stoten is geen vorm van respekt en dien je ten allen tijde proberen te vermijden.....
Oud 29 september 2015, 10:39   #879
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de laatste keer

Godsdienstvrijheid kan geen excuus zijn voor onderdrukking en aantasting van fundamentele rechten en vrijheden, ook niet in een tolerante en interculturele maatschappij. Godsdienstvrijheid moet je in staat stellen je geloof te beleiden zonder vervolgd te worden, niet om je geloof en de gevolgen ervan aan andere op te dringen. (Claire Tillekaerts, spot on!)
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 september 2015 om 10:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2015, 10:44   #880
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid moet je in staat stellen je geloof te beleiden zonder vervolgd te worden, niet om je geloof en de gevolgen ervan aan andere op te dringen. (Claire Tillekaerts, spot on!)
hoeveel keer hebben ze jou al gedwongen om op een matje richting mekka te bidden?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be